Napraattop 2025.8, met geklets en een brandend zonnetje 🌞

13-08-2025 14:42 528 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.8 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-08-2025 20:17
Reden: Aangepast, bedankt voor de tip
0.13% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ik haak af, maar Solo van harte met je kind, 'na pannenkoeken ook nog snacks een dag later is heerlijk. Grob fijn dat het gips verdwenen is en Lv alvast fijne dag morgen met de jarige.
En lachen is gezond.
Ladyday21 schreef:
21-08-2025 16:32
Het lachwekkende is dat ik schreef aan Frizz ‘Jij was er niet bij’. En dat is grappig omdat ik dus zou veronderstellen dat als iemand niet meeschrijft dat ie dan automatisch ook niet meeleest. Maar dat veronderstel ik helemaal niet. Ik veronderstel dat Frizz niet meegelezen heeft. En daar heb ik mijn redenen voor.

Misschien moest Hela gewoon lachen bij de voorstelling dat iemand zo zou denken. Dat kan. Maar het voelt voor mij als iemand, mij dus, even uitlachen hier. En dat vond ik dus niet zo grappig.

Hopelijk snapt iedereen het nu en kunnen we weer over iets anders door.

Ik las dat je zwangerschapsdiabetes hebt. Kut zeg, hopelijk gaat alles verder wel goed met de zwangerschap.
Lief, dankje. Ik moet nog 11 weken eigenlijk, maar ze is nu al zwaar en mollig (ze groeit te hard) dus dat wordt even afwachten of ik de uitgerekende datum zal halen :-$
Pluviofiel|Firm believer of Karma
Wat een vage discussie. Hela post iets waarvan onduidelijk is waar het over gaat. Iedereen moet er maar naar raden. Ladyday neemt aan dat het over haar gaat. Dat wordt niet bevestigd dus is misschien helemaal niet zo. Ik lees hier vaak mee maar dit kan ik niet volgen.
huismuis
Milestone schreef:
21-08-2025 16:59
Wat een vage discussie. Hela post iets waarvan onduidelijk is waar het over gaat. Iedereen moet er maar naar raden. Ladyday neemt aan dat het over haar gaat. Dat wordt niet bevestigd dus is misschien helemaal niet zo. Ik lees hier vaak mee maar dit kan ik niet volgen.
Sommige mensen zijn meesters in het niet noemen van namen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Ladyday21 schreef:
21-08-2025 13:52
:rofl: lachen ja.

Frizz had een hele tijd de Actueelpijler geblokkeerd. Ik ga ervan uit dat ze het gemist heeft als ze de vragen stelt die ze stelt in het topic, niet dat er niemand meeleest :rofl:
Misschien de volgende keer even quoten voor je in het rond begint te lachen?

Zelfde geldt trouwens voor Hela. Reuze leuk dat jullie zo veel plezier hebben maar het is wel zo aardig om dan even te delen waarom je zo'n pret hebt zodat we allemaal mee kunnen lachen.
lady*voldemort wijzigde dit bericht op 21-08-2025 17:06
21.08% gewijzigd
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
Maar wil Hela dan niet even bevestigen of ontkennen? Dan is het tenminste duidelijk.
huismuis
Kidneybean schreef:
21-08-2025 16:54
Lief, dankje. Ik moet nog 11 weken eigenlijk, maar ze is nu al zwaar en mollig (ze groeit te hard) dus dat wordt even afwachten of ik de uitgerekende datum zal halen :-$
Is toch al best weer snel 11 weken. Voor mijn gevoel is het nog niet zo lang geleden dat je het hier vertelde. Spannend en vervelend dat je niet gewoon lekker kunt eten waar je trek in hebt
What would Patsy do?
Redhead70 schreef:
21-08-2025 16:10
Er is geen grap Hela probeert iets belachelijk te maken, wat totaal niet zo is.
Interessante obsessie met een topic waar ze zelf nauwelijks meeschrijft, ja. Maar goed, ze heeft er duidelijk plezier van, fijn voor haar of zo.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Milestone schreef:
21-08-2025 17:04
Maar wil Hela dan niet even bevestigen of ontkennen?
Neuh, dat denk ik niet.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
Ik had in het MO topic de vraag gesteld of het niet mogelijk is om anderstalige bronnen te vertalen en dan alsnog te plaatsen met bronvermelding.

Lady stelde dat dat niet mag gezien de volgende regel;
‘Linkjes mogen alleen nog in het Nederlands of Engels en moeten door medeschrijvers of ons kunnen worden gechecked op betrouwbaarheid.’

Ikzelf versta ik iets anders onder betreffende regel, maar Lady schreef zoiets als dat ik er niet bij was toen die gemaakt werd.

Nou dat klopt.
Verder was er weinig aan de hand.
De vraag is inmiddels niet meer relevant want Red zei dat de vertalingen niet goed overkomen en de meeste bronnen gesproken zijn.
Meh.... ik moet de was gaan strijken en vouwen... en ik heb zo geen zin. Zo erg zelfs dat ik het debat aan het kijken ben, waar ik ook verre van vrolijk van wordt. Dan is de was doen eigenlijk veel beter.... maar krijg mezelf incluis mijn dikke reet niet van de bank af .. :cry:
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
MrsM schreef:
21-08-2025 19:57
Meh.... ik moet de was gaan strijken en vouwen... en ik heb zo geen zin. Zo erg zelfs dat ik het debat aan het kijken ben, waar ik ook verre van vrolijk van wordt. Dan is de was doen eigenlijk veel beter.... maar krijg mezelf incluis mijn dikke reet niet van de bank af .. :cry:
Hop hop hop. Het is meer van hetzelfde. Slappe hap. Doe je was maar. Heb je meer voldoening van denk ik zo. Ik wandel zo supertraag zo naar de klikos.
MrsM schreef:
21-08-2025 19:57
Strijken en vouwen kan prima tijdens het kijken van een debat.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
21-08-2025 20:17
Strijken en vouwen kan prima tijdens het kijken van een debat.

Ja maar heb daar geen tv, en slecht bereik met telefoon... haha.

Maar heb al eerste stuk gevouwen, nu een pauze. :lol: Alles op het gemakske.
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Redhead70 schreef:
21-08-2025 20:10
Hop hop hop. Het is meer van hetzelfde. Slappe hap. Doe je was maar. Heb je meer voldoening van denk ik zo. Ik wandel zo supertraag zo naar de klikos.
Nu je over kliko’s begint heb ik nog een vraagje voor je. Laatst zei je zoiets dat je alleen om een bepaalde tijd je afval mag weggooien. Ik was deze zomer ook in Spanje o.a. in Barcelona en in de auto terug ( :facepalm: ) , dacht ik ineens aan jouw post en het briefje in de hal van het appartement waar we zaten en toen viel het kwartje. Mijn Spaans is wel aardig goed, maar ik dacht dus dat het over grof vuil of zo ging. Wij hebben dus gewoon iedere keer ons afval in de containers op straat gegooid als we de deur uit gingen, maar dat mocht dus niet?
ladyday21 wijzigde dit bericht op 21-08-2025 20:22
0.38% gewijzigd
What would Patsy do?
Redhead70 schreef:
21-08-2025 20:10

Als het klaar is wel, die voldoening komt altijd pas achteraf he?
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
MrsM schreef:
21-08-2025 20:21

Zit je strijkplank aan de muur vast?
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
21-08-2025 20:23
Zit je strijkplank aan de muur vast?

Als ik nou ja zou zeggen, is dat dan gek? ;-)

Nee dat niet, maar alles staat en hangt beneden dan blijf ik op en neer lopen. (Bovenwoning maar beneden wasruimte en hangkleding enzo...)
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
MrsM schreef:

Geen wifibereik ook? Anders lekker serie downloaden en aanzetten. En sowieso de strijk weggooien.
S-Groot schreef:
21-08-2025 20:37
Geen wifibereik ook? Anders lekker serie downloaden en aanzetten. En sowieso de strijk weggooien.

Gewoon slim zijn en nooit meer iets kopen wat gestreken moet worden...

Ik heb meestal muziekje erbij aan staan. Dan vind ik wel fijn, beetje meezingen. Dan voel ik me Freddy Mercury maar dan met een strijkbout. ;-)
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Ladyday21 schreef:
Nu je over kliko’s begint heb ik nog een vraagje voor je. Laatst zei je zoiets dat je alleen om een bepaalde tijd je afval mag weggooien. Ik was deze zomer ook in Spanje o.a. in Barcelona en in de auto terug ( :facepalm: ) , dacht ik ineens aan jouw post en het briefje in de hal van het appartement waar we zaten en toen viel het kwartje. Mijn Spaans is wel aardig goed, maar ik dacht dus dat het over grof vuil of zo ging. Wij hebben dus gewoon iedere keer ons afval in de containers op straat gegooid als we de deur uit gingen, maar dat mocht dus niet?
Nee inprinciepe niet. Na 20.00 uur en grof vuil naar een milieustraat of liefdadigheid instelling. 20 00 uur is om de kakkerlakken etcetera tegen te gaan. Je ziet dat aan de aanwijzingen op de kliko. Vuilnissophaal is hier daarom vooral snachts ook door de hitte. Niet dat iedereen luistert hoor. Maar ik merk hier ook echt het verschil in toeristenseizoen en normaal. En dan woon ik gelukkig niet i. De stad.
MrsM schreef:
21-08-2025 20:39

Ik heb meestal muziekje erbij aan staan. Dan vind ik wel fijn, beetje meezingen. Dan voel ik me Freddy Mercury maar dan met een strijkbout. ;-)

Ik ben zo slim :proud: . Maar ik zie het voor me haha, heerlijk is dat. Behalve die strijkbout dan :loveit:
Redhead70 schreef:
21-08-2025 20:41
Nee inprinciepe niet. Na 20.00 uur en grof vuil naar een milieustraat of liefdadigheid instelling. 20 00 uur is om de kakkerlakken etcetera tegen te gaan. Je ziet dat aan de aanwijzingen op de kliko. Vuilnissophaal is hier daarom vooral snachts ook door de hitte. Niet dat iedereen luistert hoor. Maar ik merk hier ook echt het verschil in toeristenseizoen en normaal. En dan woon ik gelukkig niet i. De stad.
Ja, wij hebben het dus iedere keer illegaal gedumpt ben ik bang :-D maar als jij dat niet laatst gepost had dan had ik het niet eens geweten. Jammer dat ik daar niet 10 dagen eerder weer even aan dacht.
What would Patsy do?
MrsM schreef:
21-08-2025 20:39

Ik heb idd niets dat gestreken moet worden. Ik heb ook geen strijkbout en -plank.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Ik vind was vouwen en strijken ontspannend.
Ruin it yourself.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven