Napraattopic 2025.8, met geklets en een brandend zonnetje

13-08-2025 14:42 1278 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.8 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-08-2025 20:17
0.13% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Solomio schreef:
11-09-2025 10:31
Mag dat niet meer?
Memo gemist?
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
11-09-2025 10:19
Seks met leerlingen kon toen ook prima. Sommige veranderingen zijn best goed.
Ik hoef daar niet eens een nacht over te slapen. Toch gisteren bij ons in de provincie weer een docent op staande voet ontslagen vanwege ongepast gedrag tegen een leerling. Meh.
Si abra la puerta hay lobos.
Moiren schreef:
11-09-2025 10:19
Seks met leerlingen kon toen ook prima. Sommige veranderingen zijn best goed.
Had als scholier ooit een fling met een lerares. Nooit slechte herinneringen of zo aan gehad.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
oudebaas schreef:
11-09-2025 14:30
Had als scholier ooit een fling met een lerares. Nooit slechte herinneringen of zo aan gehad.
Fijn voor jou.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
oudebaas schreef:
dat kan, maar dat wil niet zeggen dat het een goed idee is.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Oh, ik zou hier zoveel dingen van kunnen zeggen.
Maar goed, ik ben blij dat we het tegenwoordig als samenleving én als school afkeuren. Geen plek in het onderwijs voor dit soort figuren.

Op mijn school is wél plek voor 12 soorten cup-a-soup. Ik probeer nu elke dag een andere soort uit.
Altijd leuk weer, de mensen die denken dat met een bepaalde opvoeding hun kind wel goed terecht gekomen is.

topic zoon
Merys schreef:
11-09-2025 15:51
Altijd leuk weer, de mensen die denken dat met een bepaalde opvoeding hun kind wel goed terecht gekomen is.

topic zoon
Ik heb vaak ontzettend te doen met veel kinderen van Vivaforumsters.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Hebben jullie Nederland ook al uitgespeeld?

Bijzondere woordkeuze.
Geen bijzonderheden
Solomio schreef:
11-09-2025 19:06

Ik ook.
Nu zijn die van mij goddank (en vooralsnog) op hun pootjes terecht gekomen maar ik heb geen enkele illusie dat dat door mijn briljante opvoeding komt.

Het enige waar ik nog een klein beetje trots op ben is dat we de afspraak hadden en hebben dat, hoe erg het ook is en hoever je ook in de shit zit, je komt naar huis en ik help je. Heeft onze vertrouwensband beslist geen kwaad gedaan.
Solomio schreef:
11-09-2025 19:06
Mwah. Ik gok erop dat al die strenge vivamoeders wel een toontje lager hadden gezongen als ze niet per ongeluk van die makkelijke kinderen hadden gehad.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
En verder heb ik net al mijn keukenkastjes uitgepakt en schoongemaakt en heb ik geen puf meer voor het laatste stukje.

Blijft frustrerend, dat lijf wat ineens niet meer wil.
Lady*Voldemort schreef:
11-09-2025 19:15
Mwah. Ik gok erop dat al die strenge vivamoeders wel een toontje lager hadden gezongen als ze niet per ongeluk van die makkelijke kinderen hadden gehad.
Vriendin van mij postte af en toe op FB iets over hoe lastig het soms was voor haar kind. En hoe lastig dat dan weer voor haar was.

Waarop dan wel weer iemand kwam melden dat als je maar consequent was, dat het dan allemaal prima zou gaan.

Waarop vriendin vroeg: werkte dat bij jouw kind?
Waarop die ander enthousiast 'ja' riep.
Waarop vriendin zei: dan heb je dus geen moeilijk kind.

Dat is dus denk ik wel de clou: elk kind zal z'n nukken hebben, maar bij de een is dat wat hardnekkiger dan bij de ander. En dat heeft weinig met opvoeding te maken.

En wat Merys zegt: mijn kinderen durven nog steeds alles met mij te bespreken. Dat vind ik een groot goed (en oké, dat komt natuurlijk wel door mijn uitstekende opvoeding :roll:).

David Dunning
Merys schreef:
11-09-2025 19:18
En verder heb ik net al mijn keukenkastjes uitgepakt en schoongemaakt en heb ik geen puf meer voor het laatste stukje.

Blijft frustrerend, dat lijf wat ineens niet meer wil.
Is dat door je behandelingen?

Ik verzuchtte laatst tegen de huisarts dat ik in 2 maanden ineens een oud wijf ben geworden. Ik loop een beetje krom en mijn benen kunnen me amper nog dragen. Lopen is een uitdaging ineens.

David Dunning
Lady*Voldemort schreef:
11-09-2025 19:15
Dat denk ik ook. Wij hebben toevallig dat makkelijke kind, dus weinig te klagen (gehad), en ik denk ook heel vaak hoeveel mazzel we daar mee hebben (gehad).
There is always something happening, and it's usually right now
Solomio schreef:
11-09-2025 19:28
Is dat door je behandelingen?

Ik verzuchtte laatst tegen de huisarts dat ik in 2 maanden ineens een oud wijf ben geworden. Ik loop een beetje krom en mijn benen kunnen me amper nog dragen. Lopen is een uitdaging ineens.

Ja, komt door de behandelingen. En ik mag ècht niet klagen hoor, maar ik voel me af en toe ook een oud wijf inderdaad.
Het vervelende is dat ik pas de volgende dag merk of ik over mijn grens ben gegaan.

Kunnen jouw benen niet komen van de statines?
Grobbekuiken_ schreef:
11-09-2025 19:30
Dat denk ik ook. Wij hebben toevallig dat makkelijke kind, dus weinig te klagen (gehad), en ik denk ook heel vaak hoeveel mazzel we daar mee hebben (gehad).
Mijn kinderen zijn ook niet moeilijk. Althans niet in de zin dat ze heel tegendraads of onmogelijk waren. Dat is wat ik me voorstel bij moeilijk: ruzie en opstandigheid en niet luisteren.

Mijn kinderen waren in dat opzicht best relaxt, maar ik had wel mijn handen vol om ze een beetje te beschermen tegen de grote boze wereld. Waar ze nu dus niet in mee kunnen draaien.

David Dunning
Merys schreef:
11-09-2025 19:31
Ja, komt door de behandelingen. En ik mag ècht niet klagen hoor, maar ik voel me af en toe ook een oud wijf inderdaad.
Het vervelende is dat ik pas de volgende dag merk of ik over mijn grens ben gegaan.

Kunnen jouw benen niet komen van de statines?
Ja, dat kan zeker.

Maar het lijkt erop dat er ook nog iets mis is in mijn rug. Wat ook weer deels uitstraalt naar mijn benen.

Sorry, lappenmandgepraat.

En tja, fijn dat je niet mag klagen (van wie niet trouwens?), je merkt toch de gevolgen en dat blijft af en toe confronterend.

David Dunning
oudebaas schreef:
Ik heb met medeweten van andere leraren, de rector en mijn ouders drie jaar een relatie gehad met een leraar. Nooi spijt van gehad en nog steeds contact mee.
Dat is wat anders dan zeggen dat alles maar moet mogen, maar het is ook echt niet per definitie fout.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
De makkelijke heeft z'n eerste fysiobezoek gehad.
Hij mag nu best veel, zolang hij voorlopig de krukken nog maar bij de hand houdt.
Is net (met kruk dus) de trap op gelopen, is vanmiddag de winkel in gehobbeld, heeft een fietsdingie staan, allerlei oefeningen...mooi dit!

Ook leuk, baas gaat niks met arbo doen. Vinden dat hij ze zó goed op de hoogte houdt dat het geen meerwaarde heeft. Contact is goed, zij houden rekening met nog een maand of 3, 4. Daar waar zoon zelf iets sneller over denkt/hoopt. Toch lekker.
There is always something happening, and it's usually right now
Fijn Grob. Betekent dat dat ie alweer volledig zou mogen belasten?

David Dunning
Wordt er nog weleens een beetje gelachen?

David Dunning
Solomio schreef:
11-09-2025 21:40
Wordt er nog weleens een beetje gelachen?
Op dit forum niet echt, vind ik.
Rabarbara schreef:
11-09-2025 21:42
Op dit forum niet echt, vind ik.
Nee hè.

David Dunning
Maar wat mij betreft is deze discussie gesloten.

Oh, je kunt me echt niet kwader krijgen dan door dat tegen me te zeggen. DAT MAAK IK ZELF WEL UIT, JAAAA. Onredelijke woede maakt zich van mij meester bij die zin. Gelukkig durft bijna niemand het tegen mij te zeggen,

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven