After holiday, gezonder eten en afvallen!
woensdag 20 augustus 2025 om 15:42
Iedereen heeft na de vakantie wel het idee om weer gezonder te eten en wat kilo’s kwijt te raken.
De zomer periode vind ik altijd een hele lastige i.v.m ijsje/BBQ/borrels maar nu de vakantie weer voorbij is en regio noord nu ook weer naar school gaat willen we hier in huis gezonder eten maar ook weer wat kilo’s kwijt!
Wie doet er mee met afvallen en fitter 2026 in te gaan?
Je mag hier lekkere en gezonde recepten delen! Maar ook je afval struggles, motivatie en je gewicht!
Stel jezelf even voor, als je mee wilt doen!
Je huidige gewicht, doel, lekkerste eten en wie je bent etc.

De zomer periode vind ik altijd een hele lastige i.v.m ijsje/BBQ/borrels maar nu de vakantie weer voorbij is en regio noord nu ook weer naar school gaat willen we hier in huis gezonder eten maar ook weer wat kilo’s kwijt!
Wie doet er mee met afvallen en fitter 2026 in te gaan?
Je mag hier lekkere en gezonde recepten delen! Maar ook je afval struggles, motivatie en je gewicht!
Stel jezelf even voor, als je mee wilt doen!
Je huidige gewicht, doel, lekkerste eten en wie je bent etc.
beauty32 wijzigde dit bericht op 20-08-2025 16:35
1.27% gewijzigd
woensdag 17 september 2025 om 10:04
Bedankt voor alle beweegtips allemaal! Tussen de bedrijven door iets doen, al is het maar 5 minuten per keer is ook een goede. Ik zet wel regelmatig muziek aan om dan even lekker te dansen. Ook zo fijn en ook heel erg leuk om met de kinderen te doen! Toch is ook krachttraining noodzakelijk voor mij. M'n core is nog echt niet ok na de geboorte van de jongste. Dus daarvoor heb ik een thuistraining van een minuut of 20 die ik een paar keer per week doe. Ik heb het nu echt in m'n agenda gezet. Dat helpt wel tot nu toe.
Vanochtend eindelijk tijd om te wegen: 72,2! Dat betekent bijna 4 kg in dik drie weken. Ik ben tevreden! Hopelijk mag ik hierna snel de 71 zien, dan komt m'n eerste doel van 68 al echt in beeld. Het gaat ook gewoon echt goed. Ik heb een goede modus gevonden tussen een gezonde basis, waarbij ik nog genoeg ruimte zie voor wat ongezondere keuzes. Ook heb ik de 92% cacao chocola ontdekt. Daar neem ik als de kinderen slapen één of twee stukjes van met een grote kop thee en dan heb ik geen behoefte meer aan koeken, meer chocola of
chips. Gisteravond kwam m'n man met nootjes aanzetten. Normaal gesproken eet ik dan zo een halve zak leeg, nu heb ik één klein handje genomen en ben ik daarna gestopt. En heb hem gevraagd niet zomaar meer wat voor me mee te nemen, maar om te vragen.
Heel veel succes weer allemaal vandaag!
Vanochtend eindelijk tijd om te wegen: 72,2! Dat betekent bijna 4 kg in dik drie weken. Ik ben tevreden! Hopelijk mag ik hierna snel de 71 zien, dan komt m'n eerste doel van 68 al echt in beeld. Het gaat ook gewoon echt goed. Ik heb een goede modus gevonden tussen een gezonde basis, waarbij ik nog genoeg ruimte zie voor wat ongezondere keuzes. Ook heb ik de 92% cacao chocola ontdekt. Daar neem ik als de kinderen slapen één of twee stukjes van met een grote kop thee en dan heb ik geen behoefte meer aan koeken, meer chocola of
chips. Gisteravond kwam m'n man met nootjes aanzetten. Normaal gesproken eet ik dan zo een halve zak leeg, nu heb ik één klein handje genomen en ben ik daarna gestopt. En heb hem gevraagd niet zomaar meer wat voor me mee te nemen, maar om te vragen.
Heel veel succes weer allemaal vandaag!
woensdag 17 september 2025 om 10:13
Goed bezig met de beweegtips en recepten!
Ik maak vaak een lunchwandeling op kantoor of ‘s avonds nog een wandeling. Maar dat is er door het regenachtige weer van de afgelopen dagen wel bij ingeschoten helaas. En het wordt weer zo snel donker he, dan heb ik echt de neiging om op de bank te kruipen ipv nog naar buiten te gaan.
Misschien moet ik dus ook maar een loopband, lekker voor de tv
Mijn weegdag vandaag: 60,9 kg. Dus weer een halve kilo eraf!
Ik maak vaak een lunchwandeling op kantoor of ‘s avonds nog een wandeling. Maar dat is er door het regenachtige weer van de afgelopen dagen wel bij ingeschoten helaas. En het wordt weer zo snel donker he, dan heb ik echt de neiging om op de bank te kruipen ipv nog naar buiten te gaan.
Misschien moet ik dus ook maar een loopband, lekker voor de tv
Mijn weegdag vandaag: 60,9 kg. Dus weer een halve kilo eraf!
woensdag 17 september 2025 om 10:28
Goed bezig @Filomena! + @bb
Ik heb één beweegtip wat ik altijd deed in het begin was zumba 30 min 3x per week en dan gewoon thuis via Youtube (Myfitnessmarshall) die heeft 30 min sweat sessions er tussen zitten en die doet dat echt op een hele leuke manier.
+ Ik had ook een app in het begin was volgens mij 'Thuis afvallen voor vrouwen'. Zijn basic bewegingsoefeningen en de duur wordt op gebouwd. Volgens mij was de eerste periode de duur maar 10 min.
Ik deed voor de rest wandelen wandelen en wandelen, maar ik heb 2 honden dus ik moet wel. 'S ochtend voor het werk ca. 20 min, 's middags 10-15 min en 's avonds na het eten 30 - 45 min.
Ik heb gisteren gesport (Krachtraining) in de sportschool...ik was doodop...maar door de therapie maandag (EMDR) ben ik sowieso gesloopt. Wel afgemaakt en toen ik thuis kwam meteen op de bank in slaap gevallen = niet eten hahaha.
Vanavond 30 min hardlopen of zumba...daar twijfel ik nog over. Wordt sowieso één van de twee en als het hardlopen is doe ik dat gezellig met de hond samen
Ik heb één beweegtip wat ik altijd deed in het begin was zumba 30 min 3x per week en dan gewoon thuis via Youtube (Myfitnessmarshall) die heeft 30 min sweat sessions er tussen zitten en die doet dat echt op een hele leuke manier.
+ Ik had ook een app in het begin was volgens mij 'Thuis afvallen voor vrouwen'. Zijn basic bewegingsoefeningen en de duur wordt op gebouwd. Volgens mij was de eerste periode de duur maar 10 min.
Ik deed voor de rest wandelen wandelen en wandelen, maar ik heb 2 honden dus ik moet wel. 'S ochtend voor het werk ca. 20 min, 's middags 10-15 min en 's avonds na het eten 30 - 45 min.
Ik heb gisteren gesport (Krachtraining) in de sportschool...ik was doodop...maar door de therapie maandag (EMDR) ben ik sowieso gesloopt. Wel afgemaakt en toen ik thuis kwam meteen op de bank in slaap gevallen = niet eten hahaha.
Vanavond 30 min hardlopen of zumba...daar twijfel ik nog over. Wordt sowieso één van de twee en als het hardlopen is doe ik dat gezellig met de hond samen

woensdag 17 september 2025 om 12:05
Wat zijn jullie goed bezig! Heerlijk aan het bewegen en recepten aan het delen.
Hopelijk deze week voor iedereen een mooie resultaat!
Ik ga ook lekker deze week, gisteren een paar snoepjes maar was er snel klaar mee. Elke dag een heerlijke look a like gadogado salade als lunch, kwark met fruit en spelt als ontbijt en ‘s avonds eet ik gewoon met het gezin mee.
Geen trek in chips of lekkers!
Vandaag weinig trek, zojuist bij de huisarts geweest en een stap gezet die meer doet met me dan verwacht, daarnaast iets persoonlijks gedeeld waardoor mijn eetlust en energie ver te zoeken is.
Maar na drukke woensdagen mag ik even mijn rust pakken en niks doen! Ik zou het liefst in mijn bed gaan liggen, maar dat kan helaas niet omdat ik zo richting school moet.
Hopelijk deze week voor iedereen een mooie resultaat!
Ik ga ook lekker deze week, gisteren een paar snoepjes maar was er snel klaar mee. Elke dag een heerlijke look a like gadogado salade als lunch, kwark met fruit en spelt als ontbijt en ‘s avonds eet ik gewoon met het gezin mee.
Geen trek in chips of lekkers!
Vandaag weinig trek, zojuist bij de huisarts geweest en een stap gezet die meer doet met me dan verwacht, daarnaast iets persoonlijks gedeeld waardoor mijn eetlust en energie ver te zoeken is.
Maar na drukke woensdagen mag ik even mijn rust pakken en niks doen! Ik zou het liefst in mijn bed gaan liggen, maar dat kan helaas niet omdat ik zo richting school moet.
donderdag 18 september 2025 om 08:31
donderdag 18 september 2025 om 09:02
Super joppie, 3 kilo is hartstikke veel! Geeft idd ruimte om ook es een dagje wat minder op te letten.
Ik ben nu een week van de pil af, volgens mijn fysio/sport begeleidster zal ik nu ook het vocht minder vasthouden/ vocht verliezen waardoor ik ook af zal vallen, ik hoop het. Ik hou echt veel vast volgens de maandelijkse meting en dat zie ik zelf ook wel,van de week geprobeerd mijn paardrijlaarzen aan te trekken die 1.5 jaar geleden nog pasten maar ik kreeg ze niet eens dicht bij de enkel, laat staan bij de kuit. En die laarzen zijn al xxl wijd..
mijn fysio heeft me gezegd dat ik het een maand aan kan kijken en als het vochtgehalte in mijn lichaam bij de volgende meting nog zo hoog is dan moet ik langs de ha om het te bespreken. Ook neem ik nu magnesium op haar advies, om de spierpijn te verminderen/voorkomen en ook weer om vocht af te drijven.
Ik ben nu een week van de pil af, volgens mijn fysio/sport begeleidster zal ik nu ook het vocht minder vasthouden/ vocht verliezen waardoor ik ook af zal vallen, ik hoop het. Ik hou echt veel vast volgens de maandelijkse meting en dat zie ik zelf ook wel,van de week geprobeerd mijn paardrijlaarzen aan te trekken die 1.5 jaar geleden nog pasten maar ik kreeg ze niet eens dicht bij de enkel, laat staan bij de kuit. En die laarzen zijn al xxl wijd..

donderdag 18 september 2025 om 10:42
Wat goed om te lezen dat er alweer wat positieve weegschaal resultaten zijn deze week! We zijn lekker bezig met z'n allen. 
Lizenlotte vervelend zeg dat je zoveel vocht vasthoudt, hopelijk komt daar snel een oplossing voor.
Ik heb morgen weer weegdag en ben heel benieuwd. Mijn eerste subdoel van 90 kilo komt in beeld. Ik probeer steeds met doelen van 5 kilo te rekenen zodat het iets minder hoogdrempelig voelt. Uiteindelijk wil ik naar 75 of misschien zelfs nog minder.
Lizenlotte vervelend zeg dat je zoveel vocht vasthoudt, hopelijk komt daar snel een oplossing voor.
Ik heb morgen weer weegdag en ben heel benieuwd. Mijn eerste subdoel van 90 kilo komt in beeld. Ik probeer steeds met doelen van 5 kilo te rekenen zodat het iets minder hoogdrempelig voelt. Uiteindelijk wil ik naar 75 of misschien zelfs nog minder.
donderdag 18 september 2025 om 19:52
Lekker een gebakje! En heerlijk om 3 kilo te zijn afgevallen, goed gedaan!
Hier een goede dag met eten.
Ik ben vandaag aan de pil begonnen, ben wel een beetje bang dat ik ga aankomen, maar dit is momenteel een keuze. Wel als ik enorme bijwerkingen heb dan stop ik ook in overleg met de huisarts.
Hopelijk kom ik geen kilo’s aan, geen pukkels en geen hoofdpijn. Duimen jullie mee?
Hier een goede dag met eten.
Ik ben vandaag aan de pil begonnen, ben wel een beetje bang dat ik ga aankomen, maar dit is momenteel een keuze. Wel als ik enorme bijwerkingen heb dan stop ik ook in overleg met de huisarts.
Hopelijk kom ik geen kilo’s aan, geen pukkels en geen hoofdpijn. Duimen jullie mee?
vrijdag 19 september 2025 om 10:55
Heerlijk zo'n getal op de weegschaal nog een paar honderd gram en je zit op een magische 89.? op de weegschaalKwikstaart schreef: ↑19-09-2025 07:57Hier een goed resultaat, vandaag 90,4 kilo op de weegschaal dus weer een kilo eraf. Het totaal staat nu op 6,6 kilo![]()
Ik duim voor je Beauty!![]()
Ik ga ook heel lekker deze week; onthouden dus als het een week wat minder gaat en vooral veel geduld.
Mijn ontbijt vanochtend: druiven, yoghurt, cruesli, chiazaad en gedroogde cranberries.
Het is wat het is
zaterdag 20 september 2025 om 10:47
Hier gisteren wellicht een stomme toezegging gedaan
ik ga zondag met een hardloop evenement meedoen 5km. Ik ben aan het trainen voor de 10km volgend jaar (ander hardloop evenement). Cliënt van me die tevens een goede kennis is geworden vroeg als ik i.p.v. haar man die eigenlijk 10km zou lopen met haar de 5km wilde lopen.
Haar man heeft zijn enkel verzwikt en kan niet. Geregeld gisteren dat zijn nummer op mijn naam komt + niet 10km maar 5km. En zo kon ik haar oppeppen want ze heeft al lang niet meer getrained.
Ik ben benieuwd woensdag nog 5,5km gelopen in 40min met de hond. Nu moet ik 5km binnen 45min doen.
En gisteren frietdag maar i.p.v. een snack een tonijn salade gemaakt met tonijn op water, tomaat en ui. Mijn 1e weekje na de vakantie weer back on track!

Haar man heeft zijn enkel verzwikt en kan niet. Geregeld gisteren dat zijn nummer op mijn naam komt + niet 10km maar 5km. En zo kon ik haar oppeppen want ze heeft al lang niet meer getrained.
Ik ben benieuwd woensdag nog 5,5km gelopen in 40min met de hond. Nu moet ik 5km binnen 45min doen.
En gisteren frietdag maar i.p.v. een snack een tonijn salade gemaakt met tonijn op water, tomaat en ui. Mijn 1e weekje na de vakantie weer back on track!
zaterdag 20 september 2025 om 13:45
Succes Plasticss!
Hopelijk gaat de pil je helpen Beauty, ik heb nooit zoveel last van de bijwerkingen gehad (wel van de spiraal pff)
Na een weekje gelijk gebleven te zijn ondanks netjes eten, deze week weer een halve kilo eraf jeej! Nu 2kg in een maand, prima voor mij. Ik kan door gezondheidsproblemen niet sporten, wandelen enz dus het moet echt puur uit m'n eten komen. Heel tevreden, de 69 komt nu in zicht en de weegschaal begint al ruim een jaar met een 7 dus dat is dan wel weer een opsteker.
Hopelijk gaat de pil je helpen Beauty, ik heb nooit zoveel last van de bijwerkingen gehad (wel van de spiraal pff)
Na een weekje gelijk gebleven te zijn ondanks netjes eten, deze week weer een halve kilo eraf jeej! Nu 2kg in een maand, prima voor mij. Ik kan door gezondheidsproblemen niet sporten, wandelen enz dus het moet echt puur uit m'n eten komen. Heel tevreden, de 69 komt nu in zicht en de weegschaal begint al ruim een jaar met een 7 dus dat is dan wel weer een opsteker.
zaterdag 20 september 2025 om 15:18
Succes plasticss, het lukt je vast om die 5 km uit te lopen binnen de tijd.
Huismusje en beauty super dat er weer wat af is op de weegschaal.
Beauty ik duim ook voor je, maar moet zeggen dat de pil bij mij juist geholpen heeft tegen de pukkels en hoofdpijn, ik heb die 2 dingen juist weer terug helaas nu ik ben gestopt met de pil..
Huismusje en beauty super dat er weer wat af is op de weegschaal.
Beauty ik duim ook voor je, maar moet zeggen dat de pil bij mij juist geholpen heeft tegen de pukkels en hoofdpijn, ik heb die 2 dingen juist weer terug helaas nu ik ben gestopt met de pil..
zaterdag 20 september 2025 om 16:26
Dankje! Ik heb de kopere spiraal maar nul komma nul bijwerkingen. Terwijl er genoeg zijn die daar ook last van hebben.Huismusje schreef: ↑20-09-2025 13:45Succes Plasticss!
En netjes! Ga je zeker bereiken!
zondag 21 september 2025 om 13:13
Ik heb net lekkere wafels gemaakt van 100 gram plantaardige kwark (Alpro), een ei en 45 gram bloem, snufje zout. Ik had ze gezoet met een theelepel vanillesuiker, maar iets suikerloos kan natuurlijk ook. Ik moet zeggen dat ik blij verrast was. Ze waren net zo lekker als normale wafels met boter en melk en veel minder calorieën.
zondag 21 september 2025 om 19:33
Wat goed Plasticss!
Klinkt lekker KamilleT en een stuk gezonder natuurlijk.
Ik had gisteren een feestje. Teveel wijntjes gehad en (dus) ook teveel lekkers dat op de tafel stond opgegeten. Vandaag een licht katertje, dus erg weinig gegeten om de dag af te sluiten met patat en een kroket. Wel met een salade trouwens. Dus ben heel benieuwd hoe het er nu voorstaat.
Klinkt lekker KamilleT en een stuk gezonder natuurlijk.
Ik had gisteren een feestje. Teveel wijntjes gehad en (dus) ook teveel lekkers dat op de tafel stond opgegeten. Vandaag een licht katertje, dus erg weinig gegeten om de dag af te sluiten met patat en een kroket. Wel met een salade trouwens. Dus ben heel benieuwd hoe het er nu voorstaat.
zondag 21 september 2025 om 20:03
Vanavond had ik een Libanees platbrood met vegetarische kebab, een lading groente en Remia friteslijn knoflook. Die saus smaakt net zo goed als knoflooksaus (uit een flesje, niet mijn eigen versie) en bevat maar heel weinig calorieën.
Uiteraard is een ‘echt’ broodje kebab lekkerder, maar dit is een prima alternatief voor de dagelijkse hap
Uiteraard is een ‘echt’ broodje kebab lekkerder, maar dit is een prima alternatief voor de dagelijkse hap

zondag 21 september 2025 om 20:38
Ja die sauzen zijn echt super! Heb alle 4 de varianten de gewone friteslijn, de knoflook, truffel en siracha.KamilleT schreef: ↑21-09-2025 20:03Vanavond had ik een Libanees platbrood met vegetarische kebab, een lading groente en Remia friteslijn knoflook. Die saus smaakt net zo goed als knoflooksaus (uit een flesje, niet mijn eigen versie) en bevat maar heel weinig calorieën.
Uiteraard is een ‘echt’ broodje kebab lekkerder, maar dit is een prima alternatief voor de dagelijkse hap![]()
Libaneesbrood is lekker en ook laag in kcal. Goed idee om er een broodje kebap van te maken.
maandag 22 september 2025 om 15:46
Wat goed van je 5k Plasticss!
Ik ben ziek aan het worden, zo vervelend want ik heb geen zin om te bewegen en wil eigenlijk gewoon chocola eten op de bank. Denk dat mijn ongesteldheid eraan zit te komen... Hopelijk lukt het me om niet te snaaien. Inderdaad @Joppie kijk ik er zo naar uit om 89 op de weegschaal te zien ipv 90! Dat geeft motivatie
Ik ben ziek aan het worden, zo vervelend want ik heb geen zin om te bewegen en wil eigenlijk gewoon chocola eten op de bank. Denk dat mijn ongesteldheid eraan zit te komen... Hopelijk lukt het me om niet te snaaien. Inderdaad @Joppie kijk ik er zo naar uit om 89 op de weegschaal te zien ipv 90! Dat geeft motivatie
maandag 22 september 2025 om 15:56
Oei weer een goede tip!
Hier is er nu 1,5 kilo af. Zit weer op de 55 kilo. Nog een kilo of 3 te gaan voor de vakantie dat zou mooi zijn .

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in