Geghost door beste vriendin
vrijdag 19 september 2025 om 18:27
Hi,
zijn er mensen met ervaring dat wanneer hun vriendin een nieuwe relatie heeft je opeens geghost wordt?
En zelfs geen verklaring/uitleg krijgt?
Ik heb het dan echt over dat je al maanden wordt geghost terwijl je daarvoor super close was (wekelijks afspreken, samen op vakanties)
De relatie die ze hiervoor had was dit totaal niet het geval maar bij haar nieuwe vriend (die ze 2 weken na het uitging leerde kennen) dus wel.
Eerst dacht ik dat het door een roze wolk fase kwam... maar nu na 2 maanden full on worden geghost betwijfel ik het.
Lees graag jullie ervaringen!
zijn er mensen met ervaring dat wanneer hun vriendin een nieuwe relatie heeft je opeens geghost wordt?
En zelfs geen verklaring/uitleg krijgt?
Ik heb het dan echt over dat je al maanden wordt geghost terwijl je daarvoor super close was (wekelijks afspreken, samen op vakanties)
De relatie die ze hiervoor had was dit totaal niet het geval maar bij haar nieuwe vriend (die ze 2 weken na het uitging leerde kennen) dus wel.
Eerst dacht ik dat het door een roze wolk fase kwam... maar nu na 2 maanden full on worden geghost betwijfel ik het.
Lees graag jullie ervaringen!

zaterdag 20 september 2025 om 11:26
Dit is wel enigszins herkenbaar in de zin dat ik ook wel eens een vriendin heb gehad die bijna niet meer reageerde nadat ze een relatie kreeg. Sommige mensen lijken hun hele sociale kring dan te vergeten. Uiteindelijk heb ik het contact niet meer opgezocht. De relatie heeft twee jaar geduurd en volgens mij had ze daarna ook weinig sociale contacten nog over... Ik zou het gewoon laten gaan. Als een persoon waarmee je een vriendschap hebt niet eens een simpel berichtje kan terugsturen in twee maanden of een uitleg kan geven dan weet je genoeg.
zaterdag 20 september 2025 om 11:58
Dit. Wie weet wordt ze wel geïsoleerd.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
zaterdag 20 september 2025 om 13:06
Naja, wij zijn net voordat het contact vanuit haar zwaar begon te verminderen (voordat het helemaal stopte) samen 3 weken op vakantie geweest, ze heeft haar nieuwe vriend 4/5 weken daarvoor ontmoet (2 weken nadat haar vorige relatie is uitgegaan)
Bij mij gingen er wel wat alarm bellen af maar destijds wist ik niet zo goed of dat kwam omdat ik zelf afknap op mannen die veel te hard van stapel lopen (doordat ik ook gestalked ben geweest) maar dit zijn de dingen:
- hij moest huilen bij het afscheid
- 2x per dag video bellen tijdens onze vakantie (1x minimaal half uur en 1x van minimaal een uur als niet langer) en dit dan echt elke dag
- situatie waarbij zij licht gestresst wegliep met ik moet bellen er is wat aan de hand.. en het bleek dat hij alleen maar een verkeersboete had gekregen... ik had geen idee waarom ze wegliep en wie ze moest bellen en door t niveau van schrik vanuit haar dacht ik dat er echt iets heel ergs aan de hand was..
Ik ben wel met haar het gesprek erover aan gegaan van "wees voorzichtig" ik heb het gevoel alsof bepaald gedrag overeenkomt met die jongen die ik ooit heb gedate die me heeft gestalked..
Toen we terug waren merkte ik al dat ze veel minder contact zocht... weer was begonnen met roken na jaren te zijn gestopt.
Ze zou een x een meubel van mij overnemen en die komen ophalen en toen stond ze plots met hem bij mij voor de deur wat nogal voor een ongemakkelijke situatie zorgde aangezien ik verrast was en daardoor even niet wist wat ik moest doen, waardoor we ons allebei niet hebben voorgesteld aan elkaar..
Heb daarna aan haar gevraagd om een x aftespreken omdat ik de lucht wou klaren want eerlijk gezegd merkte ik bij mezelf wel heel veel verzet naar haar nieuwe vriend... ik kon de associatie gewoon niet loslaten en ik maakte me extreem veel zorgen of mijn intuitie juist was..
Gesprek met haar aangegaan om uit te leggen waar het bij mij vandaan kwam en dat ik tijd nodig had om hem te leren kennen om te zien wat zij dan zeg maar ziet in hem.
Hierna hebben we nog 1x afgesproken gewoon als vanouds maar sinds dien radio stilte.
Heb wel begrepen via via dat een collega van haar hem wat "controlling" vind overkomen op basis van verhalen van haar.
Dusja.. ik heb me heeel veel zorgen gemaakt, alleen nu wel meer losgelaten maar die onduidelijkheid blijft knagen...
Ik kan me best voorstellen dat mijn gevoel lastig is voor haar maar we hadden er wel een heel goed gesprek over gehad...en dan kan je dat lijkt mij ook gewoon zeggen wanneer ik 2x toe in die radiostilte heb gevraagd wat er aan de hand is.
Bij mij gingen er wel wat alarm bellen af maar destijds wist ik niet zo goed of dat kwam omdat ik zelf afknap op mannen die veel te hard van stapel lopen (doordat ik ook gestalked ben geweest) maar dit zijn de dingen:
- 2x per dag video bellen tijdens onze vakantie (1x minimaal half uur en 1x van minimaal een uur als niet langer) en dit dan echt elke dag
- situatie waarbij zij licht gestresst wegliep met ik moet bellen er is wat aan de hand.. en het bleek dat hij alleen maar een verkeersboete had gekregen... ik had geen idee waarom ze wegliep en wie ze moest bellen en door t niveau van schrik vanuit haar dacht ik dat er echt iets heel ergs aan de hand was..
Ik ben wel met haar het gesprek erover aan gegaan van "wees voorzichtig" ik heb het gevoel alsof bepaald gedrag overeenkomt met die jongen die ik ooit heb gedate die me heeft gestalked..
Toen we terug waren merkte ik al dat ze veel minder contact zocht... weer was begonnen met roken na jaren te zijn gestopt.
Ze zou een x een meubel van mij overnemen en die komen ophalen en toen stond ze plots met hem bij mij voor de deur wat nogal voor een ongemakkelijke situatie zorgde aangezien ik verrast was en daardoor even niet wist wat ik moest doen, waardoor we ons allebei niet hebben voorgesteld aan elkaar..
Heb daarna aan haar gevraagd om een x aftespreken omdat ik de lucht wou klaren want eerlijk gezegd merkte ik bij mezelf wel heel veel verzet naar haar nieuwe vriend... ik kon de associatie gewoon niet loslaten en ik maakte me extreem veel zorgen of mijn intuitie juist was..
Gesprek met haar aangegaan om uit te leggen waar het bij mij vandaan kwam en dat ik tijd nodig had om hem te leren kennen om te zien wat zij dan zeg maar ziet in hem.
Hierna hebben we nog 1x afgesproken gewoon als vanouds maar sinds dien radio stilte.
Heb wel begrepen via via dat een collega van haar hem wat "controlling" vind overkomen op basis van verhalen van haar.
Dusja.. ik heb me heeel veel zorgen gemaakt, alleen nu wel meer losgelaten maar die onduidelijkheid blijft knagen...
Ik kan me best voorstellen dat mijn gevoel lastig is voor haar maar we hadden er wel een heel goed gesprek over gehad...en dan kan je dat lijkt mij ook gewoon zeggen wanneer ik 2x toe in die radiostilte heb gevraagd wat er aan de hand is.
zaterdag 20 september 2025 om 13:07
Dit vind ik misschien ergens wel ver gaan
.. de duidelijkheid zou fijn zijn... maar zoiets komt sowieso bij haar terug.. we hebben geen gemeenschappelijke vrienden
zaterdag 20 september 2025 om 13:07
Dit vind ik misschien ergens wel ver gaan
.. de duidelijkheid zou fijn zijn... maar zoiets komt sowieso bij haar terug.. we hebben geen gemeenschappelijke vrienden
zaterdag 20 september 2025 om 13:08
Ja... voornamelijk appen
Helemaal geen reactie, wordt ook niet geopend...
Was wel na een maand niets sturen om haar ruimte te geven en te kijken of initiatief vanuit haar zou komen.
Toen gestuurd "ik merk dat je geen contact meer zoekt wat voor mij uit het niets voelt aangezien we pas nog op vakantie zijn geweest, is er iets veranderd"
zaterdag 20 september 2025 om 13:14
Na 2 maanden stilte vanuit haar?
zaterdag 20 september 2025 om 13:15
Maar heb je nog zelf contact gezocht?JellyBeans99 schreef: ↑20-09-2025 13:06Naja, wij zijn net voordat het contact vanuit haar zwaar begon te verminderen (voordat het helemaal stopte) samen 3 weken op vakantie geweest, ze heeft haar nieuwe vriend 4/5 weken daarvoor ontmoet (2 weken nadat haar vorige relatie is uitgegaan)
zaterdag 20 september 2025 om 13:16
Ja.
zaterdag 20 september 2025 om 13:22
Ja zeker en dat contact was ook gewoon normaal en reageerde wel op, haar nog gefeliciteerd met haar verjaardag waar ze leuk op reageerde, maar doordat er echt 4/5 dagen overheen ging voordat ik reacties kreeg heb ik de bal bij haar gelaten omdat ik merkte dat ik elke x het gesprek begon en zij toch meer reactief reageerde...
Door de situatie en het plots met hem voor de deur staan en de emoties die het bij mij opriep (vanwege verleden en dat ik hem ergens qua gedrag associeerde met die stalker) dus wel even afstand genomen... merkte dat er bij mij ook veel irritatie nog zat rondom onze vakantie en dat vele videobellen omdat het echt wel onze vakantie heeft beïnvloed (verre rondreis)
Ik merkte dat mijn gevoel al heel erg zij dat er iets niet meer goed zat in de vriendschap, alsof er een gigantische afstand tussen ons zat maar ik merkte dat ookal net voor de vakantie.
zaterdag 20 september 2025 om 13:25
Normaal zagen we elkaar echt meestal wel 1x per week en dit werdt na de vakantie dus 1x per maand maar echt puur vanuit mijn initiatief.
Geen idee.. misschien omdat ik de "vrijgezelle" vriendin ben....
Maar in haar vorige relatie was het helemaal geen probleem en zagen we elkaar dus gewoon net zo vaak..
Geen idee.. misschien omdat ik de "vrijgezelle" vriendin ben....
Maar in haar vorige relatie was het helemaal geen probleem en zagen we elkaar dus gewoon net zo vaak..
zaterdag 20 september 2025 om 13:30
Ja, zeker na al die rode vlaggen.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
zaterdag 20 september 2025 om 13:41
Als het geen rode vlaggen zijn, wat verlies je er dan aan.JellyBeans99 schreef: ↑20-09-2025 13:33Maar zijn het rode vlaggen? En niet gewoon mijn eigen ervaring waardoor ik op dingen die andere juist "lief" vinden anders reageer?
Als het wel rode vlaggen zijn verliest je vriendin heel veel.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
zaterdag 20 september 2025 om 13:43
Nee ik vind het ook rode vlaggen. Twee keer per dag videobellen en dan ook nog zo lang, ik zou het er Spaans benauwd van krijgen! En zonde van de vakantie inderdaad.
Maar stel dat ze in een toxische relatie zit, dan kun je niet zo heel veel doen, behalve haar te laten weten dat je er voor haar bent. En als ze minder contact zoekt dan kun je daar niet zoveel aan doen helaas. Als je aan haar gaat “trekken” dan duw je haar nog meer naar hem.
Maar stel dat ze in een toxische relatie zit, dan kun je niet zo heel veel doen, behalve haar te laten weten dat je er voor haar bent. En als ze minder contact zoekt dan kun je daar niet zoveel aan doen helaas. Als je aan haar gaat “trekken” dan duw je haar nog meer naar hem.
zaterdag 20 september 2025 om 13:46
Misschien anders toch peilen bij een andere vriendin van haar of zij weet waarom ze geen contact meer zoekt.
Misschien blijkt het dan ook dat ik niet de enigste vriendin te zijn waarbij dit gebeurd.
Merk dat ik het lastig vind om die drempel over te stappen en haar te bellen na zo lang geen contact en negeerd te worden.
jellybeans99 wijzigde dit bericht op 20-09-2025 13:48
9.61% gewijzigd
zaterdag 20 september 2025 om 13:47
Misschien vind zij dat jij te kritisch was over haar nieuwe vlam. Kritiek over partners valt niet altijd goed.
Overigens zou ik me ook zorgen maken over haar, ik zou haar bellen en vooralsnog dan niets zeggen over jouw twijfels over haar vriend.
Overigens zou ik me ook zorgen maken over haar, ik zou haar bellen en vooralsnog dan niets zeggen over jouw twijfels over haar vriend.
cochise wijzigde dit bericht op 20-09-2025 13:58
1.02% gewijzigd
zaterdag 20 september 2025 om 13:48
Nee.Teveel via via gelul al met die collega van haar ook.JellyBeans99 schreef: ↑20-09-2025 13:46Misschien anders toch peilen bij een andere vriendin van haar of zij weet waarom ze geen contact meer zoekt.
Merk dat ik het lastig vind om die drempel over te stappen en haar te bellen na zo lang geen contact en negeerd te worden.
zaterdag 20 september 2025 om 14:04
Dat snap ik wel. En als hij echt een rode vlag is is dit ook zijn doel.JellyBeans99 schreef: ↑20-09-2025 13:46
Toch gewoon bellen, het lang niets gehoord. Hoe is het met je. Koetjes en kalfjes. Dan dan dan weer eens samen een koffietje doen?
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in