Entertainment alle pijlers

Winnaar MasterChef Australië 2024 (spoilers)

05-11-2024 19:35 18 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben zeer teleurgesteld, dat Nat heeft gewonnen. Ik vind haar geen leuke kandidaat en ik kan er de vinger niet opleggen waarom.

Ik heb dit nog nooit gehad. Ik had altijd wel een favoriet, maar ik gunde de finalisten het altijd allebei.

Ik had het Pezza zo gegund, om te winnen. Helaas heeft het niet zo mogen zijn :(

Wie heeft dit seizoen ook gekeken en is wel tevreden met de winnaar?
Ik vind Nat geweldig. Hartstikke leuk persoon en kan heel goed koken. Zeer terechte winnaar.
Ik had het Pezza, als slager uit Tasmanië, gegund. Omdat ik het een leuke, lieve man vind. En hij is enorm gegroeid, qua koken.

Maar Nat is veel inventiever en creatiever met haar gerechten. Dus mijns inziens een terechte winnaar. Ze kreeg terecht lage cijfers voor haar dessert met gebreken, maar evengoed gewonnen.

Leuk voor Pezza dat hij ook nog 40.000 dollar kreeg.

Sav kreeg 10.000, maar die leek daar totaal niet blij mee.
Was sowieso blij dat ze niet in de finale stond, want veel meer dan ‘alles op zijn Sri Lankaans’ deed ze niet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik had exact hetzelfde. Net de aflevering teruggekeken en voel nu enige teleurstelling. Vond het hele seizoen minder aansprekend ofzo.

Daarnaast baal ik altijd van die pressure-test-namaak-toetjes. Vind het zoveel leuker als ze zelf los mogen gaan. Dit is “gewoon” een kwestie van een recept goed lezen, gaat niet persé over echte creatieve kookkunsten (imo dan).
Cesarinajoy schreef:
06-11-2024 00:23
Daarnaast baal ik altijd van die pressure-test-namaak-toetjes. Vind het zoveel leuker als ze zelf los mogen gaan. Dit is “gewoon” een kwestie van een recept goed lezen, gaat niet persé over echte creatieve kookkunsten (imo dan).

Zeker in de finale. Laat ze daar zien wat ze zelf verzinnen, wat hun finale-waardige menu is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik had het Pezza/Josh ook gegund maar Nat was toch wel erg goed .
Sav vond ik eentonig .
En verder eens met die ingewikkelde desserts dat kennen we nu wel .
@Himalaya toen Nat die lage cijfers kreeg, toen had ik nog hoop dat Pezza zou winnen.

Ik ben het met je eens hoor, qua o.a. creativiteit was Nat wel beter inderdaad.

Ik ben na de uitslag afgehaakt en ik heb het niet eens meer meegekregen, dat Sav nog €10.000 kreeg, maar daar niet blij mee was.

Ik gunde het Sav juist heel erg, ze heeft zich m.i. echt bewezen, omdat ze er eerst uitlag en toen zich weer heeft terug gevochten en het vervolgens geschopt heeft tot de halve finale.

@Wollstonecraft fijn, dat jij wel blij bent met de winnaar! :D

@Cerinajoy, ik kwam er dit seizoen ook niet goed in, pas op het einde, vond ik het interessant worden.

Ik moet erg wennen, aan de nieuwe jury leden. Ik mis Jock heel erg en Mel ook.

Van Poh had ik lage verwachtingen, maar wat een leuke vrouw! Jean Cristophe vind ik ook een leuke man en Sofia vond ik na mate het programma vorderde steeds leuker worden.

Ik ben het niet met je eens, dat het bij de laatste opdracht slechts goed het recept lezen is. De kandidaten worden echt wel uitgedaagd, want het was echt een heel moeilijk dessert.

@Yildilzar het is al vaker geweest, dat kandidaten heel ver zijn gekomen, met één specifieke kookkunst en dat vind ik ergens ook gewoon jammer. Daar ga je het op het hoogste niveau in de kookwereld gewoon niet mee redden.
Ik heb geen zin om een nieuw topic te openen, want dan ben ik de topic starter en dan moet ik het topic ook onderhouden en dat kost mij teveel werk.

Vanaf maandag 1 september elke werkdag om 19:30 een nieuw seizoen van MasterChef Australië. Te zien op Net 5

Ik was al bang, dat het niet zou starten, want normaal gesproken zijn er weken van te voren al promo's tijdens alle reclameblokken van programma's op Net 5. Nu heb ik nog niets gezien aan promo's.

Ik durfde niet te googlen, want bang voor spoilers, maar op de Instagram pagina van Net 5, vond ik de aankondiging :D
Altijd een fanatiek kijker geweest, behalve de laatste twee/drie seizoenen denk ik. Zoals met elk programma heb ik ergens wel een kijk-dip.

Maar dit is een Back to Win editie, dat vind ik wel leuk. Maar de spoilers ken ik al.
liv8 wijzigde dit bericht op 16-08-2025 21:55
19.28% gewijzigd
Liv8 schreef:
16-08-2025 21:12
Altijd een fanatiek kijker geweest, behalve de laatste twee/drie seizoenen denk ik. Zoals met elk programma heb ik ergens wel een kijk-dip.

Maar dit is een dat vind ik wel leuk. Maar de spoilers ken ik al.
Dat wist ik niet dat het een gaat worden. Ik baal dat je dat hier deelt, want dat had ik bij aanvang van het programma willen ontdekken. Het is wat mij betreft een spoiler en dat kan ik niet waarderen.

Ik mis Jock heel erg. Het vorige seizoen was met 3 nieuwe jury leden en dat was wennen. Ben benieuwd of ik deze editie meer aan ze wen.

Gelieve niet verder spoileren dan, als je de spoilers al kent.
leeg_zakje wijzigde dit bericht op 17-08-2025 00:10
19.56% gewijzigd
leeg_zakje schreef:
16-08-2025 21:38
Dat wist ik niet dat het een back to win editie gaat worden. Ik baal dat je dat hier deelt, want dat had ik bij aanvang van het programma willen ontdekken. Het is wat mij betreft een spoiler en dat kan ik niet waarderen.

Ik mis Jock heel erg. Het vorige seizoen was met 3 nieuwe jury leden en dat was wennen. Ben benieuwd of ik deze editie meer aan ze wen.

Gelieve niet verder spoileren dan, als je de spoilers al kent.
O sorry ik wist oprecht niet dat je dit een spoiler zou vinden, aangezien het in vijfvoud vermeld staat bij de aankondiging. Het seizoen héét zelfs zo. En zelfs zonder had ik niet bedacht dat iemand dat een spoiler zou vinden.

Ik ga gauw weg hier, want dan is denk ik alles verkeerd om te zeggen.

Veel kijkplezier

(nb: ik heb mijn spoiler weggehaald voor eventuele anderen, misschien handig als je het zelf ook doet dan)
Liv8 schreef:
16-08-2025 21:46
O sorry ik wist oprecht niet dat je dit een spoiler zou vinden, aangezien het in vijfvoud vermeld staat bij de aankondiging. Het seizoen héét zelfs zo. En zelfs zonder had ik niet bedacht dat iemand dat een spoiler zou vinden.

Ik ga gauw weg hier, want dan is denk ik alles verkeerd om te zeggen.

Veel kijkplezier

(nb: ik heb mijn spoiler weggehaald voor eventuele anderen, misschien handig als je het zelf ook doet dan)
Ook sorry van mijn kant, want ik heb die aankondiging niet gezien. Toen ik op Instagram keek, zag ik een aankondiging van het Blok Australië, toen ik daarop klikte, zag ik in de caption staan, dat MasterChef Australië vanaf 1 september om 19:30 zou worden uitgezonden.

Ik heb niets gezien over wat voor editie het zou gaan worden.

Ik kan beter wat voorzichtiger zijn hier, om geen spoilers op te pikken, dus van mij hoef je niet weg.
In de topictitel staat "spoilers"
Dan mag er gespoilerd worden 🙂

Misschien dan toch een nieuw topic openen Leeg_zakje?
Ik wist niet dat je het dan moet onderhouden. Sommige topics lopen vanzelf, en hoef je niet constant te reageren.

Masterchef zonder Jock heb ik nog niet gekeken. Ik vind Po niet heel leuk.
bartjes schreef:
17-08-2025 00:28
In de topictitel staat "spoilers"
Dan mag er gespoilerd worden 🙂

Misschien dan toch een nieuw topic openen Leeg_zakje?
Ik wist niet dat je het dan moet onderhouden. Sommige topics lopen vanzelf, en hoef je niet constant te reageren.

Masterchef zonder Jock heb ik nog niet gekeken. Ik vind Po niet heel leuk.
Ik heb dit topic aangemaakt op 5 november 2024 aangemaakt, omdat ik de winnaar van 2024 wilde bespreken. Ik heb spoilers in het topic titel gezet, zodat mensen die de finale uitkomt nog niet gezien hadden, hier rekening mee konden houden.

De spoilers (zoals jij ze benoemt) betreffen niet nu het nieuwe seizoen van 2025, wat vanaf 1 september uitgezonden gaat worden, maar dat had je ook kunnen weten, als je de topic titel gewoon gelezen had en daarna de OP, dus ik snap je opmerking, dat er gespoilerd mag worden ook gewoon niet.

Ik word er ook gewoon boos van, dat jij niet leest en ik volgens jou gespoilerd mag worden betreffende het nieuwe seizoen, terwijl ik de moeite heb genomen om überhaupt te melden dat er een nieuw seizoen aankomt en dan wil jij de boel voor mij verpesten, terwijl dit topic over de winnaar van 2024 ging

Tevens heb jk gezocht of er een topic was van MasterChef, van vorig jaar, maar dat was er niet. Met de zoekfunctie kwam ik alleen uit bij een topic uit 2021 en die wilde ik niet omhoog halen.

Ik zal een nieuw topic aanmaken
leeg_zakje schreef:
17-08-2025 12:05
Ik heb dit topic aangemaakt op 5 november 2024 aangemaakt, omdat ik de winnaar van 2024 wilde bespreken. Ik heb spoilers in het topic titel gezet, zodat mensen die de finale uitkomt nog niet gezien hadden, hier rekening mee konden houden.

De spoilers (zoals jij ze benoemt) betreffen niet nu het nieuwe seizoen van 2025, wat vanaf 1 september uitgezonden gaat worden, maar dat had je ook kunnen weten, als je de topic titel gewoon gelezen had en daarna de OP, dus ik snap je opmerking, dat er gespoilerd mag worden ook gewoon niet.

Ik word er ook gewoon boos van, dat jij niet leest en ik volgens jou gespoilerd mag worden betreffende het nieuwe seizoen, terwijl ik de moeite heb genomen om überhaupt te melden dat er een nieuw seizoen aankomt en dan wil jij de boel voor mij verpesten, terwijl dit topic over de winnaar van 2024 ging

Tevens heb jk gezocht of er een topic was van MasterChef, van vorig jaar, maar dat was er niet. Met de zoekfunctie kwam ik alleen uit bij een topic uit 2021 en die wilde ik niet omhoog halen.

Ik zal een nieuw topic aanmaken
Het is absoluut niet mijn bedoeling om je boos te maken 🙏

Ik heb wel dit hele topic gelezen, en weet waar het over gaat

Maar als je zelf in de titel "spoiler" zet, en je schrijft dat je geen zin hebt om een nieuw topic te maken, dan kun je verwachten dat als het topic verder gaat lopen, dat mensen je dan gaan spoileren.

Ik weet dat het een grijs gebied is,heb het zelf ook een keer bij de hand gehad, had ook in de titel "spoiler" gezet.
En er werd direct gespoilered over uitkomsten oid omdat het al uitgezonden was in Amerika.
Dat was nou nèt wat ik niet wilde

Ik ga sowieso in je nieuwe topic meelezen en hopelijk ook schrijven.
bartjes schreef:
17-08-2025 12:37
Het is absoluut niet mijn bedoeling om je boos te maken 🙏

Ik heb wel dit hele topic gelezen, en weet waar het over gaat

Maar als je zelf in de titel "spoiler" zet, en je schrijft dat je geen zin hebt om een nieuw topic te maken, dan kun je verwachten dat als het topic verder gaat lopen, dat mensen je dan gaan spoileren.

Ik weet dat het een grijs gebied is,heb het zelf ook een keer bij de hand gehad, had ook in de titel "spoiler" gezet.
En er werd direct gespoilered over uitkomsten oid omdat het al uitgezonden was in Amerika.
Dat was nou nèt wat ik niet wilde

Ik ga sowieso in je nieuwe topic meelezen en hopelijk ook schrijven.
Nogmaals ik heb dit topic op 5 november 2024 aangemaakt en ik heb je in de vorige reactie ook heel duidelijk uitgelegd, waarom ik dit topic destijds had aangemaakt. Tevens heb ik je uitgelegd, waarom ik "spoilers" in de titel had gezet.

Ik ben er dan ook niet van gediend, dat je daar allemaal overheen walst. Jij zit fout, je weet dondersgoed dat dit geen spoiler topic is voor aankomend seizoen!

Je schrijft van alles dat je weet hoe dit soort dingen kunnen gaan en dat je zelf een situatie heb meegemaakt, dat je hetzelfde hebt gedaan en toen het hele seizoen voor je gespoilerd werd.

Toch ga je hier even op een smerige manier roeptoeteren dat spoileren hier mag, want het staat nou eenmaal in de titel, terwijl jezelf zegt dat je zowel de titel als de OP hebt gelezen en weet dat dit geen spoiler topic is voor het aankomende seizoen. Een zeer bewuste actie van je. Waar ben je dan mee bezig?! Doe even normaal zeg!

Ik geloof er dan ook helemaal niets van dat je mij niet boos zou willen maken! Jij zit fout, maar schuift mij de schuld in de schoenen en daar ben ik ook beslist niet van gediend, laat dat heel duidelijk zijn

Andere mensen weten ook heel goed, dat dit geen spoiler topic is voor het aankomende seizoen. Dat mensen dat dan toch doen, is hun aan te rekenen.

Ten tijde van het laatste seizoen van Game of Thrones, werd er ook geschreven in een topic die eerder was aangemaakt om wel spoilers te delen. Er is daar toen in verder geschreven en op de dag dat de allerlaatste aflevering van de gehele serie was, kwam er ook een mafklapper even spoilers melden, want dat had die persoon op Reddit gelezen. Op die manier was de laatste aflevering voor mij verpest. Een hele grote onthulling was voor mij toen al kenbaar, terwijl dat niet had gemogen. Ik weet het nog steeds en ben er nog steeds boos over. Ik haat mensen die bewust spoileren. Doe het gewoon niet!

Nee ik wilde geen nieuw topic aanmaken, want ik heb bij het vorig seizoen van Heel Holland Bakt een topic geopend en toen moest ik dat dus elke week bij houden, omdat de kandidaten die af waren gevallen doorgestreept moesten worden in de OP.

Dat was teveel werk voor mij en daar had ik nu geen zin in.

Het nieuwe topic is inmiddels aangemaakt
Je reageert wel zwaar hoor. Boos, niet kunnen waarderen, niet van gediend, overheen gewalst, smerige manier, roeptoeteren. Ik vind het nogal wat.

Ik wilde zeker niet bewust spoileren, ik heb zelfs nog iets weggehaald waarvan ik dacht "iemand die daar te lang over nadenkt, kán misschien denken dat ie daar informatie uithaalt". Maar ik had oprecht niet bedacht dat datgene voor iemand een spoiler kan zijn, nogmaals sorry.

Ik hoop oprecht voor jou dat je verder spoiler vrij blijft, maar houd er rekening mee dat misschien niet iedereen op hetzelfde level zit als jij. Namen van kandidaten kunnen misschien genoemd worden, terwijl jij dat waarschijnlijk een spoiler vindt. Ook in de promo's ga je dit soort dingen zien. Heus niemand zal de winnaar/winnares noemen of wie volgende week afvalt, maar er zit nog wel een grijs gebied tussen. Die mensen gaan haten is misschien wat overtrokken.
@Liv8 volgens mij heb ik gisteren een hele nette reactie geplaatst, na jouw bericht.

De overige berichten hebben betrekking op Bartjes aangezien ik haar gedrag richting mij niet juist vind, maar prima ik heb hier ook geen zin in, dus veen plezier met kijken in trek mij verder terug uit beide topics

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven