Favoriete band van Viva?
vrijdag 3 oktober 2025 om 20:51
Wat is je favoriete band en wat zijn dan je favoriete nummers?
Hier heel uiteenlopend, van Prince tot Korn en deftones, Yungblud , system of a down maar dan ook weer Doe maar en dan Elvis Costello, en de posters van de backstreet boys hingen hier ook boven mijn bed.
Nummer waar ik een prachtige herinnering aan heb is het nummer lady in red, het nummer waar mijn opa en oma op dansten.
Hier heel uiteenlopend, van Prince tot Korn en deftones, Yungblud , system of a down maar dan ook weer Doe maar en dan Elvis Costello, en de posters van de backstreet boys hingen hier ook boven mijn bed.

Nummer waar ik een prachtige herinnering aan heb is het nummer lady in red, het nummer waar mijn opa en oma op dansten.
vrijdag 3 oktober 2025 om 21:57
Ik hou dan toch meer van de Freddy Mercury versie, live.Lady*Voldemort schreef: ↑03-10-2025 21:54Oh ja, Queen. Vooral gezongen door het publiek van Green Day (op zichzelf ook al een fantastische band)
https://www.youtube.com/watch?v=cZnBNuqqz5g
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
vrijdag 3 oktober 2025 om 22:00
Is ook geweldig, maar van zo'n publiek dat een feestje bouwt van een oeroud liedje en dan met zijn 20.000'en verstaanbaar zingt ook nog kan ik echt een beetje huilen

Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
vrijdag 3 oktober 2025 om 22:06
Ah je naam is ook een songtitel. Of toeval?Waitingforthenight schreef: ↑03-10-2025 21:55@purplepeanut: same! Depeche Mode op nr 1. Maar ook brede smaak, van Foo Fighters tot Chapell Roan.
Ik hou ook van veel andere bands hoor maar depeche mode is wel echt nr 1.
vrijdag 3 oktober 2025 om 22:07
vrijdag 3 oktober 2025 om 22:18
Lady*Voldemort schreef: ↑03-10-2025 21:54Oh ja, Queen. Vooral gezongen door het publiek van Green Day (op zichzelf ook al een fantastische band)
https://www.youtube.com/watch?v=cZnBNuqqz5g
Zo mooi dit! Kippenvel!
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
vrijdag 3 oktober 2025 om 22:21
Lady*Voldemort schreef: ↑03-10-2025 22:07Dat zal dan wel getoeter worden. Ik was ooit fan van de Kanniebale, in Breda een zeer toonaangevend blaasorkest![]()
Haha maar ook dat kan ik waarderen... ik ben breed georienteerd. Ik ken ook de dweilorkesten in Bergen op Zoom met carnaval... ook daar hou ik van!
Sur mes cahiers d’écolier
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
vrijdag 3 oktober 2025 om 22:27
@Purplepeanut, dat is zeker geen toeval! Ik neem mijn dochters eind deze maand mee naar de nieuwe bioscoopfilm over de afgelopen tour: M.
Ze waren nog te jong voor het echte werk, maar ik hoop dat het iets overbrengt van de geweldige ervaring van een Depeche Mode concert.
Walking in my Shoes was mijn kennismaking en dat was echt een openbaring. Het paste helemaal bij mijn levensfase, loskomen van religieuze opvoeding, worstelen met schuldgevoel. De stem van Dave Gahan, juist gecombineerd met die van Martin, wow! En toen had ik Dave nog niet eens gezien
Het zijn ook echt de tekst icm met de muziek die mij erg raken. Home is misschien wel mijn lievelings, maar Stripped, Never let me down again, Policy of truth en veel meer van hun songs zijn me bijna even lief.
Ze waren nog te jong voor het echte werk, maar ik hoop dat het iets overbrengt van de geweldige ervaring van een Depeche Mode concert.
Walking in my Shoes was mijn kennismaking en dat was echt een openbaring. Het paste helemaal bij mijn levensfase, loskomen van religieuze opvoeding, worstelen met schuldgevoel. De stem van Dave Gahan, juist gecombineerd met die van Martin, wow! En toen had ik Dave nog niet eens gezien

vrijdag 3 oktober 2025 om 22:36
Hier ook !
Ik ben een tijdje terug naar een coverband geweest en toen vond ik het al mooi om samen te delen met mijn dochter.
Maar ik had ze graag live gezien

En idd deze is ook super to system of a down, zoveel gedeeld al op het forum ; ) https://www.youtube.com/watch?v=DnGdoEa1tPg
.
vrijdag 3 oktober 2025 om 22:39
Ik heb Lou Reed live gezien, dit album https://www.youtube.com/watch?v=FGGtOgi ... Zn&index=7
Staan nog wel ergens reacties van mij uit niet zn leuke tijd.
Staan nog wel ergens reacties van mij uit niet zn leuke tijd.
.
vrijdag 3 oktober 2025 om 22:41
Lady*Voldemort schreef: ↑03-10-2025 22:00Is ook geweldig, maar van zo'n publiek dat een feestje bouwt van een oeroud liedje en dan met zijn 20.000'en verstaanbaar zingt ook nog kan ik echt een beetje huilen![]()
Deze is ook tof: https://www.youtube.com/watch?v=JozAmXo2bDE
Learn to Fly - Foo Fighters Rockin'1000 Official Video
mevrouwjack wijzigde dit bericht op 03-10-2025 22:52
1.35% gewijzigd
Tjezus, wat vals
vrijdag 3 oktober 2025 om 22:49
Lady*Voldemort schreef: ↑03-10-2025 22:00Is ook geweldig, maar van zo'n publiek dat een feestje bouwt van een oeroud liedje en dan met zijn 20.000'en verstaanbaar zingt ook nog kan ik echt een beetje huilen![]()
Ik moet al huilen bij filmpjes van voetbalfans die hartstochtelijk zingen samen, vooral de Ierse en Engelse. En heb niet eens iets met voetbal.
Maar dat is een beetje offtopic

Tjezus, wat vals
vrijdag 3 oktober 2025 om 22:54
Al die drummers! Geweldig!MevrouwJack schreef: ↑03-10-2025 22:41Deze is ook tof: https://www.youtube.com/watch?v=JozAmXo2bDE
Learn to Fly - Foo Fighters Rockin'1000 Official Video
vrijdag 3 oktober 2025 om 22:58
Jaaaaa dit zegt zo alles over samen muziek maken

Ik speel zelf hele andere muziekstijlen (zacht uitgedrukt

Tjezus, wat vals
vrijdag 3 oktober 2025 om 23:07
vrijdag 3 oktober 2025 om 23:15
Depeche Mode (natuurlijk), The Cure, Ethel Cain (recent ‘ontdekt’ zo mooi), The Prodigy (vooral jaren ‘90), Prince, David Bowie, HVOB, Nine Inch Nails, Joy Division, Cocteau Twins, Florence + The machine, Placebo, Queens of the stone age en Fleetwood Mac. Dat is zo’n beetje wat me te binnen schiet.
Ik luister ook naar house/techno en cheesy popmuziek.
Ik luister ook naar house/techno en cheesy popmuziek.
vrijdag 3 oktober 2025 om 23:19
Als ik moet kiezen is het momenteel toch wel Fellowship. Ik kan alle nummers inmiddels mee blèren en het is een van de leukste optredens die ik ooit live gezien heb. Als ze weer komen ga ik zeker weer, zelfs als ze weer voorprogramma zijn zoals de vorige keer. En dan zijn Victim, World Ends Slowly en Until The Fires Die toch wel mijn favo nummers. Nummer twee is Lord Of The Lost, bij mensen misschien bekend als de mannen in rode leren pakken die voor Duitsland mee deden aan het Eurovisie Songfestival, en, jawel, laatste werden. Hun Song Festival nummer was niet echt hun beste nummer, maar ik vond het alsnog niet verdiend. Daarvoor kende ik ze al, maar sinds het Eurovisie hebben ze echt top nummers uitgebracht. Mijn favo nummer is Cha Cha Cha, jawel, een cover van de Finlands Kaarjia’s nummer die hetzelfde jaar mee deed aan het Eurovisie en tweede werd. En Love Can Only Shine In The Darkness, een nummer met Within Temptation. En Destruction Manual. Ik heb ze nu een keer live gezien en ga ze binnenkort weer zien! Jottem.
Hiervoor is het jaren Sabaton geweest (sinds 2016 om precies te zijn). Met de nummers Unkillable Soldier, 82nd All The Way, The Last Stand en Nightwitches. Heb ze nu 3x gezien en ga ze binnenkort weer zien. Hun laatste album is alweer een poos geleden en de nieuwe singles die ze tot dus ver hebben uitgebracht triggeren mijn hype train nog niet, dus voorlopig is deze band even van de leukste band plek geschopt.
Voor Sabaton was het Bullet For My Valentine, ook live gezien. Was mijn 1e metal concert als een tienertje van 16 en hij was best heftig (wat wil je ook met een band die Cancer Bats heet als voorprogramma
). Het album wat ze daarna uit brachten was zo slecht dat ik ben afgeknapt. Ze bestaan nog en maken weer betere nummers, maar ik ben wel een beetje over die Nu Metal fase heen. Mijn favo nummers van hun zijn nog altijd Tears Don’t Fall en Your Betrayal.
En daarvoor was het My Chemical Romance en Tokio Hotel. Alleen Tokio Hotel 2x live gezien, verder eeuwig spijt dat ik niet naar MCR ben geweest. Ze zijn weer bij elkaar en als ze ooit eens naar NL komen ga ik om die fout recht te zetten, ookal zijn ze 80. Van MCR vond ik Welcome To The Black Parade, Heaven Help Us en Famous Last Words het leukste en van Tokio Hotel Monsoon en 1000 Meere. Tokio Hotel is nog bij elkaar en tourt nog in Nederland, maar die hoef ik niet meer te zien want die hebben een genre wissel gedaan wat mij niet trekt.
En dáárvoor was het Chipz, ook twee keer live gezien. Waren mijn eerste concertjes ook als kind haha! Heb nog een handtekening van een van die meiden gehad, ik ben de namen alweer kwijt. Ook zij zijn weer bij elkaar zag ik. Als ze in de buurt komen optreden dan ga ik, gewoon omdat het kan.
Favo nummers 1001 Arabian Nights en Captain Hook.
Hiervoor is het jaren Sabaton geweest (sinds 2016 om precies te zijn). Met de nummers Unkillable Soldier, 82nd All The Way, The Last Stand en Nightwitches. Heb ze nu 3x gezien en ga ze binnenkort weer zien. Hun laatste album is alweer een poos geleden en de nieuwe singles die ze tot dus ver hebben uitgebracht triggeren mijn hype train nog niet, dus voorlopig is deze band even van de leukste band plek geschopt.
Voor Sabaton was het Bullet For My Valentine, ook live gezien. Was mijn 1e metal concert als een tienertje van 16 en hij was best heftig (wat wil je ook met een band die Cancer Bats heet als voorprogramma

En daarvoor was het My Chemical Romance en Tokio Hotel. Alleen Tokio Hotel 2x live gezien, verder eeuwig spijt dat ik niet naar MCR ben geweest. Ze zijn weer bij elkaar en als ze ooit eens naar NL komen ga ik om die fout recht te zetten, ookal zijn ze 80. Van MCR vond ik Welcome To The Black Parade, Heaven Help Us en Famous Last Words het leukste en van Tokio Hotel Monsoon en 1000 Meere. Tokio Hotel is nog bij elkaar en tourt nog in Nederland, maar die hoef ik niet meer te zien want die hebben een genre wissel gedaan wat mij niet trekt.
En dáárvoor was het Chipz, ook twee keer live gezien. Waren mijn eerste concertjes ook als kind haha! Heb nog een handtekening van een van die meiden gehad, ik ben de namen alweer kwijt. Ook zij zijn weer bij elkaar zag ik. Als ze in de buurt komen optreden dan ga ik, gewoon omdat het kan.

vrijdag 3 oktober 2025 om 23:28
Dan gaan we wellicht nog meeten. Zoon is dikke fan van Sabaton en ik vind het ook leuk dus zoon heeft me getrakteerd op een kaartje, in de Ziggo

vrijdag 3 oktober 2025 om 23:32
Leuk een mede concert ganger!
Ik heb nu Battle Beast, Sabaton, Electric Callboy en Lord Of The Lost staan. Ik wilde ook Windrose eigenlijkmaar die is al uitverkocht helaas. Heb ze vorig jaar al gezien dus vond het eigenlijk wel even welletjes toen de tickets in de sale kwamen maar heb nu spijt. Dit jaar al naar Dyntazty, Fellowship en NanowaR of Steel geweest. En Prima Nocta en Banished Privateers gezien op een festival, ook leuk. Als Beast In Black weer komt wil ik die ook wel weer zien, ookal heb ik die al 3x gezien. Ze blijven leuk! Electric Callboy is de enige op mijn Bucket list die ik nog nooit gezien heb en heel graag wil zien (samen met My Chemical Romance dan), verder heb ik al mijn bucketlist bands voor nu afgestreept. Misschien Temperance nog eens, lijkt me ook wel leuk. En nog een tweede keer Powerwolf, die was echt super leuk de vorige keer.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in