Wat lezen jullie nu deel 2

20-05-2024 06:53 215 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Omdat het leuk is hier verder over te kletsen en het oude vol was
Wat lezen jullie nu ?.

Ik lees nu
Hamster in je hersenen over iemand die een beroerte krijgt,erg interessant en mooi beschreven boek over hoe het voelt als je hersenen je in de steek laten .
Ik ga nu beginnen aan De Droogte. Bedankt voor de tip!!

Als scheuren in de aarde vond ik trouwens erg mooi om te lezen.
Ik heb net Het geheime archief van Lissabon (Madeline Martin) gelezen.

Twee jonge vrouwen proberen zich staande te houden in de roerige tijden van de Tweede Wereldoorlog.

Ik weet het niet goed, schrijfstijl is goed en verhaal wordt goed opgebouwd, maar voelde toch een beetje afgeraffeld (terwijl het geen dun boek is).

Ik ga nu beginnen in Broeder Joep (verhalen van de afdeling voor ouderen met dementie).
Voor degene(n) die meerdere boeken tegelijk lezen: hoe doen jullie dat? Gaan de verhalen dan niet door elkaar lopen in je gedachten?

Ik kan echt maar 1 boek tegelijk lezen, al lees ik heel soms een roman en informatief boek tegelijk.
kiwiiiiii wijzigde dit bericht op 20-07-2025 08:42
Reden: Spelfout
0.64% gewijzigd
Kiwiiiiii schreef:
20-07-2025 06:08
Voor degene(n) die meerdere boeken tegelijk lezen: hoe doen jullie dat? Gaan de verhalen dan niet door elkaar lopen in je gedachten?

Ik kan echt maar 1 boek tegelijk lezen, al lees ik heel soms een roman en informatief boek tegelijk.
Ik kan (wil) ook maar één boek tegelijk lezen!
Sommige maanden ben ik door mijn storytel uren heen, dan lees ik soms verder in de app van de bibliotheek, maar als die hetzelfde boek niet aanbieden begin ik uit nood maar in een ander boek. Dat vind ik vervelend, maar niks lezen is geen optie ;-)
'Every new beginning comes from some other beginning's end.'
choca schreef:
15-07-2025 05:24
Ik heb net het Bloemenmeisje van Anya Niewarra uit, daarvoor Finse Dagen van Herman Koch en daarvoor Narcis van Judith Fanto - allemaal heel verschillend maar prachtige boeken!
Ben weer lekker bezig met lezen en verheug me al op mijn volgende boek:
Als scheuren in de aarde van Claire Leslie Hall. Iemand die al gelezen?
Heb ik twee maanden geleden gelezen. Heb je 'm al uit? Wat vond je ervan?
Van de afgelopen maanden vond ik "De kleuren van het donker" van Chris Whitaker het mooiste boek dat ik heb gelezen. Een dikke pil, maar een mooi verhaal, heel gelaagd en met bijzondere karakters die goed zijn uitgewerkt. De laatste hoofdstukken vond ik het jammer dat ik het bijna uit had. Kreeg van mij absoluut 5 sterren.

Heb net "Onder de sterren" uit van Virginie Grimaldi mede omdat er voor de lezers van Al het blauw van de hemel op de kaft stond. Was best een aardig boek, maar kan wat mij betreft niet tippen aan Al het blauw van de hemel.
Vandaag begonnen in "Normale mensen" van Sally Rooney, die stond bij de aanbevolen boeken. Ben benieuwd...
Leegland - Marjan Brouwers

Dystopisch verhaal met als setting een half ondergelopen Nederland ergens in de toekomst en er waart ook nog een naar virus rond.

Het verhaal klonk leuk, maar ik ben niet erg enthousiast. Brouwers schrijft nogal cliche-matig en noch de setting, noch de personages zijn goed uitgewerkt. Daardoor vind ik het boek niet lekker lezen. Het blijft oppervlakkig allemaal en niet erg meeslepend.

En het is geloof ik niet zo bedoeld, maar ik vind het meer een kinderboek dan voor volwassenen.

Wat mij betreft geen aanrader, en de 2 vervolgdelen ga ik ook niet lezen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik heb net "de vrouw op zolder" gelezen van Freida McFadden. Ik vind haar boeken altijd wel heel goed maar deze leek enorm veel op lijken op "de waarheid" van Colleen Hoover waardoor ik steeds dacht het al te hebben gelezen.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Midden in de nacht van Riley Sager, zit ik de helft, spannend tot nu toe
Ik las het vierde deel van Het wilde eiland van Karen Swan. Mooie serie vind ik.
Nu Het Sanatorium van Sarah Pearse. Ben nog niet ver dus kan er nog niks over zeggen.
Ik heb het boek Onder Vrienden gelezen van Linea Maja Ernst. Hoe zal ik het zeggen, er wordt net iets tevleel Engelse taal gebruikt, maar dat neemt wel af naarmate het verhaal volgt. Lange zinnen met veel komma's en soms voor mij onduidelijke verwijzingen. Soms is het jammer als er ergens niet op teruggekomen wordt. Geen heel sterke verhaallijn, soms toch enigzins verrassend. Maar het boek pakte me en wilde steeds verder lezen. Vond het uiteindelijk zelfs jammer dat ik het uit had.

Nu ben ik bezig met Ballade van het bos van Maddalena Vaglio Tanet. Een schooljuf in de jaren 70 vlucht naar een afgelegen boshut nadat een van haar leerlingen dood is gevonden. Tot nu toe pakkend en prettige schrijfstijl.
I am the one who has to die, when it's time for me to die. So let me live my life the way I want to. -Jimmi Hendrix-
Ik die nooit een man heb gekend - Jacqueline Harpman

GEWELDIG!!! Sorry voor de caps lock, maar wat een geweldig boek. Het werd door iemand genoemd in de science fiction & fantasy boekenclub op facebook, maar ik vond het geen SF (en al helemaal geen fantasy). Eerder een literaire roman over hoe je mens blijft (of wordt) in vreselijke omstandigheden.

Dit zegt de bol samenvatting (sorry, ben een beetje lui):

Diep onder de grond leven negenendertig vrouwen gevangen in een kooi. De vrouwen worden in de gaten gehouden door ongenaakbare bewakers en kunnen zich niet herinneren hoe ze daar terecht zijn gekomen, ze hebben geen besef van tijd en herinneren zich slechts vaag hoe hun leven ooit is geweest. Terwijl het continu brandende licht de dag in de nacht doet overgaan en er ontelbare jaren verstrijken, zit een jong meisje – de veertigste gevangene – alleen en verstoten in de hoek. Al snel zal blijken dat zij de sleutel is tot de ontsnapping van de anderen en hun kans op overleving in de vreemde wereld die boven de grond op hen wacht. Ik die nooit een man heb gekend is een beklemmende, hartverscheurende post-apocalyptische roman over vrouwelijke vriendschap en intimiteit, en over de moeite die mensen doen om hun menselijkheid te behouden in het aangezicht van verwoesting.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Johanna schreef:
09-08-2025 13:06
Ik heb het boek Onder Vrienden gelezen van Linea Maja Ernst. Hoe zal ik het zeggen, er wordt net iets tevleel Engelse taal gebruikt, maar dat neemt wel af naarmate het verhaal volgt. Lange zinnen met veel komma's en soms voor mij onduidelijke verwijzingen. Soms is het jammer als er ergens niet op teruggekomen wordt. Geen heel sterke verhaallijn, soms toch enigzins verrassend. Maar het boek pakte me en wilde steeds verder lezen. Vond het uiteindelijk zelfs jammer dat ik het uit had.
Wat grappig, ik ben erin bezig (halverwege), vind het erg goed en ook wel leuk dat de personages zo divers zijn, van queer tot trans tot biseksueel en ook gewoon hetero, en dat deze identiteiten steeds ter discussie worden gesteld op een slimme, invoelende manier. Ik vind dat de roman echt laat zien dat veel mensen eigenlijk vrij fluïde zijn in hun seksualiteit maar ook in veel andere dingen: ideeën, idealen, politieke voorkeuren, levensstijlen etc. Maar wat ik vooral interessant vind is de manier waarop beschreven wordt hoe mensen in de loop der jaren eigenlijk steeds minder ‘eigen’ of extreem worden; iedereen past zich uiteindelijk toch aan en loopt min of meer in de pas.
OriginalHeleen schreef:
06-08-2025 13:10
Heb ik twee maanden geleden gelezen. Heb je 'm al uit? Wat vond je ervan?
Mooi, maar ik hoef niet meteen weer een boek van haar te lezen.
En jij?

Nu beginnen aan Het geluk van Limburg, over de mijnen. Musical al gezien, had het beter andersom kunnen doen wellicht.

Tussendoor nog een boek gelezen, typ ik er zo nog even bij.
O, zelfs twee boeken:
De onderwaterzwemmer van Thomése en De Nomade van Anya Niewierra.
Laatste vond ik weer heel mooi.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven