Help een spin!
maandag 1 september 2025 om 23:38
RoodAardbeitje schreef: ↑01-09-2025 23:29Nee, ik zou niet lekker slapen wanneer ik onnodig een spin omleg.
Dit!
Doe normaal zeg.
What have we done....
dinsdag 2 september 2025 om 01:44
dinsdag 2 september 2025 om 07:40
Ik snap die angst voor spinnen echt niet. Ze doen werkelijk helemaal niets. Althans, hier in Nederland niet. Ik noem die angst, en dat meen ik ook nog, 'tuttekutjes' angst. Moet er echt alleen maar enorm hard om lachen. Mijn moeder werd er ook hysterisch van echt gillen!! Die had echt in therapie gemoeten. Ik en mijn zusjes absoluut niet en zeiden ook 'doe normaal mens of ga in therapie'.
En ze zijn supernuttig. We hebben er standaard een in het hoekje van de slaapkamer. Hercules noemen we hem. Doet prima werk met muggen vangen ook. Elk jaar hebben we een nieuwe Hercules (volgens mij gaan ze nooit zo lang mee). Als er een verdwaald een beetje rond loopt beneden zet ik hem gewoon buiten. Voor de katten hem van kant maken. Maar gif spuiten? Echt nooit.
En ze zijn supernuttig. We hebben er standaard een in het hoekje van de slaapkamer. Hercules noemen we hem. Doet prima werk met muggen vangen ook. Elk jaar hebben we een nieuwe Hercules (volgens mij gaan ze nooit zo lang mee). Als er een verdwaald een beetje rond loopt beneden zet ik hem gewoon buiten. Voor de katten hem van kant maken. Maar gif spuiten? Echt nooit.
buzziebee wijzigde dit bericht op 02-09-2025 07:43
23.13% gewijzigd
dinsdag 2 september 2025 om 07:46
Wij hebben er ook onieteglijk veel dit jaar. Van super groot tot echt heel klein. Heb er denk ik wel 30 gezien dit jaar, terwijl ik er normaal gemiddeld maar 4/5 per jaar zieLila-Linda schreef: ↑02-09-2025 05:561 spin?
Wij hebben opvallend veel spinnen dit jaar.
Gisteren nog een grote onder de bank. Hij/zij lieten me schrikken maar daar staat niet de doodstraf op
dinsdag 2 september 2025 om 07:46
"Hoeveel spinnen wonen er eigenlijk in je huis? 'Sommige mensen zeggen dat er 1500 in je huis wonen, maar dat weet ik niet hoor', reageert arachnoloog (spinnenonderzoeker) Andrea Dekkers, conservator bij het Natuurmuseum Brabant. 'Het ligt er een beetje aan wat voor huis je hebt. Bijvoorbeeld of je een kruipruimte hebt, en hoe groot je huis is. Maar ik verwacht wel dat er honderden spinnen in een gemiddeld huis wonen."
Twee zei je"?

buzziebee wijzigde dit bericht op 02-09-2025 07:55
0.08% gewijzigd
dinsdag 2 september 2025 om 07:50
Klopt in een gemiddeld huis zitten er zo'n 1500 spinnenBuzzieBee schreef: ↑02-09-2025 07:46"Hoeveel spinnen wonen er eigenlijk in je huis? 'Sommige mensen zeggen dat er 1500 in je huis wonen, maar dat weet ik niet hoor', reageert arachnoloog (spinnenonderzoeker) Andrea Dekkers, conservator bij het Natuurmuseum Brabant. 'Het ligt er een beetje aan wat voor huis je hebt. Bijvoorbeeld of je een kruipruimte hebt, en hoe groot je huis is. Maar ik verwacht wel dat er honderden spinnen in een gemiddeld huis wonen.
Twee zei je"?.... Na bovenstaand statement van de arachnoloog kan de TO nooit meer slapen.

dinsdag 2 september 2025 om 07:56
Ik heb geen aandelen, maar dit zorgt bij ons in huis voor rustig slapen en met veel minder angst de spin lekker levend buiten.
https://www.vivara.nl/bugaway-spinnenvanger-lang
https://www.vivara.nl/bugaway-spinnenvanger-lang
dinsdag 2 september 2025 om 08:00
Floortje, de angst is over het algemeen gewoon een gebrek aan kennis. Hoe meer je van ze weet hoe minder eng ze zijn. Media spelen er ook lekker op in door in films monsters te gooien die op spinnen lijken of andere dingen waar mensen in het dagelijks leven angstig voor zijn. Maar hier in Nederland bang zijn voor spinnen is complete nonsens. Kijk als je nou in Australie woont en een Funnelweb vindt.... Andere koek. Daar zijn er ook altijd twee van. En gruwelijk dodelijk. Maar zelfs de spinnen die per ongeluk met de bananen meekomen zijn niet dodelijk voor mensen. Alhoewel ik die wel even met een emmer zou bedekken tot er een expert komt om hem mee te nemen.
dinsdag 2 september 2025 om 08:03
Vroeger in 'mijn tijd' (begin jaren 80) vonden jongens het leuk om een spin in je haar te gooien. Kijk! Er zit een spin in je haar!!! Die haalde ik er gewoon uit. Vaak liep ik er dan mee naar die jongens en zei, wil je hem terug hebben en gingen ze meestal zelf hard wegrennen.
Oh een keer schrok ik. Ik was de ramen aan het lappen, het was best mooi weer dus geen jas aan. Toen viel er een joekel precies in mijn decolleté onder mijn kleding. Dus heb ik al springend op de oprit alles uit getrokken op mijn BH na. Dat was wel hilarisch. Ik hoef ze ook weer niet tussen mijn borsten te hebben. Het had een kruisspin kunnen zijn. Die bijten ook zelden en alleen als ze in paniek zijn. Niet giftig maar ik had geen zin in een beet.
Oh een keer schrok ik. Ik was de ramen aan het lappen, het was best mooi weer dus geen jas aan. Toen viel er een joekel precies in mijn decolleté onder mijn kleding. Dus heb ik al springend op de oprit alles uit getrokken op mijn BH na. Dat was wel hilarisch. Ik hoef ze ook weer niet tussen mijn borsten te hebben. Het had een kruisspin kunnen zijn. Die bijten ook zelden en alleen als ze in paniek zijn. Niet giftig maar ik had geen zin in een beet.
dinsdag 2 september 2025 om 08:20
Nah, ik weet best het een en ander van spinnen, maar ik vind ze toch eng. Het hangt een beetje van het soort spin en de grootte af of ze weg moeten of niet. Ik heb deze spinnengrijper van Bol: https://www.bol.com/nl/nl/p/spinnengri ... 2653986731. Werkt ook heel fijn als er wespen of bijen ofzo binnen zijn gekomen en te hoog bij het raam zitten om ze te kunnen pakken met een glas.BuzzieBee schreef: ↑02-09-2025 08:00Floortje, de angst is over het algemeen gewoon een gebrek aan kennis. Hoe meer je van ze weet hoe minder eng ze zijn. Media spelen er ook lekker op in door in films monsters te gooien die op spinnen lijken of andere dingen waar mensen in het dagelijks leven angstig voor zijn. Maar hier in Nederland bang zijn voor spinnen is complete nonsens. Kijk als je nou in Australie woont en een Funnelweb vindt.... Andere koek. Daar zijn er ook altijd twee van. En gruwelijk dodelijk. Maar zelfs de spinnen die per ongeluk met de bananen meekomen zijn niet dodelijk voor mensen. Alhoewel ik die wel even met een emmer zou bedekken tot er een expert komt om hem mee te nemen.
dinsdag 2 september 2025 om 08:29
Ik heb ook een panische angst voor spinnen, ik droom er zelfs heel vaak van. En ik heb serieus wel eens nagedacht over therapie hiervoor. Ik heb ook echt al heel vaak momenten gehad dat er een dikke spin over me heen kroop (bijvoorbeeld een keer dat ik op de bank zat en er opeens een mega zwarte huisspin op mijn schouder zat), maar dat heeft de angst alleen maar groter gemaakt ipv kleiner. Ik stofzuig dus echt heel vaak de hoekjes en maak het huis schoon met pepermuntolie, en daardoor heb ik al een jaar geen dikke spinnen gezien in de woon- of slaapkamer.
Zo'n spinnenvanger is wel echt een goed idee.
Zo'n spinnenvanger is wel echt een goed idee.
dinsdag 2 september 2025 om 08:30
Yuk, spinnen.
Wij hebben om die reden in elk raam dat regelmatig openstaat, horgaas. Dat scheelt in spinnen, muggen, vliegen en vast nog wel meer beestjes.
En ik heb zo'n brandertje, dat staat regelmatig aan met wat pepermuntolie. Spinnen en muizen houden daar niet van, dus dat scheelt ook weer.
Nouja, en verder heb ik gelukkig een man die ze vangt en buitenzet. En die is niet bang maar toch ook niet heel gecharmeerd van de versies die even groot zijn als het stopcontact. Die mogen echt echt echt buiten blijven.
Wij hebben om die reden in elk raam dat regelmatig openstaat, horgaas. Dat scheelt in spinnen, muggen, vliegen en vast nog wel meer beestjes.
En ik heb zo'n brandertje, dat staat regelmatig aan met wat pepermuntolie. Spinnen en muizen houden daar niet van, dus dat scheelt ook weer.
Nouja, en verder heb ik gelukkig een man die ze vangt en buitenzet. En die is niet bang maar toch ook niet heel gecharmeerd van de versies die even groot zijn als het stopcontact. Die mogen echt echt echt buiten blijven.
dinsdag 2 september 2025 om 09:02
Gisteren zat er kennelijk een dikke zwarte huisspin in mijn badjas, en na het douchen liep die dus met zijn pootjes van anderhalve centimeter over mijn naakte lijf naar een veilig plekje.
Toen heb ik wel een erg meisjesachtig gilletje geslaakt, moet ik zeggen.
Maar als ze me niet op mijn blote buik verrassen terwijl ik mijn lenzen nog niet eens in heb, zet ik ze met de hand buiten.
Hoop dat je goed geslapen hebt, TO.
Toen heb ik wel een erg meisjesachtig gilletje geslaakt, moet ik zeggen.
Maar als ze me niet op mijn blote buik verrassen terwijl ik mijn lenzen nog niet eens in heb, zet ik ze met de hand buiten.
Hoop dat je goed geslapen hebt, TO.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in