Thee gezocht

13-09-2025 22:05 21 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had vanmorgen in een Van der Valk lekkere rooibosthee van Lipton, African rooibos. Nu wil ik die thuis ook hebben ;-) Zie 'm wel bij bol.com maar niet bij bijvoorbeeld de website van ah. Iemand toevallig een idee of deze ook ergens in de supermarkt te koop is?
Je kunt hem ook bij Van der Valk zelf bestellen. De supermarkten hier (zuiden van het land) heeft alleen Lipton rooibos. Niet de African rooibos.
She is home at the sea; her soul a part of it's deep melody.
De sligro heeft het, koop ik het ook altijd.
Misschien kun je een pasje lenen.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Ik begrijp dat nooit zo.

Je weet waar je het online kan krijgen, maar dan wil je er toch voor naar een niet voor de hand liggende winkel.
patchouli_ schreef:
14-09-2025 02:40
Ik begrijp dat nooit zo.

Je weet waar je het online kan krijgen, maar dan wil je er toch voor naar een niet voor de hand liggende winkel.
Ik gok dat Bol alleen grootverpakking heeft. En dat TO af en toe een kopje wil. Niet 25 euro aan zakjes.
Azura schreef:
13-09-2025 22:20
Je kunt hem ook bij Van der Valk zelf bestellen. De supermarkten hier (zuiden van het land) heeft alleen Lipton rooibos. Niet de African rooibos.
Rooibos groeit alleen maar in Afrika dus rooibos of African rooibos is hetzelfde
Be yourself, everyone else is already taken. Oscar Wilde
KlaverJ schreef:
14-09-2025 09:21
Rooibos groeit alleen maar in Afrika dus rooibos of African rooibos is hetzelfde
Dat klopt. Ik bedoelde eigenlijk dat de naam op het doosje en de afbeelding anders zijn. Maar dat was totaal niet duidelijk.
Lila-Linda schreef:
14-09-2025 07:05
Ik gok dat Bol alleen grootverpakking heeft. En dat TO af en toe een kopje wil. Niet 25 euro aan zakjes.
Bij de site van Van der Valk kun je die thee wel per pakje bestellen.

https://www.valkvoorthuis.nl/lipton-exc ... -25-zakjes
KlaverJ schreef:
14-09-2025 09:21
African rooibos is een type thee van Lipton met extra aroma en hibiscus. Ze hebben ook Russian Earl Grey en Japanese Sencha, daar zitten ook toevoegingen in behalve de theesoort zelf.
Dank! Inderdaad, bij bol waren het 6 pakjes. Dan zit ik meteen met 150 zakjes thee. Of 25 zakjes voor 15 euro, dat vind ik ook wat overdreven.
Maar dan ga ik ze bij van der Valk zelf bestellen, daar zijn ze inderdaad normaal geprijsd!
Fiorah schreef:
14-09-2025 09:42
African rooibos is een type thee van Lipton met extra aroma en hibiscus. Ze hebben ook Russian Earl Grey en Japanese Sencha, daar zitten ook toevoegingen in behalve de theesoort zelf.
Klopt, het is zeker niet de 'pure' rooibos maar er zitten lekkere toevoegingen in. Heerlijk ter afwisseling maar helaas dus niet in de supermarkt verkrijgbaar.
patchouli_ schreef:
14-09-2025 02:40
Ik begrijp dat nooit zo.

Een supermarkt is toch niet -niet voor de hand liggend? Ze verkopen zoveel rooibossmaken. Online bestellen duurt toch altijd langer dan gewoon even in de supermarkt halen :)
I.v.m. microplastics in theezakjes (en zeker in die driehoekige plastic zakjes) zou ik deze thee niet nemen en lekker voor losse thee gaan. Maar dat antwoord wil je vast niet horen.
.
azura wijzigde dit bericht op 14-09-2025 11:36
99.28% gewijzigd
Hartje567 schreef:
14-09-2025 10:31
I.v.m. microplastics in theezakjes (en zeker in die driehoekige plastic zakjes) zou ik deze thee niet nemen en lekker voor losse thee gaan. Maar dat antwoord wil je vast niet horen.
Inderdaad en dan heb je een zak van 100gram voor die €6.-
Hartje567 schreef:

Dank hiervoor. Ik had geen idee!
Hartje567 schreef:
Een thee-eitje van roestvrij metaal lekt geen microplastics in heet water. Dat gebeurt wel met theezakjes, die veelal gemaakt zijn van een combinatie van papier en plastic. In contact met heet water komen er dan micro- en nanoplastics in de thee terecht. Of dat een impact heeft op de gezondheid is onwaarschijnlijk.
https://www.gezondheidenwetenschap.be/g ... -theezakje
Azura schreef:
14-09-2025 11:42
Een thee-eitje van roestvrij metaal lekt geen microplastics in heet water. Dat gebeurt wel met theezakjes, die veelal gemaakt zijn van een combinatie van papier en plastic. In contact met heet water komen er dan micro- en nanoplastics in de thee terecht. Of dat een impact heeft op de gezondheid is onwaarschijnlijk.
https://www.gezondheidenwetenschap.be/g ... -theezakje
Heel interessant, open er een topic over.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
pepexx schreef:
14-09-2025 11:55
Heel interessant, open er een topic over.
Waarom spreek je alleen mij aan en niet ook Hartje die erover begon?
Azura schreef:
14-09-2025 12:00
Waarom spreek je alleen mij aan en niet ook Hartje die erover begon?

@hartje open er een topic over.
Naast duurzamer is losse thee vaak ook lekkerder (of in ieder geval van betere kwaliteit). In zakjes zit thee die fijner gemalen is dan in losse thee.

Maar prima oplossing voor TO dat vd Valk de zakjes ook verkoopt. Ik vind zelf de Green Mandarin heel erg lekker.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven