De zoektocht naar een nieuw bed

11-09-2025 20:36 32 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De titel zegt het al: wij zijn toe aan een nieuw bed. Momenteel slapen we 12 jaar op een IKEA boxspring; paar jaar terug nieuwe matrassen (van Ikea) maar we hebben het idee dat we in een kuil liggen. Topper moet ook vervangen (die is al 12 jaar). Aangezien het hoofdbord wat verkleurd is door de zon willen we eigenlijk een compleet nieuw bed; maar jeetje, we zien door de bomen het bos niet. Verstelbaar hoeft niet maar dan nog varieren de prijzen tussen de 1000 en 5000 euro. Zijn dure bedden (van Emma of Swiss Sense) echt zoveel beter dan een ikea of beter bed bed?
Waar beginnen we onze weg naar een nieuw bed? tips welkom.
Ik vind de bedden en futons van Karup erg mooi. Zelf slaap ik op een futon met tatami. Heerlijk maar het moet wel je ding zijn.
Ik raad Beter Bed sowieso af. Beroerde kwaliteit en een raar garantiesysteem in de kleine lettertjes, waardoor je alleen krijgt waar je recht op hebt bij een slecht product als je een jurist inschakelt.

Wij hebben de een na duurste Ikea matrassen en zijn heel tevreden. Ook lange garantie dus wellicht kun je nog terug met die kuil?
Wij zijn zeer tevreden over Matt Sleeps.
Het gaat naar mijn ervaring niet zozeer om de kwaliteit van het bed maar om de kwaliteit van de matrassen. Wij hebben een half jaar geleden een nieuw bed gekocht. Hadden eerst boxspring en nu gewone lattenbodem. Rip uit het lijf, meer dan €6.000 waren wij kwijt voor twee matrassen en een mooie ombouw met lattenbodem. Ook met het oog op mochten de matrassen over een paar jaar versleten zijn dat we alleen nieuwe matrassen hoeven te kopen. Advies: ga naar een serieuze zaak en laat je goed adviseren, proefliggen - dan merk je gelijk verschil met ikea matrassen.
Solsol schreef:
11-09-2025 20:51
Ik raad Beter Bed sowieso af. Beroerde kwaliteit
Hoezo beroerde kwaliteit? Zij verkopen ook Tempur, M line enz.

Ik zou naar een beddenspeciaalzaak gaan. Een bed is zo belangrijk dat ik daarin wel het gevoel zou willen hebben echt een goede keuze te maken.
apiejapie schreef:
11-09-2025 21:03
Hoezo beroerde kwaliteit? Zij verkopen ook Tempur, M line enz.

Ik zou naar een beddenspeciaalzaak gaan. Een bed is zo belangrijk dat ik daarin wel het gevoel zou willen hebben echt een goede keuze te maken.
Ze verkopen naast die merken dus ook troep, maar ook met een goed matras kan je pech hebben. Dan wil je ook dat je goede garantievoorwaarden hebt. Het hele plaatje is voor mij gewoon een dikke afrader, maar iedereen moet het zelf weten natuurlijk
Wij hebben al jaren een Swiss sense, erg blij mee..
Avek en Auping worden in Nederland geproduceerd, dat vind ik belangrijk.
Avek maakt een mooie boxspring, de Ninety. Ik heb een vlakke van 180x200 voor iets van €3000,-.
In een kleine beddenwinkel gekocht.
Wij zijn een paar jaar geleden naar Boonman bedden gegaan en heel fijn geholpen. We hebben een avek bed aangeschaft en oh my lord, dat is echt zoveel beter dan een ikea. Wij liggen oprecht lekkerder en worden wakker zonder rugpijn. We waren volgens mij 4200 euro kwijt, maar elke cent waard.
Wij zijn overgestapt van een IKEA boxspring, naar een IKEA bed ombouw, elektrisch verstelbare lattenbodems van Marktplaats, lattenbodemsteunen van Beter Bed en matrassen en splittopper van Matt Sleeps. Dus veel geld uitgegeven voor de matrassen, maar veel minder voor de rest. Slaapt erg goed, echt een wereld van verschil.
Beter bed raad ik af omdat zij een zeer agressieve verkoopstijl hebben. Althans, dat is onze ervaring. Met weglopen en dan de "manager bellen" en dat ze dan een eenmalige aanbieding mogen doen als je nu tekent. Donder op.

Uiteindelijk een Swiss Sense gekocht met Lidl matrassen. Dat laatste is een gok omdat je niet proef kunt liggen, maar ze staan heel goed bekend en scheelde zoveel geld dat we het hebben aangedurfd. We slapen heerlijk.
Sterker nog, ik ga nu lekker naar bed!
We kochten pas geleden 2 matrassen in de outlet bij Swiss Sense voor 1/3 van de prijs
Nieuwe lattenbodem online bij de lidl voor minder dan 1/4 van de oorspronkelijke prijs
Onze bed ombouw is nog prima (40 jaar geleden naar onze smaak laten maken)
We kunnen weer een aantal jaren vooruit.
gerbera wijzigde dit bericht op 11-09-2025 23:19
Reden: Te veel informatie
30.69% gewijzigd
Hier juist een hele fijne ervaring bij Beter bed. Heel fijn geholpen, goed advies, nette service en totaal geen last van een agressieve verkooptactiek. Wij zijn eerst daar geweest, advies gevraagd en een offerte en zijn toen nog naar andere winkels gegaan. Was allemaal geen probleem. Dus ik herken echt niks van bovenstaande reacties. Zal misschien ook per filiaal verschillen.
Uiteindelijk ons bed ook daar gekocht en alles was prima. Bed ligt heerlijk en ziet er goed uit.

Wij zijn ook bij swiss sense geweest en dat vond ik dan weer een aanfluiting. Wij hebben advies gevraagd over welke bedden een hoofd- en voetbord hadden, waar eventueel nachtkastjes bij zaten enz. Werd ons verteld dat alles in 1 hoek allemaal te combineren was qua kleuren, modellen hoofd- en voetbord en nachtkastjes. Dus wij gekeken wat we wilden en toen daarvoor een offerte gevraagd. Verkoper ging dit invoeren in hun systeem (wat gewoon de tool op hun eigen website was die ik ook zelf wel kon invullen) en toen bleek dat hele mix and match toch allemaal niet te kunnen. Er waren maar 2 mogelijkheden qua hoofd- en voetbord en nachtkastjes konden dan weer niet in de door ons gekozen kleur. Uiteindelijk een knullige screenprint van de website meegekregen als “offerte” en dat was dus voor iets wat we helemaal niet hadden gekozen in eerste instantie. Daar komen we in ieder geval nooit meer, want hun advies sloeg nergens op. Toen dus snel terug gegaan naar beter bed en daar top geholpen met alles wat we wilden :)
Hier een Auping bodem en spiraal (verstelbaar) met een Ikea matras.

Goede combi. Ik wil een matras dat zo kneiter hard is dat het voelt alsof je ligt opgebaard, en dat kon ik alleen bij IKEA vinden.
Ik heb een Ikea bed en Ikea matrassen, nadat er hier geadviseerd werd dat dat goede matrassen zij. Nooit meer voor mij.

De volgende keer ga ik echt goede matrassen kopen.
LiquidoNarcotic schreef:
11-09-2025 20:57
Wij zijn zeer tevreden over Matt Sleeps.

Wij ook. Matt Sleeps matrassen en topper Op een Ikea bed 👌
Gryla schreef:
12-09-2025 00:19
Wij ook. Matt Sleeps matrassen en topper Op een Ikea bed 👌
Je kan de hardheid van de Matt Sleeps matrassen aanpassen en de topper heeft ook twee kanten.
Wij slapen heerlijk!
Ik heb ook een mattsleeps. Die van vriend is teruggestuurd want die sliep er helemaal niet lekker op.

Voor hem bij beterbed geweest waar ze hem vooral op matrassen van meer dan €1.500 liet liggen. Toen ik de prijs vroeg en zei dat ik dat wel heel veel geld vond, gnuifde de verkoopster dat de kwaliteit echt niet vergeleken kon worden met een MattSleeps.

Oke, bye. Je hoeft iets niet naar beneden te duwen om jezelf beter te doen laten lijken.

Dus we zoeken nog even verder voor hem (en ik lees mee voor tips)
Het bed (boxspring) is btw van Matt sleeps en ik :heart: mijn matras
Wij hebben bed van swiss sense, boxspring. Heb echt nog nooit zo’n fijn bed gehad. Nadeel wel is dat ik sindsdien alle bedden slechter vind liggen op vakanties.
Ons volgende bed wordt een Auping.
Ik zie ze zo vaak bij cliënten wat ze al minstens 30 jaar worden gebruikt.
Ik heb een Auping bed waar ik al een jaar of 8 tevreden over ben. Mocht de matras ooit niet goed meer zijn, hoef ik alleen die te vervangen en kan het bedframe met de lattenbodems blijven staan.

Het bed staat op vrij hoge poten, je kunt zelf de hoogte kiezen. Het matras is ook dik. Het komt denk ik aardig in de buurt van de hoogte van een boxspring.
https://www.dekbed-discounter.nl/boxspr ... hotel.html

Voor mij het beste bed ooit, met een heerlijke topper van de ikea. De topper van dit bed vonden wij te hard.

Ik heb zo'n duur Emma matras uitgeprobeerd, vreselijk..
Ik zou eerder investeren in een super goed matras dan een super goed bed. Wij slapen op een heel duur, maar echt perfect geselecteerd matras voor ons. Maar dan wel op een ikea bed van 200 euro.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven