Lange transfer naar hotel
maandag 18 augustus 2025 om 04:18
Plots heeft de reisorganisator (pakketreis) de luchthaven van bestemming veranderd. Ipv een bustransfer van 30-45 minuten veranderde de transfer naar een rit mogelijk tot 3 uur of meer afhankelijk van het aantal stops onderweg. Ik had bij het boeken van de reis bewust gekeken naar een hotel dat een bustransfer van niet meer dan max 45 minuten zou hebben. Anders had ik de reis niet geboekt als we een langere transfertijd zouden hebben. We komen laat in de avond aan.
Nu heb ik na een stevig gesprek met de klantendienst voor een bijdrage een privé transfer bijgeboekt. Blijft het nog een rit van minstens 2 uur.
Hoe vermaak jij je tijdens zo een lange transfer als je al moe bent van zo een lange reisdag? Genieten van het uitzicht zal niet echt van toepassing zijn aangezien het avond en donker is bij aankomst. Wifi onderweg hebben we toch niet, pas in het hotel
Iemand tips voor tijdens de rit?
Nu heb ik na een stevig gesprek met de klantendienst voor een bijdrage een privé transfer bijgeboekt. Blijft het nog een rit van minstens 2 uur.
Hoe vermaak jij je tijdens zo een lange transfer als je al moe bent van zo een lange reisdag? Genieten van het uitzicht zal niet echt van toepassing zijn aangezien het avond en donker is bij aankomst. Wifi onderweg hebben we toch niet, pas in het hotel
Iemand tips voor tijdens de rit?
maandag 18 augustus 2025 om 10:14
Waarom ga je ervan uit dat de chauffeur agressief zal rijden? En wie zegt dat het een busje is, het kan toch gewoon een auto zijn? En de kronkelwegen zullen toch ook wel meevallen.
Los hiervan vind ik het wel een rare actie van de reisorganisatie. Zijn de vluchttijden niet veranderd? Ligt het dan niet aan de vliegmaatschappij?
Ga je buiten Europa?
Los hiervan vind ik het wel een rare actie van de reisorganisatie. Zijn de vluchttijden niet veranderd? Ligt het dan niet aan de vliegmaatschappij?
Ga je buiten Europa?
maandag 18 augustus 2025 om 10:27
Ik snap dat je je genaaid voelt, ze gokken er gewoon op dus. Impopulaire luchthaven is veel goedkoper natuurlijk. Heb ook een pesthekel aan lange transfers, als ik iets geen vakantiegevoel vind geven is dat het wel.elinas schreef: ↑18-08-2025 09:36Tja ik had niet veel meer in te brengen. Twee weken voor vertrek opeens een mailtje met: vanwege operationele redenen verandert de luchthaven van aankomst en vertrek. Ik mocht kosteloos annuleren. Nou vindt maar weer een nieuwe reis voor hetzelfde bedrag als wat ik januari had betaald voor deze reis.
Na wat gesurf op internet en Facebook, blijkt dat de betreffende reisorganisatie wel vaker dit geintje flikt. Eerst lokken ze op hun website mensen met het aanbod van een vlucht die landt op de luchthaven die redelijk dichtbij ligt, zodat vakantiegangers over de streep worden getrokken (niemand heeft zin in een transfer van meer dan 3 uur vanuit die andere luchthaven) en dan twee weken op voorhand alsnog naar de luchthaven te veranderen die verderop ligt.
Transfertijd is nu verdubbeld. Moest ik nu niet voor een privetransfer hebben gekozen dan is de kans groot dat we meer dan 3 uur in de transferbus zouden zitten.
Ik las een bericht van een vrouw die vorig jaar bijna 5,5 uur in de transferbus had gezeten (zelfde route)
Ik voel me wel genaaid want anders had ik het niet gedaan. Dan had ik voor een heel ander hotel gekozen in een andere stad.
Ik kon voor 109 euro extra mijn bustransfer laten wijzigen naar een privétransfer. Uiteindelijk tot een compromis gekomen door voor 50 euro extra een privé transfer te krijgen ( bovenop het bedrag van de bustransfer dat ik al had betaald bij het boeken van de reis).
Hopelijk heb je een leuke chauffeur die de reis wat gezelliger maakt.
Je krijgt vast toch een leuke vakantie!
maandag 18 augustus 2025 om 10:49
maandag 18 augustus 2025 om 10:53
Scherp van je
maandag 18 augustus 2025 om 11:38
Leuk over het land waar je bent. Wie weet weet de chauffeur nog een punt op de route om te stoppen voor een bijzonder uitzicht.
Maar kan me voorstellen dat je baalt.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
maandag 18 augustus 2025 om 12:04
Hoezo niet? Jij misschien niet, maar TO blijkbaar wel. Hangt er ook misschien vanaf met wie ze nog meer reist (jonge kinderen) en misschien is het ook nog best een stukje naar de luchthaven in Nederland voor ze. Is toch per persoon anders en TO heeft hier rekening mee gehouden en voor een bestemming met een korte transfer gekeken. Zou ik ook doen.
maandag 18 augustus 2025 om 12:43
Ik zie dat je uitgaat van de slechte scenarios. Bochtige wegen, hard scheuren... Bedenk je dat die chauffeur dit soort stukken dagelijks rijdt en (in de meeste gevallen...) ook niet dood wil. Je hoeft hem niet blind te vertrouwen, maar wellicht helpt dit iets voor je gevoel. Ik voel me grappig genoeg veiliger bij een privechauffeur dan in zon busje vol mensen, lawaai en afleiding voor de chauffeur.
maandag 18 augustus 2025 om 12:45
Ik kan me goed voorstellen dat je ervan baalt. Zo'n transfer vind ik ook vervelend, zou ook niet langer dan pakweg een uur willen, zeker als het laat is. Ik denk dat ik in jouw geval zou hebben gekozen voor kosteloos annuleren. Maar ik ben dan ook een vrij extreme angsthaas bij een ander in de auto/bus.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 18 augustus 2025 om 12:51
Misschien een tip om naar je eigen perceptie en gedrag te kijken en daar wat mee te doen.
Vorig jaar was je overal en nergens over aan het stressen voor je tripje naar Rhodos en een boottochtje tijdens je vakantie.
Nu weer over een langere transfer.
Ja, het is balen, helemaal mee eens. Maar je blaast het wel weer enorm op en dat levert je meer stress op dan accepteren dat je nu 1:15 uur langer onderweg bent.
Vorig jaar was je overal en nergens over aan het stressen voor je tripje naar Rhodos en een boottochtje tijdens je vakantie.
Ja, het is balen, helemaal mee eens. Maar je blaast het wel weer enorm op en dat levert je meer stress op dan accepteren dat je nu 1:15 uur langer onderweg bent.
maandag 18 augustus 2025 om 14:00
Zo eens. Als je al helemaal in de stress schiet van een uur extra onderweg, dan kan beter niet op vakantie gaan. Of gewoon niet via een reisorganisatie boeken zodat je zelf de touwtjes in handen houdt.girasole3 schreef: ↑18-08-2025 12:51Misschien een tip om naar je eigen perceptie en gedrag te kijken en daar wat mee te doen.
maandag 18 augustus 2025 om 14:09
En zelfs dan heb je niet de touwtjes volledig in eigen hand.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
maandag 18 augustus 2025 om 15:02
Nou ben ik nog nooit precies in Antalya geweest (wel veel in andere Turkse steden) maar in Turkije heerst over het algemeen wel veel meer assertieve cultuur wb autorijden dan in Nederland. Ik kan me best voorstellen dat je daarvan kan schrikken.Pelle schreef: ↑18-08-2025 10:14Waarom ga je ervan uit dat de chauffeur agressief zal rijden? En wie zegt dat het een busje is, het kan toch gewoon een auto zijn? En de kronkelwegen zullen toch ook wel meevallen.
Ga je buiten Europa?
Maar zoals iemand anders al zegt: de chauffeur is eraan gewend.
.
maandag 18 augustus 2025 om 15:08
Dit vraag ik me ook af.
Is het een andere vlucht of dezelfde vlucht die ineens naar een andere luchthaven gaat (wat me nogal ongebruikelijk lijkt)?
maandag 18 augustus 2025 om 15:17
4 uur vliegen. 2 kids van 16 en 18. Iets met mug en olifant. Natuurlijk is het niet leuk maar het is nou ook niet echt een heel groot probleem.jojojo schreef: ↑18-08-2025 12:04Hoezo niet? Jij misschien niet, maar TO blijkbaar wel. Hangt er ook misschien vanaf met wie ze nog meer reist (jonge kinderen) en misschien is het ook nog best een stukje naar de luchthaven in Nederland voor ze. Is toch per persoon anders en TO heeft hier rekening mee gehouden en voor een bestemming met een korte transfer gekeken. Zou ik ook doen.
maandag 18 augustus 2025 om 16:37
maandag 18 augustus 2025 om 16:39
Ooooh, die topics herinner ik me nog wel. Ja, idd, je hebt er meer aan (en je kinderen ook) als je iets doet met je stress en angsten, want dit kan toch voor niemand prettig zijn.girasole3 schreef: ↑18-08-2025 12:51Misschien een tip om naar je eigen perceptie en gedrag te kijken en daar wat mee te doen.
maandag 18 augustus 2025 om 16:55
Al verschillende keren van Antalya naar Alanya getransferd en dat duurde nooit langer dan 2,5 uur.
Vorig jaar viel me juist op dat de chauffeurs zich zowel op de heen- als op de terugweg best redelijk aan de aangegeven snelheid hielden. Dat was in het verleden wel anders.
Ook bochtige wegen zijn er nauwelijks op dat stuk. Vooral veel snel- en doorgaande wegen.
Vorig jaar viel me juist op dat de chauffeurs zich zowel op de heen- als op de terugweg best redelijk aan de aangegeven snelheid hielden. Dat was in het verleden wel anders.
Ook bochtige wegen zijn er nauwelijks op dat stuk. Vooral veel snel- en doorgaande wegen.
There is always something happening, and it's usually right now

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in