Voelt niet fijn…

03-10-2025 00:46 15 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Lang verhaal maar zal in het kort proberen uit te leggen wat er speelt.

Vorig jaar heb ik een gesprek gehad met de hoofdjeugdcoordinator van de sportclub. Dat ging over de trainer die nogal schreeuwde tegen de kinderen tijdens wedstrijden, dat altijd zijn eigen zoon in ander team mocht mee spelen en nooit andere kinderen hier voor vroeg en zo nog wat kleine dingen. Dit had ik zelf ook al proberen te bespreken met trainer maar die ging vooral defensief reageren en luisterde niet wat ik te zeggen had. Daarom een Gewoon neutraal gesprek zodat hjc op de hoogte was wat er speelde. Hjc heeft gesprek gehad met de trainer. We gingen zomervakantie in dus in augustus weer fris en fruitig begonnen met sporten.

Ging allemaal goed gelukkig tot eergisteren, ik kreeg in eens een appje van een andere trainer met de vraag of zoon as zaterdag mee wil doen met zijn team. Zoon roept ja leuk ik wil wel. Ik lees dat eigen trainer mijn zoon aanbied in de trainers app. Letterlijke tekst gekregen van die andere trainer: T (zoon) ,vraag Lize maar.
Ik app eigen trainer met de vraag of er naast zoon nog andere kinderen zijn gevraagd om mee te doen.
Nee maar trainer vind het raar dat andere trainer mij benaderde want hij wil niet dat mijn zoon mee doet met dat andere team. Hij is hem zelf nodig voor een wedstrijd.
Ik reageerde daarop met “nou dat is nogal tegenstrijdig aangezien jij mijn naam en zoon zijn naam aanbied aan die andere trainer in de trainers app”.

Volgens eigen trainer was dat een grapje en hij zou wel contact opnemen met die andere trainer dat T niet mee doet met dat team.
Zoon teleurgesteld want had wel willen mee doen.

Maar ik krijg een beetje een naar gevoel hierbij. Ik heb het gevoel en idee dat eigen trainer mij de maat zit te nemen. Zo van vraag Lize maar want die wil dat haar zoon mee doet want vorig jaar gaf ze aan dat zoontjes van de trainers steeds voorgaan.

Op de een of andere manier voelt het alsof er dus over mij gepraat wordt in die app op negatieve manier en hij het nu probeert weg te moffelen onder het mom van “ was een grapje” misschien ligt het aan mij maar t voelt niet helemaal als zuivere koffie???

Wat zouden jullie doen met een situatie als deze? Gewoon zo laten of zou je dit bespreken weer met hjc?
Ik heb al tegen trainer gezegd dat ik het tegenstrijdig vind en ik het sneu voor T vind omdat hij denkt dat hij mee mag doen. Hij zegt dat T niet de dupe mag worden en benoemd in eens dat de wedstrijd van ons eigen team vervroegd wordt en dan kan T sowieso niet mee doen met t andere team.

Ligt het aan mij of voelt dit niet helemaal als zuivere koffie?
Wat een vervelende situatie zeg….

Bij ons is het gebruikelijke dat de vraag of spelers mee willen doen, via de trainers gaat. Dus in principe niet een trainer rechtstreeks naar ouders / spelers, tenzij een trainer eerst eens wil polsen of een kind het überhaupt leuk zou vinden eens mee te spelen.

Trainer heeft de naam van jouw zoontje genoemd en de andere trainer benadert jou. Ik zie geen probleem. Als jouw zoontje wil en de andere wedstrijd is ná zijn eigen wedstrijd (die regel geldt bij ons wel) dan zie ik geen reden waarom de trainer nee zou zeggen. Als de andere wedstrijd vóór jullie wedstrijd is, het is een belangrijke wedstrijd of er zijn weinig wissels, dan vinden ze het bij ons ook niet fijn als kinderen eerst een andere wedstrijd spelen.

Ik zou enorm in de weerstand gaan van zijn “nee zeggen” en zijn eigen kind mag wel. Ik geloof niet dat ik het daarbij zou laten.

Ik denk dat ik tegen de trainer zou zeggen; als er ooit weer een vraag komt van het andere elftal en hun wedstrijd is ná die van ons, dan mag mijn zoontje meespelen. En als jij vindt van niet, dan wil ik graag dat je in een gesprek met mij en de hjc uitlegt waarom precies niet.
Ik vind het eerlijk gezegd ontzettend gezeur om niks en tegelijk om alles. Ik zou het wat meer loslaten wat er gebeurt op die vereniging. Irritant gedoe ook met appgroepjes en mensen die vanuit het ene appgroepje informatie naar iemand anders gaan sturen.
Wat eten we vanavond?
makreel schreef:
03-10-2025 11:59
Ik vind het eerlijk gezegd ontzettend gezeur om niks en tegelijk om alles. Ik zou het wat meer loslaten wat er gebeurt op die vereniging. Irritant gedoe ook met appgroepjes en mensen die vanuit het ene appgroepje informatie naar iemand anders gaan sturen.
precies dit.
hoe oud is zoon?
En doooooor!
Waarom is het een ding om in ander team mee te mogen spelen? Vroeg ik mij af.
makreel schreef:
03-10-2025 11:59
Eens. TO, je hebt nu een hoop stress, maar waarover eigenlijk? Je kind moet veilig en met plezier kunnen sporten, de rest is bijzaak.
Si abra la puerta hay lobos.
Waarom ga je überhaupt klikken? :rofl:

Nu niks meer aan te doen, dus laat het gewoon los.
Ga gewoon face 2 face in gesprek als het je dwars zit. Klaar de lucht en door.
ZaphodBeeblebrox schreef:
03-10-2025 13:02
Waarom is het een ding om in ander team mee te mogen spelen? Vroeg ik mij af.
Bij hockey heel gewoon: das een hoger team en dan ben je het baasje…
Ook bij die ene club met twee teams in de vierde klasse uit Kutkrabbeveen.
Ieder jaar gezeik over wie in welk team zit is heel gebruikelijk. Dus als een hoger team je vraagt kan de vlag uit.
Komt deze verhaallijn niet rechtstreeks uit Voetbalouders? En anders is Ilse Warringa het vergeten.

Ik snap dat het je raakt, maar echt, laat het los. Wat een gedoe allemaal. Het zou toch leuk moeten zijn? Wees blij met alle vrijwilligers die in hun vrije tijd de club bemensen. Bij echt grote problemen moet je het melden bij de hjc, maar dit is toch gedoegedoe? Beetje afstand nemen, to.

Sorry Teun, de trainer heeft zich vergist, het gaat niet. Ja, dan is Teun teleurgesteld, maar zn wereld vergaat niet.
Oh, wat ben ik blij dat ik van dat gezeik af bent en er in mijn (kinder)sport tijd nog geen app groepjes bestonden.

Iedereen weet toch dat de kinderen van de trainers, voorzitter en andere bestuursleden "veel beter" zijn dan de andere kinderen?
Op de manege winnen ze alle wedstrijden met een eigen jury en in teamsporten worden ze hoger ingeschreven.

Niets nieuws onder de zon.
Ben-ik-weer schreef:
03-10-2025 15:15
Bij hockey heel gewoon: das een hoger team en dan ben je het baasje…
Ook bij die ene club met twee teams in de vierde klasse uit Kutkrabbeveen.
Ieder jaar gezeik over wie in welk team zit is heel gebruikelijk. Dus als een hoger team je vraagt kan de vlag uit.
Ook wanneer je eigen team dan speelt? Raar.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Zoek je er niet teveel achter? Misschien was het gewoon een foutje?
Ik zou me vooral niet teveel bemoeien met deze zaken. Zorg dat je zoon op tijd bij training en wedstrijden is, moedig hem aan en laat het daarbij.
Volgend jaar zelf het team gaan trainen?

Hier is er ook altijd gezeik op de trainers.
Die mensen staan 3 keer per week vrijwillig mijn kinderen bezig te houden.
Dat doen ze soms niet helemaal pedagogisch verantwoord, en hun eigen kinderen hebben er wel eens voordeel van.
Tsja.
Ze DOEN het.
En zonder hen kunnen mijn kinderen niet sporten, dus ik denk er wel eens het mijne van, maar zolang ik het zelf niet beter doe houd ik mn commentaar voor me.

Ik heb er namelijk totaal geen zin in. Drie keer per week in weer en wind die kinderen proberen te laten luisteren, en daarna een portie gezeik krijgen van de ouders...

Oftewel: Tsja, het is vast allemaal niet helemaal eerlijk. Dat kan.
Als je het beter wilt, kan je het zelf gaan doen.
Avocadeau schreef:
03-10-2025 17:24
Volgend jaar zelf het team gaan trainen?

Hier is er ook altijd gezeik op de trainers.
Die mensen staan 3 keer per week vrijwillig mijn kinderen bezig te houden.
Dat doen ze soms niet helemaal pedagogisch verantwoord, en hun eigen kinderen hebben er wel eens voordeel van.
Tsja.
Ze DOEN het.
En zonder hen kunnen mijn kinderen niet sporten, dus ik denk er wel eens het mijne van, maar zolang ik het zelf niet beter doe houd ik mn commentaar voor me.

Ik heb er namelijk totaal geen zin in. Drie keer per week in weer en wind die kinderen proberen te laten luisteren, en daarna een portie gezeik krijgen van de ouders...

Oftewel: Tsja, het is vast allemaal niet helemaal eerlijk. Dat kan.
Als je het beter wilt, kan je het zelf gaan doen.
Ik denk inderdaad dat je het zo moet zien. Helemaal eerlijk en transparant? Vast niet. Maar je kunt het zelf gaan doen en daarmee ook alle gezeik over je heen krijgen. Want echt, wat je ook doet als vrijwilliger op zo'n vereniging, er is altijd wel iemand die het er -al dan niet terecht- niet mee eens is. Dus je kunt wel vinden dat het eerlijker moet, en anders moet, maar het probleem is een beetje dat die vrijwilligers er het komende seizoen dan niet meer zijn. Of dat het betaalde functies worden en dat het lidmaatschap geen €225,- per jaar is, maar richting de €1000,- gaat.
Laat die trainers er in ruil voor al hun uren alsjeblieft hun eigen kinderen wat voordeel bij hebben. Want ik denk dat de vereniging voor het gros niet meer te betalen is als je die mensen moet gaan betalen, als ze überhaupt al te vinden zijn. Want dan wordt het geklaag niet minder en de faciliteiten niet beter, integendeel zelfs.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven