Zwanger worden na een miskraam 2022

19-06-2022 09:42 1759 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijn er meiden die dit jaar een miskraam (of meer) hebben gehad en weer opnieuw zwanger proberen te worden? En die ook behoefte hebben om te kletsen over wachtbankjes en de onzekerheden na een miskraam? Ik kan niet helemaal aansluiting vinden bij andere topics, vandaar een nieuwe.
Dag meiden,
Ja, het voelt goed om de as thuis te hebben. Voor nu laten we het even zo.
Enniepennie, je bent niet de enige hoor die direct klaar is om verder te gaan, hoor ik vaker. Heb je je controle al gehad?
Herkenbaar Aventurijn, maar ik heb het afgelopen jaar ook geleerd dat ik mij elke keer anders voel dan ik vantevoren verwacht had, dus we moeten het maar even gewoon gaan beleven (hopelijk dan he), denk ik. Wanneer is je NOD?
Wat ben ik blij om te lezen dat het beter met je gaat Bailey. Dat de rust je goed heeft gedaan, tijd voor elkaar, zo waardevol. Ik vind het dapper dat je je laatste poging aan gaat, heel dapper dat je niet met 'wat als' achter wil blijven uit angst. Natuurlijk ga ik weer voor je duimen.
Ik was de vorige keren inderdaad snel zwanger, 1e ronde en 2e rondes. Ben natuurlijk wel inmiddels wat ouder geworden.. Mijn NOD is zondag, zit nu op 8DPO. Ik ben zeer emotioneel (en kattig..) wat ik herken van voorgaande zwangerschappen, maar ik zit er natuurlijk wel ook een stuk minder relaxt in dit keer, dus daar kan het ook van komen. Wellicht ben ik gewoon een kattig mens geworden. :rofl: Daarnaast is de kleuter gisteren in groep 1 gestart dus ben sowieso al een labiel hoopje mens. Ik probeer zoveel mogelijk in een 'we zien wel' houding te blijven hangen. Volgens mij heb ik nog niet eens zwangerschapstesten in huis. Maar goed, ik ben zo standvastig als een blad aan een boom hoor, dus we zullen zien hoe lang ik dit volhou.
Hoe is het met de rest?
Hi allemaal. Sorry dat ik zo weinig reageer maar energie is onder nul op het moment. Weer even bijgelezen

Spannend al die wachtbankjes hier. Aventurijn, Bailey en Zeeschelp, ik duim voor jullie.

Hopelijk heb je inmiddels een goede controle gehad Enniepennie en kunnen jullie weer verder

Hoe gaat het nu met jou Pimpelmeesje?

Hier inmiddels weer gestart met de nieuwe ivf poging. Lang protocol, dus nu alleen nog onderdrukken en vanaf morgen stimuleren. Helaas ga ik absoluut niet goed op de medicatie, continu heftige hoofdpijn en buikpijn en hierdoor inmiddels volledig uitgeput. Hoop dat het minder wordt als ik de andere medicatie erbij ga spuiten, want anders weet ik niet hoe ik het nog vol moet gaan houden. Nou ja, hopelijk is het het waard zullen we dan maar denken. Over anderhalve week een echo en dan zien we hoe het ervoor staat

Veel liefs aan iedereen
Hele lichte tuurstreep. Shit hey. Pff alle emoties even. Natuurlijk ook ergens blijdschap maar vooral zo angst en ongeloof.
Zeeschelp wat spannend! Kan me goed voorstellen dat het een enorme rollercoaster aan emoties is. Heb je wat afleiding? Hoe voel je je verder? Mogen we al voorzichtig gefeliciteerd zeggen of voelt dat te vroeg voor je?

Perenboompje, wat balen dat de medicatie zo'n impact heeft. Heb je een beetje kunnen slapen vannacht?

Bailey, wat een stoer besluit!

Aventurijn, hoe gaat het op het wachtbankje en met de angst? Ik hoop dat je de week een beetje goed bent doorgekomen.

Hier ben ik nog niet aan het werk gegaan, bedrijfsarts wil uitslag kijkoperatie afwachten. Geeft gelukkig wel veel tijd voor lichamelijk herstel. Dit weekend ongesteld geworden, wel heel licht maar er was wel een paar dagen wat bloed en inmiddels niet meer - dus ik tel hem maar, want kwam wel precies uit zoals de arts had voorspeld. De kijkoperatie staat op dag 12 van mijn cyclus en ik heb meestal een positieve ovulatietest op dag 13 of 14 - dat zou goed kunnen gaan maar ik ga er vanuit dat het hem deze ronde niet wordt. Eind vorige week was ik best emotioneel, denk ook PMS, nu weer stuk rustiger. Thuis zijn we wel het ritme weer beter in aan het komen, ook omdat de kinderopvang weer zo goed als normaal verloopt, en we hebben mid-september nog een weekje weg staan. Daar weet de bedrijfsarts ook van, die spreek ik vooraf nog om te kijken wat we gaan doen om weer te starten.

Aan de ene kant is de ruimte die ik krijg heel fijn, maar ik ben ook wel weer toe aan "door met mijn leven". Lastige is dat mijn afdeling momenteel super druk is, en het door de aard van het werk moeilijk is om "met een paar uurtjes" te starten. Dat was ook een belangrijke overweging van de bedrijfsarts om me nog niet te laten starten. Dus nu maar genieten van de laatste zomerdagen. Op naar de kijkoperatie en positieve ovulatietesten hier!
Alle dames op het wachtbankje, heel spannend! Ik duim voor jullie.

Dropmaan, fijn dat je nog een weekje weg in het verschiet hebt, alvast veel plezier! Snap dat je toe bent aan weer 'door met het leven', hopen op een goede uitslag van de kijkoperatie!

Zeeschelp, wat ontzettend spannend!

Mijn controle is goed gegaan, de baarmoeder is leeg. Er werd wel aangeraden om een menstruatie af te wachten, we hebben besloten om nu niet actief te proberen maar ook niet actief NIET te proberen. If that makes sense.

Voel me verder fysiek goed, mentaal heb ik het er nog wel vlagen lastig mee. Maar elke dag een stukje beter.
Wat ontzettend spannend dat je een positieve test hebt Zeeschelp . Het is jullie zo ontzettend gegund.
En het is heel normaal dat je naast blijdschap ook angst voelt.

Fijn om even wat van je te lezen Perenboompje . Wat ontzettend kut dat je z'n last hebt van de medicatie. En dan moet je nog even. Ben je ziek gemeld van het werk?
Een hele dikke knuffel voor jou.
En hopelijk helpt de gedachte 'Dit gaat ook weer voorbij' heel iets voor je.

Fijn dat je een bedrijfsarts hebt die voor je op de rem trapt Dropmaan. Werk komt wel weer.
Dat je door wil is heel herkenbaar. Maar tot rust komen, herstellen en mentaal fit worden/zijn is ook doorgaan. Alleen op een andere manier die misschien minder zichtbaar is.

Fijn dat je controle goed is gegaan Enniepenniee . Fijn dat je fysiek ook weer goed gaat. Dat het mentaal af en toe nog lastig is, is helemaal niet gek. Succes met wel/niet proberen ;)

Ik ben ook altijd een vroege tester en heb gisteren en vandaag ook getest. Bij mij laten de testen ook een voorzichtig positief resultaat zien.
Ik sta er redelijk neutraal in. Ben heus blij dat ik positief test. Maar de kans is natuurlijk heel erg groot dat het misgaat. We gaan het zien, eerst maar eens mijn nod halen.
Time doesn't hear if you ask it to wait. So own all your tears and just roll with the waves
Wat fijn dat de controle goed was Enniepennniee! En ik snap precies wat je bedoeld, dat hebben wij afgelopen weken ook gedaan. Belangrijkste reden om aankomende weken wel ovulatietesten te gebruiken is de kijkoperatie, zodat ik weet of ik ervoor of erna ovuleer, maar verder laten we het ook los. En dat mentale deel, elke dag een stukje beter is zo waar!
Perenboompje, wat ontzettend rot dat je je zo ellendig voelt meis. Hopelijk mag het snel helpen, de andere medicatie. En dat er aan het einde van de rit een prijs voor je wacht. 🤍
Dropmaan, wat fijn dat er zoveel oog voor je herstel is. Al snap ik ook je gevoel van ‘door’ willen. Waar gaan jullie heen in sept?
Ennie, wat fijn dat is het beste nieuws dat je nu kon krijgen denk ik. Ik ga voor je duimen deze ronde.
Jeetje Bailey, wat een info gooi je er even in die laatste alinea in, my god wat spannend. Hoe prachtig zou het zijn als jullie kindjes uiteindelijk 2 spontane ‘wonders’ bleken. Dat het zo moest zijn. Ik duim zo ontzettend bizar hard voor je.

Hier net een 2e test gedaan, want tja zo zit ik in elkaar 🫣. Al stukje duidelijker streepje dan vanochtend, hier kan ik niet omheen, vanochtend was ik nog bang dat ik me dingen verbeeldde (al zag mijn man het wel ook direct).
Bailey en Zeeschelp, wat een fijn nieuws! Ook heel spannend natuurlijk, dat is begrijpelijk. Ik duim voor jullie! Bailey, wanneer is je NOD?

Sterkte Perenboompje! Lijkt me een heftig traject waar je in zit. Hopelijk voel je je snel wat beter.

Enniepenniee wat is de reden dat ze adviseren om een menstruatie af te wachten? Ik heb dat advies nooit gekregen dus ben wel benieuwd wat het idee daarachter is.

Dropmaan, fijn dat je de ruimte krijgt en je tijd mag nemen. Succes vast met de kijkoperatie.

Pimpelmeesje, wat rot dat deze ronde niet gelukt is. Je geduld wordt flink op de proef gesteld. Ik hoop dat je snel een mooie positieve test in handen mag hebben!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven