Vakantieliefde... of meer?

19-09-2025 15:14 27 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Ik ga het een beetje omslachtig houden ivm herkenbaarheid. Op reis heb ik een Nederlander leren kennen. Ik heb bijna een volledige week intensief met hem doorgebracht en het was (in ieder geval) een bijzondere vakantieliefde die echt heel erg veel indruk heeft gemaakt. Hij is nog daar, duizenden kilometers verderop. We hebben geen concrete plannen gemaakt voor als hij ook weer hier is, maar het was (leek) duidelijk dat we elkaar weer gaan zien. Ik ben verder geen ervaren dater en ik vind dat, hoe langer het geleden is dat we samen waren, het steeds lastiger wordt. Hij zit nog in mijn hoofd, maar elkaar leren kennen gaat pas echt als we elkaar zien. Hij zit nu op een afgelegen plek waar weinig tot geen mogelijkheid is tot internetcommunicatie. Ik heb hem wel een berichtje gestuurd om te vragen hoe het is, maar die heeft hij nog niet ontvangen.

Ik merk dat ik overdonderd ben door hoe fijn en veilig ik me bij hem voelde. Ik wil heel graag met hem verder daten hier in Nederland, maar ja, hoe het dan voelt moeten we ook nog zien. In ieder geval was het toen erg fijn en geborgen en bijzonder. Ik voel me geconfronteerd met hoezeer ik het hebben van een relatie eigenlijk mis (ben nu eind 30 en al lang alleen). Het liefst wil ik weten waar ik aan toe ben, maar dat gaat zo lastig op dit moment. Hoe kan ik hiermee omgaan? Ik vind het vreselijk dat hij mijn gedachten domineert omdat ik niet weet hoe dit verder gaat. Hoe kan ik deze gevoelens en gedachten van onzekerheid parkeren?
astrojenny wijzigde dit bericht op 19-09-2025 15:27
0.27% gewijzigd
Dropdrop schreef:
20-09-2025 07:48
Het is nu deels echt en deels nog een fantasie.

Je kent elkaar nog niet echt, je hebt nog geen bevestiging van zijn gevoelens.

Er zit niets anders op dan af te wachten hoe dit gaat uitspelen.

Ik zou je willen adviseren om de fantasie van hem niet groter te maken dan de realiteit. Dat gevoel dat je nu hebt is zo heerlijk dat je het liefst de hele dag zou fantaseren, maar bescherm jezelf een beetje.

Leid jezelf af, plan veel leuke dingen, ga veel sporten en wacht af hoe dit verhaal zich verder gaat ontvouwen.
Ja precies. Hetgeen waar ik moeite mee heb is om geduld te hebben en af te wachten. De onzekerheid trek ik bijzonder slecht. Maar ik ben lekker aan het afspreken met vriendinnen en heb veel leuke dingen op de planning staan, dus de afleiding is in ieder geval geregeld
Oh dat afwachten en onzekerheid ken ik zo goed, de vader van mijn kinderen was mijn vakantieliefde maar dan zo'n 35 jaar geleden dus nog geen internet, bellen naar het buitenland was heel duur dus dat kon maar 1 x per maand ofzo dus het was schrijven en afwachten. Na drie jaar schrijven, bellen en treinen tijdens de schoolvakanties ben ik naar hem vetrokken en we zijn in totaal 28 jaar samen geweest. Dus het kan wel :-) Realiseer je dat in real life het even anders zal zijn zonder het vakantiegevoel maar dan zie je ook meteen wel echt hoe je allebei bent. Zoek lekker afleiding, een maandje is te doen, hopelijk krijg je tussendoor nog wel eventjes ergens een paar berichtjes en een afspraak voor als hij weer in NL is, wonen jullie in NL ver van elkaar ? Succes en geniet ervan, igg heb je alvast mooie vakantieherinneringen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven