Wat kijken na Game of thrones?
zondag 17 augustus 2025 om 11:42
Ik ben net klaar met de serie Game of thrones en wauw. Ik had niet gedacht dat ik het zo leuk zou vinden. Seizoen 1 was wel ok, 2 zat ik er al wat meer in maar na seizoen 3 was ik hooked! Heb het idee dat alles hierna een beetje zal tegenvallen.
Wat hebben jullie gekeken na GOT?
Het leukste vond ik dat alles zo onverwacht was, je wist nooit wat er ging gebeuren. Er was ook veel verraad, strijd en onverwachte romances enz.
Dus welke serie komt in de buurt?
Wat hebben jullie gekeken na GOT?
Het leukste vond ik dat alles zo onverwacht was, je wist nooit wat er ging gebeuren. Er was ook veel verraad, strijd en onverwachte romances enz.
Dus welke serie komt in de buurt?
zondag 17 augustus 2025 om 14:14
Waitingforthenight schreef: ↑17-08-2025 13:50Overweeg om seizoen 8 niet te kijken.. want dat verpest heel veel van wat er in alle eerdere seizoenen opgebouwd..
Eeuwig zonde dat de shock van seizoen 8 hetgene is dat me het meest is bijgebleven en niet meer hoe geniaal die hele serie was
zondag 17 augustus 2025 om 15:45
zondag 17 augustus 2025 om 17:03
zondag 17 augustus 2025 om 17:48
GOT 9.5Strawberry_shortcake schreef: ↑17-08-2025 15:45Is die echt net zo goed? Wat voor cijfer zou je GOT geven en daarna house of dragons?
Wel leuk trouwens als iedereen een cijfer geeft aan GOT en daarna aan de voorgestelde serie
House of the Dragon 8. Moet wel zeggen dat het me even kostte om daarin te komen, ben een keer overnieuw begonnen omdat het me de eerste keer ontzettend verveelde maar toen hij me eenmaal had? Heb ik hem in 1 ruk uitgekeken.
zondag 17 augustus 2025 om 17:48
Breaking Bad vond ik erg goed, onvergelijkbaar weliswaar met GOT. Denk wel beste/spannendste/leukste serie voor mij. Peaky blinders zijn we wel mee begonnen maar op een gegeven moment afgehaakt, kon de aandacht niet vasthouden.
Laatst wel Yellowstone en Landman beide bekeken. Ook wel vermakelijk. Binnenkort nieuwe Dexter bekijken.
The Bridge is trouwens ook erg goed.
Laatst wel Yellowstone en Landman beide bekeken. Ook wel vermakelijk. Binnenkort nieuwe Dexter bekijken.
The Bridge is trouwens ook erg goed.
.
zondag 17 augustus 2025 om 17:49
Jeetje.... je hebt hem wel al gezien, seizoen 8?
Gewoon..... alles. De absurditeit, de vreselijke wendingen, de karaktermoorden, de afgeraffelde eindjes. Echt gewoon alles.
zondag 17 augustus 2025 om 18:39
SunShine35 schreef: ↑17-08-2025 17:42Niks. Na GOT is er geen serie te vinden die even goed is of beter. En dat terwijl ik nooit fantasy kijk…..
Dit! Ik zoek ook nog een serie die ik met zoveel enthousiasme kan kijken als Game of Thrones.
zondag 17 augustus 2025 om 20:08
Het toffe van GOT is dat de basis (de boeken) voor mijn gevoel echt character-based is. Dat betekent dat je iemand leert kennen als karakter, hem kunt volgen, met hem mee kunt denken, dat hij/zij in de wereld en in de context logische beslissingen maakt. Je ziet iemand groeien, zich ontwikkelen naarmate bepaalde dingen gebeuren. Dat zorgt dat je er echt in zit. Het is ook echt een serie waar je nog lang over na kunt denken/praten. Waarom gebeurde bepaalde dingen? Hoe gaat dit verder? Wij keken na elke aflevering een leuk Amerikaans panel over die aflevering. Zij zijn inmiddels gestopt, maar zou je nog wel moeten kunnen kijken volgens mij: What The Flick?! van The Young Turks met Cenk Uygur en co.
Wat mij betreft, is dat soort schrijfwerk altijd superieur aan 'story-based' writing. Dan volgen de karakters eigenlijk het verhaal, er wordt naar bepaalde punten en einde toegewerkt. Helaas is dit in veel series en films het geval. Dit wordt ook voorspelbaar, omdat op een gegeven moment weet hoe verhalen opgebouwd zijn. Je krijgt het probleem dat de personages keuzes maken die niet logisch of natuurlijk aanvoelen. Anders komen ze niet op het punt dat de schrijvers willen.
Dat is het grote mankement van seizoen 8 van GOT. Het boekmateriaal was 'op', dus moesten de schrijvers zelf een einde bedenken. Ineens nemen de karakters beslissingen, en gedragen zich op de manier, die totaal anders zijn dan je als kijker van ze kent. Dat haalt je uit het verhaal. Daarnaast was de finale ook echt afgeraffeld, er worden nog steeds grapjes gemaakt over hoe donker het was in de laatste afleveringen (dat zegt vaak iets over de kwaliteit...).
Enfin, voor het grootste deel is het echt een hele goede serie. Seizoen 8 heeft het echt voor ons verpest, zou willen dat ik het nooit gezien had. Andere goede series: Stranger Things zeker, de Sherlock serie (meer mini films dan afleveringen), Peaky Blinders ook zeker. Persoonlijke favoriet (maar 1 seizoen, maar wat voor eentje) Firefly.
Wat mij betreft, is dat soort schrijfwerk altijd superieur aan 'story-based' writing. Dan volgen de karakters eigenlijk het verhaal, er wordt naar bepaalde punten en einde toegewerkt. Helaas is dit in veel series en films het geval. Dit wordt ook voorspelbaar, omdat op een gegeven moment weet hoe verhalen opgebouwd zijn. Je krijgt het probleem dat de personages keuzes maken die niet logisch of natuurlijk aanvoelen. Anders komen ze niet op het punt dat de schrijvers willen.
Dat is het grote mankement van seizoen 8 van GOT. Het boekmateriaal was 'op', dus moesten de schrijvers zelf een einde bedenken. Ineens nemen de karakters beslissingen, en gedragen zich op de manier, die totaal anders zijn dan je als kijker van ze kent. Dat haalt je uit het verhaal. Daarnaast was de finale ook echt afgeraffeld, er worden nog steeds grapjes gemaakt over hoe donker het was in de laatste afleveringen (dat zegt vaak iets over de kwaliteit...).
Enfin, voor het grootste deel is het echt een hele goede serie. Seizoen 8 heeft het echt voor ons verpest, zou willen dat ik het nooit gezien had. Andere goede series: Stranger Things zeker, de Sherlock serie (meer mini films dan afleveringen), Peaky Blinders ook zeker. Persoonlijke favoriet (maar 1 seizoen, maar wat voor eentje) Firefly.
zondag 17 augustus 2025 om 20:57
John?
I wanna live my life with the volume full!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in