Wat is er tegenwoordig met mannen? [Troltopic]

14-08-2025 22:37 276 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Ik zit nogal met iets en ik hoop dat ik hier kan praten met vrouwen die dit herkennen en/of weten hoe dit kan.

Ik sta al een aantal jaren op en af op een aantal datingapps waaronder Tinder. Ik heb in die tijd een aantal dates gehad. En veel gesprekken die niet tot een date kwamen. Nu is net weer een zelfde ervaring gebeurd en ik ben teleurgesteld, ik snap het gewoon niet. Ik vraag mij echt af, wat is er tegenwoordig met die mannen?

Ik heb genoeg matches en ik krijg vaak te horen je bent een knappe vrouw. Nou leuk maar zo word ik totaal niet behandeld. Ik heb in de afgelopen jaren alleen maar voorbeelden waarin ze me lullig behandelen.

Mijn laatste ervaring: een man waar ik een date mee had. Het was gezellig en hij vroeg me meteen na de date voor een volgende date en voor nog iets anders later die week (omdat er iets georganiseerd werd). In die dagen ertussen hadden we af en toe app contact, niet veel maar goed we waren allebei met andere dingen bezig.

Toen kwamen de dagen dat de date zou zijn en bleef het stil. Toen ik ernaar vroeg kwam er een vage smoes waarom hij geen contact meer had opgenomen en hij zou de rest van de week druk zijn. Die andere date zou ook niet doorgaan. Nou lijkt me duidelijk. Ik vind het zo raar. Hoe kan iemand zo aardig doen en dates afspreken en dan ineens dit. Dan denk ik prima als je mij niks vind, zeg het dan gewoon.

Een date met iemand gehad en hij wou graag nog een date, toen hadden we app contact. Middenin het gesprek is hij ineens verdwenen en blokkeert hij mij. Het was een doodnormaal gesprek over wanneer we zouden afspreken. En ook gewoon niet meer reageren.

Een man waar ik een date mee had en die vertelde dat hij ook met iemand anders datete. Ik vroeg hem ook waarom hij met mij date en met haar en of hij dat zou blijven doen. Na die ene date was hij blijkbaar al klaar met mij en werd ik ook aan de kant gezet.

Andere date reageerde nooit meer na één date. Compleet van de aardbodem verdwenen.

Ook tijdens gesprekken, nog voor ze me gezien hebben, gaat het soms raar. Dat je wordt genegeerd of eruit wordt gegooid. Ja oké, dat zal deels bij het onpersoonlijke en vluchtige van datingapps horen maar het komt soms wel uit de lucht vallen als je in een leuk contact zat met iemand.

Zo kan ik nog heel lang doorgaan maar de rode draad is dat mannen mij uit het niets bot behandelen en/of compleet negeren. Ik merk dat mijn vertrouwen compleet weg is. Het is een wonder dat ik het nog zo lang heb volgehouden op die apps door deze ervaringen. Ik ben nu ook op het punt dat ik er maar af ga want het levert mij alleen maar een rotgevoel op als het iedere keer zo gaat.

Ik heb nog niet 1x gehad dat een contact op een leuke manier eindigde. Het eindigt altijd op een lullige manier van de man zijn kant. Ik merk dat het absoluut niet meehelpt aan mijn zelfvertrouwen. Na iedere ervaring lijkt er wat van mezelf af te brokkelen en trek ik het me persoonlijk aan. Ik ga mezelf erg in twijfel trekken, ben ik niet aantrekkelijk, ben ik niet leuk, praat ik raar, wat denken ze over mij dat ze zo doen. Ze lijken 0 respect voor mij te hebben. En dan lees ik verhalen hoe mannen achter een vrouw aanzitten/jagen, nou dat heb ik werkelijk nooit meegemaakt (vroeger in mijn tienerjaren ja).

Ik weet dus niet meer wat ik hier nog mee moet. Het lijkt wel of het niet meer voor mij is weggelegd om iemand te ontmoeten die mij de moeite waard vind en zijn best voor mij wil doen. Of is dit de tendens tegenwoordig? Ik ben echt benieuwd of andere vrouwen deze ervaringen ook hebben met mannen op datingapps.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-08-2025 22:01
Reden: To heeft een perma en kan dus niet meer reageren.
0.00% gewijzigd
S-Groot schreef:
17-08-2025 18:01
Volgens mij denk jij, TO, dat jij echt communiceert/in gesprek bent terwijl dat door de ander heel anders ervaren wordt. Hier in het topic is dat heel duidelijk te zien, een echt gesprek valt niet te voeren met je. Dan kan het op oppervlakkig niveau best nog weleens tot een soort leuk gesprek komen waarbij jij denkt dat dat 'gewoon' is maar waarbij de ander een soort leegte of betonnen plaat voelt. Dan is er geen echt contact en dat staat relaties en vriendschappen in de weg.
Als je daar iets mee wil zou ik daar wat mee gaan doen want het lijkt me best eenzaam.
Ik communiceer in een gesprek, heb nog nooit daarover iets gehoord dus ik zou niet weten waar je het over hebt. Een gesprek valt niet te voeren met me? Ik praat en luister altijd met mensen. Leegte of betonnen plaat? Daar herken ik niks in en ook nog nooit van iemand gehoord. Apart dat je dat over een wildvreemde denkt te weten ook. Maar goed ga je gang.
meisje85 schreef:
17-08-2025 19:03
Ja, goed dat je het hebt weggehaald, want ik geloofde er geen bal van, maar kennelijk is dat je manier van een discussie naar je hand zetten?
Nee hoor dat is echt zo. Staat in mijn inbox. Maar het voegt niets toe aan mijn topic.
TO je gaat alleen mee in de reacties die jouw ervaring herkennen en voor de rest ben je vooral de onschuld zelve. Aan jou kan het gewoon niet liggen. Je wordt knap gevonden, je bent praat niet teveel of te weinig, je luistert altijd naar mensen, je toont precies genoeg interesse om niet onverschillig of needy gevonden te worden. Je vraagt zelfs nog regelmatig om feedback als het niks geworden is (ben ik dik/lelijk/dun....weetikveel). Je date met intentie en zet gelijk je grenzen neer (date je ook anderen? want voor spelletjes laat ik me niet lenen!).
Je bent en doet alles PERFECT.
Conclusie: Het ligt aan alle mannen. Topic klaar.
SummerSadness schreef:
17-08-2025 18:49
Dan hebben ze dikke pech wat hun zaad gaan ze niet bij mij kwijtraken. Mogen ze lekker in hun handje spuiten of iemand anders.
En daarom ghosten ze je dus
SummerSadness schreef:
17-08-2025 18:50
Dat was er ooit eentje die wel een antwoord gaf. Terwijl hij me wel had geswiped maar dat terzijde, daar wou hij geen commentaar op geven.

Ja ik wil wel dat iemand zegt, ik stop het contact bij deze helemaal want.....
Besef dat mannen alles swipen. Alles
Iedereen
Dus geen tijd hebben om af te zwaaien
GinnyDamrak schreef:
17-08-2025 19:18
TO je gaat alleen mee in de reacties die jouw ervaring herkennen en voor de rest ben je vooral de onschuld zelve. Aan jou kan het gewoon niet liggen. Je wordt knap gevonden, je bent praat niet teveel of te weinig, je luistert altijd naar mensen, je toont precies genoeg interesse om niet onverschillig of needy gevonden te worden. Je vraagt zelfs nog regelmatig om feedback als het niks geworden is (ben ik dik/lelijk/dun....weetikveel). Je date met intentie en zet gelijk je grenzen neer (date je ook anderen? want voor spelletjes laat ik me niet lenen!).
Rake analyse, en dan is er nog een kant die we hier zien; het onzekere meisje.

Zou het zo kunnen zijn dat die mannen ook best in verwarring zijn, over deze 2 verschillende kanten van jou? Want ben je nou dat onzekere meisje die zoveel bevestiging nodig heeft? Of toch dat katje wat van zich af slaat, zodra dat wat er wordt gezegd niet goed bevalt?

Als je op datingapps net zomin te peilen bent als in dit topic, begrijp ik best dat er verwarring en dus geen interesse meer is. Dat voelt dan waarschijnlijk teveel als spel spelen.
Lila-Linda schreef:
17-08-2025 19:23
En daarom ghosten ze je dus
Dat is dan reden nr drie.
Ik heb ook wel gedate met mannen die dan na een afwijzing vroegen “waarom”. Een enkele keer heb ik me laten verleiden eerlijk antwoord te geven. Dan zei ik bijvoorbeeld: “Ik zoek iemand met wat meer initiatief”. En dan kreeg van hem of boos te horen dat k ik dat nog helemaal niet kon eten na 1 date/gesprek. Of dat ik te oppervlakkig was om iemand daarop te laten gaan.

Het maakt voor die ander ook niet uit, je bent toch jezelf en daar moet een toekomstige partner het mee doen. Veranderen heeft geen zin. Daar word je zelf, en de eventuele partner die daar in eerste instantie niet doorheen prikt, heel ongelukkig van. Je houdt de rol namelijk nooit vol.

Als ik zeg: “ik voel die klik niet” en iemand gaat daarna vragen ‘waarom niet’ zet ik hem ook onder de blokkeer. Er komt nooit iets goeds van zo’n vraag en is voor mij alleen maar de bevestiging dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Want het houdt niet op bij een uitleg. En een beetje zelfverzekerd en stabiel persoon gaat dat niet vragen. Die is ok met zichzelf en laat zijn gedrag niet afhangen van een eerste match of date daarvan vindt.
GinnyDamrak schreef:
17-08-2025 19:18

When it seems too good to be true, it usually is :proud:
Ik herken erg wat TO schrijft. Veel mannen lijken alleen maar op datingsapps als Bumble en Tinder te zitten omdat ze weleens met een vrouw willen praten. Niet omdat ze uit zijn op een relatie.
Ik krijg ook heel vaak complimentjes van mannen zoals hoe knap ik ben en wat voor mooie ogen ik heb. Waarschijnlijk sturen ze die complimentjes naar elke vrouw die hen matcht.

Overigens hoor ik van mannen dat veel vrouwen datingapps alleen maar gebruiken om hen Onlyfans te sturen/verkopen.

Misschien kan je Happn proberen, die is iets directer in de "wensen". Of Breeze, dan spreek je af zonder eerst te chatten. Al vrees ik dat als je echt liefde zoekt dat via een app toch moeizamer gaat dan gedacht.
vis1000 wijzigde dit bericht op 17-08-2025 19:49
0.65% gewijzigd
Ik denk dat je Tinder te serieus neemt. Over het algemeen swipen mannen veel meer rechts en zal je als vrouw bijna altijd wel een match hebben. Veel van die matches zitten daar voor een casual seksdate. Zo’n man zal nooit zeggen wat ben je lelijk, zullen we neuken. Ik zou dus niet veel waarde hechten aan de complimenten die je krijgt.

Voor de casual date ga je koffie drinken oid om te kijken of er casual date in zit. De man kan vinden dat je tegenvalt of - en dat lijkt mij aannemelijker - krijgt door dat je leent je niet voor casual dating. Die mannen haken af en het is vrij logisch dat ze jou niet gaan uitleggen waarom ze zijn afgehaakt.

Daarnaast zijn er natuurlijk mannen die wel openstaan voor een relatie maar die je wegjaagt door de ervaringen die je hebt gehad. Niemand zit te wachten op een kruisverhoor over intenties etc.

Ik zou als ik jou was toch nog even kijken naar jouw profiel en probeer dan wat anders te bedenken dan uiterlijkheden op de vraag van wat je uitzendt

In je reacties sla je een bepaalde toon aan, noem het defensief, passief agressief en of verongelijkt. Als dit de toon is waarmee je date kan ik nog een reden bedenken waarom het daten minder goed gaat.

Misschien is online daten niks voor jou. Genoeg mogelijkheden om iemand te ontmoeten zonder hulp van zo’n site toch?
Hé? Permaban wegens trollen?

Hoe weten de moderators dit dan?
Tja...als we dat eens wisten.
.
Dat zat er wel in hoor, jullie hadden zelf toch ook wel door dat er geen echt gesprek was? Twee opties: flink gebrek aan echt (kunnen/willen) communiceren of een troll die bewust niet in gesprek ging en alleen maar bleef draaien om reacties uit te lokken.
Risiebisi schreef:
17-08-2025 23:28

Omdat ik gevraagd heb even mee te kijken
Lollig hoor, maar ook wel erg nep
Ik vond het geen trol, iemand die wel geen zelfinzicht heeft en dat zeg ik terwijl ik recent een vergelijkbaar topic geopend heb😂

Ik zou echter nooit achter een man aangaan die me geblokkeerd heeft en dan op andere kanalen proberen hem te bereiken. Heb meegemaakt dat mannen dat bij mij doen. Heel vervelend.
Hoezeer ik to problemen snap want ik loop voor een groot deel tegen hetzelfde aan gaat zij erg ver
S-Groot schreef:
18-08-2025 04:22
Dat zat er wel in hoor, jullie hadden zelf toch ook wel door dat er geen echt gesprek was?
Legio mensen die op die manier communiceren. Absurd om het weg te zetten als trollen en een permaban uit te delen.
.
Dubbel sorry
turquasi wijzigde dit bericht op 18-08-2025 09:07
90.91% gewijzigd
Lorem Ipsum
Als je echt zo weinig zelfreflectie hebt troll je jezelf ook eigenlijk...
Lorem Ipsum
Rooss4.0 schreef:
18-08-2025 08:21
Legio mensen die op die manier communiceren. Absurd om het weg te zetten als trollen en een permaban uit te delen.

Klopt, daarom waren er ook twee opties. Ofwel TO kon/wilde niet anders (en dan had het topic alsnog alleen entertainmentwaarde gezien TO zelf niet echt meedeed) ofwel het was een troll.

De mods hebben het beoordeeld als trollen, staat toch niet bij dat dat alleen door de manier van communiceren is? Misschien was het wel vanaf een ip-adres waar al vaker mee getrolld is.
Die opmerking die ze gister tussendoor maakte en daarna verwijderde, had ook wel wat weg van trollen.
meisje85 schreef:
18-08-2025 09:18
Die opmerking die ze gister tussendoor maakte en daarna verwijderde, had ook wel wat weg van trollen.

Dat zullen de mods ook gezien hebben. Wat was die opmerking?
De letterlijke tekst weet ik niet meer, maar het kwam er op neer dat ze in haar inbox al was gewaarschuwd een bepaalde forummer niet serieus te nemen.
Er zijn een aantal reacties gegeven, waaronder van mijzelf, die haar echt een hart onder de riem wilde steken met eigen soortgelijke ervaringen en daar reageerde ze totaal niet op. Niet dat je dan per definitie een troll bent, maar als je zo twijfelt aan jezelf neem ik aan dat je wel waardeert dat een ander de moeite neemt om jou even hart onder de riem te steken. Als je daar dan niet op reageert vind ik wel apart.
Risiebisi schreef:
17-08-2025 23:28

Ze weten natuurlijk ook niet wat echt of verzonnen is. Je moet trollen meer opvatten als provocerend schrijven.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven