Mode & Beauty alle pijlers

Herfst en rokken...

03-09-2025 10:01 35 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Elk jaar bij mij hetzelfde liedje. De hele zomer draag ik jurkjes en rokken want ik houd ervan. En elk jaar neem ik me voor om daar de herfst mee door te gaan. Maar dan schuurt mijn totale gebrek aan fashion sense met mijn praktische insteek en word het weer een broek met bloes naar het werk want makkelijk!

Het probleem is panty's en schoeneb!

Panty's kunnen glanzend/ mat/ bruin/ zwart/ grijs/ patroontje / 100 andere kleuren...

Schoenen kunnen alles, hoge laarzen/ pumps/ enkellaarsjes etc

Ik raak er totaal de weg in kwijt!

Goed.

Wat ik leuk vind is een outfit met kleur en vrolijkheid zonder pubervibes. Dus wel zakelijk maar met een knipoog. Bijv een vrolijke rok met donkerblauwe trui.

Wat is momenteel iets dat veel gezien wordt op niet heel formele kantooromgevingen?

Tips worden enorm gewaardeerd!!!
Wat een heerlijk onderwerp! Ik houd van rokken en jurken kort en wat langer. Met panty's kan ik wat kortere rokken dragen dan met blote benen.
Ik vind lange laarzen veel mooier dan enkellaarsjes, en heb dus een paar jaar geduld moeten hebben. Vorig jaar heb ik 2 paar hoge zwarte laarzen kunnen kopen. Bruine hoge laarzen heb ik al wat langer. Ik vind de herfst het ideale seizoen wat kleding betreft: fijn weer laarzen (en ook enkellaarsjes) met een rok of jurk.
Ik heb nog steeds panty's in verschillende kleuren, maar draag vooral zwart, antraciet en paars. Soms met een motiefje bij effen kleding.
Mag ik een rokkenvraag stellen in dit topic?

Ben niet zo heel groot (1.65 cm) en heb brede heupen. Ik draag niet vaak rokken omdat ze soms zo stijf en recht zijn. Wie heeft een goede tip voor een soepele rok tot over de knie die lekker flowy meebeweegt als ik loop?
Gryla schreef:
06-09-2025 19:33
Mag ik een rokkenvraag stellen in dit topic?

Ben niet zo heel groot (1.65 cm) en heb brede heupen. Ik draag niet vaak rokken omdat ze soms zo stijf en recht zijn. Wie heeft een goede tip voor een soepele rok tot over de knie die lekker flowy meebeweegt als ik loop?
Viscose lijkt me een fijne stof. Een A-lijn is misschien het mooist. Ik typte: soepele rok tot over de knie in, en kwam uit bij Wehkamp. Volop rokken in die stijl. Zal op andere sites en in de winkels ook het geval zijn, denk ik. Ik zou in winkels gaan passen en kijken of een dergelijk model je mooi staat. Succes met je zoektocht!
Oh ja, op de site van Topvintage vind je veel kleding in deze stijl.
Tnx @anna!
Ik ga dit topic meelezen, ik heb hetzelfde probleem als to. Jurken draag ik veel en graag in de zomer maar in de herfst wordt het toch praktisch en comfortabel een broek.
Ik voel me in rokken snel tuttig, meer hier met dat probleem?
Je kunt dan op stoerdere of sexyer stijlen zoeken en bijvoorbeeld (nep)leer kiezen. En een sportiever of stoerder shirt of trui erboven aandoen en stoerder of sexyer schoeisel.

De lengte maakt soms ook uit, over de knie is wel in maar oogt ook degelijker. Dan liever iets korter of echt lang.
Een rok waar je taille en kont mooi in uitkomen oogt ook spannender. Qua kleuren kun je ook meer kiezen voor sexy (rood, zwart, fuchsia, heldere kleuren) in plaats van beige bijvoorbeeld. Beige kan heel chique en netjes ogen, natuurlijke kleur ook, maar kan ook soms in combi met degelijke snit wat suffer worden.

Een zwarte kokerrok (in nepleer of zwart denim bijv), v hals top met kanten rand en een (nep)leren niet te lang jasje met goede schouders is juist stoer.

Een doorschijnende panty, al is het maar een klein beetje, oogt ook minder degelijk.
Het model, de kleur en de stof maken veel uit. Ik voel me ook snel degelijk in een rok, maar ik heb een wijde rok met zakken erop, die voelt veel minder tuttig. Een print of sprekende kleur helpt ook.
Ik heb een leren rok gekocht ooit, vond hem in de winkel heel mooi, maar heb hem nooit gedragen en uiteindelijk verkocht op Vinted. Op een of andere manier werd het niet mijn ding, ik voelde me er nooit fijn in.
Na zevenhonderd jaren
Ondertussen flink wat inspiratie gekregen dankzij dit topic en via vinted wat, hoop ik, mooie basisstukken op de kop getikt!

Wat ik nog wat lastig vind is schoenen. Iets met brede voeten in maat 42 en graag pumps en elegante laarzen/ enkellaarsjes dragen die niet te hoog gehakt zijn (ben al bijna 190 op blote voeten :lol: ).

Als de kleding binnen is wordt dat mijn volgende missie!
oKathyo schreef:
03-09-2025 10:37
Ik kan in zo'n rok niet lopen, laat staan fietsen...
Dat is een kwestie van oefenen. Ik fiets zelfs met wijde maxi rokken. Een jasbeschermer erop is handig.
Nog een tip op instagram: het kanaal van emma.denaive. Zij geeft heel veel goede stylingtips!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven