Wat je niet hardop wil zeggen deel XIV

06-02-2025 13:43 1245 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
En weer door in dit verse topic.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Henk-und-Roelie schreef:
20-09-2025 16:00
Helaas bij iedere demonstratie hetzelfde, dan worden de paarden van de bereden politie bekogeld. Arme beesten :(

Ik zie overigens geen NSB-vlaggen, hadden die vlaggen?
Wel zie ik de Nederlandse vlaggen en een aantal met oranje, wit, blauw met in het midden Voc (?)

edit: wat een zooi!
Ja, eentje met horizontaal twee banden: rood en zwart. In het midden een driehoek met daarin ‘nsb’ en een wapenschild met gouden leeuw (met als achtergrond wapenschild de Nederlandse vlag).

De prinsenvlag heeft Mussert wel tot ergens ver in 1944 vrolijk laten wapperen bij zijn hoofdkantoor.
Dus wat Wilders in het verleden ook zat te zeiken dat ‘oranje, blanje, bleu’ niet van de nsb is geweest, het is wel o.a. daardoor zeer besmet geraakt.
LemoosGaatDoor schreef:
20-09-2025 17:32
Ja, eentje met horizontaal twee banden: rood en zwart. In het midden een driehoek met daarin ‘nsb’ en een wapenschild met gouden leeuw (met als achtergrond wapenschild de Nederlandse vlag).

De prinsenvlag heeft Mussert wel tot ergens ver in 1944 vrolijk laten wapperen bij zijn hoofdkantoor.
Dus wat Wilders in het verleden ook zat te zeiken dat ‘oranje, blanje, bleu’ niet van de nsb is geweest, het is wel o.a. daardoor zeer besmet geraakt.
OMG, en dan gaan er nog mensen daarmee naar een demonstratie (6)
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
Henk-und-Roelie schreef:
20-09-2025 16:00
Helaas bij iedere demonstratie hetzelfde, dan worden de paarden van de bereden politie bekogeld. Arme beesten :(

Ik zie overigens geen NSB-vlaggen, hadden die vlaggen?
Wel zie ik de Nederlandse vlaggen en een aantal met oranje, wit, blauw met in het midden Voc (?)

edit: wat een zooi!
Ja vreselijk :(
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Ik wist niet dat wij zoveel rotzooi hadden, lees, oude kleding en schoenen.
Bij elkaar ruim 7 vuilniszakken vol en 1 zak met nog goede, te kleine jeans.
Die laatste heb ik een adresje voor, de rest weg ermee.

Wat kan een mens een zooi verzamelen.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Je weet wat struisvogels doen, he!!!
Ik zie jou zo voor me.
pepexx schreef:
21-09-2025 16:52

Herkenbaar :HA:
Voor iedereen een groene tuin
pepexx schreef:
21-09-2025 16:52

Oude kleding... ik moet ook echt even door mijn kast heen. :facepalm: Schoenen die op zijn, gaan meestal wel snel weg. Ik heb laatst 3-4 paar weggedaan. Dat waren van die goedkope ballerina's die ik dan op mijn werk achterliet. Maar omdat ik ze al een paar jaar niet gedragen had, waren de zolen helemaal verdroogt. Dus kon de een na de ander weg doen. Nu moet ik nieuwe hebben, want ik werk weer op een locatie waar ik ze kan achterlaten ipv steeds meenemen...

Verder... hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik vraagtekens zet bij hoe ik opgevoed ben. Of misschien eerder... niet opgevoed ben?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Hoezo zou jij dan niet opgevoed zijn? (#nieuwsgierig Aagje)
Godsamme, dankzij een update van Microsoft staan nu al mijn teams door elkaar, ik kan niks meer vinden!
Je zou zeggen dat een ezel zich niet twee keer tegen dezelfde steen stoot, maar het ziet er naar uit dat nogal wat kiezers in Nederland dat toch wel gaan doen.
Pluviofiel|Firm believer of Karma
Waarom mist er bij een narcist zelfreflectie?
LemoosGaatDoor schreef:
22-09-2025 13:33
Hoezo zou jij dan niet opgevoed zijn? (#nieuwsgierig Aagje)
Omdat ik zo terugkijkend tot de conclusie ben gekomen dat mijn ouders erg afwezig waren in mijn leven vanaf dat ik naar de middelbare school ging. Dus dat ik op best wel wat vlakken opgevoed ben door de omstandigheden en eigen inzichten.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Kidneybean schreef:
22-09-2025 14:35
Je zou zeggen dat een ezel zich niet twee keer tegen dezelfde steen stoot, maar het ziet er naar uit dat nogal wat kiezers in Nederland dat toch wel gaan doen.
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen. Maar de mens dat domme dier, doet het wel een keer of vier. :lol:
Mijn leidinggevende heeft gevraagd of ik wat op papier kan zetten wat ik nu precies. wil. Dit is de ongecensureerde versie ;-D

Ik weet wat ik gezegd heb een aantal weken geleden: zet mij desnoods voltijds op de *product X*. Begrijp ook dat ik dit uit frustratie gezegd heb. Alles wat ik zeg, wordt voor mijn gevoel tegen me gebruikt. Ik voel me met mijn rug tegen de muur gezet. Dat voel ik elke keer weer als we een inhoudelijk gesprek voeren. Ja, dan wordt ik emotioneel uit frustratie omdat er niet geluisterd wordt. Maar dat wordt geframed als: oh zie je wel, ze is weer op het randje. Zit je nog wel op je plaats?

Dat zelfde gebeurd ook als ik mijn grens aangeef. En telkens als er afspraken zijn (opleiding die ik 4 jaar geleden zou volgen), dan is er telkens weer wat. Een migratie, een burn-out van collega X, collega Y (die al lange tijd niet functioneerd) zijn pijlen op mij richt en me subtiel begint te treiteren en uiteindelijk op straat gezet wordt. Dat jullie vergeten om aan dossiervorming te doen en hem niet juist op de keien flikkeren, is maar een klein detail. En dan heb ik er zelf ook (naar jullie idee té) lang uitgelegen. En bij het eerste gesprek kreeg ik te horen: wil je elders reintegreren? En dan informeerde ik eens, en dan mocht het opeens niet meer. Stick to the fucking plan.

Er zijn teamleden die zich meer kunnen profiteren. Opeens moeten we binnen twee weken vaker aanwezig zijn. Het is dat ik wat kon regelen met mijn man, maar ook hij is niet blij dat hij dagen moest omgooien. Maar dat we vaker aanwezig moesten zijn, ging in toen de Treiteraar wegging. En hij werd overal van vrijgesteld.

Zie ook wat er afgelopen zomer is gebeurt. Het ruilen van dagen? IK wilde ook wat anders, maar IK was de gene die zich weer opofferde. Voor een collega die ik ook als vriend beschouw(de). Boy I was wrong. Ik weet: met vrienden moet je wandelen, niet handelen. Dat de collega die dag meteen aanpakte om eerder op vakantie te gaan zonder dit te communiceren naar mij, was prima volgens jou. Want ja, stel dat het een noodgeval was. (ik schaar klussen en hiken niet onder noodgevallen, maar wie ben ik om dat te oordelen?) Want ik heb het zelf aangeboden om die dag te werken. Ja, omdat meneer liep te janken dat hij die dag niet alleen wilde werken. Ja, ik had een dag met het hele gezin, maar ik moest daarvoor ook mijn kinderen een andere dag moederziel alleen laten om hem te helpen. En nee, dit is niet 1x maar 2x voorgekomen. Wordt er dan voor mij opgekomen? Nee. Er wordt niet gezegd: vervelend wat er gebeurd is, we gaan dit de volgende keer anders aanpakken? Nee, het kan zomaar weer gebeuren. Want ja, stress vanwege een verbouwing. Ik heb ook stress met een gezin dat over 2 dagen zou gaan en er nog dingen geregeld moeten worden. Ik voel geen begrip. Maar jij daarentegen heb zoveel vakantie dagen, met kinderen en echtgenoten die om de haverklap ziek, zwak en misselijk zijn… ik kan er alleen maar van dromen.

In die gesprekken voel ik me neergezet als “de lastpak die nog over is” uit het “groepje Piet-Nelis-Marietje”, uit het verleden van ons team. Ik wil deze periode achter me laten. Ik wil niet meer behandeld worden als die persoon die lang uitgevallen is. Maar dat blijft waarschijnlijk voor altijd aan me kleven zolang ik hier nog rondloop.

