bepalen kinderen het prive leven van een ouder?

22-09-2025 10:40 162 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil graag jullie feedback

Ik heb een relatie met een man met kinderen met als leeftijd 19 en 17 jaar.

We hebben al een tweetal jaren een relatie

Hij woont erg klein dus kwam vaak naar me als zijn kinderen bij hem logeren.

Een tijdje geleden hadden zijn kinderen met hem een gesprek en zeiden dat ze niet graag meer bij hem komen logeren omdat hij vaak naar me is en ze dan niemand hebben (ze hebben geen vrienden en ondernemen zelf niets zonder hun vader).

Sindsdien komt hij nog amper naar me in de week dat zijn kinderen bij hem logeren omdat hij ze niet wilt verliezen (zo drukte hij het uit tegen me) .

Nu was mijn vraag, als een partner al grotere kinderen heeft, bepalen zij dan hoe vaak hun vader/moeder savonds weggaat of hobbies uitvoert?

Ik vind zelf dat een ouder ook een eigen leven mag hebben zeker als de kinderen al ouder zijn en je niet de slaaf moet zijn van je kinderen. Uiteraard doe je ook dingen met je kinderen
dweedledee schreef:
22-09-2025 22:15
Je kunt dat helemaal niet zo stellig concluderen, want je hoort het verhaal maar van één kant. En die kant rammelt van alle kanten. Maar goed, het is natuurlijk wel lekker makkelijk om iemand ongenuanceerd te bashen zonder fatsoenlijke context. Niet mijn stijl, blijkbaar wel de jouwe. Prima toch?
Ja natuurlijk hoor ik het verhaal maar van 1 kant. Lijkt me logisch om mijn reactie te baseren op wat er wordt geschreven dan op wat er (door jou) wordt verzonnen, waarop jij jouw belachelijkmakerij kunt baseren. Over context gesproken.
Karolien schreef:
22-09-2025 10:40

Hij woont erg klein dus kwam vaak naar me als zijn kinderen bij hem logeren.
In je andere topic zeg je dat je om de week, een week bij hem in huis woont.

Dus de ene week woon je bij hem in zijn erg kleine huis en de andere week woont hij bij jou terwijl zijn kinderen alleen in zijn huis zitten?
granny71 schreef:
22-09-2025 22:52
In je andere topic zeg je dat je om de week, een week bij hem in huis woont.

Dus de ene week woon je bij hem in zijn erg kleine huis en de andere week woont hij bij jou terwijl zijn kinderen alleen in zijn huis zitten?
Scherp! En de hamvraag blijft: is die kat er nou wel of niet gekomen?
I am free, yes, I'm free, now I'm on my way...
Mijn partner en ik hebben allebei een set kinderen uit een eerdere relatie en eigenlijk is het antwoord op de vraag uit je topictitel: ja. Kids gaan voor. Zowel bij mij als bij hem. Dat is nooit een punt van discussie geweest.
Als ik je berichten zo lees, denk ik dat je beter zou passen bij een partner zonder kinderen.
Claire45 schreef:
22-09-2025 18:03

Natuurlijk redden kinderen van die leeftijd zich wel, maar het gaat vooral om het gezinsgevoel dat een rode draad is (of zou moeten zijn) in hun leven. Ze zijn nog niet uit huis, ze hebben een grote mate van zelfstandigheid en autonomie, maar hun ‘geluk’ (gevoel van veiligheid en vertrouwen) is afhankelijk van een ouder die het hopelijk net zo leuk en belangrijk vindt om samen te zijn.
Zeker na een scheiding of andere grote veranderingen. De jaren voorafgaand aan een scheiding zijn doorgaans niet bijzonder gezellig. Ik was al het huis uit toen mijn ouders gingen scheiden en vond het best lastig dat de sfeer ineens een stuk gemoedelijker en rustiger was en dat ik dat niet had meegemaakt.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
NomenNescio schreef:
22-09-2025 22:45
Ja natuurlijk hoor ik het verhaal maar van 1 kant. Lijkt me logisch om mijn reactie te baseren op wat er wordt geschreven dan op wat er (door jou) wordt verzonnen, waarop jij jouw belachelijkmakerij kunt baseren. Over context gesproken.
Als er iemand is die dingen erbij verzint, dan ben jij het wel. Al loop jij altijd de mannen uit de verhalen van TO’s te bashen. Zit ongetwijfeld een boel projectie bij. Het zegt vooral heel veel over jou.
Hij ging naar jou terwijl zijn kinderen thuis zaten. Logisch en goed dat hij dat niet meer doet.

Ik denk dat je beter een man zonder kinderen kunt gaan daten.
Ik snap die kinderen wel. Nee ze bepalen niet het leven van hun vader maar andersom bepaald hij met zijn keuze wel hun leven. Ze missen dat weekeind hun eigen vrienden, sport evt uitgaan opties. Ze lijken me inmiddels groot genoeg om alleen thuis te blijven maar snap ce vader ook wel dat hij daarvoor zijn kinderen niet om de week heeft. Dus toch met elkaar in zijn kleine huis of accepteren dat je je vriend in het kinderweekeind niet ziet. Ze zijn te groot om zich noch aan ouders aan te passen en hebben inmiddels een eigen sociaal leven
Karolien schreef:
22-09-2025 12:36
nogmaals, voor mij hoeft hij niet altijd bij me te zijn ik heb vrienden en hobbies, maar tegen mij klaagt hij vaak over dat hij zich gevangen voelt door zijn kinderen en vandaar dit topic
Klinkt nou niet bijzonder aantrekkelijk. Op het moment dat je kiest voor kinderen brengt dat verantwoordelijkheden met zich mee. En dat betekent niet dat je nooit iets voor jezelf kunt doen. Maar wel dat de kinderen een thuis hebben bij vader. En ik vind, als tweede partner van mijn man, dat je daarin ook wat moet meebewegen. Het lijkt erop dat je mokt omdat hij in de weekenden thuis bij de kinderen zit en niet bij jou. Je noemde hem in de OP de slaaf van de kinderen. Vind ik heel harteloos klinken. En jij kiest op jouw beurt voor een man met kinderen die er al eenmaal waren voordat jij in zijn leven kwam.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Bepalen kinderen het privé-leven van een ouder? Niet totaal, maar als ouder bestaat je privéleven wel altijd voor een stuk uit tijd met je kind(eren). Niet iedereen is geschikt als ouder en helaas zijn er altijd mensen die er pas later achter komen dat ze het toch heel lastig hebben om zichzelf niet meer op nummer 1 te kunnen zetten. En soms zijn er ook partners die het heel lastig vinden dat ze niet op nummer 1 staan.

Als je kinderen ouder worden en je hebt de basis goed gelegd, dan komt er weer veel meer ruimte voor jezelf als individu. Dan is er genoeg ruimte voor een partner en een hobby en me-time. Die ruimte is alleen niet absoluut en alomvattend. Dan had je kinderloos moeten blijven. Je bent ouder voor het leven en niet voor even.

Ik doe heel veel dingen los van mijn kind en ze is ook heus wel wat avonden alleen thuis met 20 jaar, maar ik weet en zij weet dat zij altijd prioriteit zal hebben. Dat hoeft ze niet te vragen-dat is vanzelfsprekend. Misschien is dat als kinderloos iemand moeilijker te bevatten. Dat wil niet zeggen dat je acuut altijd je eigen plannen moet schrappen of laten vallen - maar je zal wel rekening houden met de behoeftes van je kind. Althans zo is dat voor mij. En een man die dat aan zijn kant niet zo zou doen, zou voor mij heel onaantrekkelijk zijn.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Karolien schreef:
22-09-2025 12:36
nogmaals, voor mij hoeft hij niet altijd bij me te zijn ik heb vrienden en hobbies, maar tegen mij klaagt hij vaak over dat hij zich gevangen voelt door zijn kinderen en vandaar dit topic
Kinderen zeker die leeftijd zien alleen zichzelf, blijf je er voor thuis gaan ze zelf weg of andersom. Het is maar een paar jaar. Als hij toch belang hecht dat ze nog komen is het even niet anders.
Vriend van kind heeft sinds 2 jaar gescheiden ouders.
Vader is in een uitgestorven dorpje gaan wonen. Wilde rust. Heerlijk als je 50+ bent, maar niet als je 16 bent.
Kind is 1 week bij moeder, 1 week bij vader.
In de week bij vader is er niks te doen. Er rijdt zelfs geen bus! Fietsen is minimaal 1 uur (en dan ook nog langs verlaten velden en opvangplekken).
Vader gaat in die week gewoon naar zijn hobby's. (darten, golf en fitness).
Kind zit dan alleen.

Wat ik wil zeggen is dat het best k*t kan zijn voor de kinderen als papa 4 avonden weg is en er is daar niks te doen.

*inmiddels is dat kind 18 en in bezit van rijbewijs, wat het makkelijker maakt.
de wereld wacht om ontdekt te worden

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven