Dilemma huishoudelijke hulp

02-10-2025 08:18 84 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds een paar weken heb ik eindelijk weer een huishoudelijke hulp en daar ben ik heel blij mee! Ik ben tevreden met haar werk, ze is vriendelijk en ze komt op tijd. Ze komt 1x in de twee weken voor 3 uur. Voor mij is dat eigenlijk voldoende. Ze heeft nu gevraagd of ze elke week mag komen omdat ze bij haar andere adressen ook wekelijks komt en anders een gat in haar rooster heeft op de weken dat ze niet bij mij is. Aan de ene kant zou het fijn zijn om wat extra hulp te hebben en ik kan wel dingen bedenken die ze nog zou kunnen doen (strijken, ramen zemen, etc). Ik heb een drukke baan dus het zou wel fijn zijn om zo meer vrije tijd te krijgen. Aan de andere kant vind ik het ook niet erg om zelf wat in het huishouden te doen en zou het wel een flinke kostenverhoging zijn om haar wekelijks te laten komen. Wat zouden jullie doen?
Wombat schreef:
02-10-2025 22:26
Hier komt de hulp ook elke 2 weken 4 uur. Ik vind het echt wel genoeg. De drukke plekken in huis stofzuig ik zelf tussendoor vaker (keuken, woonkamer, halletje) maar voor de slaapkamers vind ik het wel best zo. En voor de badkamer ook. Zo vies ziet die er echt niet uit na 2 weken. Er gaat wel vaker even een doekje door de wasbak en ook door de inloopdouche na het douchen. Elke week is voor mij echt niet nodig.
Maar 2 keer iets korter kan ik me ook wel wat bij voorstellen.
Ik denk er wel eens over na om een robotstofzuiger te nemen, maar ik vrees dan dat je daar toch ook wel weer veel tijd aan kwijt bent om alles robotproof te maken.
Valt mee hoor, je moet alleen zorgen dat er geen kleine dingen op de grond liggen. Ik zet de stoelen aan de kant, haal de dingen van de grond en leg ik allemaal op tafel.
blijfgewoonbianca schreef:
03-10-2025 11:54
Ik had een adres zonder wc borstel . Geen idee hoe ze dat zelf deden of hoe ze bedacht hadden dat ik dat moest doen.

Met een spons en handschoenen. Vind ik beter werken dan wc-borstel.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
Nova schreef:
02-10-2025 13:43
Ik snap dan weer weinig van om de twee weken. Je wil toch minstens eens per week een schone badkamer/vloer etc?

Dat een week zeven dagen heeft is ooit ook maar bedacht door iemand. Als dat tien dagen was geweest hadden we dat misschien een prima norm gevonden.

Met een heel gezin werd de badkamer wekelijks gepoetst. Als we zoals nu nog maar met minder dan de helft die badkamer gebruiken zou in principe elke veertien dagen het zelfde resultaat geven.
Verbena schreef:
04-10-2025 09:11
Dat een week zeven dagen heeft is ooit ook maar bedacht door iemand. Als dat tien dagen was geweest hadden we dat misschien een prima norm gevonden.

tja, we leven wel naar die week. Dus 5 werkdagen, dan een weekend. Dat is onze routine, dus 1x per week iets schoon willen maken is dan logisch en geeft rust.
En sommige dingen volgen een maandroutine of 2x per jaar.
En hoe vaak jij je badkamer wil doen, of je handdoeken wil wassen, daar zijn zoveel topics over en worden sommige mensen echt heel principieel van
Lila-Linda schreef:
04-10-2025 09:31
tja, we leven wel naar die week. Dus 5 werkdagen, dan een weekend. Dat is onze routine, dus 1x per week iets schoon willen maken is dan logisch en geeft rust.
En hoe vaak jij je badkamer wil doen, of je handdoeken wil wassen, daar zijn zoveel topics over en worden sommige mensen echt heel principieel van

We leven inderdaad naar die week maar dat betekent niet dat een keer per veertien dagen je badkamer poetsen raar zou zijn. As dat iemands routine is, is het raar om dat te veroordelen.
Verbena schreef:
04-10-2025 09:34
We leven inderdaad naar die week maar dat betekent niet dat een keer per veertien dagen je badkamer poetsen raar zou zijn. As dat iemands routine is, is het raar om dat te veroordelen.
Ik zou zeggen: open een topic en pak de popcorn!
Lila-Linda schreef:
04-10-2025 09:31
Als je het zelf doet maakt het niets uit inderdaad. Ik maak er echt een bende van in een week. Ik klieder enorm, laat overal kruimels op de grond vallen, de kat maakt al net zo'n zooi als ik.

Als ik ergens anders eens in de twee weken zou schoonmaken en het bleef vrij netjes tussendoor dan zou ik dat prima vinden. Als het echt heel vies wordt in die twee weken en ik moet als een tornado door het huis, dan zou ik een ander adres zoeken om te gaan schoonmaken of het uurloon verdubbelen.
Lila-Linda schreef:
04-10-2025 09:39
Ik zou zeggen: open een topic en pak de popcorn!
Hoe vaak mensen hun beddengoed verschonen schijnt het ook goed te doen.
blijfgewoonbianca schreef:
02-10-2025 18:19
Doe je het dan ook die ene week, of sla je die dan over ?
Elke week maar de hulp doet alles grondig

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven