Jullie mening over de (nep) leren broek
woensdag 3 september 2025 om 13:08
Al een aantal seizoenen twijfel ik of ik mijn garderobe moet uitbreiden met zo'n 'leren' broek, die je de afgelopen winters veel zag. Aan de ene kant denk ik dat het net wat stoerder oogt dan de normale broeken, aan de andere kant twijfel ik of het niet snel een beetje 'te' is in bepaalde (werk)settings. Hoe kijken jullie aan tegen dit soort broeken anno 2025 en draag je ze veel in de winter? Alvast bedankt!
woensdag 3 september 2025 om 16:57
Pauw niet op een reformatorische school? Lijkt mij juist van wel.ladadieladieda schreef: ↑03-09-2025 15:39Er zijn zoveel verschillende soorten bedrijven met elk hun eigen mores. Wat ik draag komt veel bij Pauw weg, in het algemeen kun je dat ook wel aan als secretaresse op een prestigieus advocatenkantoor, om eens iets heel formeels te noemen. Ik heb een vriendin op het hoofdkantoor van de Rabo in Utrecht, en zij kan het ook aan. Op een reformatorische basisschool kan het dan weer niet.
Anyway, nepleer vind ik niet echt mooi. Maar zo wel dan zou ik het prima aan kunnen naar werk in een gemiddelde kantooromgeving.
woensdag 3 september 2025 om 17:03
Goede tip die 10days. Kende t niet. Ff een vraagje over hoe ze vallen want wil er 1 bestellen...draag zelf maat 38/40, slanke benen, wel heupen.ladadieladieda schreef: ↑03-09-2025 13:31Ik heb in mijn leven misschien al 5 bikerpants van 10days versleten. ik vind het een hele mooie zwarte nepleren legging. Ik combineer hem onder andere met een roomwitte kashmier oversized trui en mooie laarzen.
Ook heb ik al jaren een suede cognackleurige broek, 5 pocket-model, waar ik ook echt blij mee ben. Die combineer ik bijvoorbeeld met een spijkerjasje.
Beide vind ik prima in een werksetting passen. Net zo ordinair als een spijkerbroek, niet dus. maar het ligt er wel aan hoe je hem combineert. Wat een ander ook al schreef: ik heb een klassiek gezicht en ben niet ordinair te slaan.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
woensdag 3 september 2025 om 17:13
10days valt ruim.sprokkelientje schreef: ↑03-09-2025 17:03Goede tip die 10days. Kende t niet. Ff een vraagje over hoe ze vallen want wil er 1 bestellen...draag zelf maat 38/40, slanke benen, wel heupen.
woensdag 3 september 2025 om 17:28
Veel te duur en klassiek Pauw. Lange rok van de C&A meer kaliber reformatorische school.
woensdag 3 september 2025 om 18:31
Ik had ooit, zeker 10 jaar geleden, een nep-leren broek (legging) van Patrizia Pepe die toen mooi was, maar tegenwoordig zie ik eigenlijk nooit meer iemand in een nep-leren broek rondlopen. Ik wist niet dat die trend weer terug was, maar misschien loop ik achter. Sowieso zou ik me helemaal niks aantrekken van wat anderen ervan vinden, als jij het mooi vindt, is het toch goed? Ook op de werkvloer kan het prima; jarenlang waren dit soort broeken heel populair en zag je ze overal, zowel ‘net’ met een jasje erop als sexy met een blote top. Vaak ook met wollen truien (zo droeg ik mijn leren broek).
woensdag 3 september 2025 om 18:35
Ik zou dat wel dragen naar kantoor, maar ik heb verder ook totaal geen trashy stijl en het valt hier denk ik niet eens uit de toon. Bij ons loopt er niemand in pak, behalve wat externen.
Mijn nepleren skinny met hoge taille is al een paar jaar geleden afgebladderd en ik koop vanwege duurzaamheid niet nog zo'n ééndagskledingstuk, maar het was wel ongeveer een jaar mijn favoriete broek. Ik droeg hem meestal met een oversized trui of een nauwsluitend langemouwshirt en witte sneakers. Nu draag ik weer gewoon een zwarte denim met zoiets, ik vond een (nep)leren broek dan net een beetje aparter.
Mijn nepleren skinny met hoge taille is al een paar jaar geleden afgebladderd en ik koop vanwege duurzaamheid niet nog zo'n ééndagskledingstuk, maar het was wel ongeveer een jaar mijn favoriete broek. Ik droeg hem meestal met een oversized trui of een nauwsluitend langemouwshirt en witte sneakers. Nu draag ik weer gewoon een zwarte denim met zoiets, ik vond een (nep)leren broek dan net een beetje aparter.
woensdag 3 september 2025 om 19:56
Ik vind het er echt niet uit zien, maar smaken verschillen (en ik besef dat ook niet iedereen mijn bloemetjesjurken mooi vindt). Het doet me zo denken aan een wiskundedocent. Toevalligerwijze hadden allebei mijn kinderen een wiskundedocent die in leren broeken en rokken liep, soms zelfs met een spijkerjackje, plus de bijbehorende rode lipstick en dito bril.
woensdag 3 september 2025 om 20:10
Haha, dat klinkt eigenlijk wel heel leuk!KamilleT schreef: ↑03-09-2025 19:56Ik vind het er echt niet uit zien, maar smaken verschillen (en ik besef dat ook niet iedereen mijn bloemetjesjurken mooi vindt). Het doet me zo denken aan een wiskundedocent. Toevalligerwijze hadden allebei mijn kinderen een wiskundedocent die in leren broeken en rokken liep, soms zelfs met een spijkerjackje, plus de bijbehorende rode lipstick en dito bril.
woensdag 3 september 2025 om 20:19
Broeken überhaupt niet, toch
woensdag 3 september 2025 om 21:46
Ik heb een aangesloten model in een beetje bikerlook, met verschillende texturen. Was wel een heel dure, maar jaren geleden kunnen kopen voor 75% korting. Krijg ik altijd complimenten over als ik hem draag.
Ik combineer het met iets wat een beetje zachte uitstraling heeft qua stof of kleur, om het biker effect wat te balanceren. Een lichte chiffon blouse bijvoorbeeld, of een zachte gebreide trui.
Ik combineer het met iets wat een beetje zachte uitstraling heeft qua stof of kleur, om het biker effect wat te balanceren. Een lichte chiffon blouse bijvoorbeeld, of een zachte gebreide trui.

donderdag 4 september 2025 om 13:05
ja echt? Want ik ben best een tuttebol, maar ik heb er absoluut geen sexy of ruig idee bij. Zoals ik het draag is het namelijk gewoon erg klassiek. Cognac-kleurige suede broek met een tweed jasje en zijden blouse is echt niet sexy te noemen hoor. Dan zou ik het namelijk niet dragen. Sexy kleding vind ik voornamelijk ordinair.
donderdag 4 september 2025 om 13:16
Wat een oe la la vorige eeuw opinie. Toen panterprintjes waren voor wat ze nu sekswerkers noemen.
Wat is een onsexy tuttebol...of is het tuttenbol...trouwens?
donderdag 4 september 2025 om 13:22
Wat versta jij onder sexy kleding? Het Christine le Duc assortiment?ladadieladieda schreef: ↑04-09-2025 13:05ja echt? Want ik ben best een tuttebol, maar ik heb er absoluut geen sexy of ruig idee bij. Zoals ik het draag is het namelijk gewoon erg klassiek. Cognac-kleurige suede broek met een tweed jasje en zijden blouse is echt niet sexy te noemen hoor. Dan zou ik het namelijk niet dragen. Sexy kleding vind ik voornamelijk ordinair.
Ik kan de voor mij sexy kleding erg prachtig vinden...
Misschien wel die nep leren strakke broek met een braaf billen bedekkend colbertje waar dan een doorzichtige mesh top onder zit met kanten bh. Niet te verhullend en " beschaafde schoenen"
Maar kunnen ook overknee boots zijn met dikke zwarte panty en wollen jurk met wijde lange mouwen en een stoere riem...das mijn idee van sexy kleding.
donderdag 4 september 2025 om 13:46
Nee hoor, dit vind ik heus.
Het is inderdaad tuttenbol (ik dacht dat het een staande uitdrukking was, zoals bolleboos).
In mijn hoofd was het ooit -in de vorige eeuw- iets wat punkers, new wavers en dames van een zeker allooi droegen, en is die zweem van ruig en sexy langzaam verwaterd naar iets zeer gangbaar. Misschien zelfs tikje burgerlijk. Beetje zoals het de sneaker vergaan is.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in