Welke e-reader?
maandag 15 september 2025 om 15:03
Helaas moet ik mijn Kobo Aura vervangen. Ik kom er niet uit door wat.
Ik wil echt weer heel graag minimaal hetzelfde maar scherm (6.8 inch) en dan kom je uit op een Kobo Libra colour met een scherm van 7 inch.
Maar wat een hoop geld!
Wat ik er mee doe:
Boeken lezen
Zonder backlight, behalve ‘s avonds in bed.
Kobo+ abonnement
Lettergrootte, regelafstand en lettertype aanpassen.
Is de Libra het waard? Of is er een fijner model. Of ander merk?
Ik wil echt weer heel graag minimaal hetzelfde maar scherm (6.8 inch) en dan kom je uit op een Kobo Libra colour met een scherm van 7 inch.
Maar wat een hoop geld!
Wat ik er mee doe:
Boeken lezen
Zonder backlight, behalve ‘s avonds in bed.
Kobo+ abonnement
Lettergrootte, regelafstand en lettertype aanpassen.
Is de Libra het waard? Of is er een fijner model. Of ander merk?
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
maandag 15 september 2025 om 15:05
Heb je soms last van de update? https://www.nu.nl/tweakers/6367557/kobo ... pdate.html
Op Tweakers vind je trouwens ook veel ervaring met kobo, wie weet heb je daar wat aan.
Die van mij is er ook opeens mee gestopt, gelukkig net na de vakantie, ik ga ook maar op zoek naar een nieuwe want ik krijg er geen leven meer in.
Op Tweakers vind je trouwens ook veel ervaring met kobo, wie weet heb je daar wat aan.
Die van mij is er ook opeens mee gestopt, gelukkig net na de vakantie, ik ga ook maar op zoek naar een nieuwe want ik krijg er geen leven meer in.
katjasasja wijzigde dit bericht op 15-09-2025 15:08
46.53% gewijzigd
maandag 15 september 2025 om 15:10
Ja. En aangezien lezen een van de weinige dingen is die ik nog kan wil ik graag zo snel mogelijk vervangen, maar ik heb ook geen pot met goud en dus bang het verkeerde te kopen.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
maandag 15 september 2025 om 16:32
maandag 15 september 2025 om 16:32
Ik ben heeeel blij met mijn libra. De knoppen om door de pagina’s te navigeren zijn echt een enorme verbetering tov de aura.
Ik had een zwarte aura en heb nu een witte libra en dat is ook fijn, rustiger aan m’n ogen dat die zwarte rand er niet omheen zit.
Hups , koop dat ding voor jezelf. Helemaal als het een van de weinige dingen is die je kunt.
Ik had een zwarte aura en heb nu een witte libra en dat is ook fijn, rustiger aan m’n ogen dat die zwarte rand er niet omheen zit.
Hups , koop dat ding voor jezelf. Helemaal als het een van de weinige dingen is die je kunt.
maandag 15 september 2025 om 16:38
Ik heb sinds kort de Kobo Libra colour, nadat mijn Kobo Aura (die ik eigenlijk niet heel vaak gebruikte) steeds meer kuurtjes kreeg en ik vind het eerlijk gezegd een veel fijner apparaat. Het werkt beter, sneller, die knoppen om naar de volgende pagina te gaan zijn handig en de kleuren zijn ook leuk. Sowieso gaat synchroniseren ook makkelijker, dat ging op de een of andere manier op mijn Aura nooit gelijk in één keer goed. Hij gaat wel wat sneller leeg, maar mijn Aura hoefde ik zo'n beetje nooit op te laden als ik die meenam op vakantie dus een keertje extra opladen is ook echt geen probleem.
maandag 15 september 2025 om 16:56
Ik lees er nu, dus vanmiddag op. En ik herken het probleem niet. En anders die je het licht toch een beetje aan? Want inderdaad, buiten, van de zomer, had ik het weleens aan. Maar dat is toch geen probleem?
ladadieladieda wijzigde dit bericht op 15-09-2025 16:57
21.01% gewijzigd
Dat is geruststellend.ladadieladieda schreef: ↑15-09-2025 16:56Ik lees er nu, dus vanmiddag op. En ik herken het probleem niet.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
maandag 15 september 2025 om 17:02
maandag 15 september 2025 om 17:02
Voor mij juist wel, omdat mijn ogen licht niet (goed) kunnen verdragen. Backlight geeft dan problemen met zicht en hoofdpijn.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
maandag 15 september 2025 om 17:06
Haha ik heb mijn airmiles ingeruild voor een bol bon. Scheelt idd weer een tientjeladadieladieda schreef: ↑15-09-2025 17:03Je gaat echt geen miskoop hebben een je nieuwe kobo. Koop hem voor jezelf!
Misschien heb je nog ergens een boekenbon of bolbon liggen? Dat scheelt weer.

Ruin it yourself.
Ruin it yourself.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in