Voorgetrokken neefjes [lege OP]

18-08-2025 02:42 102 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
--
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-08-2025 10:40
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
0.00% gewijzigd
Zomaar wat dingen die in mij opkomen na het lezen:
1. Waarom moeten die neefjes lijden? Omdat jij hun moeder niet kan lijden?
2. Wat moet een baby met een zakcentje??
3. Wie zeult er nu een baby van nog geen jaar oud mee naar een zwembad of dierentuin als je als opa/oma al in je eentje achter twee jongens moet aanrennen?

Sorry, bij voortrekken denk ik toch echt aan hele andere zaken. Zoals alle kleinkinderen meenemen op vakantie buiten één of twee van hetzelfde gezin. Alle kleinkinderen cadeautjes geven van honderden euro’s en dat ene kleinkind een derdehands roestig driewielertje. Dat werk.
Hier vergelijkbare situatie. Wij hebben 1 kindje van anderhalf en mn zus heeft er 4. Ze werkt niet, haar vriend wel maar ze komen moeilijk rond.

Opa en oma zijn ook gescheiden. De oudste 2 kids zijn minimaal 1 dag in de week bij opa en ook 1 dag bij oma.

Mijn kindje kan niet altijd langs komen omdat het te druk is voor ze, icm de andere kids. Dus die ziet ze eens paar maand oid.

Daarnaast worden dingen zoals zwemles, sporten, uitjes altijd door opa of oma betaald.

Mijn kindke krijgt van oma nog wel regelmatig kadootjes maar opa beperkt dit echt tot verjaardagen en kerst.

Ik vind vooral het gebrek aan tijd en aandacht voor mijn kindje frustrerend.
Maar jullie leven kostendelend en je schoonzus niet. Kan me voorstellen dat ze bij haar extra inspringen of vaker iets kado doen.
Bovendien kosten twee opgroeiende jongens iedere maand wel geld. Is toch alleen maar fijn dat haar ouders haar wat extra’s geven?
Had jij dan ook een elektrische fiets of een tablet verwacht?
LemoosGaatDoor schreef:
18-08-2025 04:19

Sorry, bij voortrekken denk ik toch echt aan hele andere zaken. Zoals alle kleinkinderen meenemen op vakantie buiten één of twee van hetzelfde gezin. Alle kleinkinderen cadeautjes geven van honderden euro’s en dat ene kleinkind een derdehands roestig driewielertje. Dat werk.
Dus als opa de klei kids van het andere gezin elk jaar mee neemt op vakantie en het andere kleinkind niet is dat niet voortrekken omdat het van een ander gezin is?

Natuurlijk hoeft er niet precies hetzelfde gedaan te worden, maar je kan toch proberen om het een beetje gelijk te houden door op een ander moment iets anders te doen.
Vekl schreef:
18-08-2025 04:25
Dus als opa de klei kids van het andere gezin elk jaar mee neemt op vakantie en het andere kleinkind niet is dat niet voortrekken omdat het van een ander gezin is?

Natuurlijk hoeft er niet precies hetzelfde gedaan te worden, maar je kan toch proberen om het een beetje gelijk te houden door op een ander moment iets anders te doen.
Huh? Ik schrijf juist dat het voortrekken zou zijn als je de kleinkinderen die je hebt van kind A en B wel meeneemt maar de kleinkinderen die je hebt van kind C niet.
Laat het los. Hartstikke mooi als alles gelijk is maar dat is nou eenmaal niet zo. Het belangrijkste is dat jouw vriend er geen last van heeft, koester dat! En ga vooral niet projecteren en jouw kind meegeven hier een probleem mee te moeten hebben.

Jullie en jullie kind hebben een andere band met opa en oma. Dat kan en mag en is nou eenmaal zo. Maak het niet zo groot en verzin er geen rare verwachtingen bij (een zakcentje voor een baby, serieus?). Maak er geen persoonlijke afwijzing van.
Ik vind het rot voor je dat je dit zo ervaart, maar ik snap het van je schoonouders ook wel. Zij maken zich zorgen om je schoonzus en willen haar graag helpen. In hun ogen kunnen jullie het zelf. Ik herken het wel. Mijn ene ruim volwassen kind is psychisch kwetsbaar en de partner ook. Die help ik met praktische zaken, ben er een aantal keren per week, maar ze houden zelf hun broek op. Mijn andere kind, ook ruim volwassen, studeerde tot veel later en woonde langer thuis. Die heb ik veel langer financieel onderhouden. Dat loopt dus niet gelijk. Ik praat daar wel regelmatig met ze over. Ala ze jaloers op elkaar zouden zijn dan kunnen we het daar over hebben, maar ik weet niet of het iets zou veranderen, want ik zou mijn kind altijd willen helpen, waar nodig met wat nodig is.

Ik snap wel dat jij het gevoel hebt dat het oneerlijk is maar ik snap dus ook dat het vanuit je schoonouders komt vanuit zorg. Jullie redden je wel, dat idee. Eigenlijk zien ze jullie dus voor vol aan en je schoonzus niet. Als je ernaar blijft kijken zoals je nu doet, wordt de irritatie alleen maar groter, terwijl je schoonouders waarschijnlijk vinden dat ze het oprecht goed doen. Je man heeft er een modus in gevonden die voor hem werkt. Ik zou proberen ook om te gaan denken en proberen te denken dat je niet in de situatie van schoonzus zou willen zitten en die hulp nodig hebben, maar trots zijn dat jullie je eigen boontjes kunnen doppen. Het blijft vast zuur, maar probeer het kleiner te maken door om te denken, daar heb je zelf meer aan
Grote kans, dat in dat gezin al heel lang het idee leeft, dat je schoonzus zielig is. Hulp nodig heeft. En waarschijnlijk stoor jij je al langer aan haar? Aan je schoonouders tov haar?
Want je trekt het nu erg uit proportie.
Je kind is 1, die verwen je nog niet met dierentuinen en grote kados
Alhoewel ik begrijp dat je het vervelend vindt, is het voor jezelf echt het beste je er niet druk over te maken. Ik denk niet dat je met je schoonzus wil ruilen.
Si abra la puerta hay lobos.
Wil.je ruilen met je schoonzus?

Ik had de reacties niet gelezen maar was blijkbaar niet de eerste met deze reactie 😊
Die van jullie is nog geen jaar en vinden ze misschien te veel gedoe en nog te klein om een dag mee te nemen.
Ik vind dat je overdrijft. Jouw kind heeft het veel beter dan die 2.
attraverso wijzigde dit bericht op 18-08-2025 07:01
81.55% gewijzigd
Ik zou dit nu nog het voordeel van de twijfel geven omdat jouw kindje nog wat jong is voor dit soort uitstapjes. Maar ik weet hoe rot het kan voelen als jouw kinderen minder belangrijk zijn/ lijken voor opa en oma dan de andere kleinkinderen.
Attraverso schreef:
18-08-2025 06:59
Wil.je ruilen met je schoonzus?

....
Beetje een dooddoener. Niemand zal willen ruilen maar dat hoeft een oneerlijk gevoel of situatie verder niet weg te nemen.

Wellicht is het nu nog wel iets te vroeg om al te concluderen dat e.e.a. oneerlijk is.
.
Laat het los. Of je gevoel nu terecht is of niet, je merkt nu al dat je ongelukkig wordt als je je op deze situatie fixeert. Dikke kans dat je op een gegeven moment zelfs niet meer ziet wat er wél is (de liefde van opa en oma voor jouw kindje).
Rabarbara schreef:
18-08-2025 06:45
Alhoewel ik begrijp dat je het vervelend vindt, is het voor jezelf echt het beste je er niet druk over te maken. Ik denk niet dat je met je schoonzus wil ruilen.
Dit . Maar ik snap je gevoel
Ik ben het volledig met je eens hoor!
Mijn schoonzus is ook alleenstaand, met 3 kinderen. Alleen zij of de kinderen worden echt niet voorgetrokken door mijn schoonouders. Als mijn schoonmoeder iets ziet voor één kleinkind, dan geeft ze de anderen ook allemaal wat van ongeveer dezelfde waarde of een zakcentje.
En ja, ook onze jongste van 9 maanden. Want dat geld kan gewoon in haar spaarpot. Het gaat om het gevoel, dat ieder gelijk behandeld word.
Jullie kindje is inderdaad nog maar 1, maar naar de dierentuin gaan of een paar uurtjes gaan zwemmen vinden kinderen van 1 ook leuk toch?
Ik vind het niet netjes. En als jullie kind straks ouder is, zal hij dat gevoel misschien ook krijgen als hij door krijgt dat dit vaker gebeurt.
Ik vind het bijzonder dat je afgunstig bent tegenover iemand die aan de zijlijn van de maatschappij staat. Wees trots op jezelf en je partner dat jullie je eigen broek op kunnen houden.

En wat moet een kind van 1 met zakgeld of een hele dag in het zwembad?
Assiral schreef:
18-08-2025 07:35
Mijn schoonzus is ook alleenstaand, met 3 kinderen. Alleen zij of de kinderen worden echt niet voorgetrokken door mijn schoonouders. Als mijn schoonmoeder iets ziet voor één kleinkind, dan geeft ze de anderen ook allemaal wat van ongeveer dezelfde waarde of een zakcentje.
En ja, ook onze jongste van 9 maanden. Want dat geld kan gewoon in haar spaarpot. Het gaat om het gevoel, dat ieder gelijk behandeld word.
Jullie kindje is inderdaad nog maar 1, maar naar de dierentuin gaan of een paar uurtjes gaan zwemmen vinden kinderen van 1 ook leuk toch?
Ik vind het niet netjes. En als jullie kind straks ouder is, zal hij dat gevoel misschien ook krijgen als hij door krijgt dat dit vaker gebeurt.
Mocht Ik 4 kleinkinderen hebben en ik zou altijd voor alle 4 hetzelfde moeten doen kan ik als alleenstaande quasi niets doen en deze grootouders zijn ook gescheiden en misschien alleenstaand.
Ik vind je gevoel overdreven. Wees blij dat je die "hulp" niet nodig hebt.
Badeendje92 schreef:
18-08-2025 07:43
Ik vind het bijzonder dat je afgunstig bent tegenover iemand die aan de zijlijn van de maatschappij staat. Wees trots op jezelf en je partner dat jullie je eigen broek op kunnen houden.

Het gaat toch om het idee? Zakgeld kan in de spaarpot of op de spaarrekening.
Of al zouden ze een badeend voor het kind mee nemen, of een uurtje gaan zwemmen, of gaan wandelen. Het gaat er om dat er ook tijd en aandacht aan het andere kleinkind besteed word.
Assiral schreef:
18-08-2025 07:35
Haalt wel alle spontaniteit weg zo .
Als het met sinterklaas of kerst een beetje gelijkwaardig is dan snap ik dat . Maar bij spontaan iets geven ook de andere meteen wat moeten geven of compenseren met geld voor in de spaarpot zou bij mij de lol er wel af halen .
Badeendje92 schreef:
18-08-2025 07:43

De zijlijn van de maatschappij? Sorry hoor, maar alleenstaande ouders hebben het echt niet slecht hoor in Nederland, met alle toeslagen die zij krijgen. Heb je het voor de grap wel eens berekend? Er is vast ook een reden dat schoonzus niet werkt, want dan word ze hoogstwaarschijnlijk gekort op toeslagen. En in het bericht van TO staat ook dat ze alles kan kopen wat ze kan, maar toch geld te kort komt. Klinkt alsof ze niet met geld om kan gaan dus, en de hulp van haar ouders wel makkelijk vind.
assiral wijzigde dit bericht op 18-08-2025 08:06
0.36% gewijzigd
Ik ken jouw schoonouders en schoonzus natuurlijk niet.
Wat in mij als eerste op komt is dat jouw kindje nog te jong is voor deze uitstapjes of spontane cadeaus. Opa en oma vinden het wel leuk om jouw kindje te laten logeren.

De uitstapjes en cadeautjes zitten zo te lezen ook een beetje vast aan het logeerpartijtje.
Ik denk zelf dat je het een beetje tijd moet geven, tot je kindje wat ouder is. Om dit met elkaar te kunnen vergelijken bedoel ik.

En het is de vraag of je het moet vergelijken...

Doen jullie zelf wel eens iets met de neefjes erbij?
Assiral schreef:
18-08-2025 08:05
De zijlijn van de maatschappij? Sorry hoor, maar alleenstaande ouders hebben het echt niet slecht hoor in Nederland, met alle toeslagen die zij krijgen. Heb je het voor de grap wel eens berekend? Er is vast ook een reden dat schoonzus niet werkt, want dan word ze hoogstwaarschijnlijk gekort op toeslagen. En in het bericht van TO staat ook dat ze alles kan kopen wat ze kan, maar toch geld te kort komt. Klinkt alsof ze niet met geld om kan gaan dus, en de hulp van haar ouders wel makkelijk vind.
Oh god, wordt dit weer zo'n topic waarbij alleenstaande ouders met toeslagen of de bijstand een paradijselijk bestaan wordt toegedicht, omdat daar het geld zogenaamd tegen de plinten klotst zonder dat ze er ooit voor hebben moeten werken?
Ik heb los gelaten, dat ik mijn beide kinderen allebei altijd op hetzelfde moment even veel moet geven
Ze hebben andere zaken nodig. Op andere tijdstippen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven