Wat is er tegenwoordig met mannen? [Troltopic]
donderdag 14 augustus 2025 om 22:37
Hoi allemaal,
Ik zit nogal met iets en ik hoop dat ik hier kan praten met vrouwen die dit herkennen en/of weten hoe dit kan.
Ik sta al een aantal jaren op en af op een aantal datingapps waaronder Tinder. Ik heb in die tijd een aantal dates gehad. En veel gesprekken die niet tot een date kwamen. Nu is net weer een zelfde ervaring gebeurd en ik ben teleurgesteld, ik snap het gewoon niet. Ik vraag mij echt af, wat is er tegenwoordig met die mannen?
Ik heb genoeg matches en ik krijg vaak te horen je bent een knappe vrouw. Nou leuk maar zo word ik totaal niet behandeld. Ik heb in de afgelopen jaren alleen maar voorbeelden waarin ze me lullig behandelen.
Mijn laatste ervaring: een man waar ik een date mee had. Het was gezellig en hij vroeg me meteen na de date voor een volgende date en voor nog iets anders later die week (omdat er iets georganiseerd werd). In die dagen ertussen hadden we af en toe app contact, niet veel maar goed we waren allebei met andere dingen bezig.
Toen kwamen de dagen dat de date zou zijn en bleef het stil. Toen ik ernaar vroeg kwam er een vage smoes waarom hij geen contact meer had opgenomen en hij zou de rest van de week druk zijn. Die andere date zou ook niet doorgaan. Nou lijkt me duidelijk. Ik vind het zo raar. Hoe kan iemand zo aardig doen en dates afspreken en dan ineens dit. Dan denk ik prima als je mij niks vind, zeg het dan gewoon.
Een date met iemand gehad en hij wou graag nog een date, toen hadden we app contact. Middenin het gesprek is hij ineens verdwenen en blokkeert hij mij. Het was een doodnormaal gesprek over wanneer we zouden afspreken. En ook gewoon niet meer reageren.
Een man waar ik een date mee had en die vertelde dat hij ook met iemand anders datete. Ik vroeg hem ook waarom hij met mij date en met haar en of hij dat zou blijven doen. Na die ene date was hij blijkbaar al klaar met mij en werd ik ook aan de kant gezet.
Andere date reageerde nooit meer na één date. Compleet van de aardbodem verdwenen.
Ook tijdens gesprekken, nog voor ze me gezien hebben, gaat het soms raar. Dat je wordt genegeerd of eruit wordt gegooid. Ja oké, dat zal deels bij het onpersoonlijke en vluchtige van datingapps horen maar het komt soms wel uit de lucht vallen als je in een leuk contact zat met iemand.
Zo kan ik nog heel lang doorgaan maar de rode draad is dat mannen mij uit het niets bot behandelen en/of compleet negeren. Ik merk dat mijn vertrouwen compleet weg is. Het is een wonder dat ik het nog zo lang heb volgehouden op die apps door deze ervaringen. Ik ben nu ook op het punt dat ik er maar af ga want het levert mij alleen maar een rotgevoel op als het iedere keer zo gaat.
Ik heb nog niet 1x gehad dat een contact op een leuke manier eindigde. Het eindigt altijd op een lullige manier van de man zijn kant. Ik merk dat het absoluut niet meehelpt aan mijn zelfvertrouwen. Na iedere ervaring lijkt er wat van mezelf af te brokkelen en trek ik het me persoonlijk aan. Ik ga mezelf erg in twijfel trekken, ben ik niet aantrekkelijk, ben ik niet leuk, praat ik raar, wat denken ze over mij dat ze zo doen. Ze lijken 0 respect voor mij te hebben. En dan lees ik verhalen hoe mannen achter een vrouw aanzitten/jagen, nou dat heb ik werkelijk nooit meegemaakt (vroeger in mijn tienerjaren ja).
Ik weet dus niet meer wat ik hier nog mee moet. Het lijkt wel of het niet meer voor mij is weggelegd om iemand te ontmoeten die mij de moeite waard vind en zijn best voor mij wil doen. Of is dit de tendens tegenwoordig? Ik ben echt benieuwd of andere vrouwen deze ervaringen ook hebben met mannen op datingapps.
Ik zit nogal met iets en ik hoop dat ik hier kan praten met vrouwen die dit herkennen en/of weten hoe dit kan.
Ik sta al een aantal jaren op en af op een aantal datingapps waaronder Tinder. Ik heb in die tijd een aantal dates gehad. En veel gesprekken die niet tot een date kwamen. Nu is net weer een zelfde ervaring gebeurd en ik ben teleurgesteld, ik snap het gewoon niet. Ik vraag mij echt af, wat is er tegenwoordig met die mannen?
Ik heb genoeg matches en ik krijg vaak te horen je bent een knappe vrouw. Nou leuk maar zo word ik totaal niet behandeld. Ik heb in de afgelopen jaren alleen maar voorbeelden waarin ze me lullig behandelen.
Mijn laatste ervaring: een man waar ik een date mee had. Het was gezellig en hij vroeg me meteen na de date voor een volgende date en voor nog iets anders later die week (omdat er iets georganiseerd werd). In die dagen ertussen hadden we af en toe app contact, niet veel maar goed we waren allebei met andere dingen bezig.
Toen kwamen de dagen dat de date zou zijn en bleef het stil. Toen ik ernaar vroeg kwam er een vage smoes waarom hij geen contact meer had opgenomen en hij zou de rest van de week druk zijn. Die andere date zou ook niet doorgaan. Nou lijkt me duidelijk. Ik vind het zo raar. Hoe kan iemand zo aardig doen en dates afspreken en dan ineens dit. Dan denk ik prima als je mij niks vind, zeg het dan gewoon.
Een date met iemand gehad en hij wou graag nog een date, toen hadden we app contact. Middenin het gesprek is hij ineens verdwenen en blokkeert hij mij. Het was een doodnormaal gesprek over wanneer we zouden afspreken. En ook gewoon niet meer reageren.
Een man waar ik een date mee had en die vertelde dat hij ook met iemand anders datete. Ik vroeg hem ook waarom hij met mij date en met haar en of hij dat zou blijven doen. Na die ene date was hij blijkbaar al klaar met mij en werd ik ook aan de kant gezet.
Andere date reageerde nooit meer na één date. Compleet van de aardbodem verdwenen.
Ook tijdens gesprekken, nog voor ze me gezien hebben, gaat het soms raar. Dat je wordt genegeerd of eruit wordt gegooid. Ja oké, dat zal deels bij het onpersoonlijke en vluchtige van datingapps horen maar het komt soms wel uit de lucht vallen als je in een leuk contact zat met iemand.
Zo kan ik nog heel lang doorgaan maar de rode draad is dat mannen mij uit het niets bot behandelen en/of compleet negeren. Ik merk dat mijn vertrouwen compleet weg is. Het is een wonder dat ik het nog zo lang heb volgehouden op die apps door deze ervaringen. Ik ben nu ook op het punt dat ik er maar af ga want het levert mij alleen maar een rotgevoel op als het iedere keer zo gaat.
Ik heb nog niet 1x gehad dat een contact op een leuke manier eindigde. Het eindigt altijd op een lullige manier van de man zijn kant. Ik merk dat het absoluut niet meehelpt aan mijn zelfvertrouwen. Na iedere ervaring lijkt er wat van mezelf af te brokkelen en trek ik het me persoonlijk aan. Ik ga mezelf erg in twijfel trekken, ben ik niet aantrekkelijk, ben ik niet leuk, praat ik raar, wat denken ze over mij dat ze zo doen. Ze lijken 0 respect voor mij te hebben. En dan lees ik verhalen hoe mannen achter een vrouw aanzitten/jagen, nou dat heb ik werkelijk nooit meegemaakt (vroeger in mijn tienerjaren ja).
Ik weet dus niet meer wat ik hier nog mee moet. Het lijkt wel of het niet meer voor mij is weggelegd om iemand te ontmoeten die mij de moeite waard vind en zijn best voor mij wil doen. Of is dit de tendens tegenwoordig? Ik ben echt benieuwd of andere vrouwen deze ervaringen ook hebben met mannen op datingapps.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-08-2025 22:01
Reden: To heeft een perma en kan dus niet meer reageren.
Reden: To heeft een perma en kan dus niet meer reageren.
0.00% gewijzigd
vrijdag 15 augustus 2025 om 13:38
Ze kunnen zeggen je bent een knappe vrouw. En over het algemeen doen mannen hun best voor een knappe vrouw maar kennelijk niet dus. Ik heb het hier even over knap omdat dat is wat ze in eerste instantie alleen maar zien en benoemen.
vrijdag 15 augustus 2025 om 13:40
Knap is vrij relatief. Maar het schijnt dat ‘knappe mensen’ lastiger een goede partner vinden, dan minder knappe mensen. https://www.datinginsider.nl/daten-vaak ... oie-mensenSummerSadness schreef: ↑15-08-2025 13:38Ze kunnen zeggen je bent een knappe vrouw. En over het algemeen doen mannen hun best voor een knappe vrouw maar kennelijk niet dus. Ik heb het hier even over knap omdat dat is wat ze in eerste instantie alleen maar zien en benoemen.
groentuintje wijzigde dit bericht op 15-08-2025 13:40
6.92% gewijzigd
Voor iedereen een groene tuin
vrijdag 15 augustus 2025 om 13:40
vrijdag 15 augustus 2025 om 13:42
Ik vind knap ook relatief. Wat de een heel knap vind kan de ander niks vinden. Maar laat ik het zo zeggen het is niet per se een uiterlijk ding want ik krijg veel likes en complimenten. Maar dat boeit me niet ik wil gewoon iemand die normaal kan doen.GroenTuintje schreef: ↑15-08-2025 13:40Knap is vrij relatief. Maar het schijnt dat ‘knappe mensen’ lastiger een goede partner vinden, dan minder knappe mensen. https://www.datinginsider.nl/daten-vaak ... oie-mensen
Oh nou ja, dan moet ik er maar af en het opgeven haha.
vrijdag 15 augustus 2025 om 13:47
Ik ben er ook echt geen liefhebber van want ik denk dat je daar een punt hebt. Het is voor veel mensen alsof ze niet echt met mensen te maken hebben. Zo onpersoonlijk en gebrek aan empathie. Daarom voelen ze zich ook vrij om te ghosten en rot te doen. Maakt ze toch niet uit. Maar valt me op dat zelfs na persoonlijk contact/date een man nog zo doet en dat had ik minder ingeschat.KwistigVerlangen schreef: ↑15-08-2025 13:00Ik ben nooit liefhebber van datingapps geweest, en dus ook geen gebruiker.
Het ligt niet aan jou, SummerSadness. Het nadeel van datingapps is vooral dat ze, anders dan een leuke ontmoeting IRL, onpersoonlijk zijn. Mensen met minder empatisch vermogen trekken dat kenmerk gedachteloos door naar het verdere verloop van de kennismaking. Ze zien je letterlijk niet als persoon. Daarmee zijn ze de moeite niet waard voor jou. Zie het zo: goed beschouwd doen ze jou een plezier door zichzelf al vroeg te diskwalificeren.
Je eerstgenoemde en derde date hadden daar zeer waarschijnlijk last van. Nummer twee lijkt me een vreemdganger die in paniek raakte omdat zijn vrouw aan zijn telefoon zat.
Voordat er datingapps bestonden konden mensen elkaar ook prima vinden. Maak gewoon een leuk praatje met mensen in dagelijkse omgevingen. Tegenwoordig zijn mensen blij verrast als ze aangesproken worden. Een subtiele flirt is zoveel leuker dan door zo’n app swipen.
Die man van laatst ook, hij zat te appen oveer welke strandtent, was hij helemaal aan het uitzoeken. Hij wou die dag ook eerder afspreken zodat we nog konden suppen of kanoën, helemaal enthousiast. Was verder een leuke normale man met normale gesprekken (dat is al zeldzaam). En dan krijg je op de dag zelf een app dat hij het er wil bij laten ivm de afstand. En de grap was dat hij de avond ervoor nog met vrienden in mijn stad was en ook wekelijks voor zijn werk. Maar ja dat is dan anders he...
vrijdag 15 augustus 2025 om 13:52
Nee dat blijkt. Maar het is de reden hoe je aan de matches kom. Het is hoe dan ook in eerste instantie op uiterlijk dat hele swipen. Dan denk je oke, als iemand je in ieder geval aantrekkelijk vind is een begin.GroenTuintje schreef: ↑15-08-2025 13:36Helaas betekend knap zijn, niet automatisch meer respect hebben voor diegene… is mijn ervaring
vrijdag 15 augustus 2025 om 13:54
Ja kan. Nog raar want hij gaat toch niet meteen trouwen. Dan kun je toch nog een leuke date hebben, die al gepland stond en waar hij zo enthousiast over was.Attraverso schreef: ↑15-08-2025 13:51Hij heeft iemand 'leuker' geswiped... die afstand was een flauwe smoes...
vrijdag 15 augustus 2025 om 13:56
Groot deel van de mannen swipet op alles hoor! Maak je geen illusiesSummerSadness schreef: ↑15-08-2025 13:52Nee dat blijkt. Maar het is de reden hoe je aan de matches kom. Het is hoe dan ook in eerste instantie op uiterlijk dat hele swipen. Dan denk je oke, als iemand je in ieder geval aantrekkelijk vind is een begin.
vrijdag 15 augustus 2025 om 14:00
Zo eenvoudig gaat het niet hoor. Je kan iemand er mooi uit vinden zien op foto's maar dan totaal afknappen op taalgebruik, stem, houding, gedrag... Daarom vroeg ik in mijn eerste reactie om eens kritisch de profielen van de mannen met wie je matcht te bekijken. Als je enkel voor diegenen gaat die er het knapste uit zien, zoals ik begrijp uit je reactie want volgens jou is dat dé manier om aan matchen te komen, kom je sowieso bedrogen uit. Die mannen zijn vaak niet de leukste en hebben veel te veel keuze.SummerSadness schreef: ↑15-08-2025 13:52Nee dat blijkt. Maar het is de reden hoe je aan de matches kom. Het is hoe dan ook in eerste instantie op uiterlijk dat hele swipen. Dan denk je oke, als iemand je in ieder geval aantrekkelijk vind is een begin.
Ik kies ook profielen die ik niet zo knap vindt maar die er wél verzorgd uitzien en een interessant profiel hebben.
vrijdag 15 augustus 2025 om 14:02
Dit ook al, veel mannen swipen alles naar rechts en kiezen dan uit hun matchen met wie ze willen praten.Lila-Linda schreef: ↑15-08-2025 13:56Groot deel van de mannen swipet op alles hoor! Maak je geen illusies
vrijdag 15 augustus 2025 om 14:03
Nee toch niet, als je een 'leukere' match hebt binnen gehaald ga je geen energie en zeker geen date meer verspillen aan een 'minder leuke' match.SummerSadness schreef: ↑15-08-2025 13:54Ja kan. Nog raar want hij gaat toch niet meteen trouwen. Dan kun je toch nog een leuke date hebben, die al gepland stond en waar hij zo enthousiast over was.
SummerSadness schreef: ↑15-08-2025 13:33Precies zoals ik het zeg. Mannen sturen dat ik een hele knappe vrouw ben. Ik zei: nou leuk dat ze dat vinden maar ik word niet behandelt alsof ze mij zo'n knappe/leuke vrouw vinden. Dan zouden ze wel aardiger doen.

Oh nee de tijd van illusies is al lang voorbij haha. Dat weet ik. Maar als ze mij verschrikkelijk vinden, hoe hun gedrag is naar mij toe, kunnen ze beter lekker weg swipen.Lila-Linda schreef: ↑15-08-2025 13:56Groot deel van de mannen swipet op alles hoor! Maak je geen illusies
vrijdag 15 augustus 2025 om 14:05
Daar ben ik dan kennelijk ook anders in. Ik schrijf mensen niet af waar ik al contact mee heb of zelfs een afspraak omdat er toevallig een 'leuker' exemplaar langskomt.Attraverso schreef: ↑15-08-2025 14:03Nee toch niet, als je een 'leukere' match hebt binnen gehaald ga je geen energie en zeker geen date meer verspillen aan een 'minder leuke' match.
vrijdag 15 augustus 2025 om 14:06
Nee dat zijn niet mijn woorden. Ik vind dat iedereen dit verdient. En knap is relatief. Het gaat erom dat zij dit tegen mij zeggen en vervolgens andere signalen afgeven.Attraverso schreef: ↑15-08-2025 14:03Tja, blijkbaar verdienen enkel 'knappe' vrouwen dat mannen hen goed behandelen...
vrijdag 15 augustus 2025 om 14:08
Ze praten dus wel met mij. Maar de manier waarop of als ze een date afspreken en hun gedrag erna.Attraverso schreef: ↑15-08-2025 14:02Dit ook al, veel mannen swipen alles naar rechts en kiezen dan uit hun matchen met wie ze willen praten.
vrijdag 15 augustus 2025 om 14:13
Ze vinden je niet knap, niet verschrikkelijkSummerSadness schreef: ↑15-08-2025 14:03Oh nee de tijd van illusies is al lang voorbij haha. Dat weet ik. Maar als ze mij verschrikkelijk vinden, hoe hun gedrag is naar mij toe, kunnen ze beter lekker weg swipen.
Ze schatten in of en hoe snel je in bent voor seks.
En doen hun standaard riedel die wel eens seks opgeleverd heeft; Complimenten maken. Kletspraat.
Als er iemand met meer sekspotentie langskomt, ben jij overbodig
vrijdag 15 augustus 2025 om 14:17
En je hebt zelf niet door dat je hier een hele ongezonde en rare gedachtengang normaal lijkt te vinden?SummerSadness schreef: ↑15-08-2025 14:06Nee dat zijn niet mijn woorden. Ik vind dat iedereen dit verdient. En knap is relatief. Het gaat erom dat zij dit tegen mij zeggen en vervolgens andere signalen afgeven.
Ik zou eerst tijd in jezelf investeren voor je je op een ander richt.
vrijdag 15 augustus 2025 om 14:18
Van een deel kan ik inschatten dat ze zo zijn. Maar dit weet je door...? En dit geldt, volgens jou, voor alle mannen?Lila-Linda schreef: ↑15-08-2025 14:13Ze vinden je niet knap, niet verschrikkelijk
En doen hun standaard riedel die wel eens seks opgeleverd heeft; Complimenten maken. Kletspraat.
vrijdag 15 augustus 2025 om 14:19
Nee dat vind ik niet.Ladyinrood schreef: ↑15-08-2025 14:17En je hebt zelf niet door dat je hier een hele ongezonde en rare gedachtengang normaal lijkt te vinden?
Ik zou eerst tijd in jezelf investeren voor je je op een ander richt.
Ja dat is een goed idee.
vrijdag 15 augustus 2025 om 14:20
Dus jouw advies is, als een vrouw een man met serieuze intenties zoekt moet ze niet op een datingapp?Lila-Linda schreef: ↑15-08-2025 14:13Ze vinden je niet knap, niet verschrikkelijk
vrijdag 15 augustus 2025 om 14:24
Nu doe je het weer. Ze behandelen je niet zoals je een knappe vrouw zou moeten behandelen maar als ze het doen met een minder of niet knappe vrouw is het begrijpelijk?SummerSadness schreef: ↑15-08-2025 14:06Nee dat zijn niet mijn woorden. Ik vind dat iedereen dit verdient. En knap is relatief. Het gaat erom dat zij dit tegen mij zeggen en vervolgens andere signalen afgeven.
vrijdag 15 augustus 2025 om 14:34
Ik doe niets weer. Ik zeg ik vind dat iedereen een normaal contact verdient.Attraverso schreef: ↑15-08-2025 14:24Nu doe je het weer. Ze behandelen je niet zoals je een knappe vrouw zou moeten behandelen maar als ze het doen met een minder of niet knappe vrouw is het begrijpelijk?

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in