Ben ik nou gek?

06-09-2025 00:55 95 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het gaat niet zo goed tussen mijn man en mij. Met name vanuit zijn kant. Ik zie heus verbeterpunten maar hij ziet vooral slechte kanten momenteel.
Een paar weken geleden heeft hij besloten niet meer thuis te willen slapen. Hij had alles al ingepakt en vertrok gewoon. We hebben besloten om het niet direct aan de kinderen te vertellen zo vlak voor de start van het schooljaar. En eigenlijk hoopte ik ook dat het met therapie weer beter zou worden.

Nu kwam ik vanavond achter dat hij niet altijd daar slaapt waar hij zei te slapen. Hij slaapt soms bij een vriendin die kinderen heeft. Haar kinderen kennen onze kinderen via hobby. Haar kinderen weten dus dat hij niet (altijd) thuis slaapt. En de onze niet. Het gaat om een 10-jarig meisje dat bij 2 van onze kinderen in dezelfde groep zit bij de hobby. Hij zegt dat ze niks zal zeggen. Maar ik vind het in de basis al niet ok dat hij dit geheim bij een 10-jarige neerlegt. En daarnaast het risico dat onze kinderen het via de verkeerde weg horen.
Nu zien de kinderen elkaar morgen weer bij de hobby. En ik vind het risico echt heel groot. Hij slaapt daar nu en ziet dus die kinderen morgenochtend ook.
Hij doet hier heel laconiek over. Ben ik nou gek?

Hij heeft daar deze week ook gegeten. Boodschappen gedaan en mist voor ze gekookt. Terwijl hij tegen ons zei dat hij moest werken. Dat dingen af moesten en een heel verhaal.

Ik heb echt even wat perspectief nodig omdat hij mij het gevoel geeft dat ik de rare ben in dit verhaal.
BlauweMaan schreef:
06-09-2025 21:48
En het voelt echt als opgeven zonder een poging te hebben gedaan.
Wat voor poging wil je nog doen dan?
Dropdrop schreef:
06-09-2025 22:27
Ik weet het niet hoor.

Het is tegenwoordig ook een kwestie van eer voor mannen, ook al keek je voor de scheiding niet naar je kinderen om.

Je kunt als middenklasse man op kantoor, bij je vrienden of bij je dates echt niet meer aankomen met een weekendregeling.

Naast dat er ook gewoon geld te halen valt bij TO voor hem
Bwah, ik hoor hier toch nog altijd mannen voor wie het allemaal te moeilijk en ingewikkeld is.
Zeker als er rugzakjes mee gemoeid zijn en dokters- of psych-afspraken.
En / of de kinderen (al dan niet zogezegd) te gehecht zijn aan hun moeder.
En / of in combinatie met hun werk en bijvoorbeeld elke woensdagmiddag vrij moeten nemen.

En nieuwe partners die dat slikken omdat ze ook niet zitten te wachten op te vaak een kind met rugzak in huis die eigenlijk snakt naar mam en stabiliteit.

Bovendien is 24 dagen per maand vrijelijk kunnen daten zonder kind in de buurt nog altijd makkelijker dan 15 dagen per maand.
Maar dat vertel je uiteraard niet openlijk tegen een deel van je collega's.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:
06-09-2025 22:32
Bwah, ik hoor hier toch nog altijd mannen voor wie het allemaal te moeilijk en ingewikkeld is.
Zeker als er rugzakjes mee gemoeid zijn en dokters- of psych-afspraken.
En / of de kinderen (al dan niet zogezegd) te gehecht zijn aan hun moeder.
En / of in combinatie met hun werk en bijvoorbeeld elke woensdagmiddag vrij moeten nemen.

En nieuwe partners die dat slikken omdat ze ook niet zitten te wachten op te vaak een kind met rugzak in huis die eigenlijk snakt naar mam en stabiliteit.

Bovendien is 24 dagen per maand vrijelijk kunnen daten zonder kind in de buurt nog altijd makkelijker dan 15 dagen per maand.
Maar dat vertel je uiteraard niet openlijk tegen een deel van je collega's.
Wat ben jij scherp vandaag, in positieve zin. Ik lees in alle vreemdganger topics van vandaag meer reacties van jou en ben het veelal roerend met je eens. Hopelijk heb je ook gelijk dat hij hopelijk geen alimentatie eist, áls het al 50/50 wordt.

Hier hebben wij ook voor 1 kind jarenlang een 50/50 regeling gehad, maar beide partijen waren echt wel te trots om over en weer alimentatie te eisen. De meer vermogende ouder betaalde soms wat meer, en de minst vermogende ouder kreeg de toeslag. Niet iedereen knijpt elkaar uit, gelukkig maar ook.
Ik heb de financiën even door ChapGPT gegooid en op basis daarvan is uitkopen niet mogelijk. Maar icm mijn deel van de overwaarde kan ik nog wel iets kopen. Hoewel het in deze stad wel lastig is.

Ik ben het eens dat stabiliteit voor de kinderen belangrijk is.Hun leven staat straks al helemaal op z'n kop. maar het lijkt erop dat verhuizen de enige optie is.

Ik mag toch hopen dat hij geen alimentatie vraagt.
Qua kinderen is het voor hen waarschijnlijk goed om 50/50 te doen. Maar hij heeft voorlopig waarschijnlijk helemaal geen woonruimte. Dus dat zal nog even duren. En eigenlijk wil ik ze niet iedere week laten wisselen. Ze zijn niet goed met veranderingen en overgangen. En hebben best een aantal specifieke dingen waar ze aan gehecht zijn waarmee dan gesleept moet worden. Ik voorzie heel veel onrust.
Ik weet nog niet zo goed wat dan wel eigenlijk.
Dropdrop schreef:
06-09-2025 22:16
Als hij 50/50 de kinderen wil, moet zij hem alimentatie betalen. En partneralimentatie.
Als hij bij Annet blijft wonen vervalt de partneralimentatie gelukkig.
Ik vermoed dat als zij echt in het spel is, dat hij snel zal willen handelen en dat je de overwaarde discussie in jouw voordeel kunt beslechten.
In deze markt, in deze tijd en in deze situatie zou ik niet nadenken over verhuizen, maar een plan maken om ervoor te zorgen dat ik niet mn huis uit zou hoeven, en dat hij niet meer zou profiteren van mn kostwinnerschap.
En oh ja… neem geen mediator, neem een advocaat!
BlauweMaan schreef:
06-09-2025 22:04
Hij was sowieso al vaak vroeg weg of juist laat thuis. Ook een avond sport. Ze zien hem op dezelfde momenten als daarvoor. In theorie merken ze het niet. Maar of ze het echt niet merken weet ik niet. Daar denk ik de laatste dagen wel vaker aan.

Ik hoopte eerst dat dit zo tijdelijk zou zijn dat ze het niet zouden merken. OF dat we een soort regeling konden afspreken waarbij hij er op bepaalde dagen volledig is en ander dagen niet.
Het schooljaar zou bijna starten en dan levert altijd ook best veel spanning op. Maar ik realiseer me steeds meer dat er altijd wel iets is.
Er is nu nog zoveel onzeker. Hoe moeten we aan de kinderen vertellen dat hij liever in zijn kantoor (zzp) slaapt dan bij ons. Of dus dat bij liever bij Annet en haar kinderen slaapt dan bij ons.

Dus je hebt misschien wel gelijk. En moeten we de kinderen serieuzer zijn. Ik wilde ze dit alleen zo graag besparen. Maar wat je zegt is waar, we liegen nu ook tegen ze.
Ik snap het niet zo goed. Is hij dan normaliter in de weekends ook altijd de hort op? Het enige scenario waarin ik me kan voorstellen dat kinderen niks merken, is dat hij voorheen echt amper thuis was. En dat is treurig.
In alle andere scenario's denk ik dat jullie onderschatten wat kinderen doorhebben. Soms kunnen ze mksschien het niet helemaal duidelijk en/of onder woorden brengen, maar is er wel degelijk een onderhuids gevoel dat er iets niet klopt.

Je zei dat hij vanochtend (zaterdag) zou komen zodat ze niets merken. Hoe ziet dat dan eruit? Via de achterdeur het huis insneaken? Of voor dag en dauw aanwezig zijn voordat de kinderen ontwaken? Sowieso vreselijk, zulke toneelstukjes.
BlauweMaan schreef:
06-09-2025 23:49
Ik heb de financiën even door ChapGPT gegooid en op basis daarvan is uitkopen niet mogelijk. Maar icm mijn deel van de overwaarde kan ik nog wel iets kopen. Hoewel het in deze stad wel lastig is.

Ik ben het eens dat stabiliteit voor de kinderen belangrijk is.Hun leven staat straks al helemaal op z'n kop. maar het lijkt erop dat verhuizen de enige optie is.

Qua kinderen is het voor hen waarschijnlijk goed om 50/50 te doen. Maar hij heeft voorlopig waarschijnlijk helemaal geen woonruimte. Dus dat zal nog even duren. En eigenlijk wil ik ze niet iedere week laten wisselen. Ze zijn niet goed met veranderingen en overgangen. En hebben best een aantal specifieke dingen waar ze aan gehecht zijn waarmee dan gesleept moet worden. Ik voorzie heel veel onrust.

Ik zou er maar wel op rekenen dat hij alimentatie gaat vragen. Scheiden haalt nou eenmaal niet het mooiste in de mens naar boven.

En niemand heeft daar ook zin in. En het zal best een kut 2026 worden. Maar daarna kan je weer verder. Zonder die lamzak.
BlauweMaan schreef:

Ik zou er maar wel op rekenen dat hij alimentatie gaat vragen. Scheiden haalt nou eenmaal niet het mooiste in de mens naar boven.

En niemand heeft daar ook zin in. En het zal best een kut 2026 worden. Maar daarna kan je weer verder. Zonder die lamzak.
Wat een klote situatie…

Jij hebt de stekker er NIET uitgetrokken hè? Dat heeft hij allang gedaan maar hij laat je bungelen totdat jij de officiële woorden als eerste uitspreekt. Ontzettend laf en laag.

Net zoals het gelieg en het gelogeer bij Annet. Een zogenaamde “normale vriendschap”. Over een tijdje als de scheiding rond is, zullen ze wel tegen iedereen gaan zeggen dat de gevoelens NA de scheiding zijn ontstaan zodat niemand de schuldige is. Stelletje huichelaars zijn het om kinderen in dit soort situaties te betrekken.

Ik wens je heel veel kracht toe :hug:
BlauweMaan schreef:
Ik voorzie heel veel onrust.
En gelukkig bevind jij je in een positie om eisen te stellen, want hij blaast de boel op, op de meest schofterige manier denkbaar, dus jij mag zeker tijd en ruimte vragen om na te denken hoe dit volgende hoofdstuk van jullie gezamenlijke ouderschap eruit komt te zien.

Want hoeveel boosheid en verdriet er nog komt en hoe oneerlijk alles ook is, je zit voor altijd aan hem vast via jullie kinderen. Jullie hebben samen levenslang.

En dat betekent dat je al het gillen en schreeuwen van binnen doet en je al je volwassenheid en ratio moet aanwenden om er geen vechtscheiding van te maken. Ondanks dat hij heel erg zijn best doet om dat wel te veroorzaken.

Praat met vriendinnen, de huisarts, een advocaat, een therapeut, zodat je gedachten op orde hebt en weet wat jij wil.

Sterkte
BlauweMaan schreef:

Ga met de bank praten. Chatgtp is geen rekenmodel maar een taalmodel. Banken hebben minder strenge regels voor mensen die bij een echtscheiding in het huis blijven. Je hebt vaak minder inkomen nodig dan als je een ander huis zou kopen.

En neem een advocaat. Geen mediator.
BlauweMaan schreef:
06-09-2025 22:10
Het is niet zo dat hij niks bijdraagt maar mijn aandeel is bijna het dubbele van de zijne.
Het huis heeft alleen een flinke overwaarde. De huidige marktprijs is bijna factor 3 ten opzichte van de huidige hypotheek. Ik moet toegeven dat ik dat nog niet helemaal heb uitgeplozen maar ik denk dat ik hem niet kan uitkopen. Naast dat ik hier eigenlijk ook niet wil blijven.
Dit soort beslissingen als verhuizen zou je nu beter niet kunnen nemen. Als je in het huis kan blijven, kun je dat beter doen. Geeft heel veel rust voor jou en de kinderen en na een jaar of twee heb je ex veel meer los kunnen laten en weet je veel beter wat je wilt. Desnoods verf je de muren en koop je wat andere meubels.
Schakel een advocaat in, die kan het beste voor je uitzoeken hoe je alles moet regelen.
En over hem zou ik me geen zorgen maken, hij zal vast bij die vriendin intrekken.
Heel naar voor de kinderen maar vroeg of laat zul je het toch aan ze moeten uitleggen.
Het hoeft alleen allemaal niet meteen, hij is er toch al bijna niet als ik het zo lees.
Neem de tijd om alles goed uit te zoeken en te regelen.
Levensgenieter ;)
MissButterflyyy schreef:
07-09-2025 10:10
Schakel een advocaat in, die kan het beste voor je uitzoeken hoe je alles moet regelen.
En over hem zou ik me geen zorgen maken, hij zal vast bij die vriendin intrekken.
Heel naar voor de kinderen maar vroeg of laat zul je het toch aan ze moeten uitleggen.
Het hoeft alleen allemaal niet meteen, hij is er toch al bijna niet als ik het zo lees.
Neem de tijd om alles goed uit te zoeken en te regelen.
Ik zou me dan wel zorgen maken omdat het de plek betreft waar de kinderen de helft van de tijd (of in elk geval een deel) gaan doorbrengen.
Vivalafete25 schreef:
07-09-2025 11:40
Ik zou me dan wel zorgen maken omdat het de plek betreft waar de kinderen de helft van de tijd (of in elk geval een deel) gaan doorbrengen.
Denk dat de kans groot is dat hij van het ene naar het andere gespreide bedje gaat springen.
En als ik het goed begrijp, is hij er al bijna nooit en veel bij haar.

Andere optie is doorgaan alsof er niks aan de hand is. Tsja. Haar eigenwaarde gaat er dan wel onderdoor.
Levensgenieter ;)
Ik kan gewoon niet geloven dat dit is hoe hij met mij omgaat. En dat dit is hoe hij blijkbaar nu is.

Ik snap het niet en voel me verslagen.
BlauweMaan schreef:
08-09-2025 06:20
Ik kan gewoon niet geloven dat dit is hoe hij met mij omgaat. En dat dit is hoe hij blijkbaar nu is.

Ik snap zulke dingen ook niet :hug:
BlauweMaan schreef:

Ja dat kan ik me voorstellen. Sterkte :hug:
BlauweMaan schreef:

Dat is heel logisch. Je man doet echt naar en raar.
Sterkte!
Ik heb je ook een pb gestuurd.
BlauweMaan schreef:

Dat is ook niet te snappen. :hug:
Laat hem lekker slapen waar hij wil.
Blijkbaar wil hij wel vader spelen voor andermans kinderen.
Jullie relatie is duidelijk over, of wil je wachten tot hij onderzocht heeft wat hij wil.
En als het met dat andere gezin toch niet zo leuk is komt hij bij jou terug als 2e keuze?
Ik zou er voor bedanken.
Bovendien zou ik hem dit ook zeggen en tevens zeggen dat het ook aan jullie kinderen vertellen.
Wat een flapdrol.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Happening schreef:
07-09-2025 08:29
Ga met de bank praten. Chatgtp is geen rekenmodel maar een taalmodel. Banken hebben minder strenge regels voor mensen die bij een echtscheiding in het huis blijven. Je hebt vaak minder inkomen nodig dan als je een ander huis zou kopen.

En neem een advocaat. Geen mediator.

Dit.

Wat een rotsituatie TO. :hug:
BlauweMaan schreef:

Hoop je dat hij het aan je uit gaat leggen? En dat hij dan luistert naar jouw argumenten en weer tot rede komt?

Ik snap je behoefte aan begrip en uitleg, iedereen hier denk ik wel, maar je gaat het niet krijgen. Of je krijgt een flapdrollenreden die jou niet bevredigd.

Jij hebt er alles aan gedaan, je kunt niets meer doen. Híj́ misdraagt zich, hij beduveld jou, en zijn kinderen. Jij moet met je moeder/zus/vriendin gaan praten en op zoek gaan naar een advocaat. Geen genade voor hem, hoeveel je ook van hem houdt, of hebt gehouden. Hij is je niet waard.
Jij benadeelt je kinderen niet door over een scheiding na te denken, hij benadeelt jullie kinderen door elders gezinnetje te spelen. Wat denk je dat die wetenschap met je kinderen doet? Je kunt beter zorgen voor duidelijkheid en stabiliteit voor je kinderen. Dat kun je ook aan ze uitleggen als ze ouder zijn. Ze snappen later heus dat je lamgeslagen bent, maar je mag hier niet in blijven hangen.

Je man neemt de ruimte die hij krijgt. Hij weet dat jij wacht, omdat je je kinderen geen scheiding aan wilt doen. Snij hem de pas af. Laat hem weten dat wanneer jij/jullie geen prioriteit zijn, jullie ook geen optie willen wezen.

Heel, heel veel sterkte. Wat heb jij het slecht momenteel.
BlauweMaan schreef:

Ik voel je :hug:
Het is heel erg pijn om zo verraden te worden, juist door hem.
Waardeloze sukkel.
0 respect.

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt en hij leeft nu nog steeds in zijn eigen waarheid. Toe aan vriendin nummer zoveel, en de kinderen worden er telkens weer in meegesleurd helaas.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven