Herfst/winterliefde voor de zomerhaters deel 12.
woensdag 23 juli 2025 om 18:21

Hou je van kou, donker, regen, mooie herfstkleuren, leef je op bij mistige ochtenden, stille avonden..... Wees welkom en klaag, zeur en tier hier mee over de zomer, de hitte, de helbal, de lange avonden en alles wat je irriteert daaraan.
Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter

Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
donderdag 14 augustus 2025 om 13:23
Daantje1970 schreef: ↑13-08-2025 17:04Toevallig laatst ergens gelezen dat het warmste moment van de dag later is dan vroeger. Waarom weet ik niet.
Vandaag valt het bij ons gelukkig nog mee. Het is wel warm, maar ook flink bewolkt. Dat scheelt een hele hoop.
Dus toch.
Vanmorgen ging het hier wel gelukkig dus dat was wel fijn toen ik even wat moest doen buiten. Gisteren ging ik begin van de avond even buiten zitten (had man even zin in) maar daar had ik wel spijt van, was er toch wel wat beroerd van geworden (stond niet eens zon, maar gewoon die hitte, blegh) en duurde daarna best even voordat dat wegtrok.
donderdag 14 augustus 2025 om 14:35
Ooit was het op een hele dag heet, het heetst tussen 13.00 en 15/16.00 uur.
Nu tussen 15.00 en 19.00 meestal.
Ik ga eens kijken of ik vandaag nog zin hebben om te googlen, ben best benieuwd wat de reden is.
Vanochtend was het zowaar lekker. We hadden blijkbaar even wat regen ook in de nacht/vroege ochtend, nog meer mensen regen gehad?
Zie het ook vanavond redelijk snel zakken en dan vannacht zowaar naar 16 graden.
En dan is paar dagen warm maar niet zo heet tot dinsdag, daarna lijkt het bij ons af te koelen naar 20 graden. Ik hoop echt dat dan klaar is qua echt heet weer.
Nu tussen 15.00 en 19.00 meestal.
Ik ga eens kijken of ik vandaag nog zin hebben om te googlen, ben best benieuwd wat de reden is.
Vanochtend was het zowaar lekker. We hadden blijkbaar even wat regen ook in de nacht/vroege ochtend, nog meer mensen regen gehad?
Zie het ook vanavond redelijk snel zakken en dan vannacht zowaar naar 16 graden.
En dan is paar dagen warm maar niet zo heet tot dinsdag, daarna lijkt het bij ons af te koelen naar 20 graden. Ik hoop echt dat dan klaar is qua echt heet weer.
donderdag 14 augustus 2025 om 16:47
Ja ik heb vanmorgen wat regen gehad. Niet echt noemenswaardig hoor. Maar het was regen.
Ik heb mezelf net een schop onder de kont gegeven en ben uit mijn werk naar de supermarkt gegaan ondanks dat ik écht geen zin had. Maar nu heb ik het wel binnen en hoef ik de rest van de dag en ook morgen niet meer de deur uit. Alles ligt in de koelkast/vriezer, ik heb mezelf geïnstalleerd voor de mobiele airco en heb dus nu ook het gevoel dat ik met anderhalf been uit deze hittegolf ben.
Ik heb mezelf net een schop onder de kont gegeven en ben uit mijn werk naar de supermarkt gegaan ondanks dat ik écht geen zin had. Maar nu heb ik het wel binnen en hoef ik de rest van de dag en ook morgen niet meer de deur uit. Alles ligt in de koelkast/vriezer, ik heb mezelf geïnstalleerd voor de mobiele airco en heb dus nu ook het gevoel dat ik met anderhalf been uit deze hittegolf ben.
donderdag 14 augustus 2025 om 20:31
Dit inderdaad! Ik zat net al een beetje verbaasd om me heen te kijken omdat het al wat donkerder in huis werd (zo rond acht uur al). Zo veel beter dan die felle zon op de ramen tot 22.00 uur!
En ik dacht dus eigenlijk dat buienradar weer "kapot" was (net als die 40 graden met windkracht orkaan van laatst). Omdat er bijna een week lang 19/20 graden staat.
donderdag 14 augustus 2025 om 20:51
vrijdag 15 augustus 2025 om 09:11
Hier was het ook nog lang warm. Nu ook weer volle bak zon, wordt 29. Helaas is het in de zon altijd veel warmer, maar zal er toch op uit moeten vandaag

Morgen 'beloven' ze 23 graden. Ben benieuwd.
vrijdag 15 augustus 2025 om 16:34
Ik word wel echt heel moe van het benauwde in huis, sowieso weer benauwd vandaag.
Vanmorgen gewandeld, werd een beetje overmoedig omdat ik iets beter had geslapen dus meer als een uur maar werd onderweg niet lekker/misselijk. Mijn ademhaling zit ook al de hele dag niet lekker. Daar baal ik ook zo van met dit weer, het is ook echt niet meer aan mij besteed
Vanmorgen gewandeld, werd een beetje overmoedig omdat ik iets beter had geslapen dus meer als een uur maar werd onderweg niet lekker/misselijk. Mijn ademhaling zit ook al de hele dag niet lekker. Daar baal ik ook zo van met dit weer, het is ook echt niet meer aan mij besteed

vrijdag 15 augustus 2025 om 17:37
vrijdag 15 augustus 2025 om 19:08
vrijdag 15 augustus 2025 om 19:22
Nee, de mensen die moeten werken in deze temperaturen, zonder airco of iets zijn zeker weten nog slechter af.
Maar ik vind het ook altijd zonde van mijn vakantiedagen als het zo heet is want dan kan ik niks. Dat bedoel ik eigenlijk.
Ik heb eind augustus vakantie en dan gaan we naar Normandie. Zin in.
Maar ik vind het ook altijd zonde van mijn vakantiedagen als het zo heet is want dan kan ik niks. Dat bedoel ik eigenlijk.
vrijdag 15 augustus 2025 om 19:56
Klinkt goed Flawed. De mensen die de afgelopen dagen buiten moesten werken, hadden het slecht. Ik zag hier stratenmakers. Ik had echt met ze te doen.flawed schreef: ↑15-08-2025 19:22Nee, de mensen die moeten werken in deze temperaturen, zonder airco of iets zijn zeker weten nog slechter af.
vrijdag 15 augustus 2025 om 21:00

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in