Kleur groen - verven babykamer

02-09-2025 18:53 30 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo dames,

Kun jullie met mij meedenken? Binnenkort wil ik aan de slag met de babykamer voor mijn zoontje die in aantocht is.
Ik twijfel nu tussen de kleuren 'Boulder Lichen' van Histor of 'Days of Old' van Histor.
De kamer is ongeveer 2 bij 4 meter. De deur zit aan de 2 m-kant en recht tegenover de deur zit een raam (dus ook aan de korte 2 m-kant).

Ik worstel er nu mee of ik de alle muren helemaal in de betreffende kleur zal verven, of tot de helft verven. Of 1 muur aan de lange zijde.
Days of Old is wat donkerder en maakt de kamer misschien wat klein.
Kunnen jullie meedenken en van tips voorzien om de kamer ruim te houden?
De meubels die in de kamers komen zijn wit.
Misschien maak ik de keuze nog lastiger, maar early dew vind ik persoonlijk prachtig, en die zou ik dan voor alle wanden nemen.
Earl dew vind ik ook prachtig, maar op deze muren wordt dat echt grijs en dat vind ik niet mooi. Blijkbaar veroorzaakt de lichtinval dat.

Ik heb besloten dat het boulder lichen wordt. Dan tot halverwege en bovenste helft wit. Nu twijfel ik over 9010 of 9016. Ik denk dat ik voor 9016 moet gaan, zodat de boulder lichen niet te gelig wordt. Iemand kennis can zaken of deze redenering klopt?
Ik ben geen expert, maar wij hebben 9010, ook icm een kleur als die boulder en ook icm beige en dat oogt hier niet gelig. Is 9016 niet heul erg (spier)wit? Dat zou mij niet zo trekken uit angst dat het steriel zou ogen.
Ook maar een amateur hier; ik zou 9010 doen. De ondertoon daarvan is warm, en dat is bij Boulder Lichen ook (die is op basis van wijnrood, zegt histor).
Ik ben eruit: het wordt 9010 op de muren en plafond. De onderste helft wordt boulder lichen.
Hèhè! Nu bestellen en dan in het weekend aan de slag!
Bedankt voor jullie hulp!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven