Herfst en rokken...
woensdag 3 september 2025 om 10:01
Elk jaar bij mij hetzelfde liedje. De hele zomer draag ik jurkjes en rokken want ik houd ervan. En elk jaar neem ik me voor om daar de herfst mee door te gaan. Maar dan schuurt mijn totale gebrek aan fashion sense met mijn praktische insteek en word het weer een broek met bloes naar het werk want makkelijk!
Het probleem is panty's en schoeneb!
Panty's kunnen glanzend/ mat/ bruin/ zwart/ grijs/ patroontje / 100 andere kleuren...
Schoenen kunnen alles, hoge laarzen/ pumps/ enkellaarsjes etc
Ik raak er totaal de weg in kwijt!
Goed.
Wat ik leuk vind is een outfit met kleur en vrolijkheid zonder pubervibes. Dus wel zakelijk maar met een knipoog. Bijv een vrolijke rok met donkerblauwe trui.
Wat is momenteel iets dat veel gezien wordt op niet heel formele kantooromgevingen?
Tips worden enorm gewaardeerd!!!
Het probleem is panty's en schoeneb!
Panty's kunnen glanzend/ mat/ bruin/ zwart/ grijs/ patroontje / 100 andere kleuren...
Schoenen kunnen alles, hoge laarzen/ pumps/ enkellaarsjes etc
Ik raak er totaal de weg in kwijt!
Goed.
Wat ik leuk vind is een outfit met kleur en vrolijkheid zonder pubervibes. Dus wel zakelijk maar met een knipoog. Bijv een vrolijke rok met donkerblauwe trui.
Wat is momenteel iets dat veel gezien wordt op niet heel formele kantooromgevingen?
Tips worden enorm gewaardeerd!!!
woensdag 3 september 2025 om 10:28
https://www.jemappelle.nl/skirt-denim-s ... lue-j6744/
Ik hoop dat de link het doet.
Ik draag bijna deze volledige outfit vandaag (andere schoenen, enkelhoge zwarte laarsjes en zwarte riem)
Geen panty, is nog niet nodig. Maar als het wat frisser wordt zou ik er een dunne naturel pany bij dragen denk ik.
Zie om me heen de laatste tijd ook veel denim rokken
Ik draag bijna deze volledige outfit vandaag (andere schoenen, enkelhoge zwarte laarsjes en zwarte riem)
Geen panty, is nog niet nodig. Maar als het wat frisser wordt zou ik er een dunne naturel pany bij dragen denk ik.
woensdag 3 september 2025 om 10:32
Als er geen vrieskou is, draag ik doorgaans panty's die wel een beetje doorschijnen, dat vind ik mooier. 40 denier gaat minder snel kapot van 20. Bij vrieskou wel maillots.
Begin met bruine panty en bruine schoenen of zwarte/antraciet panty met zwarte schoenen. Kan pump of laarsje zijn.
Heb je daar een rok / jurk op?
Je kunt voor een donkergroene, paarse, donkerrode/bordeaux of donkerblauwe rok met of zonder print gaan en dan een fellere kleur trui/blouse erboven. Of een zwarte rok met vrolijke bloemenprint. Effen zwart met rood is ook mooi, of geel. Als je een printrok hebt dan een effen trui/blouse erboven. Als het een effen rok is een trui met een werkje (zoals kant) en/of een print.
Persoonlijk vind ik lichte rokken zoals wit en beige moeilijk te combineren met panty's.
Kijk je wel eens bij topvintage of blutsgeschwister voor inspiratie? Of king louie? Daar hebben ze wel veel vrolijks.
Begin met bruine panty en bruine schoenen of zwarte/antraciet panty met zwarte schoenen. Kan pump of laarsje zijn.
Heb je daar een rok / jurk op?
Je kunt voor een donkergroene, paarse, donkerrode/bordeaux of donkerblauwe rok met of zonder print gaan en dan een fellere kleur trui/blouse erboven. Of een zwarte rok met vrolijke bloemenprint. Effen zwart met rood is ook mooi, of geel. Als je een printrok hebt dan een effen trui/blouse erboven. Als het een effen rok is een trui met een werkje (zoals kant) en/of een print.
Persoonlijk vind ik lichte rokken zoals wit en beige moeilijk te combineren met panty's.
Kijk je wel eens bij topvintage of blutsgeschwister voor inspiratie? Of king louie? Daar hebben ze wel veel vrolijks.
woensdag 3 september 2025 om 10:37
Ik kan in zo'n rok niet lopen, laat staan fietsen...Duufje schreef: ↑03-09-2025 10:28https://www.jemappelle.nl/skirt-denim-s ... lue-j6744/
woensdag 3 september 2025 om 11:11
Fietsen kan ik me voorstellen, ik ben niet zo'n fietser dus dat heb ik nog niet hoeven proberen

Lopen gaat echt prima hoor. Zit veel stretch in en een behoorlijke split voor, qua lopen beperkt hij totaal niet. Loopt net zo gemakkelijk als een broek.
woensdag 3 september 2025 om 11:50
Stretch scheelt wel enorm. Ik ben heel klein en heb brede heupen, dus ik zoiets sowieso niet aan.

Vind het toch altijd wel lastig om een gulden middenweg te vinden tussen comfort en iets wat er leuk uitziet. Daarom trek ik ook vaak weer een standaard spijkerbroek en blouse of trui aan.
woensdag 3 september 2025 om 13:14
woensdag 3 september 2025 om 14:04
Bij dunne stoffen vind ik een dunnere panty het mooist staan. Bij dikke stoffen past een dikkere panty ook. Voor een zomeroutfit die net iets warmer moet zijn kun je een huidkleurige panty kiezen. Zo kun je zomerjurken nog wat langer blijven dragen. Als je een trui over een jurk aantrekt lijkt het een rok, is ook een optie.
Antraciet is een heel neutrale kleur die meestal wel kan, maar je kunt ook een kleur uit je rok/trui/jurk laten terugkomen in de panty. Ik heb bijvoorbeeld een donkerrode panty omdat ik ook verschillende truitjes in die kleur heb, dus dat combineert dan makkelijk. Wil je meer spelen met kleur dan zou je bijvoorbeeld een gekleurde panty kunnen combineren met een outfit die verder één andere kleur is. Als je de panty en schoen in dezelfde kleur doet, verleng je je been optisch en dat is ook een vrij veilige en klassieke look. Maar het is natuurlijk geen regel dat je benen zo lang mogelijk moeten lijken. Enkellaarzen of veterschoenen zie je ook meer tegenwoordig, de tijd dat onder rokken en jurken een pump hoorde is gelukkig al een hele tijd voorbij.
Voorbeeldplaatjes (dus ik weet niet waar de kledingstukken vandaan komen / of ze nog te krijgen zijn):

Corduroy zie ik de afgelopen jaren ook weer:

(hoge laarzen zouden hier leuk bij zijn, beetje '70's)
Dit is gewoon een zomeroutfit met een vest erover. Het werkt omdat de kleur van het vest terugkomt in de rok:

Emma Stone in Poor Things

Antraciet is een heel neutrale kleur die meestal wel kan, maar je kunt ook een kleur uit je rok/trui/jurk laten terugkomen in de panty. Ik heb bijvoorbeeld een donkerrode panty omdat ik ook verschillende truitjes in die kleur heb, dus dat combineert dan makkelijk. Wil je meer spelen met kleur dan zou je bijvoorbeeld een gekleurde panty kunnen combineren met een outfit die verder één andere kleur is. Als je de panty en schoen in dezelfde kleur doet, verleng je je been optisch en dat is ook een vrij veilige en klassieke look. Maar het is natuurlijk geen regel dat je benen zo lang mogelijk moeten lijken. Enkellaarzen of veterschoenen zie je ook meer tegenwoordig, de tijd dat onder rokken en jurken een pump hoorde is gelukkig al een hele tijd voorbij.
Voorbeeldplaatjes (dus ik weet niet waar de kledingstukken vandaan komen / of ze nog te krijgen zijn):

Corduroy zie ik de afgelopen jaren ook weer:

(hoge laarzen zouden hier leuk bij zijn, beetje '70's)
Dit is gewoon een zomeroutfit met een vest erover. Het werkt omdat de kleur van het vest terugkomt in de rok:

Emma Stone in Poor Things

This is an unacceptable timeline
woensdag 3 september 2025 om 14:44
Deze dame op insta inspireert mij met rokken. Niet specifiek panty’s maar wel schoenen/laarzen.
https://www.instagram.com/gabrieladegra ... FpOGozcjBj
https://www.instagram.com/gabrieladegra ... FpOGozcjBj
woensdag 3 september 2025 om 15:01
woensdag 3 september 2025 om 15:04
Zo’n denimrok als boven kan ik bevestigen dat daar lastig in te fietsen valt
Ik draag vaak rokken, ook ‘s winters, maar moet ook fietsen en heb helaas laatst een rok kapotgescheurd op de fiets. Ik vind ook wel lastig welke schoenen eronder. Altijd sneakers vind ik niet leuk, hoge hakken niet dagelijks de hele dag etc Ik draag ook wel panty’s met motief, streep, zebraprint, van de Hema ook, maar kwam ooit een van mijn favoriete merken (Sarlini) tegen bij de Solow, toen heb ik wat ingeslagen. Maar vorig jaar Swedish Stockings ontdekt, die zijn wel favoriet nu.
Ik heb oa. zoiets van Penn & Ink, rekbaar en niet te tuttig

Ik draag vaak rokken, ook ‘s winters, maar moet ook fietsen en heb helaas laatst een rok kapotgescheurd op de fiets. Ik vind ook wel lastig welke schoenen eronder. Altijd sneakers vind ik niet leuk, hoge hakken niet dagelijks de hele dag etc Ik draag ook wel panty’s met motief, streep, zebraprint, van de Hema ook, maar kwam ooit een van mijn favoriete merken (Sarlini) tegen bij de Solow, toen heb ik wat ingeslagen. Maar vorig jaar Swedish Stockings ontdekt, die zijn wel favoriet nu.
Ik heb oa. zoiets van Penn & Ink, rekbaar en niet te tuttig

Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
woensdag 3 september 2025 om 17:38
Ja dat is leuk, dan houd ik de outfit verder rustig. Dus een effen rok en shirt.gonniegijsje schreef: ↑03-09-2025 13:14Alvast dank!
Dragen jullie wel eens panty's met een ander kleurtje of motiefje? Bijv stipjes?
Zo ja wanneer en welke uitstraling vinden jullie dat geven?
Tenzij het gewoon een dunne zwarte panty met zwarte kleine stipjes is, dat vind ik nog wel vrij basic en rustig ogen.
woensdag 3 september 2025 om 17:40
Ik vind dat zo per persoon verschillen hoe dat staat. Mij staat het niet mooi, maar bij anderen staan platte laarzen prima.Lila-Linda schreef: ↑03-09-2025 15:28Ik hou van lange laarzen bij rokken, en dat mogen best onhandige rokken zijn.
Niet te kort
Maarrrr ik heb nog geen zin in hakken, loop nog lekker op mijn sneakers. En rokken met platte laarzen vind ik echt duf
Het is ook maar net hoe je het combineert. En hoe elegant of juist stoer de laarzen zijn. Of dat ze echt functioneel ogen.
woensdag 3 september 2025 om 17:46
Hakken zijn ook niks voor mij, ik draag platte laarzen of mijn dr Martens onder een jurk met panty. Blote benen kan dan wel weer met sneakers of loafers..Lila-Linda schreef: ↑03-09-2025 15:28Ik hou van lange laarzen bij rokken, en dat mogen best onhandige rokken zijn.
Niet te kort
Maarrrr ik heb nog geen zin in hakken, loop nog lekker op mijn sneakers. En rokken met platte laarzen vind ik echt duf
woensdag 3 september 2025 om 19:49
woensdag 3 september 2025 om 20:40
Ik vind herfst en winter juist makkelijker. Ik hou van lange laarzen met een hak. Zwart of bruin. Met een dunne panty of bij echte kou met een maillot. En dan met een rok of jurkje.
In de zomer vind ik jurkjes veel moeilijker combineren met schoenen. Gympen onder een jurk vind ik vaak lomp. Hakken heb ik vaak geen zin in en zijn meteen weer chic.
In de zomer vind ik jurkjes veel moeilijker combineren met schoenen. Gympen onder een jurk vind ik vaak lomp. Hakken heb ik vaak geen zin in en zijn meteen weer chic.
donderdag 4 september 2025 om 09:50
Ik draag platte hoge laarzen, en het zal me aan mijn derriere oxideren of dat mode is. Ik heb nauwelijks benul van wat in is. Ik vind het goed staan en lekker lopen.
Panty's draag ik liever antraciet dan zwart, ik vind zwart meestal te hard en daarmee minder elegant ogen.
Maillots draag ik van bamboe en die zijn er zowat alleen maar in zwart, vroeger droeg ik ook wel maillots met stippen of andere motiefjes.
O ja, en rokken dus, ik draag liefst wijde rokken tot net iets over de knie. Qua benen kan ik kortere rokken wel hebben, maar ik voel me lekkerder in iets langere rokken. Ik heb een wijde rok van donkerblauwe zware velours, die is heerlijk in de winter. En een oude rok van fleece, maar die draag ik alleen thuis want die is wel erg slonzig, maar die zit net zo lekker als een joggingbroek.
Panty's draag ik liever antraciet dan zwart, ik vind zwart meestal te hard en daarmee minder elegant ogen.
Maillots draag ik van bamboe en die zijn er zowat alleen maar in zwart, vroeger droeg ik ook wel maillots met stippen of andere motiefjes.
O ja, en rokken dus, ik draag liefst wijde rokken tot net iets over de knie. Qua benen kan ik kortere rokken wel hebben, maar ik voel me lekkerder in iets langere rokken. Ik heb een wijde rok van donkerblauwe zware velours, die is heerlijk in de winter. En een oude rok van fleece, maar die draag ik alleen thuis want die is wel erg slonzig, maar die zit net zo lekker als een joggingbroek.
Na zevenhonderd jaren
donderdag 4 september 2025 om 09:58
gonniegijsje schreef: ↑03-09-2025 13:14Alvast dank!
Dragen jullie wel eens panty's met een ander kleurtje of motiefje? Bijv stipjes?
Zo ja wanneer en welke uitstraling vinden jullie dat geven?
Motiefjes vind ik fijn, die panty's ladderen minder snel. Ik draag ze onder effen rokken. En met laarzen of enkellaarzen.
Ik vind gekleurde panty's of panty’s met een motief niet mooi met pumps of sneakers.
Ik draag in de herfst en winter altijd laarzen onder rokken en jurken. Ik bedacht me net vanmorgen dat het tijd wordt om mijn laarzen weer te zoeken, heerlijk.
donderdag 4 september 2025 om 13:46
Ik wel! Ik draag bijna altijd pumps en zeker ook met panty's met een werkje of motief. Van laarzen kan ik alleen maar dromen: ik heb dunne kuiten en zelfs de smalste schachten zien er bij mij uit alsof je een bezemsteel in een emmer probeert rechtop te zettenMariana schreef: ↑04-09-2025 09:58Motiefjes vind ik fijn, die panty's ladderen minder snel. Ik draag ze onder effen rokken. En met laarzen of enkellaarzen.
Ik vind gekleurde panty's of panty’s met een motief niet mooi met pumps of sneakers.
Ik draag in de herfst en winter altijd laarzen onder rokken en jurken. Ik bedacht me net vanmorgen dat het tijd wordt om mijn laarzen weer te zoeken, heerlijk.

Hier dus de hele herfst en winter rokken en jurken met panty's in alle kleuren en daarbij pumps of Oxford Heels.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
donderdag 4 september 2025 om 14:07
Ik omzeil het panty/maillot probleem door maxjurken/rokken te dragen met hoge schoenen, meestal veterboots of een iets nettere variant. Je ziet dan hooguit een klein streepje been. In de nazomer/herfst met een bloot been, dat gaat lang goed. Wordt het kouder, dan draag ik er een driekwartlegging onder (die je dus niet ziet).
zaterdag 6 september 2025 om 07:09
Hahaha, ik kan ook alleen maar dromen van lange laarzen. Mijn kuiten zijn juist te vol!! Echt tientallen lange laarzen gepast.OlleGrieze schreef: ↑04-09-2025 13:46Ik wel! Ik draag bijna altijd pumps en zeker ook met panty's met een werkje of motief. Van laarzen kan ik alleen maar dromen: ik heb dunne kuiten en zelfs de smalste schachten zien er bij mij uit alsof je een bezemsteel in een emmer probeert rechtop te zetten![]()
Hier dus de hele herfst en winter rokken en jurken met panty's in alle kleuren en daarbij pumps of Oxford Heels.
Het is mijn bouw. BMI 20. Dus afvallen is een ongezonde exercitie.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in