Vakantie maar te moe
dinsdag 9 september 2025 om 12:53
Weet niet of dit bij ‘Reizen’ hoort of bij ‘Psyche’.
Ik heb vrij. Niet helemaal gepland, meer kwestie van tegen mijn grenzen aan lopen en besloten dat ik nu echt even pauze nodig heb.
Afgelopen tijd was niet makkelijk. Drie uitvaarten in de afgelopen vier weken plus hectische tijd op het werk met uitgevallen collega’s op de koop toe. Niet echt vakantie gehad. Nu ben ik moe. En in de rouw.
Ik wil bijkomen en goed voor mezelf zorgen maar ik weet even niet hoe. Ik weet niet meer zo goed wat ik leuk vind en waar ik zin in heb. Een vakantie boeken en inpakken lijkt zo’n gedoe. Misschien moet ik even op m’n tanden bijten en wordt het dan leuk. Maar ik bijt al zo lang op m’n tanden.
Wat is nou fijn om te doen als je moe bent? De chocola heb ik al op.
Ik hoop op tips en ik vrees nu al dat ik bij alles ‘ja maar’ denk.
Ik heb vrij. Niet helemaal gepland, meer kwestie van tegen mijn grenzen aan lopen en besloten dat ik nu echt even pauze nodig heb.
Afgelopen tijd was niet makkelijk. Drie uitvaarten in de afgelopen vier weken plus hectische tijd op het werk met uitgevallen collega’s op de koop toe. Niet echt vakantie gehad. Nu ben ik moe. En in de rouw.
Ik wil bijkomen en goed voor mezelf zorgen maar ik weet even niet hoe. Ik weet niet meer zo goed wat ik leuk vind en waar ik zin in heb. Een vakantie boeken en inpakken lijkt zo’n gedoe. Misschien moet ik even op m’n tanden bijten en wordt het dan leuk. Maar ik bijt al zo lang op m’n tanden.
Wat is nou fijn om te doen als je moe bent? De chocola heb ik al op.
Ik hoop op tips en ik vrees nu al dat ik bij alles ‘ja maar’ denk.
dinsdag 9 september 2025 om 14:21
Voor mij helpt het om dan wel op vakantie te gaan en de natuur in. Er komt dan een ander soort rust over mij die ik thuis niet vind. De klussen van thuis zijn even weg, het is alleen boodschappen doen en eten koken. En overdag wandelen. Alsof de ellende via je lijf dan uit je hoofd stroomt.
Daarvoor is het inderdaad stressen maar de uiteindelijke verlichting die het brengt is het mij wel waard.
En gecondoleerd, 3 uitvaarten in 4 weken is wel heel veel. Ik had er 1 in mijn vakantie deze zomer en dat vond ik al best pittig.
Daarvoor is het inderdaad stressen maar de uiteindelijke verlichting die het brengt is het mij wel waard.
En gecondoleerd, 3 uitvaarten in 4 weken is wel heel veel. Ik had er 1 in mijn vakantie deze zomer en dat vond ik al best pittig.
dinsdag 9 september 2025 om 14:42
Ik moest wel lachen om deze zin: Wat is nou fijn om te doen als je moe bent? De chocola heb ik al op....
Maar serieus, je hebt flink wat voor je kiezen gehad. Zelf rust ik wel uit / kom ik bij van even weg zijn. Dat hoeft niet spectaculair te zijn maar even weg uit de dagelijkse omgeving. Dus gewoon in eigen land is ook prima. Afhankelijk waar je van houdt, drukte in een stad of juist de natuur in?
Veel sterkte!!
Maar serieus, je hebt flink wat voor je kiezen gehad. Zelf rust ik wel uit / kom ik bij van even weg zijn. Dat hoeft niet spectaculair te zijn maar even weg uit de dagelijkse omgeving. Dus gewoon in eigen land is ook prima. Afhankelijk waar je van houdt, drukte in een stad of juist de natuur in?
Veel sterkte!!
dinsdag 9 september 2025 om 14:43
dinsdag 9 september 2025 om 14:45
Voor mij zou dit ook zo werken. Ik vind de rust thuis niet in deze situatie en moet denk ik een soort van gedwongen worden om uit te rusten door weg van huis te zijn. Anders ga ik desnoods thuis alle sokken uitzoeken bijvoorbeeld of de plinten stofvrij maken. Daarom zou ik naar een plek gaan waar ik niks hoef te doen en de zon schijnt.Wombat schreef: ↑09-09-2025 14:21Voor mij helpt het om dan wel op vakantie te gaan en de natuur in. Er komt dan een ander soort rust over mij die ik thuis niet vind. De klussen van thuis zijn even weg, het is alleen boodschappen doen en eten koken. En overdag wandelen. Alsof de ellende via je lijf dan uit je hoofd stroomt.
Wel knap inderdaad dat je echt je agenda vrij hebt gemaakt als zelfstandige!! Dat lijkt mij al een eerste lastige hobbel die je genomen hebt.
dinsdag 9 september 2025 om 14:57
dinsdag 9 september 2025 om 15:13
Ik zat een kleine maand geleden in een soortgelijke situatie. Ik was heel verdrietig en niet aan het werk. Mijn vriendin was ergens op vakantie en zei: boek een ticket en kom even een weekje langs. Ik moest er echt niet aan denken maar mijn omgeving raadde mij aan echt te gaan. Gedaan en ik was er achteraf heel blij mee. 1e dag nog even wennen en loskomen maar daarna kon ik echt even loslaten en dat was heel fijn. Dat had ik thuis niet gekund.
Dus mijn advies zou wel zijn (als je nomaal ook van vakanties houdt), lekker even weggaan.
Dus mijn advies zou wel zijn (als je nomaal ook van vakanties houdt), lekker even weggaan.
dinsdag 9 september 2025 om 15:41
Goeie tip!Taskmaster schreef: ↑09-09-2025 14:57Of een weekje naar een fijn hotel op Vlieland of Schiermonnikoog? Niet te ambitieus, mooie natuur en je hoeft er niks. Af en toe rondje fietsen, lekker ergens wat drinken of eten, en dan weer op bed een boekje lezen of serie kijken.
Frankly my dear, I don"t give a damn
dinsdag 9 september 2025 om 15:54
Goeie tip!Taskmaster schreef: ↑09-09-2025 14:57Of een weekje naar een fijn hotel op Vlieland of Schiermonnikoog? Niet te ambitieus, mooie natuur en je hoeft er niks. Af en toe rondje fietsen, lekker ergens wat drinken of eten, en dan weer op bed een boekje lezen of serie kijken.
Frankly my dear, I don"t give a damn
dinsdag 9 september 2025 om 17:19
jorchugh_jor schreef: ↑09-09-2025 13:11Ja, Nivonhuizen ken ik, die zijn fijn. Meestal aardige mensen ook.
Dat is wel een goed idee, niet zo ambitieus.
Ik vind dit een fantastische tip. Ik had er nog nooit van gehoord maar het lijkt me ideaal als je wel even weg van huis wil maar niets ingewikkelds. Gewoon even basic in een natuurlijke omgeving zijn.
dinsdag 9 september 2025 om 17:47
Snap ik. Kun je niet wat kleine doelen stellen die de somberheid weghouden? Bijv. elke dag even een lekkere wandeling of ommetje? Gewoon iemand bellen en kletsen? Een plant verpotten die al een tijdje wat liefde kan gebruiken? De simpele kleine dingen? Genoeg om je wat bezig te houden, maar ook klein genoeg om niet belangrijk te zijn.jorchugh_jor schreef: ↑09-09-2025 13:05Ik hoef geen mooie verhalen, zo stoer zijn mijn vakanties niet.Maar ik ben bang dat ik alleen maar somberder word van bankhangen.
Edit, ik lees dat je naar zee gaat. Ook lekker. Even letterlijk uitwaaien en een andere wind ruiken. Sterkte, het is niet mis hoe je afgelopen periode was.
dinsdag 9 september 2025 om 18:27
Voor mij zou een waddeneiland de oplossing zijn. Even een dag of 3/4 uitwaaien. Niet om niet te hoeven rouwen, wel om even los te komen uit het huidige patroon en alles in perspectief te kunnen zien.
https://www.hotelbornholm.nl
https://bijzonderplekje.nl/boetiekhotel-faan/
https://www.hotelheteiland.nl
Heel veel sterkte!
https://www.hotelbornholm.nl
https://bijzonderplekje.nl/boetiekhotel-faan/
https://www.hotelheteiland.nl
Heel veel sterkte!
dinsdag 9 september 2025 om 22:56
Ik zou een wellness hotel zoeken in of bij de natuur. Iedere ochtend een uurtje of twee wandelen, na rustig opstarten. En dan in de middag met een boek in de sauna, en eventueel een massage als je daarvan houdt
Het liefst ook nog op een Waddeneiland, maar dat wordt dan wel een hele specifieke combinatie van eisen.
Sterkte, het is niet niks wat je de afgelopen tijd te verduren hebt gekregen
Het liefst ook nog op een Waddeneiland, maar dat wordt dan wel een hele specifieke combinatie van eisen.
Sterkte, het is niet niks wat je de afgelopen tijd te verduren hebt gekregen
woensdag 10 september 2025 om 19:20
Hotelletje de Veerman. Vorig jaar geweest en was heel fijn. Aardig personeel, je mag koffie, thee en fris uit de koelkast pakken. Afrekenen daarvan op vertrouwen. Voor het eerst een elektrische fiets gehuurd daar, was ook een aanrader.jorchugh_jor schreef: ↑09-09-2025 15:52Vlieland... tips voor een fijn hotel?
Ik ben nog maar één keer op Vlieland geweest en dat was met de tent.
vrijdag 12 september 2025 om 09:31
Echt doen!! Heel leuk! Je hebt er een in Dordrecht, 2 aan de kust (zitten wel snel vol), Veluwe, Oisterwijk in Brabant (héél mooi gebied, tussen de Kampina en Oisterwijkse Bossen en Vennen, veel horeca etc), het eea aan de oostkant in Drenthe en Twente.
Ben nu in Oisterwijk op de camping geweest, ABK huis in Eerbeek dan en in januari gaan we in Bergen aan Zee. Echt ideaal en heel betaalbaar. Veel privacy maar juist ook veel connectie als je wil.
vrijdag 12 september 2025 om 12:31
Hangt er van af waar jij echt van kan opladen.
Ik kan genieten van een dagje bankhangen maar ik kan niet goed uitmaken of dit je jaarlijkse vakantie is of gewoon enkele snipperdagen. Het meeste ‘deugd’ heb ik van er helemaal uit zijn, vakantie, leuk hotel, niets moeten, door gezellige straatjes struinen, lezen aan een zwembad, niet zelf moeten koken…
Aan jou om uit te maken of je momenteel genoeg hebt aan thuis zijn.
Sterkte.
Ik kan genieten van een dagje bankhangen maar ik kan niet goed uitmaken of dit je jaarlijkse vakantie is of gewoon enkele snipperdagen. Het meeste ‘deugd’ heb ik van er helemaal uit zijn, vakantie, leuk hotel, niets moeten, door gezellige straatjes struinen, lezen aan een zwembad, niet zelf moeten koken…
Aan jou om uit te maken of je momenteel genoeg hebt aan thuis zijn.
Sterkte.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in