Wat is er tegenwoordig met mannen? [Troltopic]

14-08-2025 22:37 276 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Ik zit nogal met iets en ik hoop dat ik hier kan praten met vrouwen die dit herkennen en/of weten hoe dit kan.

Ik sta al een aantal jaren op en af op een aantal datingapps waaronder Tinder. Ik heb in die tijd een aantal dates gehad. En veel gesprekken die niet tot een date kwamen. Nu is net weer een zelfde ervaring gebeurd en ik ben teleurgesteld, ik snap het gewoon niet. Ik vraag mij echt af, wat is er tegenwoordig met die mannen?

Ik heb genoeg matches en ik krijg vaak te horen je bent een knappe vrouw. Nou leuk maar zo word ik totaal niet behandeld. Ik heb in de afgelopen jaren alleen maar voorbeelden waarin ze me lullig behandelen.

Mijn laatste ervaring: een man waar ik een date mee had. Het was gezellig en hij vroeg me meteen na de date voor een volgende date en voor nog iets anders later die week (omdat er iets georganiseerd werd). In die dagen ertussen hadden we af en toe app contact, niet veel maar goed we waren allebei met andere dingen bezig.

Toen kwamen de dagen dat de date zou zijn en bleef het stil. Toen ik ernaar vroeg kwam er een vage smoes waarom hij geen contact meer had opgenomen en hij zou de rest van de week druk zijn. Die andere date zou ook niet doorgaan. Nou lijkt me duidelijk. Ik vind het zo raar. Hoe kan iemand zo aardig doen en dates afspreken en dan ineens dit. Dan denk ik prima als je mij niks vind, zeg het dan gewoon.

Een date met iemand gehad en hij wou graag nog een date, toen hadden we app contact. Middenin het gesprek is hij ineens verdwenen en blokkeert hij mij. Het was een doodnormaal gesprek over wanneer we zouden afspreken. En ook gewoon niet meer reageren.

Een man waar ik een date mee had en die vertelde dat hij ook met iemand anders datete. Ik vroeg hem ook waarom hij met mij date en met haar en of hij dat zou blijven doen. Na die ene date was hij blijkbaar al klaar met mij en werd ik ook aan de kant gezet.

Andere date reageerde nooit meer na één date. Compleet van de aardbodem verdwenen.

Ook tijdens gesprekken, nog voor ze me gezien hebben, gaat het soms raar. Dat je wordt genegeerd of eruit wordt gegooid. Ja oké, dat zal deels bij het onpersoonlijke en vluchtige van datingapps horen maar het komt soms wel uit de lucht vallen als je in een leuk contact zat met iemand.

Zo kan ik nog heel lang doorgaan maar de rode draad is dat mannen mij uit het niets bot behandelen en/of compleet negeren. Ik merk dat mijn vertrouwen compleet weg is. Het is een wonder dat ik het nog zo lang heb volgehouden op die apps door deze ervaringen. Ik ben nu ook op het punt dat ik er maar af ga want het levert mij alleen maar een rotgevoel op als het iedere keer zo gaat.

Ik heb nog niet 1x gehad dat een contact op een leuke manier eindigde. Het eindigt altijd op een lullige manier van de man zijn kant. Ik merk dat het absoluut niet meehelpt aan mijn zelfvertrouwen. Na iedere ervaring lijkt er wat van mezelf af te brokkelen en trek ik het me persoonlijk aan. Ik ga mezelf erg in twijfel trekken, ben ik niet aantrekkelijk, ben ik niet leuk, praat ik raar, wat denken ze over mij dat ze zo doen. Ze lijken 0 respect voor mij te hebben. En dan lees ik verhalen hoe mannen achter een vrouw aanzitten/jagen, nou dat heb ik werkelijk nooit meegemaakt (vroeger in mijn tienerjaren ja).

Ik weet dus niet meer wat ik hier nog mee moet. Het lijkt wel of het niet meer voor mij is weggelegd om iemand te ontmoeten die mij de moeite waard vind en zijn best voor mij wil doen. Of is dit de tendens tegenwoordig? Ik ben echt benieuwd of andere vrouwen deze ervaringen ook hebben met mannen op datingapps.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-08-2025 22:01
Reden: To heeft een perma en kan dus niet meer reageren.
0.00% gewijzigd
HS26 schreef:
15-08-2025 16:57
Ik val niet over typefoutjes of wat dan ook. Maar echt... je maakt het veel te groot en denkt veel te veel na. Vrouwen ghosten net zo goed. Ga leuk op date zonder verwachtingen, of stop met internetdaten. Kan ook heel verfrissend zijn.
Ik maak het te groot omdat ik het onbeschoft vind als mannen je ghosten of wispelturig zijn? Nou daar ben ik het dan niet meer eens. Niks te groots aan dat zijn mijn grenzen en normen en waarden.

Ik zeg nergens dat vrouwen niet ghosten, dat is een compleet andere discussie en gaat het hier niet over.
Ik denk dat HS26 relateerde aan jouw titel van dit topic, dat het dus niet enkel mannen betreft. Waarschijnlijk is dit de tendens van nu vwb internetdaten?
Live Life to the fullest
SummerSadness schreef:
15-08-2025 17:32
Ik maak het te groot omdat ik het onbeschoft vind als mannen je ghosten of wispelturig zijn? Nou daar ben ik het dan niet meer eens. Niks te groots aan dat zijn mijn grenzen en normen en waarden.

Ik zeg nergens dat vrouwen niet ghosten, dat is een compleet andere discussie en gaat het hier niet over.
Je kunt klagen wat je wil. Voor de datingsapps en mobiele telefoons gebeurde het ook.
Met het uitgaan had ik een leuke man leren kennen, een leuke avond met hem gehad en we zouden snel afspreken. Hij had mijn nummer, ik het zijne.
Hij heeft nooit gebeld en de telefoon ook niet opgenomen toen ik uiteindelijk maar belde. Tsja.

Dan maar niet. Je kunt op je kop staan dat de ander het fatsoen moet hebben, dat gaat toch niet gebeuren als ze je toch niet zien zitten.
Als het een terugkerend probleem is ligt het aan de mannen die je date (vermijdende types) of aan jou. Misschien heb je zelf ook wel iets raars wat ze afschrikt. Ik zou het onderzoeken als ik jou was.
Levensgenieter ;)
Mijn ervaring op datingapps is dat mannen die graag over vrouwen heenlopen aan de hand van chatjes heel snel een gevoel hebben of ze dat kunnen maken.

Als je bewust of onbewust needy overkomt dan trek je deze types als vanzelf aan, en andersom. Overigens is neediness voor niemand aantrekkelijk, hoe knap je ook bent.
SummerSadness schreef:
15-08-2025 16:06
Heb hem ook een keer gestuurd uit mezelf hoe is het daar?

Hij moet zich rot geschrokken zijn van zoveel initiatief..

Dusdat was het ook niet.

We zijn dan wel simpel maar niet zó simpel. Het klinkt gewoon niet echt alsof je, nadat ze zeggen dat je knap bent, nog enige urgentie ervaart om meer te weten te komen over hem?

Hoevaak hebben die mannen nadat ze iets hebben verteld over zichzelf of wat ze ergens van vinden de vraag gesteld: “en jij?”

Als ik die vijf keer heb gesteld ben ik er persoonlijk ook wel klaar mee namelijk. Het voelt als werken als je de ander moet blijven boeien en het elkaar leren kennen niet al direct op een gelijkwaardig niveau loopt qua interesse in elkaar.

En ja dat is een hele grove aanname..

Ik heb niets misdaan.

Dat is én waar en ook heel erg naïef want je kan er niet gewoon maar vanuit gaan dat net aan leuk genoeg zijn/doen een solide basis vormt.
Vanielje schreef:
15-08-2025 17:48
Mijn ervaring op datingapps is dat mannen die graag over vrouwen heenlopen aan de hand van chatjes heel snel een gevoel hebben of ze dat kunnen maken.

Als je bewust of onbewust needy overkomt dan trek je deze types als vanzelf aan, en andersom. Overigens is neediness voor niemand aantrekkelijk, hoe knap je ook bent.
Wat een onzin, hoe krijg je het verzonnen
SummerSadness schreef:
15-08-2025 17:30

De andere persoon heeft mij afgezegd vanwege de afstand. Iemand hier noemde dat zal wel omdat hij iets leukers heeft gezien. Nou die kan hij sws niet gedate hebben want daar was de tijd te kort voor dus mocht dat aan de orde zijn geweest dan wist hij ook nog niets van diegene.
Natuurlijk kan hij die al gedate hebben / kennen. En hij schatte in, dat de kans op seks met haar groter was
SummerSadness schreef:
15-08-2025 17:26
Kennelijk dus wel omdat ik bleef geloven dat niet iedereen hetzelfde is. En hoopte dat er ook normale tussen zou zitten.
En die zitten er ook tussen. Echt. Genoeg mensen die een relatie starten vanaf een dating app.
Ga niet mee in de doorzichtige kletspraatjes en complimenten. Ga de diepte in en wie niet meegaat is af.
Vanielje schreef:
15-08-2025 17:48

.
Vind die “neediness is onaantrekkelijk” wel een rare, hoor. Hoor ‘m vaker.
Het is toch heel normaal dat je op een dating app zit omdat je wil daten. Dat is het doel van die app.

Er zijn “gewoon” heel veel emotioneel onvolwassen mensen die niet goed kunnen of willen aangeven wat ze willen en ook niet weten hoe ze een contact een beetje elegant kunnen stoppen. Daar zit het probleem, niet bij degene die een dating app gebruikt omdat ze een relatie zoekt. Da’s adding insult to injury.
Lila-Linda schreef:
15-08-2025 17:55
Wat een onzin, hoe krijg je het verzonnen
Heel makkelijk: de mannen waarmee ik afsprak waren niet allemaal mijn type, maar wel serieus. En ik kreeg echt veel minder complimenten over mijn uiterlijk dan TO.
vanielje wijzigde dit bericht op 15-08-2025 18:20
0.18% gewijzigd
GroenTuintje schreef:
15-08-2025 13:40
Knap is vrij relatief. Maar het schijnt dat ‘knappe mensen’ lastiger een goede partner vinden, dan minder knappe mensen. https://www.datinginsider.nl/daten-vaak ... oie-mensen
Ik vind je opmerking goed, GroenTuintje, maar een deel van het verhaal in de link geeft me jeuk…”soortgelijke” mensen. Grrrr, alsof het een aparte soort is.
Ik vermoed eerder dat knappe mensen gewend zijn geraakt aan de luxe om kritischer te kunnen zijn, waardoor hun keuze beperkter is en nog beperkter doordat een deel van die groep ook luier of minder emotioneel ontwikkeld is (hierin volg ik het verhaal in de link wel enigszins). Volgens mij hebben minder knappe mensen op de harde wijze geleerd dat ze enorm hun best moeten doen om een leuke date voor zich te winnen. Zij zullen zich dus echt in jou moeten verdiepen en oprecht in jouw innerlijk geïnteresseerd moeten zijn.
Dus wat iemand hier al min of meer schreef, ga een stapje lager in fysieke aantrekkelijkheid (mits wel verzorgd) en laat hem moeite voor je doen. Ik weet zeker dat je in die groep veel meer pareltjes kunt vinden. Overigens verwacht ik ook dat de minnaarskunsten van de minder knappe mensen om dezelfde reden wel eens flink beter kunnen zijn. Goede seks gaat immers over het in kunnen leven in de gevoelens van je sekspartner. Echt goede seks gaat om het plezier van het geven, niet om wat je er zelf uithaalt.
kwistigverlangen wijzigde dit bericht op 15-08-2025 18:18
Reden: Aanvulling
0.69% gewijzigd
Laat je nieuwsgierig naar de ander het altijd winnen van je drang om te (ver)oordelen.
Lampje25 schreef:
15-08-2025 18:08
.
Het is toch heel normaal dat je op een dating app zit omdat je wil daten. Dat is het doel van die app.

Er zijn “gewoon” heel veel emotioneel onvolwassen mensen die niet goed kunnen of willen aangeven wat ze willen en ook niet weten hoe ze een contact een beetje elegant kunnen stoppen. Daar zit het probleem, niet bij degene die een dating app gebruikt omdat ze een relatie zoekt. Da’s adding insult to injury.
Willen daten en een relatie zoeken is toch ook niet "needy"? Dat is laten merken dat je weinig of geen standaarden hebt en dat kan op tig manieren. Ik weet niet of dat is wat TO belemmerd maar het kan.
KwistigVerlangen schreef:
15-08-2025 18:16
Ik vind je opmerking goed, GroenTuintje, maar een deel van het verhaal in de link geeft me jeuk…”soortgelijke” mensen. Grrrr, alsof het een aparte soort is.
Ik vermoed eerder dat knappe mensen gewend zijn geraakt aan de luxe om kritischer te kunnen zijn, waardoor hun keuze beperkter is en nog beperkter doordat een deel van die groep ook luier of minder emotioneel ontwikkeld is (hierin volg ik het verhaal in de link wel enigszins). Volgens mij hebben minder knappe mensen op de harde wijze geleerd dat ze enorm hun best moeten doen om een leuke date voor zich te winnen. Zij zullen zich dus echt in jou moeten verdiepen en oprecht in jouw innerlijk geïnteresseerd moeten zijn.
Dus wat iemand hier al min of meer schreef, ga een stapje lager in fysieke aantrekkelijkheid (mits wel verzorgd) en laat hem moeite voor je doen. Ik weet zeker dat je in die groep veel meer pareltjes kunt vinden. Overigens verwacht ik ook dat de minnaarskunsten van de minder knappe mensen om dezelfde reden wel eens flink beter kunnen zijn. Goede seks gaat immers over het in kunnen leven in de gevoelens van je sekspartner. Echt goede seks gaat om het plezier van het geven, niet om wat je er zelf uithaalt.
Wel een apart verhaal over dat knappe mensen minder moeite doen en slechter zijn in bed.
Ik denk niet dat hier iets aan bewezen is.
Levensgenieter ;)
Vanielje schreef:
15-08-2025 18:12
Heel makkelijk: de mannen waarmee ik afsprak waren niet allemaal mijn type, maar wel serieus. En ik kreeg echt veel minder complimenten over mijn uiterlijk dan TO.
Dat heeft werkelijk niks te maken, met wat je net schreef
en laat hem moeite voor je doen.
De dolle Mina’s draaien zich om in hun graf..

Vraag jezelf gewoon eens heel eerlijk af of je net zoveel op de tafel brengt als wat je verwacht van de ander. Jezelf wentelen in zelfmedelijden en het vinden van bevestiging in vooroordelen en glossywijsheden brengt je niks dan teleurstelling.
.
approachablealec wijzigde dit bericht op 15-08-2025 18:53
Reden: Dikke vingers
99.51% gewijzigd
Lampje25 schreef:
15-08-2025 18:08
.

Willen daten is iets anders dan needy zijn. Willen daten is prima, maar needy zijn is onaantrekkelijk.

Even los van TO want ik weet niet hoe zij zich gedraagt maar iedereen heeft toch wel eens meegemaakt dat een collega, vriendin, buurvrouw of date te kleverig was, te vaak wilde afspreken, meteen na een afspraak een vervolg wilde afspreken, teveel informatie over zichzelf gaf, dingen zei als “ik heb verder niemand, ik hoop dat jij mijn beste vriendin wordt”, of op andere manieren nogal wanhopig overkomt? Dat is needy en er is geen mens die dat aantrekkelijk vindt. Ook al is er niks mis mee om vriendschap of een relatie te zoeken.
Na zevenhonderd jaren
Wat een enorme berg onzin.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wat een klets, de onzin uit het stuk en jouw interpretatie erop.
Where is my mind?
Ginevra schreef:
15-08-2025 18:58
Willen daten is iets anders dan needy zijn. Willen daten is prima, maar needy zijn is onaantrekkelijk.

Even los van TO want ik weet niet hoe zij zich gedraagt maar iedereen heeft toch wel eens meegemaakt dat een collega, vriendin, buurvrouw of date te kleverig was, te vaak wilde afspreken, meteen na een afspraak een vervolg wilde afspreken, teveel informatie over zichzelf gaf, dingen zei als “ik heb verder niemand, ik hoop dat jij mijn beste vriendin wordt”, of op andere manieren nogal wanhopig overkomt? Dat is needy en er is geen mens die dat aantrekkelijk vindt. Ook al is er niks mis mee om vriendschap of een relatie te zoeken.
.
Dat ben ik met je eens. Zo begreep ik ‘m niet.
De rode draad in het verhaal ben jij zelf. Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg.
Dus als je op die apps gaat weet je al dat de kans dat het gebeurt groot is, combineer dat met je eigen gedrag en voorkeur voor bepaalde types op die app en voila, hetzelfde resultaat.
Lorem Ipsum
SurferRosa schreef:
15-08-2025 19:02
Wat een klets, de onzin uit het stuk en jouw interpretatie erop.
Het is meer een soort wensdenken, denk ik.
.
Misschien kritischer selecteren vooraf? Ik heb ook een tijdje ‘gedate’ maar wisselde alleen berichtjes uit met mannen waarvan het profiel me echt aansprak. Wat dus inhoudt dat ik op 9 van de 10 reacties die ik kreeg, niet eens reageerde. Vervolgens sprak ik alleen af als degene me na eventjes appen ècht echt leuk leek. Heel veel chatjes ook al snel weer afgekapt als dat niet leuk liep voor mijn gevoel. Ik wil van zo’n gesprekje ook gewoon echt blij worden. Uiteindelijk over een periode van zeg een jaar maar drie dates gehad. Een bleef bij een gezellige date. Ontzettend mee gelachen maar was meer als leuke collega’s. Met eentje 4 maanden gedate. Toen heb ik t afgekapt omdat hij toch eigenschappen had, die ik minder aantrekkelijk vond voor een partner. Met nummer drie alweer anderhalf jaar samen.
blijfgewoonbianca schreef:
15-08-2025 18:59
Wat een enorme berg onzin.
Blijkbaar niet helemaal: "Attractive people have shorter and less satisfying relationships" https://www.psychologytoday.com/us/blog ... ationships
Rooss4.0 schreef:
15-08-2025 13:21
Dat is niet inherent aan mannen maar aan datingapps. Een jonge kennis van mij date ook mbv allerlei apps en vertelt me precies dezelfde verhalen, geghost worden, om geld vragen, niks meer laten horen, hysterie, gedoe en drama. Maar dan van vrouwen.
Precies dit. Werkt in beide gevallen zo en hebben beide sexen last van

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven