Napraattopic 2025.8, met geklets en een brandend zonnetje

13-08-2025 14:42 1619 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.8 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-08-2025 20:17
0.13% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Fantasy schreef:
20-09-2025 13:12
Ik vind honden sowieso smerige beesten met hun gerol door weet ik veel wat en dat poep vreten. Mijn kat haalt er ook haar neus voor op.
Ik heb maar een hond gehad die dat deed, de andere vier niet. Ontlasting eten kan ook wijzen op medische problemen en is helemaal niet grappig sowieso.
Si abra la puerta hay lobos.
feow schreef:
20-09-2025 10:20
Ik had ook verwacht dat dat verschil groter zou zijn.

Zoonlief heeft op de harde manier geleerd dat het écht prettiger is om niet gebruikt eigen risico aan het eind terug te krijgen, dan een iets lagere premie per maand te hebben en ineens 385 te moeten betalen.

Dat is natuurlijk geen gegeven ofzo. Ik vind dat helemaal niet prettiger en zie geen enkele reden om geld weg te zetten bij een zorgverzekering.
Rabarbara schreef:
20-09-2025 13:13
Ik heb al jaren geen hond meer en ik heb echt het idee dat ik een compleet achterhaalde visie heb op de hele hondenhouderij. Er zit een collie in een asiel in de buurt en ik was even in verleiding gebracht, maar ik denk niet dat het een goed idee is.
Klopt. Je moet tegenwoordig elke paar weken naar de hondenspa.
Frizz schreef:
20-09-2025 12:46
Brrrrr door dat hondentopic word ik alleen maar minder fan van honden.

Snap ik, als je leest dat ze die hond lekker loslaten en die dan lekker een tijd z'n eigen gang gaat zonder dat ze ook maar enig idee hebben wat ie uitspookt. Hopelijk komt het omdat ze er totaal niet bij nagedacht heeft en enkel de 'opdracht' van de eigenaar steeds opgevolgd heeft en gaat ze beseffen dat dit gewoon echt niet kan en daarnaar handelen. Maar dat gaat dan een flinke investering vragen van hen uit en de meeste mensen hebben daar helemaal geen zin in en kiezen dan veel liever voor de makkelijke weg (met overlast voor anderen).
Star⁴ schreef:
20-09-2025 13:17
Klopt. Je moet tegenwoordig elke paar weken naar de hondenspa.

Ja die is wel echt geweldig :HA: . Nou is het ook wel zo dat je met sommige vachten beter een paar keer per jaar naar de trimmer gaat (of het zelf leert doen), maar dat zijn niet de vachten die ik zelf in huis zou halen.
S-Groot schreef:
20-09-2025 13:20
Snap ik, als je leest dat ze die hond lekker loslaten en die dan lekker een tijd z'n eigen gang gaat zonder dat ze ook maar enig idee hebben wat ie uitspookt. Hopelijk komt het omdat ze er totaal niet bij nagedacht heeft en enkel de 'opdracht' van de eigenaar steeds opgevolgd heeft en gaat ze beseffen dat dit gewoon echt niet kan en daarnaar handelen. Maar dat gaat dan een flinke investering vragen van hen uit en de meeste mensen hebben daar helemaal geen zin in en kiezen dan veel liever voor de makkelijke weg (met overlast voor anderen).
Dat was echt een erg vreemde post.
Ik las de waterblazer voor de hond in eerste instantie als net regenjasje. Wel zo netjes, als je naar de hondenspa gaat.
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
Lebow schreef:
20-09-2025 14:58
Ik las de waterblazer voor de hond in eerste instantie als net regenjasje. Wel zo netjes, als je naar de hondenspa gaat.
:rofl: Nageltjes laten doen en helemaal klaar

Afbeelding
Ah, de watertuxedo :$
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
S-Groot schreef:
20-09-2025 13:21
Ja die is wel echt geweldig :HA: . Nou is het ook wel zo dat je met sommige vachten beter een paar keer per jaar naar de trimmer gaat (of het zelf leert doen), maar dat zijn niet de vachten die ik zelf in huis zou halen.
Ik zou sowieso geen vachten in huis halen. Zo zielig voor de hondjes.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
Ik heb dat hondige topic nu eens goed doorgenomen en ik had al vrij weinig zin in een hond, maar nu is het echt klaar hoor. Gatverdamme.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
S-Groot schreef:
20-09-2025 13:20
Dat, maar ik denk dat er ook wel iets in de beeldvorming zit. Dan denken mensen het goed te doen door naar een puppycursus te gaan waar je de hond eigenlijk leert zich te gedragen in specifieke situaties, maar je moet als eigenaar ook leren over bijv. hondentaal (inclusief het nut daarvan ook voor de eigenaar om te kunnen anticiperen!), en hoe je je hond begeleidt in diverse omgevingen. Ik denk dat dat vanuit hondentrainers nog wel wat meer benadrukt mag worden.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Lange vrouwen hebben de mensheid veel misdaan, blijkbaar.
Rabarbara schreef:
20-09-2025 19:09
Gewelddadige monsters zijn het.
Rabarbara schreef:
20-09-2025 19:09
And proud of it.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
canis-felis schreef:
20-09-2025 17:18
Dat, maar ik denk dat er ook wel iets in de beeldvorming zit. Dan denken mensen het goed te doen door naar een puppycursus te gaan waar je de hond eigenlijk leert zich te gedragen in specifieke situaties, maar je moet als eigenaar ook leren over bijv. hondentaal (inclusief het nut daarvan ook voor de eigenaar om te kunnen anticiperen!), en hoe je je hond begeleidt in diverse omgevingen. Ik denk dat dat vanuit hondentrainers nog wel wat meer benadrukt mag worden.

Ja het niveau is vaak bedroevend. Tegelijkertijd zie ik ontzettend veel eigenaren die helemaal geen zin hebben om het echte werk te doen, veel meer dan wat trucjes aanleren komt het dan vaak niet. Geen zin, geen tijd, geen prioriteit. Kan het hen schelen dat de hond niet luistert, er gebeurt toch 'niks'?
Lady*Voldemort schreef:
20-09-2025 17:00
Ik heb dat hondige topic nu eens goed doorgenomen en ik had al vrij weinig zin in een hond, maar nu is het echt klaar hoor. Gatverdamme.

Tss! Honden zijn geweldig! Nou moet ik wel zeggen dat de oppashond die om de haverklap door vossenpoep rolde en dan langs je kwam schuren voor een aai niet mijn cup of tea was. Mijn eigen honden zijn natuurlijk altijd goed opgevoed, die doen zulke gore dingen niet :proud: . Heb ook nooit een hond gehad die door dreksloten ging, lijkt me inderdaad wel echt ranzig en een hoop gedoe.
Maar hier dus geen 'gadverdammes', wel heel erg veel plezier en mooie kameraadschap :heart: .
Zie de topictitel "gevoerde regenjas" moet van mezelf en mijn domme gevoel voor humor denken "Waarmee? Met boterhammen met pindakaas?"
:HA:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven