Is Albufeira een geschikte plaats voor pubergroep (18 jaar)

08-09-2025 21:56 131 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Onze dochter wil met een aantal vrienden naar Albufeira.
Wij kennen die plaats niet maar het is een populaire plaats voor jongerenreizen. Ik lees georganiseerde kroegentochten en goedkope accomodatie voor veel jongeren.
Daar worden we niet heel enthousiast van.

Hoort deze plaats in het rijtje van Lloret de Mar en Salou?
Of is het allemaal veel onschuldiger dan dat?
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Mijn dochters zijn afgelopen jaar samen naar spanje geweest, deden alletwee examen maar ene dochter was pas 15 (is ze nog steeds) en daar vond ik zuipvakantie niet zo geschikt voor, gelukkig wilde ze zelf alletwee graag gewoon een lekkere zon vakantie super braaf toch.

hun hele vriendengroep gaat volgend jaar naar Loret, maar ze hebben er alletwee voor gekozen om niet mee te gaan (ene geeft er niet zo veel om, iedere dag zuipen en de andere vind het het geld niet waard) ze hebben er voor gekozen om 3 weken met mij en hun broertje mee te gaan, terwijl ze ook gewoon na hadden kunnen vliegen naar ons.

enigszins ben ik daar wel blij om, ik bedoel ze is 18 en mag doen wat ze wil ik kan haar niet tegen houden.

ze hebben een leuke vriendengroep hoor maar niet allemaal even betrouwbaar.
vorig jaar waren 3 ervan naar loret 1 van die meiden voelde zich tijdens stappen niet goed, dachten misschien iets in haar drankje gedaan, hebben haar naar hotel gebracht en andere 2 zijn weer gaan stappen.
apppie schreef:
10-09-2025 06:50
Ik herken dit van tegenwoordig ook echt totaal niet.
Lijkt mij persoonlijk ook helemaal niet perse zo leuk, als je dan met je groep vriendinnen op vakantie bent dat je dan ook je halve school/dorp/stad daar tegenkomt. Is toch ook gewoon hartstikke leuk met enkel je eigen vriendengroep?
Tulpje22 schreef:
10-09-2025 10:11
Lijkt mij persoonlijk ook helemaal niet perse zo leuk, als je dan met je groep vriendinnen op vakantie bent dat je dan ook je halve school/dorp/stad daar tegenkomt. Is toch ook gewoon hartstikke leuk met enkel je eigen vriendengroep?
Onze jongste had een grote gemengde vriendengroep in haar eindexamenklas
De meiden hadden een accommodatie met zijn 7en, de jongens met zijn 6en, zelfde week, zelfde plaats. Soms gingen ze samen uit, soms niet.
Dat was alleen in het eindexamenjaar, daarna gaat ieder toch zijn eigen weg

B-) We're for eachother like a wop baba lumop and wop bam boom
Just like my brother is sha na na na na na yippity dip deboom
Chang chang ah chang-itty chang shoo bop
We'll always be together
B-)
Ik snap best dat je je zorgen maakt. Mijn zoon ging deze zomer voor het eerst naar Salou. Ik vond het eng maar ook heel geweldig voor hem. En ze hebben het fantastisch gehad, gaan ze nooit meer vergeten. Ja, er wordt gedronken, en, hopelijk voor ze, ook gezoend en meer. Ik heb condooms en voorlichting meegegeven, wat extra geld en hem op het hart gedrukt ons altijd te bellen als het nodig was.

Volgend jaar weer de helft van de groep weer, nu naar Albu. En de andere helft vond het leuk, maar voor 1 keer. En wil nu met een camper door Europa. Ofzo. Dus er is nog hoop ;)

Kortom: laat haar gaan!
Albufeira was ooit geweldig, Ik heb er gewoond als baby, in de jaren 70, in een commune. We zijn er vaker teruggeweest en zag het toeristischer worden. Als laatste met mijn zusje terug geweest in de 90er jaren. Wat jammer dat het een zuipoord was geworden. Toen en nu nog meer.
pink-freud wijzigde dit bericht op 16-09-2025 20:57
38.28% gewijzigd
Vanity of vanities; all is vanity
KooktMetKnoflook schreef:
09-09-2025 23:09
Nou, ´t topic mag dicht al mogen jullie er best verder over praten.

We hebben een openhartig gesprek gehad met onze dochter wat recht doet aan onze zorgen en haar zelfstandigheid.
Ze mag er dus heen.

Bedankt @Kaasmeisje voor de excuses, daar kunnen internetters een voorbeeld aan nemen, ook jouw comments waren waardevol.

Jullie hebben vooral geholpen om de onbekendheid met het fenomeen wat te verminderen, wat alles bij elkaar zeker geholpen heeft.

Fijne avond nog!

Grootmoedig van je.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven