Hoe koffiepads bewaren

02-10-2025 12:35 35 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Even een luchtig topic.
Ik drink zelf geen koffie, maar heb een Senseo voor visite aangeschaft. Waar bewaren jullie de koffiepads in?
Opberg blik? Glazen pot? Kunststof?
Welke zijn fijn en sluiten goed af, vaatwasmachine bestendig etc.
Waar hebben ze leuke/mooie/handige bewaar potten hiervoor?

En, welke koffiepads zijn het populairst bij jullie?
een weckpot, die sluit goed af.
Hoi, kom binnen en fijn dat je er bent.
Alles goed? Wat zit je haar leuk!
Wil je koffie?

Senseo was ooit een hype maar niet te drinken. Ik krijg liever een kopje goede oploskoffie dan een bakje Senseo.
Niks mis met Senseo.
De pads van Perla.
Vriezer!
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Senseo is nu wel aan een revival bezig, althans, ik zie best vaak reclames voorbij komen. Maar geen idee wat ze nu anders doen dan eerst. Je hebt Nespresso-apparaten die nauwelijks duurder zijn dan de Senseo en volgens mij nog kleiner van formaat ook. En die cups kan je beter bewaren. Dus misschien inderdaad overwegen 'm te retourneren.
Mijn ex was een ontzettende koffiesnob, en ik proef heus wel verschil tussen percolatorkoffie of senseo, maar ik vind senseo ook lekker. Ik ben over op filterkoffie omdat ik veel te veel koffie drink en liever een pot zet dan telkens 1 kopje.

Het is wel een beetje uit inderdaad en van die koffiecupjesapparaten zijn in (en dan is het ook maar net wie je treft, die cupjes zijn milieuonvriendelijk dus daar kun je ook commentaar op krijgen)
framboise-t schreef:
03-10-2025 09:04
Mijn ex was een ontzettende koffiesnob, en ik proef heus wel verschil tussen percolatorkoffie of senseo, maar ik vind senseo ook lekker. Ik ben over op filterkoffie omdat ik veel te veel koffie drink en liever een pot zet dan telkens 1 kopje.

Het is wel een beetje uit inderdaad en van die koffiecupjesapparaten zijn in (en dan is het ook maar net wie je treft, die cupjes zijn milieuonvriendelijk dus daar kun je ook commentaar op krijgen)
Lekker bezoek dat daar commentaar op geeft bij iemand die speciaal een koffiezetapparaat gekocht heeft terwijl ie zelf geen koffie drinkt.
aankleefsjaan schreef:
02-10-2025 23:16
Ik overweeg nu om mn senseo apparaat te gaan retourneren :sigh: hij zit nog nieuw in de doos, was ergens in de aanbieding.

Is het echt zo vies?

Ik verwacht echt maar gemiddeld 2-4 kopjes per week te gaan zetten.
Het ligt aan je omgeving of het vies is of niet. Mijn moeder en stiefvader vinden het prima koffie. Ze hadden hiervoor een nespresso-machine, maar vonden de cups gewoon te duur. Gewone filterkoffie vinden ze het lekkerste, maar ze drinken daar niet genoeg koffie voor. Beste vriend vind alles best. Mijn vader wil alleen maar bonenkoffie, dus hij krijgt bij mij thee. De rest drinkt ook gewoon de senseo.
Natuurlijk vinden ze een gewoon bakkie koffie lekkerder dan oploskoffie. Maar, op mijn vader na, vinden senseo (nou ja, hema dark roast) wel minder lekker, maar niet vies. Gewoon prima. Maar ze vinden het verschil tussen hele lekkere koffie en de senseokoffie niet zo groot dat ze er een duurder apparaat of duurdere cups voor over hebben.

Ik heb zelf tegenwoordig enkel oploskoffie. Eerst was het nog zo'n pot, maar die ging niet op. Nu van die staafjes met koffie erin. De reden voor oploskoffie is dat er te weinig koffiedrinkers in huis komen en ik geen zin had in weer een apparaat op het aanrecht, dat eigenlijk alleen in de weg staat.

Dus als je hem retourneert, zou ik dat doen om de laatste reden. ;-)
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Wij drinken altijd Senseo. Het ligt vooral aan de pads. Koffie van de extra dark roast pads van de Hema is echt heel erg lekker, een aanrader.
Die van de Jumbo zijn niet te hachelen, vind ik. En gewoon dark roast of mild vind ik ook niet echt wat, dat is me te slap/waterig.
Ik heb oploskoffie voor de koffiedrinkers. Nog nooit commentaar gekregen.

Ik zet zeker geen extra apparaat op het aanrecht voor die paar keer per maand dat iemand koffie wilt.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven