Napraattop 2025.8, met geklets en een brandend zonnetje 🌞
woensdag 13 augustus 2025 om 14:42
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.8 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Welkom in napraat 2025.8 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-08-2025 20:17
Reden: Aangepast, bedankt voor de tip
Reden: Aangepast, bedankt voor de tip
0.13% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
dinsdag 19 augustus 2025 om 22:57
Rabarbara schreef: ↑19-08-2025 22:08Het leek me ook al zo weinig lijken op hoe je normaal post. Fijn dat het uit de wereld is.
Ja, lang verhaal, maar het gezin heeft een voorkeur voor echte Duitse "Erlebnisregionen" met van die geweldige toeristenkaarten en we huren het liefst rechtstreeks van particulieren, dus dan kom je op een berg terecht. Ik had het serieus allemaal nog gecontroleerd op google maps, maar volgens mijn man was er geen probleem, hij rijdt wel. En dat is natuurlijk ook zo, maar dat zint mij voor geen meter.
Ik kom momenteel slecht uit mijn woorden, blijkbaar ook op schrift. Goed dat je het ff aankaartte.
Mooi shit als je het dus niet (meer) kan vermijden. Ik durf niet eens over mn irreële angsten te praten/schrijven, kan je nagaan.
Wegstoppen werkt vaak, tot je dan toch zo’n oprit treft.
•
dinsdag 19 augustus 2025 om 22:59
Solomio schreef: ↑19-08-2025 22:16Ik had dat onlangs bij Ikea. Om bij Ikea te komen moet ik een enorm hoge voetgangersbrug over. Tegenwoordig zijn er liften, vroeger niet. 42 treden, dat is ongeveer 3 verdiepingen hoog.
Was laatst de lift stuk, kwam er een mevrouw naar me toe die vroeg of ze mij een arm mocht geven op die trap, omdat ze hoogtevrees had.
Liepen we gezellig gearmd naar boven.
Mijn goede daad.
Wat dapper dat die mevrouw gewoon een vreemde durfde aan te spreken voor hulp! En terecht, want de meesten helpen met alle liefde eventjes.
•
dinsdag 19 augustus 2025 om 23:13
Ja, vond ik ook heel opvallend.
Ik zei dat andere mensen wrsch dachten dat we dikke vriendinnen waren, omdat we zo gezellig tegen elkaar aangeplakt liepen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 19 augustus 2025 om 23:18
dinsdag 19 augustus 2025 om 23:49
Ik ben bang van wespen, vandaag geluncht met mijn dochter.
Een wesp dus ik ging als een idioot rennen, slecht voorbeeld ; )
Maar ze bleef rustig zitten, dus die angst heb ik gelukkig niet doorgegeven
Nog gefeliciteerd Lady , ik zou deze ergens anders moeten delen, maar door jouw nick moet ik bij dit nummer aan jou denken https://soundcloud.com/ladypartsofficia ... -headscarf
Lastig kan ik dit nou posten, het gaat niet om de tekst maar jouw naam.
Ik vind jou ook best lief Solo, het forum is echt leerzaam !
En ik vind Lady Voldermort ook lief .
Maar ze bleef rustig zitten, dus die angst heb ik gelukkig niet doorgegeven

Nog gefeliciteerd Lady , ik zou deze ergens anders moeten delen, maar door jouw nick moet ik bij dit nummer aan jou denken https://soundcloud.com/ladypartsofficia ... -headscarf
.
woensdag 20 augustus 2025 om 00:05
Ja toch dat geldt voor iedereen, het helpt niet om te denken dat je angst onzin is.
Ik ben ook bang in het donker, echt niet dat ik ga slapen met mijn raam open.
Maar als ik moet plassen, en het is licht dan zet ik het raam wel open.
Totaal onlogisch ; )
.
woensdag 20 augustus 2025 om 08:21
tweeling schreef: ↑19-08-2025 23:49Ik ben bang van wespen, vandaag geluncht met mijn dochter.
Maar ze bleef rustig zitten, dus die angst heb ik gelukkig niet doorgegeven![]()
Misschien helpt dit voor je, dat raad ik kinderen altijd aan. Voelt wat fijner dan ‘stil zitten’.
Wespen verjagen met water
Komen er regelmatig wespen op bezoek als je buiten eet of drinkt? Houd dan een plantenspuit bij de hand. Een enkele wesp die op bezoek komt, kun je ermee verjagen. Spuit de wesp nat en deze zal – in ieder geval tijdelijk – afdruipen om ergens anders te gaan opdrogen.
(Bron: Milieu Centraal)
•
woensdag 20 augustus 2025 om 09:07
Je was voor dat moment toch ook dikke vriendinnen? Je was gewoon haar lifeline!
Dapper inderdaad om zomaar iemand (hoewel, ben jij "zomaar iemand"?) aan te spreken.
woensdag 20 augustus 2025 om 09:21
Ik ben zeker niet zomaar iemand. Ik ben een doodenge veel te grote mevrouw die nors kijkt.
Extra dapper dus van haar. Ze had dan ook Heel Erge hoogtevrees.
David Dunning
David Dunning
woensdag 20 augustus 2025 om 20:14
https://nos.nl/artikel/2579303-geen-ver ... dd-en-adhd
Ik wilde dit heugelijke nieuws even met jullie delen! Wel veel te laat maar gelukkig alsnog wel van de tafel, die gekkigheid.
Ik wilde dit heugelijke nieuws even met jullie delen! Wel veel te laat maar gelukkig alsnog wel van de tafel, die gekkigheid.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
woensdag 20 augustus 2025 om 21:28
Dat werd tijd.MrsM schreef: ↑20-08-2025 20:14https://nos.nl/artikel/2579303-geen-ver ... dd-en-adhd
David Dunning
David Dunning
woensdag 20 augustus 2025 om 21:30
Dat is wel een goed idee voor in de tuin, dank je wel !Frizz schreef: ↑20-08-2025 08:21Misschien helpt dit voor je, dat raad ik kinderen altijd aan. Voelt wat fijner dan ‘stil zitten’.
Wespen verjagen met water
Komen er regelmatig wespen op bezoek als je buiten eet of drinkt? Houd dan een plantenspuit bij de hand. Een enkele wesp die op bezoek komt, kun je ermee verjagen. Spuit de wesp nat en deze zal – in ieder geval tijdelijk – afdruipen om ergens anders te gaan opdrogen.
(Bron: Milieu Centraal)
Ik vrees dat ik in mijn paniek allemaal mensen op het terras natspuit die stomme beesten zijn zo snel

.
woensdag 20 augustus 2025 om 23:03
Dat werd tijd.MrsM schreef: ↑20-08-2025 20:14https://nos.nl/artikel/2579303-geen-ver ... dd-en-adhd
Pieremachochel

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in