Herfst/winterliefde voor de zomerhaters deel 12.

23-07-2025 18:21 301 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding

Hou je van kou, donker, regen, mooie herfstkleuren, leef je op bij mistige ochtenden, stille avonden..... Wees welkom en klaag, zeur en tier hier mee over de zomer, de hitte, de helbal, de lange avonden en alles wat je irriteert daaraan.

Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter :heart:. Daar worden we blij van.

Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Daantje1970 schreef:
13-08-2025 17:04
Toevallig laatst ergens gelezen dat het warmste moment van de dag later is dan vroeger. Waarom weet ik niet.

Vandaag valt het bij ons gelukkig nog mee. Het is wel warm, maar ook flink bewolkt. Dat scheelt een hele hoop.

Dus toch.

Kidneybean schreef:
14-08-2025 13:13
Ik ben 1 minuut buiten geweest en meteen hoofdpijn gekregen :facepalm:

Vanmorgen ging het hier wel gelukkig dus dat was wel fijn toen ik even wat moest doen buiten. Gisteren ging ik begin van de avond even buiten zitten (had man even zin in) maar daar had ik wel spijt van, was er toch wel wat beroerd van geworden (stond niet eens zon, maar gewoon die hitte, blegh) en duurde daarna best even voordat dat wegtrok.
Ooit was het op een hele dag heet, het heetst tussen 13.00 en 15/16.00 uur.
Nu tussen 15.00 en 19.00 meestal.
Ik ga eens kijken of ik vandaag nog zin hebben om te googlen, ben best benieuwd wat de reden is.

Vanochtend was het zowaar lekker. We hadden blijkbaar even wat regen ook in de nacht/vroege ochtend, nog meer mensen regen gehad?

Zie het ook vanavond redelijk snel zakken en dan vannacht zowaar naar 16 graden.
En dan is paar dagen warm maar niet zo heet tot dinsdag, daarna lijkt het bij ons af te koelen naar 20 graden. Ik hoop echt dat dan klaar is qua echt heet weer.
Ja ik heb vanmorgen wat regen gehad. Niet echt noemenswaardig hoor. Maar het was regen.

Ik heb mezelf net een schop onder de kont gegeven en ben uit mijn werk naar de supermarkt gegaan ondanks dat ik écht geen zin had. Maar nu heb ik het wel binnen en hoef ik de rest van de dag en ook morgen niet meer de deur uit. Alles ligt in de koelkast/vriezer, ik heb mezelf geïnstalleerd voor de mobiele airco en heb dus nu ook het gevoel dat ik met anderhalf been uit deze hittegolf ben.
Het is hier nu een stuk beter als gisteren, het waait in ieder geval een beetje door.
De zon is ook al wat sneller achter de huizen je begint het echt te merken in de avond :yes:
yesss schreef:
14-08-2025 20:11
Het is hier nu een stuk beter als gisteren, het waait in ieder geval een beetje door.
De zon is ook al wat sneller achter de huizen je begint het echt te merken in de avond :yes:
Dit inderdaad! Ik zat net al een beetje verbaasd om me heen te kijken omdat het al wat donkerder in huis werd (zo rond acht uur al). Zo veel beter dan die felle zon op de ramen tot 22.00 uur!

En ik dacht dus eigenlijk dat buienradar weer "kapot" was (net als die 40 graden met windkracht orkaan van laatst). Omdat er bijna een week lang 19/20 graden staat.
Ja fijn he, geeft al meteen zoveel rust..
Echt wat mis ik dat, weer een beetje een avond hebben en weer even kunnen ademen.

Ik zag voor hier ook voor volgende week rond de 22 graden, stukken beter al we gaan langzaam aan weer de goede kant op :)
Al heerlijk afgekoeld naar 26 graden. Beneden
@(
Hier helaas nog 27 nu buiten en morgen weer 30 en volgende week 25/26/27 tot woensdag.

Voordat het hier binnen weer leefbaar is?
flawed schreef:
14-08-2025 22:17
Hier helaas nog 27 nu buiten en morgen weer 30 en volgende week 25/26/27 tot woensdag.

Voordat het hier binnen weer leefbaar is?
Hier was het ook nog lang warm. Nu ook weer volle bak zon, wordt 29. Helaas is het in de zon altijd veel warmer, maar zal er toch op uit moeten vandaag :(
Morgen 'beloven' ze 23 graden. Ben benieuwd.
Ik word wel echt heel moe van het benauwde in huis, sowieso weer benauwd vandaag.
Vanmorgen gewandeld, werd een beetje overmoedig omdat ik iets beter had geslapen dus meer als een uur maar werd onderweg niet lekker/misselijk. Mijn ademhaling zit ook al de hele dag niet lekker. Daar baal ik ook zo van met dit weer, het is ook echt niet meer aan mij besteed :-?
Ik verveel me zo. Heb niets aan mijn vakantie met dit weer.
Lemoemie schreef:
15-08-2025 17:03
Ik verveel me zo. Heb niets aan mijn vakantie met dit weer.
O ja dit is wel echt rotweer voor in je vakantie. Het is zo beperkend. Heb je nog langer vakantie?
Vakantie hebben in dit weer sucks.

31 weer nu.
Brandende zon. Gekmakend.

Nog tm woensdag 25/26 hier en dan zou het afkoelen. Pls do
Deze nacht koelt het nog niet goed af hier. Zeer langzaam tot 19 als laagste.
Daarna zouden de nachten weer echt wat koeler worden.
Hier in het oosten is het nog erg warm. De voorspellingen voor zaterdag en zondag gelukkig beter. Wind meer uit het noorden. Dus ik geloof het wel. Maandag t/m woensdag weer warmer. Maar...het is al anders dan in mei/juni. De dagen zijn al een stuk korter. Echt fijn.
Hier godzijdank nu een fris windje.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Lekkerrr

Hier niet.
30,5 hier. Geen wind.
Maar nog even doorzetten. Paar dagen. Dan kan de hitte het huis uit.
Een fijn ding is; ik heb met een gezin van 5 enorm veel was. Iedere dag wel een machine.
Dat is deze dagen droog waar je bijstaat.

Scheelt weer droger.
flawed schreef:
15-08-2025 17:17
Vakantie hebben in dit weer sucks.
Nou, toen ik gisteren op mijn werk aankwam was het al 27 graden en aan het einde van de dag 31,5. In de winkel waar ik werk dus he. Zo vies om te werken met het zweet op je rug, bah.
Nee, de mensen die moeten werken in deze temperaturen, zonder airco of iets zijn zeker weten nog slechter af.

Maar ik vind het ook altijd zonde van mijn vakantiedagen als het zo heet is want dan kan ik niks. Dat bedoel ik eigenlijk.

Ik heb eind augustus vakantie en dan gaan we naar Normandie. Zin in.
Ja snap ik hoor! Ik kon eigenlijk ook wel wat overuren opnemen en eerder weg gaan, maar ik bewaar dat liever voor dagen dat ik ook daadwerkelijk iets kan doen. Ik duim voor aangenamere temperaturen eind augustus!
flawed schreef:
15-08-2025 19:22
Nee, de mensen die moeten werken in deze temperaturen, zonder airco of iets zijn zeker weten nog slechter af.

Maar ik vind het ook altijd zonde van mijn vakantiedagen als het zo heet is want dan kan ik niks. Dat bedoel ik eigenlijk.

Ik heb eind augustus vakantie en dan gaan we naar Normandie. Zin in.
Klinkt goed Flawed. De mensen die de afgelopen dagen buiten moesten werken, hadden het slecht. Ik zag hier stratenmakers. Ik had echt met ze te doen.
Liv8 schreef:
15-08-2025 17:13
O ja dit is wel echt rotweer voor in je vakantie. Het is zo beperkend. Heb je nog langer vakantie?
Ja gelukkig nog 2 weken. Had plannen om dagjes weg te gaan oa naar open luchtmuseum.
Lemoenie: Het Opluchtmuseum in Arnhem is goed te doen met het warme weer. Veel groen, heerlijke wandelpaden en veel koele binnenlocaties, maar je zit natuurlijk altijd met de reis er naartoe.
Lemoemie schreef:
15-08-2025 20:09
Ja gelukkig nog 2 weken. Had plannen om dagjes weg te gaan oa naar open luchtmuseum.
Volgens mij zijn de temperaturen daar komende week en de week erop een stuk beter voor. Scheelt ook in drukte doordat één regio alweer naar school gaat komende week.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven