Einde vriendschap?

24-07-2025 18:31 226 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Eigenlijk is ze mijn beste vriendin. We kennen elkaar 12 jaar, denk ik inmiddels. We zijn verschillend, maar klikken supergoed met elkaar.
Zolang ik haar ken, cancelt ze kort van tevoren afspraken. Ze is mentaal niet altijd even stabiel wat ook meespeelt, heeft ze weleens aangegeven. Ik heb naar haar uitgesproken dat ik hier moeite mee heb en ook rekening met haar houd. Ook heb ik de vraag gesteld of ze nog wel wil afspreken, omdat ik onderhand het idee krijg dat ze niet wil. Ze gaf nadrukkelijk aan dat ze echt heel graag wil, maar dat er onverwachts dingen zijn/gebeuren waardoor ze dan niet kan.
Haar man werkt zo’n beetje 24/7 en ze kunnen met gemak rondkomen. Zo heeft ze op de ochtend van een festival toch afgezegd. Toch niet zo’n zin. Hen interesseert het geld van de tickets niet en ook niet dat mijn man en ik ongelofelijk veel zin hadden… En dit is eigenlijk maar één keer van de zoveel keren. Het vervelendste vind ik nog dat ze mij hierdoor het gevoel geeft dat ik een ‘lulletje rozenwater’ ben, een majorette die op ieder moment gecanceld mag worden.

Buiten dit om is het oprecht een goede vriendin van mij, maar ik weet echt even niet hoe verder…
Alle reacties Link kopieren Quote
En dat noem jij een goede vriendin ja ja. Dat is echt niet netjes, telkens afzeggen. Je kan beter krijgen. Land bestaat uit 17 miljoen inwoners, waarom vasthouden aan "oude" vriendschappen. Je kan vast beter krijgen! Iemand die er wel voor jou is! 👍🏾

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven