Geen bovenkleding aan in winkel

29-08-2025 13:24 67 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Van een man die in blote buik in de winkel komt, en dan heb ik het over een normale winkel. Geen supermarkt maar een gewone winkel in de stad.
kletskous11 wijzigde dit bericht op 29-08-2025 13:27
21.71% gewijzigd
Ik vind dat voor mannen en vrouwen dezelfde regels mogen gelden. Zijn wij ergens niet welkom in onze blote borst, dan een man ook niet.
.
Ik vind dat sowieso niet kunnen, behalve op het strand, thuis of in het zwembad. Van mij mogen ze zo'n man ook gewoon de toegang weigeren hoor.
I am free, yes, I'm free, now I'm on my way...
Ik vind dat nergens kunnen. Uitgezonderd zwembad/strand.
Ik vind dat men een shirt hoort te dragen met uitzondering van een zwemgelegenheid of in eigen huis zonder bezoek.
Zebra tussen de paarden
Nou bedankt, ik heb iemand geweigerd omdat ik het ongepast vind. Na overleg met collega. Nu zorgen dat alle collega's er hetzelfde op gaan reageren.
Tuurlijk wel bovenkleding in een winkel (overal in het openbaar, behalve op het strand en aan het zwembad). Hier in de buurt zie ik geregeld mannen met ontbloot bovenlijf hardlopen. Snap ik ook niks van.
Tja, ik zou m niet hebben geweigerd maar wel vriendelijk gevraagd hebben zich een volgende keer vollediger te kleden. Maar dat t niet echt gepast is ben ik wel met je eens.
Ik zou de man verzoeken zijn shirt aan te trekken en anders de winkel te verlaten. Ik vind het echt totaal ongepast. Snap ook niet dat die mannen dat kennelijk zelf niet begrijpen.

Ontbloot bovenlijf buiten kan op het strand, bij het zwembad of in de eigen achtertuin.
Ik zou 'm ook vriendelijk verzocht hebben een shirt aan te doen.

Bloot bovenlijf is voor bij het zwembad en op het strand. Wie dat onderscheid niet kan maken heeft gewoon geen enkel gevoel voor decorum en moet daar dan maar op gewezen worden.
vivapimpelmees schreef:
29-08-2025 13:26
Ik vind dat nergens kunnen. Uitgezonderd zwembad/strand.
Eens. In het openbaar heb je een shirt aan.
Nee, tenzij je een surfshop op een boulevard in Californië bent vind ik het geen gezicht.
Hoezo moet je dit vragen dan?
Omdat die man mij belachelijk vond dat ik het ongepast vind. En ik me af vraag of ik gek ben of hij.
Ik vind het ook niet kunnen maar je ziet het best veel.
Hier veel 70+ mannen met ontbloot bovenlijf plus witte pet op de fiets.
Kletskous11 schreef:
29-08-2025 14:04
Omdat die man mij belachelijk vond dat ik het ongepast vind. En ik me af vraag of ik gek ben of hij.
Maak toch niet uit? Je vindt wat je vindt. Al ben je wel gek, hij doet het er maar mee.
Kletskous11 schreef:
Natuurlijk vindt hij dat belachelijk. Hij doet namelijk niemand kwaad en als het je stoort kijk je de andere kant maar op. Dat er ook nog zoiets bestaat als fatsoen vinden sommigen heel lastig te snappen.

Terecht dat je hem eruit gezet hebt, dat had je immers met een vrouw ook gedaan, gelijke monniken enzo.

Kom maar terug als je je aan kan kleden.
.
mieke1966 schreef:
29-08-2025 14:07
Ik vind het ook niet kunnen maar je ziet het best veel.
Hier veel 70+ mannen met ontbloot bovenlijf plus witte pet op de fiets.
In Amerika zijn hardlopende mannen zonder shirt ook heel gewoon. En sporten in alleen sport-bh zie je daar ook veel meer. Gek, want op andere vlakken is het juist veel conservatiever.
Kletskous11 schreef:
Ja, als hij het logisch had gevonden dat je er iets van zei, dan was hij waarschijnlijk überhaupt al niet zonder shirt de winkel in gekomen natuurlijk.
Ik ben wel eens benieuwd (niet dat ik het durf) hoe mensen zouden reageren als ik met ontbloot bovenlichaam zou rondlopen zoals mannen dat ook doen (sportschool, zwemmen, fietsen, klussen, etc. etc.).

Ik denk dat er vreselijk veel commentaar op zou komen (op allerlei gebieden).

Waarom zou een man het dan wel mogen?
Yraatje schreef:
29-08-2025 14:17
Ik ben wel eens benieuwd (niet dat ik het durf) hoe mensen zouden reageren als ik met ontbloot bovenlichaam zou rondlopen zoals mannen dat ook doen (sportschool, zwemmen, fietsen, klussen, etc. etc.).

In alle sportscholen waar ik ben geweest lopen de vrouwen er toch echt stukken minder aangekleed bij dan de mannen.
Yraatje schreef:
29-08-2025 14:17

Denk dat je dan binnen no time een agent naast je hebt staan (die al dan niet eerst voorzichtig probeert uit te vissen of alles nog wel helemaal goed met je gaat voordat je een boete krijgt).
Zoals laatst. Een vrouw die in een natuurbad zwom als onderdeel van haar revalidatie na borstkanker. De vrouw in kwestie had geen borsten meer en verdroeg niets op haar littekens. Na tig klachten werd de vrouw de toegang ontzegd tenzij ze een nutteloos bikini bovenstukje zou dragen om niet meer aanwezige tepels te bedekken.
Ik vind het vooral heel erg goor en ongepast. In het openbaar doe je gewoon kleding aan. Ik zie het zomers weleens in de supermarkt, dikke man met enkel een korte broek. Dikke plukken okselhaar met druppels eraan hangend.. Nou sorry maar dan vergaat mij de eetlust hoor. Bah! Gedraag je gewoon normaal alsjeblieft.

Ik vind ook dat voor mannen en vrouwen dezelfde regels zouden moeten gelden. gewoon een shirt aan in het openbaar.
Grapjas, zo'n man. Natuurlijk mag je niet met ontbloot bovenlijf naar een winkel.
Si abra la puerta hay lobos.
Ik heb op zich niks tegen op halfblote mannen in het openbaar, maar ik vind wel dat vrouwen zich dan ook shirtloos zouden moeten kunnen/mogen vertonen. En zo lang dat om uiteenlopende redenen niet mogelijk is houden de heren hun blote pens ook maar bedekt.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven