Herfst/winterliefde voor de zomerhaters deel 12.

23-07-2025 18:21 260 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding

Hou je van kou, donker, regen, mooie herfstkleuren, leef je op bij mistige ochtenden, stille avonden..... Wees welkom en klaag, zeur en tier hier mee over de zomer, de hitte, de helbal, de lange avonden en alles wat je irriteert daaraan.

Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter :heart:. Daar worden we blij van.

Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
Niet mijn regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Het werd vanavond ineens een stuk koeler rond 2000 door een frisse wind, heb snel alles tegen elkaar opengezet . Nu klaar met die warmte hoor. Wel blij met dat het langer donker is .en de action heeft de herfstspullen weer in de winkel liggen
Ik zit naar 'The Wave' te kijken. Een film die zich afspeelt in Noorwegen. Na het instorten van een berg in een fjord ontstaat een tsunami. Ik heb de film al eens gezien.
Doet de warmte hier even vergeten.
Ik kijk van die trein cabview filmpjes op YouTube. Meestal die opgenomen zijn in de herfst/winter. Krijg dan echt herfstkriebels :heart:
Pluviofiel|Firm believer of Karma
Nog even niets van de warmte vergeten want 28 graden beneden en boven nog veel warmer.
Buiten 22 en drukkend benauwd.

Ik voel me moe en lamlendig en kan niet wachten op koelere tijden.
Deze ochtend was het heerlijk koel en bewolkt. Ik ben met mijn zoontje naar het park geweest en de kastanjebomen zijn al helemaal herfstig, heerlijk!
Ik zal blij zijn als het weer lekker fris is in huis.. de warmte blijft zo hangen en nog steeds nergens zin in :-?
En ik heb heel veel last van fruitvliegjes.
Kidneybean schreef:
15-08-2025 22:11
Ik kijk van die trein cabview filmpjes op YouTube. Meestal die opgenomen zijn in de herfst/winter. Krijg dan echt herfstkriebels :heart:
Oh dat klinkt leuk, ik ga het ook eens opzoeken om een beetje in de Herfst stemming te komen.
Ik heb nog steeds de airco aan om de warmte er sneller uit te krijgen
yesss schreef:
16-08-2025 13:56
Ik zal blij zijn als het weer lekker fris is in huis.. de warmte blijft zo hangen en nog steeds nergens zin in :-?
En ik heb heel veel last van fruitvliegjes.
Bakje neerzetten met afwasmiddel en azijn. Helpt hier heel goed.

Ook kun je van die plakstrips in plantenpotten steken om vliegen te vangen. Die haal ik bij het Kruidvat.
Risiebisi schreef:
16-08-2025 14:07
Bakje neerzetten met afwasmiddel en azijn. Helpt hier heel goed.

Ook kun je van die plakstrips in plantenpotten steken om vliegen te vangen. Die haal ik bij het Kruidvat.
Die ouderwetse vliegenvangers werken als een tierelier. Wel strategisch ophangen zodat je er niet met je haren aan blijft kleven. :-D
Risiebisie jij bedoelt ws toch iets anders dan ik. Ik bedoel vliegenvangers die je uit moet trekken. Wordt een soort plakspiraal. Anders kan ik het niet uitleggen, maar die werken dus heel goed.
Anna285 schreef:
16-08-2025 14:38
Die ouderwetse vliegenvangers werken als een tierelier. Wel strategisch ophangen zodat je er niet met je haren aan blijft kleven. :-D
:-o
Anna285 schreef:
16-08-2025 14:41
Risiebisie jij bedoelt ws toch iets anders dan ik. Ik bedoel vliegenvangers die je uit moet trekken. Wordt een soort plakspiraal. Anders kan ik het niet uitleggen, maar die werken dus heel goed.
Klopt, maar ik ken die jij bedoelt ook. Ook perfect, zolang het maar plakt.
Buiten nog steeds bewolkt en 21,5. Dus gelukkig niet de voorspelde 24 hier.
Binnen is het nog erg warm dus ik zweet me alsnog kapot maar goed, het waait niet dus dat duurt even.
Blij met de verkoeling buiten en de nachten worden ook weer heerlijk koel.
We hebben wind :hyper:
Ik heb een vest aangetrokken. Nog 20,5 graden in huis.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Hier is het nog steeds 25 graden binnen. Ik heb het dus nog steeds niet koud :lol:
Solomio schreef:
16-08-2025 21:12
Ik heb een vest aangetrokken. Nog 20,5 graden in huis.
:thumbsup:

Ik had gewoon een beetje kouwe voeten, hier net 21 graden binnen.
Straks lekker onder m'n dekbed ipv als een zeester op m'n bed.
Hier nog geen kou in huis, maar ik ben blij dat het geen 30 graden meer is in huis.

En ik ben zo blij dat de dagen korter worden.

En ik ben blij met alle herfstmode dat voorbij komt in mijn advertenties. Zo veel leuker dan stomme zomerkleding. Ik kan niet wachten
Er komt gewoon frisse lucht naar binnen hier. Nog geen tijd voor truitjes, vesten en dekens hier, maar het is een begin.

En buienradar zegt dat het volgende week 17 graden wordt 🤞😁
Liv8 schreef:
16-08-2025 22:36
Hier nog geen kou in huis, maar ik ben blij dat het geen 30 graden meer is in huis.

En ik ben zo blij dat de dagen korter worden.

En ik ben blij met alle herfstmode dat voorbij komt in mijn advertenties. Zo veel leuker dan stomme zomerkleding. Ik kan niet wachten
Dit. Ik vind zomerkleding ook stom. Ik heb geen korte broeken of hemdjes. Ik draag, tot groot vermaak van mijn collega's die er allemaal erg luchtig bij lopen, lange broeken en het liefst t-shirts met 3/4 mouw.

Gisteren wezen shoppen. Werd erg blij van de herfst- en winterdingen die er al hangen. Veel bruin, blauw, rood. Weinig zwart. Nog niet veel schoenen en jassen helaas.

Het komt er aan jongens! Het komt er aan! Onze tijd!
Een pluviofiel met hart en ziel.
Die ellendige hitte is weg. Yes!
Zo blij
Liv8 schreef:
17-08-2025 09:07
Er komt gewoon frisse lucht naar binnen hier. Nog geen tijd voor truitjes, vesten en dekens hier, maar het is een begin.

En buienradar zegt dat het volgende week 17 graden wordt 🤞😁
17 graden? Ga je emigreren? Hier komende twee weken elke dag minstens 20 graden (wat ik perfect vind, maar vraag me af waar die 17 graden dan wordt verwacht).
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Hier de voorspelling voor anderhalve week tussen de 23 en 27.
Is weer wat naar boven afgesteld.

Maar koele nachten en dat scheelt zoveel.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven