Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 9)

18-11-2020 16:43 3118 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start
Prikken & slikken Vanessakusje1987
Wachten op cryo-tp
In de wachtweken (testdatum) Celenne

Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 1cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 4 wachten op start
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 5 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 zwanger, verlengde wachtweken -
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 3 pauze - later misschien ICSI 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, Maastricht
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 cryo tp
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 zwanger, verlengde wachtweken C&C Heinsberg (DL)
Vanessakusje1987 2018 2019 oorzaak onbekend IVF1 prikken en slikken UMCU
Blauwe_Kat 2017 2019 oorzaak onbekend, 6x IUI IVF1 3e cryo-tp gehad, nog 4 over
Bijtje92
(28/50)
2017 2018 Tese 8 rietjes ICSI2 ICSI mislukt (3 embryo's) ICSI2: start dec 2020
Rubyrubyruby 2018 2019 oorzaak onbekend, 6x IUI, 1x MA, IVF1 1xbbz IVF1 IVF1: nog 6 cryo's
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*Kasteelbewoner, Nerdella, Alaynee

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 8
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 29-12-2020 09:17
7.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn dat alles goed is gegaan Marjaantje! Spannend, nu afwachten.

Ik zit 3 dagen na de terugplaatsing en stom om te zeggen, maar heb het gevoel dat het niet gelukt is. Kan het niet verklaren...
Frost ik had dat ook 3/4 dagen na de terugplaatsing. Ik voelde gewoon dat het niet bleef zitten, alsof er iets afgestorven was ofzo.. hopelijk heb je het mis maar bij mij klopte mijn gevoel.
Broodkruimel1984 schreef:
02-10-2025 20:33
Frost ik had dat ook 3/4 dagen na de terugplaatsing. Ik voelde gewoon dat het niet bleef zitten, alsof er iets afgestorven was ofzo.. hopelijk heb je het mis maar bij mij klopte mijn gevoel.
Ik voel letterlijk niets eigenlijk. Ja gewoon, zoals ik me altijd voel. Denk dat het niet gelukt is. :'(
ik had het toen na de eerste punctie en terugplaatsing, ik was vreselijk beroerd : misselijk opgezwollen borsten krampjes.
en opeens stond ik op een dag op en nergens meer last van..

bij de 2de terugplaatsing, ging alles mis , ze konden mijn baarmoeder niet vinden op echo, mijn blaas zat zo vol dat ik bang was dat ik alles zou laten lopen, en mijn onderbuik was helemaal beurs de volgende dag.

bij thuiskomst wist ik al meteen dat het niet gelukt was.

Frost : :hug:
rouge__ wijzigde dit bericht op 03-10-2025 08:30
0.42% gewijzigd
Relax we're all crazy, it's not a competition
Rouge, kan me voorstellen dat je er niet naar uitkijkt na je vorige ervaringen. Klinkt erg naar. Hoop dat het dit keer goed gaat

Frost, wat vervelend dat het zo voelt. Hoop toch dat je gevoel er naast zit. Maar wat duurt wachten dan lang hè..
Net een test gedaan. Veel te vroeg (dag 4) maar zag toch veel vrouwen die dan al heeel licht positief testen. Ik negatief helaas. Zal de komende dagen nog wel testen maar geen vertrouwen in.
Balen Frost! Het kan op zich nog alle kanten op maar snap dat je niks aan die gedachte hebt met dit gevoel :(
Frost schreef:
03-10-2025 07:31
Net een test gedaan. Veel te vroeg (dag 4) maar zag toch veel vrouwen die dan al heeel licht positief testen. Ik negatief helaas. Zal de komende dagen nog wel testen maar geen vertrouwen in.
Dag 4 is wel heel erg vroeg… ik hou nog een slag om de arm.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Vanochtend ook negatief (dag 5). Nog steeds wel erg vroeg, maar ik voel echt helemaal niets :-(
Mijn gevoel zegt 90% niet zwanger...
Het lastige is dat in je lichaam niks voelen ook niks hoeft te zeggen. Maar tegelijkertijd herken ik ook dat je soms weet dat er niks is. Maar vijf dagen is heel vroeg hè?
Volgens mij voelen heel veel mensen niks zo in het begin. Maar het is natuurlijk niet alleen fysiek niks voelen maar ook het gevoel hebben dat het niet gelukt is. Hoop zo dat je gevoel er naast zit!
Heel lief van jullie! :heart:

Ik ga het de volgende ronde anders aanpakken (als het idd klopt dat ik niet zwanger ben). Ben sinds de terugplaatsing superdruk geweest met van alles en nog wat. Enerzijds fijn, want veel afleiding. Anderzijds heb ik het gevoel dat ik iets rustiger aan moet doen.

Marjaantje, hoe gaat het bij jou? Hoe voel jij je?
Hoop dat er geen volgende ronde nodig is maar als dat wel zo is: vooral je gevoel volgen. En afleiding kan ook terwijl je het rustig aan doet. Een goed boek waar je in op kan gaan of een serie, zoiets.

Ik ben best positief. En tegelijkertijd behoorlijk bang voor een teleurstelling juist daardoor. De embryoloog was zo enthousiast en de gynaecoloog ook dat ik er een heel goed gevoel over kreeg maar het zegt natuurlijk niks. Fysiek voel ik wel wat, kan het niet zo goed omschrijven. Het gevoel dat mijn baarmoeder aanwezig is, zoiets. Het zal wel meer in mijn hoofd zitten dan echt zijn want als de embryo er nog zit is het natuurlijk te klein om er iets van te voelen.
Advocaatje schreef:
04-10-2025 12:19
Het lastige is dat in je lichaam niks voelen ook niks hoeft te zeggen. Maar tegelijkertijd herken ik ook dat je soms weet dat er niks is. Maar vijf dagen is heel vroeg hè?
Dit. Je kan er zo weinig van zeggen.

Ik heb destijds 4 keer een dubbele terugplaatsing gehad. Eerste keer meende ik van alles te voelen en werd ik dwars door de utrogestan ongesteld. Tweede keer twijfelde ik, maar had ik een positieve test in handen en een paar weken later een vmk. Derde keer een doorbraak bloeding en toch een positieve test en 0 symptomen (ging ook mis) en de vierde keer durfde ik nergens meer op te rekenen en was ik succesvol zwanger. Wat ik soms wel had dat ik van alles sterker rook. Maar de echte symptomen kwamen pas in week 7-8 voor mij. Daarvoor had ik dagen dat ik mij echt gewoon normaal voelde.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Hoi! Ik zou graag met jullie meeschrijven. Binnenkort starten we opnieuw met ivf/icsi (na 5 jaar en in een ander ziekenhuis). Ik moet nu eerst beginnen met de pil. Hebben jullie ervaring daarmee? En zo ja, hoe lang moest je dat gebruiken?
Jullie hebben helemaal gelijk, hoor. Er is zo weinig over te zeggen. Ik heb ook wel eens gehad dat ik van alles voelde en dacht dat ik zwanger was, helaas nog nooit een positieve test gehad in die 6 jaar dat we bezig zijn met onze kinderwens. Misschien is het ook een soort onbewuste zelfbescherming. Ik ga er alvast vanuit dat ik niet zwanger ben, dan komt de klap minder hard aan. Morgen ga ik niet testen, dinsdag weer. Als het negatief blijft, gaan we gelijk volgende maand een nieuwe terugplaatsing doen en test ik vanaf dag 9.

Marjaantje Spannend, ik ga voor je duimen!! Hoop voor jou op een succesvolle maand.

Baggal wat is het ook een rollercoaster he?! Je weet ook niet wat 'echt' is (qua symptomen) of wat je je inbeeld of gewoon iets anders is.

MaeveS welkom! Ik heb inderdaad eerst de pil geslikt. Wat wil je precies weten? Hoe lang je die moet slikken, verschilt heel erg per arts/per persoon. Soms moet je het een maand slikken, soms 3 maanden. Wat is bij jou de reden dat je de pil moet slikken?
Wat ellendig Frost, ik snap heel goed dat je jezelf probeert te beschermen. Hoop dat je ernaast zit.

Hier is het standaard protocol (eerst pil, dan decapeptyl, dan gonal F). Het heeft met de planning van het ziekenhuis te maken. Ik snap het niet heel goed en wil vooral gewoon precies weten waar ik aan toe ben en ik vind het soort spannend dat dit anders gaat dan eerder en met andere medicatie. Moet geloof ik weer even wennen dat dat natuurlijk precies niet gaat lukken in zo'n traject.. en leren 'gewoon' op de artsen te vertrouwen, maar ook dat is moeilijk voor me.
Maeve mijn ziekenhuis had dat protocol ook. De pil werd gebruikt om de cyclus stil te leggen. Dan kan vervolgens met decapeptyl en alle andere hormonen een cyclus met stimulatie nagebootst worden voor de punctie. Het is voor een ziekenhuis heel praktisch om het zo te doen omdat ze beperkte capaciteit hebben op het lab en ook voor puncties. Zo kunnen ze het beter spreiden.
Welkom Maeve! Ik hoefde niet eerst de pil te slikken maar kon starten op dag twee van een cyclus. Dat maakt inderdaad dat het lastig plannen is dus kan me voorstellen dat het afhangt van de capaciteit van het ziekenhuis en het lab. Ik moet zeggen dat ik ook wel onder de indruk ben van mijn ziekenhuis en hoe ze alles weten te regelen en plannen. Ok, het is hun werk natuurlijk maar toch heel fijn.

Maar kan me voorstellen dat het even lastig is om vertrouwen te hebben dat alles goed gaat als het anders is dan de vorige keer. Maar een nieuw ziekenhuis en vijf jaar er tussen kan best een verschil maken denk ik.

Hebben ze nog niet gezegd hoe lang je de pil moet slikken?
Dank jullie wel! Fijn die ervaringen. Bij mij ging het in het vorige ziekenhuis inderdaad ook zo Marjaantje! Ik hen helemaal geen zin in die pil, haha.

Nee, ze zeiden 'een aantal weken', maar heb voor 3 maanden mee gekregen van de apotheek. Ik verwacht volgende week ongesteld te worden en dan hoop ik wat meer duidelijkheid te krijgen.
Rouge, hoe is het bij jou? Had je dit weekend je eisprong of moet je vandaag weer een echo?

Hier duurt het wachten lang..
ik had zaterdag een eisprong, dus hoefde vandaag niet te gaan.
heb wel bijna 45 min telefonisch in de wacht gestaan :wtf:

wordt nog gebeld voor de bevestiging maar waarschijnlijk vrijdag de terugplaatsing dus mag nu ook weer aan de utrogestanyeey not :-[
Relax we're all crazy, it's not a competition
Komt weer een spannende periode aan Rouge!

Vandaag (dag 7) voel ik van alles. Vanmiddag heeeel licht roze bloed op het toiletpapier. Zag ik alleen omdat ik er heel goed op let, normaal was het me niet opgevallen. Hele dag al heel lichte subtiele baarmoederkrampjes. Na dat lichtroze bloed geen bloed meer gehad (ik let daar haast obsessief op). Krampjes blijven aanhouden.

Ik heb een kunstmatige cyclus met progynova en utrogestan, ongesteld zal ik niet worden maar het kan wel een doorbraakbloeding zijn. Heel misschien toch een zwangerschap.

Vandaag heb ik niet getest, morgen ga ik wel weer testen.
Hopelijk valt de utro je mee Rouge. Ik duim voor je.

Frost Spannend hoor. Je zit nu op 7 dagen na terugplaatsing toch?
Klopt Marjaantje! Precies een week geleden tp gehad.

Hoe voel jij je?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven