Ergernissen in de supermarkt deel 4

24-08-2019 13:59 2131 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Omdat deel 3 vol is, gaan we hier verder!

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
AH heeft hier vaak de broodjes wel vroeg op orde, maar dan de het gesneden brood niet. Of allee hele broden (wat ik onlogisch vin, ik zou met halfjes beginnen)

Maar ik Klaag net, want maandag begint het mini's sparen, en dat vind ik leuke acties
Ik dacht dat ik me nooit ergerde in de supermarkt, maar het is ze toch gelukt.
scan, kom bij de kassa, is er maar 1zonder kassière de rest allemaal zelfscan, Dus ik zoek iemand om met te helpen. met een diepe zuchtkomt er een vrouw, ja leg maar weg, ik ben er zo. Dus ze komt toch, en ik broodjes had, zonder prijs er op, dus niet on scannen. Met nog n zucht werd me verteld dat ik dat ook zelf op kon zoeken. Heb maar niet meer gezegd dat ik boodschappen kwam doen, niet winkeltje spelen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Lila-Linda schreef:
14-08-2025 15:18
Ik heb 80% meegenomen omdat het leuk was. Frisdranken, eiwitten, vegaburgers etc.
Ik vind het de leukste AH-actie ieder jaar
Ik normaal ook, maar had bijna alleen maar yoghurt/kwark. Echt heel jammer.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
nlies schreef:
05-09-2025 12:21
scan, kom bij de kassa, is er maar 1zonder kassière de rest allemaal zelfscan, Dus ik zoek iemand om met te helpen. met een diepe zuchtkomt er een vrouw, ja leg maar weg, ik ben er zo. Dus ze komt toch, en ik broodjes had, zonder prijs er op, dus niet on scannen. Met nog n zucht werd me verteld dat ik dat ook zelf op kon zoeken. Heb maar niet meer gezegd dat ik boodschappen kwam doen, niet winkeltje spelen
Je mag nog blij zijn dat er überhaupt iemand kwam. Stond laatst bij de zelfscan en daar vroeg iemand of de bemande kassa open was. Antwoord: nee die gaat om 09.00 uur pas open.
Appletje schreef:
16-08-2025 22:38
Is toch niet zo gek dat die in de lunchpauze iets gaan kopen? Deden wij 45 jaar geleden ook.
Nee ik zeg ook niet dat het gek is. Het was een reactie op milestone.
Maar mensen gaan voorbij
nlies schreef:
Maar je kan die broodjes toch gewoon zelf scannen via het menu? Ik snap niet zo goed waarom je daar een caissière voor nodig had?
Hebberige klanten
Hier loopt 1 man rond die het er gewoon om doet. Staat voor openingstijd met dochter of vrouw klaar met de kar, en zo gauw de deur open is rennen ze naar binnen, de ene doet de linkerkant de andere de rechter. Alles met een kortingssticker ivm houdbaarheid verdwijnt in hun kar, en of er nou 2 of 20 broden in het Brood van gisteren schap liggen, alles verdwijnt in hun kar.
Dus een kwartier na opening is er geen kortingssticker te vinden.
Vraag me wel eens af of ze een weeshuis thuis hebben. Wtf moet je met 20 broden? Of 6 zakken macaroni groente? En later die week zie je ze ook gewoon nog een keer hetzelfde kunstje herhalen. :confused:
nlies schreef:
Heb je echt nog nooit een zelfscan gebruikt, dat je iemand moet zoeken om je te helpen?
apppie schreef:
09-09-2025 22:26
Heb je echt nog nooit een zelfscan gebruikt, dat je iemand moet zoeken om je te helpen?
O jawel, maar gebruik m meestal niet. En het ging me nu vooral om de zucht van de kassière dat ze wel zou komen, en nog een zucht dat ik toch best zelf de prijs van die broodjes op kon zoeken bij de zelfscan.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Lemon_Pledge schreef:
09-09-2025 22:09
Hebberige klanten
Hier loopt 1 man rond die het er gewoon om doet. Staat voor openingstijd met dochter of vrouw klaar met de kar, en zo gauw de deur open is rennen ze naar binnen, de ene doet de linkerkant de andere de rechter. Alles met een kortingssticker ivm houdbaarheid verdwijnt in hun kar, en of er nou 2 of 20 broden in het Brood van gisteren schap liggen, alles verdwijnt in hun kar.
Dus een kwartier na opening is er geen kortingssticker te vinden.
Vraag me wel eens af of ze een weeshuis thuis hebben. Wtf moet je met 20 broden? Of 6 zakken macaroni groente? En later die week zie je ze ook gewoon nog een keer hetzelfde kunstje herhalen. :confused:
Wat een gestoord gedrag zeg. Inderdaad, wie of wat voeden ze daarvan?
nlies schreef:
09-09-2025 23:51
O jawel, maar gebruik m meestal niet. En het ging me nu vooral om de zucht van de kassière dat ze wel zou komen, en nog een zucht dat ik toch best zelf de prijs van die broodjes op kon zoeken bij de zelfscan.
Dat je die zucht vervelend en ongeïnteresseerd vond begrijp ik, maar je kan die broodjes toch zelf even opzoeken?
Phlox24 schreef:
10-09-2025 08:17
Dat je die zucht vervelend en ongeïnteresseerd vond begrijp ik, maar je kan die broodjes toch zelf even opzoeken?
Als je weet hoe dat moet wel. Misschien is dit de eerste keer dat ze met die broodjes bij de zelfscan staat?
AnnaNiem schreef:
10-09-2025 08:19
Als je weet hoe dat moet wel. Misschien is dit de eerste keer dat ze met die broodjes bij de zelfscan staat?
Moeten mensen geholpen worden bij de 1e keer zelfscan? Zo moeilijk is het toch niet? Er staat letterlijk een optie voor broodjes op het scherm, vol in je giechel. Maar goed, eigenlijk zou ik niet verbaasd moeten zijn want ik had van de week een man van gewoon middelbare leeftijd voor me die niet wist hoe de pakketautomaat werkte. Hoeveel digibeten er rondlopen die niet 80+ zijn anno 2025, daar ben ik pas echt verbaasd over.
Ugli schreef:
11-09-2025 09:25
Moeten mensen geholpen worden bij de 1e keer zelfscan? Zo moeilijk is het toch niet? Er staat letterlijk een optie voor broodjes op het scherm, vol in je giechel. Maar goed, eigenlijk zou ik niet verbaasd moeten zijn want ik had van de week een man van gewoon middelbare leeftijd voor me die niet wist hoe de pakketautomaat werkte. Hoeveel digibeten er rondlopen die niet 80+ zijn anno 2025, daar ben ik pas echt verbaasd over.
Misschien kan deze mevrouw niet lezen.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
pepexx schreef:
11-09-2025 09:34
Misschien kan deze mevrouw niet lezen.
Bij de AH zijn dit plaatjes. Ik vermoed bij andere supermarkten ook.
merano schreef:
20-06-2025 13:32
Overigens vind ik dat ik in mijn eentje ook best eens mag praten.

Ik zie hele families met kinderen en mensen met telefoons in de hand aan één stuk door in gesprek in de supermarkt en dat doen ze meestal ook niet op fluistertoon.
Ja, irritant. Nog irritanter in openbaar vervoer. In veel andere talen zijn de klanken harder, dan is het helemaal bagger.
Roekiezoekie schreef:
11-09-2025 09:54
Ja, irritant. Nog irritanter in openbaar vervoer. In veel andere talen zijn de klanken harder, dan is het helemaal bagger.
Ik werd altijd helemaal lijp van de 'S' klank van native Engels sprekende mensen in het ov op de één of andere manier. :lol:
Roekiezoekie schreef:
11-09-2025 09:54
Hier zie je er veel videobellen in de winkel, terwijl ze op luide toon vaak in een voor mij onbekende taal praten. Dan hoor je ze serieus 3 paden verderop praten. Waarom?
Bij de zelfscan stond een jongedame met een kar vol boodschappen. 5 tassen pakte ze op haar gemakje in. Ik dacht dat je maar max 15 producten bij de zelfscan mocht scannen? Ik zag nergens bordjes staan en medewerkers lieten haar dr gang gaan dus blijkbaar mag het? Ik ben maar naar de normale kassa gegaan met mn soeppakket.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
VGM1980 schreef:
11-09-2025 13:11
Bij de zelfscan stond een jongedame met een kar vol boodschappen. 5 tassen pakte ze op haar gemakje in. Ik dacht dat je maar max 15 producten bij de zelfscan mocht scannen? Ik zag nergens bordjes staan en medewerkers lieten haar dr gang gaan dus blijkbaar mag het? Ik ben maar naar de normale kassa gegaan met mn soeppakket.
Bij Albert Heijn geldt geen maximum.

Ik vind het ook een absurde regel. De supermarkt zet die zelfscankassa's neer. Ik bepaal zelf wel hoeveel producten ik afreken.
Paradise schreef:
11-09-2025 14:16
Bij Albert Heijn geldt geen maximum.

Ik vind het ook een absurde regel. De supermarkt zet die zelfscankassa's neer. Ik bepaal zelf wel hoeveel producten ik afreken.
Denk niet dat er nog een winkel is met die regel, maar vroeger was het zodat je niet lang in de rij hoefde te staan voor 3 producten en wilde pinnen. Soort snelkassa. Tegenwoordig is de zelfscan eigenlijk het nieuwe normaal. Wat ik wel vervelend vind is als ik contant wil afrekenen bij de zelfscan. Dan heb ik alles al gedaan met de handscanner en dan staat iemand zijn hele kar te scannen bij de enige contant kassa. Soms om vervolgens te gaan pinnen.
VGM1980 schreef:
11-09-2025 13:11
Hangt van de supermarkt af. Bij de Lidl staat hier wel een bord.
Falathiel schreef:
11-09-2025 14:23
Denk niet dat er nog een winkel is met die regel, maar vroeger was het zodat je niet lang in de rij hoefde te staan voor 3 producten en wilde pinnen. Soort snelkassa. Tegenwoordig is de zelfscan eigenlijk het nieuwe normaal. Wat ik wel vervelend vind is als ik contant wil afrekenen bij de zelfscan. Dan heb ik alles al gedaan met de handscanner en dan staat iemand zijn hele kar te scannen bij de enige contant kassa. Soms om vervolgens te gaan pinnen.
Volgens mij die zelfscankassa al bij uitrol bedacht als het nieuwe normaal. Ik heb in ieder geval nooit bedacht dat er restricties aan zaten. Zal verschillen per supermarkt.
Ugli schreef:
Je zal maar een lullige handicap hebben en dit soort dingen niet (meer) kunnen.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ugli schreef:

Ik heb ook nog nooit een pakket automaat gebruikt, dus ik zal ook even goed moeten kijken.
Voor alles is een eerste keer.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven