bepalen kinderen het prive leven van een ouder?
maandag 22 september 2025 om 10:40
Ik wil graag jullie feedback
Ik heb een relatie met een man met kinderen met als leeftijd 19 en 17 jaar.
We hebben al een tweetal jaren een relatie
Hij woont erg klein dus kwam vaak naar me als zijn kinderen bij hem logeren.
Een tijdje geleden hadden zijn kinderen met hem een gesprek en zeiden dat ze niet graag meer bij hem komen logeren omdat hij vaak naar me is en ze dan niemand hebben (ze hebben geen vrienden en ondernemen zelf niets zonder hun vader).
Sindsdien komt hij nog amper naar me in de week dat zijn kinderen bij hem logeren omdat hij ze niet wilt verliezen (zo drukte hij het uit tegen me) .
Nu was mijn vraag, als een partner al grotere kinderen heeft, bepalen zij dan hoe vaak hun vader/moeder savonds weggaat of hobbies uitvoert?
Ik vind zelf dat een ouder ook een eigen leven mag hebben zeker als de kinderen al ouder zijn en je niet de slaaf moet zijn van je kinderen. Uiteraard doe je ook dingen met je kinderen
Ik heb een relatie met een man met kinderen met als leeftijd 19 en 17 jaar.
We hebben al een tweetal jaren een relatie
Hij woont erg klein dus kwam vaak naar me als zijn kinderen bij hem logeren.
Een tijdje geleden hadden zijn kinderen met hem een gesprek en zeiden dat ze niet graag meer bij hem komen logeren omdat hij vaak naar me is en ze dan niemand hebben (ze hebben geen vrienden en ondernemen zelf niets zonder hun vader).
Sindsdien komt hij nog amper naar me in de week dat zijn kinderen bij hem logeren omdat hij ze niet wilt verliezen (zo drukte hij het uit tegen me) .
Nu was mijn vraag, als een partner al grotere kinderen heeft, bepalen zij dan hoe vaak hun vader/moeder savonds weggaat of hobbies uitvoert?
Ik vind zelf dat een ouder ook een eigen leven mag hebben zeker als de kinderen al ouder zijn en je niet de slaaf moet zijn van je kinderen. Uiteraard doe je ook dingen met je kinderen
maandag 22 september 2025 om 12:44
Karolien schreef: ↑22-09-2025 12:11Ik begrijpheel goed dat je als vader of moeder graag tijd spendeert met je kinderen.
Maar dat je kinderen zelf zeggen dat je maar 1 keer per week weg mag gaan voor maximum 2 uurtjes of dat ze anders niet meer komen dat vind ik een soort beklemming en kan je als ouder zelfs geen hobbie hebben buitenshuis
Ik vind dit echt heel moeilijk te geloven. Verzin je dit nu om het topic naar je hand te zetten in de hoop dat wij nu gaan zeggen: oh maar natuurlijk, dat is belachelijk!
(want dat zou het inderdaad wel zijn als dit letterlijk zo gezegd zou zijn, maar ik geloof er eerlijk gezegd weinig van)
maandag 22 september 2025 om 12:45
ik heb hem al een paar keer dit gevraagd waarom hij dan kinderen heeft als hij zo aan zijn vrijheid hecht en zijn antwoord was dat hij ook heel graag kinderen wilde, niks is zwart wit vermoed ik ..canis-felis schreef: ↑22-09-2025 12:40Exact.
En TO, die kinderen, daar heeft hij zelf voor gekozen. Mijn vrijheid was voor mij een van de redenen om niet voor kinderen te kiezen. Je moet je pijlen op je partner richten, niet op de kinderen.
maandag 22 september 2025 om 12:46
is jammer genoeg de waarheidCharlotta schreef: ↑22-09-2025 12:44Ik vind dit echt heel moeilijk te geloven. Verzin je dit nu om het topic naar je hand te zetten in de hoop dat wij nu gaan zeggen: oh maar natuurlijk, dat is belachelijk!
(want dat zou het inderdaad wel zijn als dit letterlijk zo gezegd zou zijn, maar ik geloof er eerlijk gezegd weinig van)
+1Charlotta schreef: ↑22-09-2025 12:44Ik vind dit echt heel moeilijk te geloven. Verzin je dit nu om het topic naar je hand te zetten in de hoop dat wij nu gaan zeggen: oh maar natuurlijk, dat is belachelijk!
maandag 22 september 2025 om 12:47
maandag 22 september 2025 om 12:49
En wat zegt dat jou? Wat ga je doen?
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
maandag 22 september 2025 om 12:51
maandag 22 september 2025 om 12:55
maandag 22 september 2025 om 13:10
maandag 22 september 2025 om 13:13
Dat hij zich een gevangene voelt van zijn kinderen, is erg. Ik hoop maar dat de kinderen dat nooit zullen merken. Maar het is niet het probleem van de kinderen en ook niet van jou. Het is niet aan jou om hier een rol in te pakken.
Als hij hier zo over klaagt, stuur je het gesprek een andere kant op óf benoem je ronduit dat jij hier niets mee kunt. Zou je overigens ook niet moeten willen. Gooi geen olie op dit vuur, hou je afzijdig.
Als hij hier zo over klaagt, stuur je het gesprek een andere kant op óf benoem je ronduit dat jij hier niets mee kunt. Zou je overigens ook niet moeten willen. Gooi geen olie op dit vuur, hou je afzijdig.
maandag 22 september 2025 om 13:17
Je en dat is zijn eigen inbreng, dan had hij zijn dingdong in zijn broek moeten laten.
Je kinderen blijven je eigen keuze en verantwoording.
Hoewel ik nul van het feit geloof dat ze hem niet even zijn hobby laten uitoefenen, laat ik het zo zeggen...ik denk eerder dat of hij of jij dat hier nu van maakt.
maandag 22 september 2025 om 13:20
Wat een non vraag to. Ja natuurlijk bepaalt een vader dat hij tijd en aandacht wil besteden aan zijn kinderen in de beperkte tijd dat ze bij hem zijn. Als mijn kinderen op bezoek komen, vinden ze het óók fijn als iig een van ons thuis is. Deze kinderen komen nl. niet langs om het behang te bestuderen, maar om tijd met hun vader door te brengen.
Kinderen van deze leeftijd zullen het heus geen probleem vinden als je eens weg bent, maar niet als dat structureel voor het grootste deel vd tijd is. Ik heb niet bijgelezen, dus misschien is dit al gevraagd of heb je het al benoemd, maar dat deze kinderen niet zoveel ondernemen, zou dat ook te maken kunnen hebben met de woonplek van vader? Dat de woonplek van moedern eigenlijk hun huis is waar hun vrienden wonen en hobby's zijn en dat de woonplek van vader niet echt voorziet in dat gevoel van 'eigen'? Probeer je dan eens in te leven hoe gezellig het is als je om de week op een logeerkamer zit met een bed en een kast, wat niet eigen voelt en waar je leven niet ligt. Dan wordt het best lastig om van daaruit te bedenken hoe je je daar een week lang moet gaan vermaken.
Het klinkt alsof je bijzonder weinig inlevingsvermogen hebt in ouders en jong volwassen kinderen, de behoeften van kinderen binnen een gezin, de behoefte van een ouder naar hun kind en uberhaupt wat jongeren nodig hebben. Misschien moet je de relatie heroverwegen als je hier niet toe in staat bent.
Edit: en deze man moet zijn grotejongensbroek gaan aantrekken
Kinderen van deze leeftijd zullen het heus geen probleem vinden als je eens weg bent, maar niet als dat structureel voor het grootste deel vd tijd is. Ik heb niet bijgelezen, dus misschien is dit al gevraagd of heb je het al benoemd, maar dat deze kinderen niet zoveel ondernemen, zou dat ook te maken kunnen hebben met de woonplek van vader? Dat de woonplek van moedern eigenlijk hun huis is waar hun vrienden wonen en hobby's zijn en dat de woonplek van vader niet echt voorziet in dat gevoel van 'eigen'? Probeer je dan eens in te leven hoe gezellig het is als je om de week op een logeerkamer zit met een bed en een kast, wat niet eigen voelt en waar je leven niet ligt. Dan wordt het best lastig om van daaruit te bedenken hoe je je daar een week lang moet gaan vermaken.
Het klinkt alsof je bijzonder weinig inlevingsvermogen hebt in ouders en jong volwassen kinderen, de behoeften van kinderen binnen een gezin, de behoefte van een ouder naar hun kind en uberhaupt wat jongeren nodig hebben. Misschien moet je de relatie heroverwegen als je hier niet toe in staat bent.
Edit: en deze man moet zijn grotejongensbroek gaan aantrekken
nomennescio wijzigde dit bericht op 22-09-2025 13:28
Reden: toevoeging over pa
Reden: toevoeging over pa
2.68% gewijzigd
maandag 22 september 2025 om 13:26
Onaantrekkelijk zo'n man die gaat lopen klagen over anderen. Het is een grote vent en een grote vent kan een normaal gesprek voeren met de mensen om hem heen. Als kinderen aangeven behoefte te hebben om hem veel te zien, kan hij ook op onderzoek uitgaan wat maakt dat zijn kinderen die behoefte zo sterk voelen. Misschien hebben ze wel niks te doen bij hem thuis. Wonen hun vrienden allemaal een heel eind uit de buurt. Misschien rijdt er wel geen bus.
Hoe dan ook, ipv klagen kan hij ook in beweging komen en zichzelf niet als slachtoffer opstellen en meer leidend zijn in wat er zich in zijn huishouden afspeelt. Door de koppen bij elkaar te steken en te zoeken naar oplossingen. En ja, dan kun je soms ook een grens aangeven (joh, ik ga gewoon sporten, ik was niet van plan om elke avond je hand te gaan vasthouden). Maar éérst ga je op onderzoek uit wat er achter deze behoeften steekt en of je daar iets mee kan.
Kleutergedrag dit.
maandag 22 september 2025 om 13:26
Jep, er staat heel duidelijk 1 keer het woord 'hobby' in de een na laatste alinea.
De andere alinea's gaan voornamelijk over het denigreren van zijn kinderen (ze doen niets zelf, hebben geen vrienden, kinderen bepalen hoe vaak een vader weg mag, kinderen maken hun vader tot hun slaaf) en over dat je hem DAAROM nu minder ziet..... Dus nee, totaal niet overtuigend het issue naar 'hobby' om proberen te draaien. Je vindt zijn kinderen een stuk aan je been. Dat is overduidelijk.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in