bepalen kinderen het prive leven van een ouder?
maandag 22 september 2025 om 10:40
Ik wil graag jullie feedback
Ik heb een relatie met een man met kinderen met als leeftijd 19 en 17 jaar.
We hebben al een tweetal jaren een relatie
Hij woont erg klein dus kwam vaak naar me als zijn kinderen bij hem logeren.
Een tijdje geleden hadden zijn kinderen met hem een gesprek en zeiden dat ze niet graag meer bij hem komen logeren omdat hij vaak naar me is en ze dan niemand hebben (ze hebben geen vrienden en ondernemen zelf niets zonder hun vader).
Sindsdien komt hij nog amper naar me in de week dat zijn kinderen bij hem logeren omdat hij ze niet wilt verliezen (zo drukte hij het uit tegen me) .
Nu was mijn vraag, als een partner al grotere kinderen heeft, bepalen zij dan hoe vaak hun vader/moeder savonds weggaat of hobbies uitvoert?
Ik vind zelf dat een ouder ook een eigen leven mag hebben zeker als de kinderen al ouder zijn en je niet de slaaf moet zijn van je kinderen. Uiteraard doe je ook dingen met je kinderen
Ik heb een relatie met een man met kinderen met als leeftijd 19 en 17 jaar.
We hebben al een tweetal jaren een relatie
Hij woont erg klein dus kwam vaak naar me als zijn kinderen bij hem logeren.
Een tijdje geleden hadden zijn kinderen met hem een gesprek en zeiden dat ze niet graag meer bij hem komen logeren omdat hij vaak naar me is en ze dan niemand hebben (ze hebben geen vrienden en ondernemen zelf niets zonder hun vader).
Sindsdien komt hij nog amper naar me in de week dat zijn kinderen bij hem logeren omdat hij ze niet wilt verliezen (zo drukte hij het uit tegen me) .
Nu was mijn vraag, als een partner al grotere kinderen heeft, bepalen zij dan hoe vaak hun vader/moeder savonds weggaat of hobbies uitvoert?
Ik vind zelf dat een ouder ook een eigen leven mag hebben zeker als de kinderen al ouder zijn en je niet de slaaf moet zijn van je kinderen. Uiteraard doe je ook dingen met je kinderen
maandag 22 september 2025 om 10:44
Tuurlijk heb je als ouder je eigen leven. Ik snap wel dat als de kinderen maar af en toe bij hem komen "logeren", ze het niet leuk vinden dat hij dan ook nog weg is. En je beschrijft het allemaal wel vanuit heel negatieve benadering vind ik, "slaaf" etc. Een man daten met kinderen, ook wanneer ze volwassen zijn, heeft consequenties. Die kinderen gaan niet weg en zullen altijd onderdeel uitmaken van zijn leven.
aneso wijzigde dit bericht op 22-09-2025 10:46
Reden: Verkeerd gelezen
Reden: Verkeerd gelezen
5.82% gewijzigd
maandag 22 september 2025 om 10:44
Zijn kinderen bij hem logeren? Bij hem wonen, bedoel je, neem ik aan?
Slaaf van je kinderen? Je vriend heeft voor zijn kinderen gekozen. Het is zijn taak om ze naar volwassenheid te begeleiden. Als ze wat ouder worden kan je heus wel eens een nachtje weg, maar ik vind het absurd structureel niet thuis te zijn in de week dat je kinderen bij je wonen. Hij ziet ze al maar de helft van de tijd.
Slaaf van je kinderen? Je vriend heeft voor zijn kinderen gekozen. Het is zijn taak om ze naar volwassenheid te begeleiden. Als ze wat ouder worden kan je heus wel eens een nachtje weg, maar ik vind het absurd structureel niet thuis te zijn in de week dat je kinderen bij je wonen. Hij ziet ze al maar de helft van de tijd.
maandag 22 september 2025 om 10:45
maandag 22 september 2025 om 10:48
Waarom zo zwart/wit? Juist fijn als een vader zo betrokken is en rekening houdt met zijn kinderen, ook al zijn zij 19 en 17 jaar! Ik zou dat juist een groot pluspunt vinden.
Heb jij zelf ook kinderen, omdat hij vaker naar jou kwam? Er zal vast een tussenweg te vinden zijn als de liefde groot genoeg is lijkt mij.
Heb jij zelf ook kinderen, omdat hij vaker naar jou kwam? Er zal vast een tussenweg te vinden zijn als de liefde groot genoeg is lijkt mij.
Live Life to the fullest
maandag 22 september 2025 om 10:48
Heel goed dat vader eindelijk naar ze luisterde. Jammer dat kinderen hun ouder moeten vertellen dat ze wat aandacht en zorg en opvoeding van hem willen.
Dat hij zelf niet kan bedenken dat hij te weinig thuis is voor ze.
Maar het is fijn dat ze toch hebben kunnen laten doordringen dat hij vooral als eerst een vader is.
Dat hij zelf niet kan bedenken dat hij te weinig thuis is voor ze.
Maar het is fijn dat ze toch hebben kunnen laten doordringen dat hij vooral als eerst een vader is.
maandag 22 september 2025 om 10:49
Inderdaad, TO is echt niet helemaal tof.Mariejan schreef: ↑22-09-2025 10:44Zijn kinderen bij hem logeren? Bij hem wonen, bedoel je, neem ik aan?
Maximaal, misschien is nog minder ook.
Dus de kinderen zijn om de week bij hem.
In de week dat zijn kinderen er niet zijn is hij met jou en in de week dat de kinderen bij hem zijn gaat hij ook (deels) naar jou.
Dus hij brengt meer tijd door met jou zonder kinderen, dan tijd door met zijn kinderen (al dan niet met jou erbij.
Tuurlijk zijn de kinderen groot en hoef je niet meer 24/7 op elkaars lip te zitten, maar hier zijn de verhoudingen wel erg scheef mijns inziens.
In de week dat zijn kinderen er niet zijn is hij met jou en in de week dat de kinderen bij hem zijn gaat hij ook (deels) naar jou.
Dus hij brengt meer tijd door met jou zonder kinderen, dan tijd door met zijn kinderen (al dan niet met jou erbij.
Tuurlijk zijn de kinderen groot en hoef je niet meer 24/7 op elkaars lip te zitten, maar hier zijn de verhoudingen wel erg scheef mijns inziens.
maandag 22 september 2025 om 10:52
Tuurlijk heb je als ouder een eigen leven, maar als je kinderen een (groot?) deel van de tijd niet bij jou zijn, dan is het als ze thuiswonend zijn en ongeacht hoe oud ze zijn, natuurlijk nogal gek als jij op die dagen steeds maar weg bent en ze aan hun lot over laat. Dat betekent niet dat je nooit meer de deur uit mag en geen hobby zou mogen hebben, uiteraard. Wil hij zijn kinderen in die dagen zelf dan ook niet zoveel mogelijk zien? En vind jij het zelf ook niet een flink signaal dat zijn kinderen niet meer bij hem willen zijn?
Bovendien is het geen kwestie van logeren. Als het goed is, is het ook gewoon hun thuis.
Bovendien is het geen kwestie van logeren. Als het goed is, is het ook gewoon hun thuis.
maandag 22 september 2025 om 10:55
Jouw partner, zijn ex en (op deze leeftijd waarschijnlijk ook) de kinderen hebben deze omgangsregeling afgesproken. Die omgangsregeling is voor 'omgang', dus dusdanig afwezig zijn dat de kinderen ervaren dat er geen recht wordt gedaan aan de omgang met elkaar past daar niet bij.
Beetje vreemd om te doen alsof je partner een handelingsonbekwame dweil is die 'een slaaf' is als hij wordt gewezen op afspraken die hij zelf heeft gemaakt.
Beetje vreemd om te doen alsof je partner een handelingsonbekwame dweil is die 'een slaaf' is als hij wordt gewezen op afspraken die hij zelf heeft gemaakt.
maandag 22 september 2025 om 10:57
maandag 22 september 2025 om 10:59
maandag 22 september 2025 om 11:00
En even ter illustratie: ik heb stiefkinderen in die leeftijd en die gaan natuurlijk veel hun eigen gang, vinden het prima om af en toe (het gebeurt hier eigenlijk nooit) eens een nachtje alleen thuis te zijn, maar vinden het fijn dat hun vader er is, dat hij 's ochtends een lampje heeft aangedaan, weet dat ze die dag een proefwerk hebben, 's avonds kookt, dat ze met hem de hond uit kunnen laten als ze er zin in hebben etc. Gewoon, dat hij er is dus. Hun moeder heeft ook een tijd gehad dat ze veel weg was en dat resulteerde er inderdaad in dat ze daar eigenlijk niet meer wilden zijn. Het heeft lang geduurd voor dat weer een beetje hersteld was en is nog steeds 'work in progress' omdat ze zich door haar in de steek gelaten voelden.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in