Ik ben er klaar mee dat wij altijd maar met jou mee moeten buigen. Hoe zie jij dat het andersom gebeurt? Telkens als ik aangeef wat mijn grens is, of wat ik wil is er wel elke keer wat. Dan zijn er collega’s die weg gaan, of een migratie aan de gang. Jullie weten inmiddels wat mijn zwakke plek is: ik stel mij dienstbaar op. Ik heb geleerd van het verleden, maar daarin is er geen groei vanuit de organisatie gekomen. Het moet vergeten worden want het is voor jou tijd gebeurd. Als ik de grens aangeef dan krijg ik te horen: zit je hier nog wel op je plaats? Ja, dat vraag ik me inderdaad dan wel af. Niet omdat ik mijn werk niet fijn vind. Maar omdat ik de samenwerking met jou niet fijn vind verlopen. Niet omdat ik mijn zin wil doordrammen, maar omdat ik geen begrip bij jouw vindt als ik je wijs op de punten waar ik tegen aanloop. Ik moet met mijn XXXL in jouw XXXS malletje passen

De vacature die je uit hebt staan: Heel fijn. We zouden er in het oorspronkelijke plan 3 krijgen. En we zitten met wat pijn en moeite op 1. In januari vonden we al niemand die naar jou idee perfect was, onze nieuwe collega vonden we bij toeval via een andere vacature voor onze organisatie. Dus vind je het heel gek dat ik hier geen vertrouwen in heb? En oh wat ik heb ik spijt dat ik zelf die baan afgewezen had. En achteraf, zou ik er met alle liefde 800 euro op achteruit gaan mét minder uren werken. Dan had ik nu in mijn laatste weken of dagen gezeten. En dat na 16 jaar in dienst te zijn.
Noooo, ik ben de naam van het youtubekanaal kwijt over romance or scam :cry:
@Roelie even je kijkgeschiedenis nalopen?

OT: zou het door die covid-vacin komen dat ik nu moeite heb met zwanger worden? :sigh: :wtf:

*ben absoluut niet van de comploten maar ving vandaag een gesprek er over op en sindsdien laat het me niet los, al denk ik van niet*
Relax we're all crazy, it's not a competition
Rouge__ schreef:
22-09-2025 20:48
@Roelie even je kijkgeschiedenis nalopen?

OT: zou het door die covid-vacin komen dat ik nu moeite heb met zwanger worden? :sigh: :wtf:

*ben absoluut niet van de comploten maar ving vandaag een gesprek er over op en sindsdien laat het me niet los, al denk ik van niet*
Ik kijk het niet iedere dag (had ik waarschijnlijk beter wel kunnen doen :twisted: ).

Die theorie van dat vaccin kun je beter wel loslaten. Let it go, let it go B-)
Even een tijdje je gedachte op iets anders zetten en die spanning uit hoofd en lijf :hug:
Rouge__ schreef:
22-09-2025 20:48

Je zoekt een verklaring en dat is begrijpelijk.

Maar wel / niet zwanger worden is een te complex gebeuren om een conclusie te trekken uit een gesprek (tussen niet-medici neem ik aan) dat je toevallig opvangt.

Als je op alles wat rondvliegt, aanslaat heb je geen leven meer. Want dan mag je niks meer en moet je vanalles en dat allemaal met 0.0 onderbouwing.
dianaf schreef:
22-09-2025 13:23
Oude kleding... ik moet ook echt even door mijn kast heen. :facepalm: Schoenen die op zijn, gaan meestal wel snel weg. Ik heb laatst 3-4 paar weggedaan. Dat waren van die goedkope ballerina's die ik dan op mijn werk achterliet. Maar omdat ik ze al een paar jaar niet gedragen had, waren de zolen helemaal verdroogt. Dus kon de een na de ander weg doen. Nu moet ik nieuwe hebben, want ik werk weer op een locatie waar ik ze kan achterlaten ipv steeds meenemen...

Verder... hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik vraagtekens zet bij hoe ik opgevoed ben. Of misschien eerder... niet opgevoed ben?
Hier de schuur die uitpuilt van de troep die de vader van de kids kocht… toen hij nog hier woonde Echt… weg met al die overbodige zooi :wtf: alleen nu nog tijd en zin vinden om die schuur aan te pakken :facepalm:
Voor iedereen een groene tuin
Ik woon hier zo graag 🥰

En ik durf het maar met mondjesmaat luidop zeggen want ik wil niet opscheppen.

Maar mijn buurt is mooi, jeugdig en levendig met leuke initiatieven.
Mijn appartement is aangenaam en de inrichting wordt steeds mooier en praktischer.
De interactie tussen de buren is fijn en behulpzaam en ik kan er mijn steentje toe bijdragen.

Ik ben zo gelukkig hier 🥹❤️
Nooit gedacht dat mijn woonsituatie mijn geluk zo zou beïnvloeden.

Ik hoop dat mijn gezondheid en de toestanden in de wereld tegenwoordig me toelaten er nog lang van te genieten 🤞

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven