Dilemma huishoudelijke hulp

02-10-2025 08:18 76 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds een paar weken heb ik eindelijk weer een huishoudelijke hulp en daar ben ik heel blij mee! Ik ben tevreden met haar werk, ze is vriendelijk en ze komt op tijd. Ze komt 1x in de twee weken voor 3 uur. Voor mij is dat eigenlijk voldoende. Ze heeft nu gevraagd of ze elke week mag komen omdat ze bij haar andere adressen ook wekelijks komt en anders een gat in haar rooster heeft op de weken dat ze niet bij mij is. Aan de ene kant zou het fijn zijn om wat extra hulp te hebben en ik kan wel dingen bedenken die ze nog zou kunnen doen (strijken, ramen zemen, etc). Ik heb een drukke baan dus het zou wel fijn zijn om zo meer vrije tijd te krijgen. Aan de andere kant vind ik het ook niet erg om zelf wat in het huishouden te doen en zou het wel een flinke kostenverhoging zijn om haar wekelijks te laten komen. Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wombat schreef:
02-10-2025 22:26
Hier komt de hulp ook elke 2 weken 4 uur. Ik vind het echt wel genoeg. De drukke plekken in huis stofzuig ik zelf tussendoor vaker (keuken, woonkamer, halletje) maar voor de slaapkamers vind ik het wel best zo. En voor de badkamer ook. Zo vies ziet die er echt niet uit na 2 weken. Er gaat wel vaker even een doekje door de wasbak en ook door de inloopdouche na het douchen. Elke week is voor mij echt niet nodig.
Maar 2 keer iets korter kan ik me ook wel wat bij voorstellen.
Ik denk er wel eens over na om een robotstofzuiger te nemen, maar ik vrees dan dat je daar toch ook wel weer veel tijd aan kwijt bent om alles robotproof te maken.
Valt mee hoor, je moet alleen zorgen dat er geen kleine dingen op de grond liggen. Ik zet de stoelen aan de kant, haal de dingen van de grond en leg ik allemaal op tafel.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven