Hoe koffiepads bewaren

02-10-2025 12:35 32 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Even een luchtig topic.
Ik drink zelf geen koffie, maar heb een Senseo voor visite aangeschaft. Waar bewaren jullie de koffiepads in?
Opberg blik? Glazen pot? Kunststof?
Welke zijn fijn en sluiten goed af, vaatwasmachine bestendig etc.
Waar hebben ze leuke/mooie/handige bewaar potten hiervoor?

En, welke koffiepads zijn het populairst bij jullie?
Alleen pads van DE/Senseo, of desnoods Perla, de rest is echt niet lekker. Hier bewaar ik ze in een blikje dat echt goed dichtzit.
Ik gok dat het niet snel op gaat?
Dan zou ik voor iets gaan dat lucht- en lichtdicht is.
Ik heb jaren een aardewerken pot gehad, waarbij de deksel een rubberen ring had.
Mocht het wel redelijk snel opgaan (dus binnen 2 weken), dan kun je ook voor een gewoon leuk blik gaan.

Bijvoorbeeld Brabantiakoffieblik. Licht- en luchtdicht. En een handig dingetje om je pads eruit te halen. :lol:

Toen ik nog een veel drinker in huis had, had ik een pot van Blond Amsterdam. Want aardewerk -> lichtdicht en een rubberen ring -> lucht dicht. En groot genoeg voor een XL zak met pads.

Degenen in mijn omgeving die nog koffiepads drinken, drinken vooral Hema en Kruidvat. Die van DE/Senseo vinden ze te duur en vaak te slap. Zijn er koffiedrinkers die vaak over de vloer komen? Vraag anders even welke zij drinken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
KatjaSasja schreef:
02-10-2025 12:48
Alleen pads van DE/Senseo, of desnoods Perla, de rest is echt niet lekker. Hier bewaar ik ze in een blikje dat echt goed dichtzit.
Niet mee eens. Ik gebruik zelf de pads van gwoon van de dekamarkt (wel de sterkste variant). Lekker en ook beter voor je portemonnee.
Het zal wel verwend zijn, maar als er alleen maar Senseo is, dan drink ik liever water :rofl:

Mijn oma had ze in een goed schoongemaakte augurkenpot. Gewoon de zak erin gepropt. Ook niet handig.
In de vuilnisbak. Bah zo vies die pads.

Maar als je ze toch aan je visite voorzet, dan in een luchtdichte voorraadpot bewaren.
Ik had metalen blikken speciaal voor pads, handig in gebruik en neemt weinig plek in. Favoriet paarse dark roast van AH. Vaatwasbestendig weet ik niet, maar ik waste ze ook niet bij elke keer bijvullen af.

Bij een niet-koffiedrinkende gastvrouw/gastheer ben ik hartstikke blij met senseo, geen gehannes met schepjes en water afmeten, prima stressvrije koffie.
Vaatwasbestendig is misschien niet het belangrijkste. Want over het algemeen hoeft zo'n bus niet vaak schoongemaakt te worden. Zolang de boel niet vochtig wordt/beschimmeld, is het niet nodig.
Mocht je het wel perse willen, het voordeel van aardewerk is dat je geen hoekjes hebt waar water in blijft staan. Ik haalde er af en toe een doekje door, dat was voldoende.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
shala91 schreef:
02-10-2025 13:44
Het zal wel verwend zijn, maar als er alleen maar Senseo is, dan drink ik liever water :rofl:

Mijn oma had ze in een goed schoongemaakte augurkenpot. Gewoon de zak erin gepropt. Ook niet handig.
Nee hoor, helemaal niet verwend, ik vind Senseo ook absoluut niet lekker. Ik drink het liefst filterkoffie en als ze dat niet hebben dan drink ik liever thee. Maar voor iemand die zelf geen koffie drinkt, is een kopje senseo zetten eenvoudiger dan met een filterapparaat waar je alles steeds moet afmeten (water en hoeveel schepjes koffie).
Doe je erg lang met een pak? Dan zou ik ze in de diepvries bewaren, in een goed sluitende plastic zak. Daar blijven ze langer goed. Maar als je regelmatig koffievisite krijgt, is dat wat overbodig.
Kanis en gunnink dark roast heeft nog wel aardig smaak. De rest is mwah.

Maar je leest hier al tig merken die worden aanbevolen, als je een vaste koffie-gast hebt zou ik die om advies vragen
Wow ja inderdaad veel uiteenlopende reacties kwa smaak/merk voorkeur.

Ik heb zelf inderdaad geen zin om voor 1 of twee kopjes voor visite helemaal filterkoffie af te gaan meten inderdaad, en heb een beperkt budget dus geen duur apparaat aangeschaft.

Nog even de afweging gemaakt voor dolce gusto maar die cups zijn ook maar beperkt houdbaar begreep ik.

Ik vind het niet erg om een goed (duur) merk pads te kopen, want wil ook geen kopje bagger serveren aan de visite, maar ik zal het vaste bezoek eens vragen naar de voorkeuren .

@Dianaf Dankjewel voor de link! Dat ziet er wel handig uit!
Ik was dan toch voor de dolce gusto gegaan. Daarbij zit de koffie zelf in een cup die luchtdicht is afgesloten. Dus een open pak maakt daarbij niet uit. De houdbaarheid die op het pak staat, blijft dan van toepassing. Bij Senseo wordt die pad niet lekkerder zodra het pak open is gegaan. Daar kan wel lucht bij de koffie komen, want die pad is niet luchtdicht. En dan gaat de kwaliteit van de koffie snel achteruit, hoe je het ook verpakt daarna. Ze raden aan om een pak pads binnen 2-3 weken na openen op te maken. Als je ze toch wil bewaren, kan je het beste een vacuümdichte bus gebruiken. Zoiets bijvoorbeeld : https://www.bol.com/nl/nl/p/q-time-vacu ... 224454805/

Die bus van Brabantia is niet luchtdicht. Daar zit lucht in, wat er in blijft zitten als je hem dicht doet. Er komt alleen geen nieuwe lucht bij, door die siliconen ring. Maar de lucht die in die bus zit, tast de smaak aan. Een bus of pot die je vacuüm trekt na het dicht doen, is beter voor de smaak omdat je dan de lucht die in de bus zit er ook uit haalt.
Ik heb voor die paar koffiedrinkers Nescafé in huis. Al meer dan eens gehoord dat ze blij zijn dat het geen Senseo is. 🤣 dus als het je echt om budget te doen is: Tip van Flip!
Ik heb deze laatst gekocht maar dan voor echte koffie :cheer:

Voorraadpotten met vacumeerdeksel https://www.lidl.nl/p/livarno-home-voor ... c_nf_tr_ao

De deksels trekken vacuüm en ik heb de potten ze in de kast staan. Zou dat uitmaken als koffie niet lichtdicht is trouwens? Maar de koffie blijft sowieso in de zak hier, de hele zak gaat in de pot.
Ik overweeg nu om mn senseo apparaat te gaan retourneren :sigh: hij zit nog nieuw in de doos, was ergens in de aanbieding.

Is het echt zo vies?

Ik verwacht echt maar gemiddeld 2-4 kopjes per week te gaan zetten.
Als je kan retourneren zeker doen… wat iemand hier al zei: ik ben een fervent koffie drinker. Maar als er alleen Senseo is, drink ik water. Ik vind het echt heel erg vies.
E-biker schreef:
02-10-2025 15:10
Nee hoor, helemaal niet verwend, ik vind Senseo ook absoluut niet lekker. Ik drink het liefst filterkoffie en als ze dat niet hebben dan drink ik liever thee. Maar voor iemand die zelf geen koffie drinkt, is een kopje senseo zetten eenvoudiger dan met een filterapparaat waar je alles steeds moet afmeten (water en hoeveel schepjes koffie).
Hier thuis ook gewoon filter. Mijn ouders hebben bonen, dat is ook prima. Ik slinger een beetje heen en weer tussen wat ik lekkerder vind.

Ik vind Nespresso (en cloons) ook okay mits je de sterke variant pakt.

Senseo vind ik echt bocht. Dan inderdaad liever water. Ik zou dat mijn gasten niet voorzetten. Als ik zelf geen koffiedrinker zou zijn zou ik voor visite gewoon de kleinste variant Nespresso (of cloon) aanschaffen. Ik zou ze echt geen Senseo willen aanbieden.

Er zijn trouwens ook kleine filter apparaten die je makkelijk opruimt als de visite weg is. Afmeten is overigens echt een non-argument, mijn dochter van 5 kon het al. Daar is echt helemaal niks moeilijks aan en het komt ook niet op een halve schep.

Verder is aanmaakkoffie ook nog een optie. Wat ladadieladieda zegt dus. Dat prefereer ik boven Senseo. Twee zakjes erin en het is op zich best okay. Zolang het maar geen Senseo is…

1. Filter / bonen
2. Nespresso
3. Aanmaak
99. Senseo

Dolce geen ervaring mee.
Hoe denk je dat die apparaten zo immens populair zijn geworden? Echt niet omdat iedereen het zo smerig vindt hoor. Dus nee, ik zou niet retourneren. Koffie is een beetje zoals wijn: fervente drinkers hebben er allerlei meningen over, maar op het moment dat ze zitten te kletsen met de visite en je zet ze iets voor de neus, drinken ze het gewoon zonder dat ze opmerken wat het exact is.

Ja, er zijn lekkerdere manieren om koffie te zetten. Maar niet zo praktisch en prijs gunstig. Dus zou hem houden. En gewoon niet teveel rondbazuinen tegen niet-regelmatige visite dat het daar vandaan komt ;-)

Smaak is zo persoonlijk, je gaat toch niet iedereen perfect gelukkig kunnen maken en dat hoeft ook niet.
Oh en door de topictitel trek je denk ik ook vanzelf een groep reageerders aan die sterke meningen hebben over koffie, niet de groep die het wel prima vindt allemaal.
Ik drink niet heel vaak koffie omdat ik enorm shaky word van caffeine, maar drink wel allerlei soorten van goed gezet bonenapparaat tot nespresso, en ik heb geen bijzondere hekel aan Senseo. Maar idd veel “haters” van Senseo.

Ik denk dat de gemiddelde koffiedrinker op bezoek bij een niet-koffiedrinker al tevreden is met een kopje oploskoffie. Scheelt weer een apparaat ook. Als je dat toch te karig vindt is een simpel koffiezetapparaat voor filterkoffie het voordeligste denk ik.
Ik zou het apparaat ook retourneren. Ik ken maar 1 iemand die het wel prima koffie vind maar ieder ander walgt ervan. Zelf drink ik ook liever water. Ik ken ook niemand meer die zo’n Senseo in huis heeft.

Bij de Kruidvat heb je soms een aanbieding voor cupjes machine. Die was laatst maar 45 euro. Wellicht kopen met black Friday volgende maand? Of inderdaad de dolce gusto. Cupjes kun je verder ook langer bewaren dan pads (die zijn gewoon open met gaatjes).

Ja of inderdaad gewoon oploskoffie! Dat vind ik zelf lekkerder dan Senseo
Ik ben ook geen fan van Senseo, maar zou het wel drinken als ik het kreeg. Volgens mij doet iedere zo goed mogeljk afsluitbare bus ongeveer hetzelfde.

Ideaal is het nooit, want openmaken betekent dat er lucht bij komt.

Als je geen apparaat meer wilt dan kun je ook een percolator overwegen. Neemt weinig ruimte in, makkelijk in gebruik, geen fliter nodig en heerlijke koffie vind ik. Ik gebruik zo'n ding op de camping. Alleen moet je dan de koffie ook ergens in bewaren.
Zelf ben ik geen fan van senseo, en hebben daarom een filterapparaat. Dat is leuk voor een potje koffie, maar het is niet handig en snel.

Als er iemand over de vloer komt, zoals de ketelmeneer, de klussers, dat soort bezoekjes, dan duurt het té lang om een pot te zetten.
Dat is de reden dat we voor erbij een Dolce Gusto hebben gekocht. Een snel kopje voor de momenten dat een pot een hoop gehannes is.
Ook omdat mijn filterkoffie nooit lekker is, altijd teveel of te weinig koffie, het filter slaat dubbel, ik kan het gewoon niet. Die van mijn man is wel altijd goed.
Ik drink zelf geen koffie, maar man wel. Mijn ouders hebben voor hem een tassimo apparaat aangeschaft, omdat hij geen Senseo drinkt en mijn ouders wel. Hoefde niet van hem, maar mijn moeder wilde wel graag dat hij koffie kon drinken bij ze :mrgreen: maar goed, ik ken eigenlijk alleen maar koffiedrinkers die over zijn gestapt naar een ander apparaat dan Senseo. En zoals ik al zei, vanwege de houdbaarheid van de pads zou ik hem omruilen. Cupjes zijn veel langer houdbaar, dus als je maar af en toe koffie zet dan is een apparaat met cups gewoon handiger dan met pads.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven