Banenzwemmen

donderdag 2 oktober 2025 om 19:49

Ik ben vandaag weer begonnen met banenzwemmen en meteen weer iets te fanatiek oops! Gelukkig was het niet zo druk en was de enige kleine irritatie dat ik soms de andere kant niet aan kon tikken omdat velen meer een rondje zwommen en dus voor me langs zwommen i.p.v. aantikken en omdraaien.
Ik ben van plan om het 1 a 2x per week te gaan doen en wellicht een keer extra als ik zin heb in ontspanning. Maar wat zijn nou een beetje handige dingen om mee te nemen naast je zwemspullen en handoeken en andere tips? Ik heb al een badmuts voor als het wat kouder wordt en ik wil dat mijn haar droog blijft, ik had shampoo en een creme bij omdat mijn huid nogal droog kan zijn en was mijn badslippers vergeten.
                    Ik ben van plan om het 1 a 2x per week te gaan doen en wellicht een keer extra als ik zin heb in ontspanning. Maar wat zijn nou een beetje handige dingen om mee te nemen naast je zwemspullen en handoeken en andere tips? Ik heb al een badmuts voor als het wat kouder wordt en ik wil dat mijn haar droog blijft, ik had shampoo en een creme bij omdat mijn huid nogal droog kan zijn en was mijn badslippers vergeten.

woensdag 8 oktober 2025 om 00:17

Hoe doen anderen dat eigenlijk tijdens een menstruatie? Normaal gesproken ga ik dan niet zwemmen maar ergens vind ik dat ook weer jammer. Ik ben dan toch bang dat er bloed in het water komt als het naast mijn tampon lekt wat soms gebeurd helaas. Of dat men het touwtje ziet bungelen. 
Heb wel eens gelezen dat er door de zwaartekracht of zoiets je niet vloeit in water en je dus niet perse iets hoeft te gebruiken maar ik ben zo iemand die halverwege zowiezo even naar de wc moet dus ik helemaal niks gebruiken lijkt me geen goed idee.
                    Heb wel eens gelezen dat er door de zwaartekracht of zoiets je niet vloeit in water en je dus niet perse iets hoeft te gebruiken maar ik ben zo iemand die halverwege zowiezo even naar de wc moet dus ik helemaal niks gebruiken lijkt me geen goed idee.

zondag 12 oktober 2025 om 22:47

Gelukkig bleken de pukkels tot nu toe nog loos alarm maar ik ga dus inderdaad maar gewoon met tampon zwemmen en dan rol in een nieuwe wel in mijn handdoek die ik altijd langs de kant op een muurtje leg met m'm shampoo of verwissel meteen als ik weer omgekleed ben.
Waar ik nu ook tegenaan loop is dat ik zo vaak moet plassen, hopelijk wordt dat nog minder.

Waar ik nu ook tegenaan loop is dat ik zo vaak moet plassen, hopelijk wordt dat nog minder.

zondag 12 oktober 2025 om 23:10

Wat ik altijd meeneem en mis op de lijstjes: een plastic tas voor de handdoek(en), badkleding en slippers achteraf. Ik vind de vloer ook zo vies, dus no way dat dat rechtstreeks in m'n tas gaat...calvijn1 schreef: ↑03-10-2025 12:52Ik vind zwemmen heerlijk, alleen ik heb een fobie voor de vloer van het zwembad. Zo goor om daar zonder badslippers te lopen en ook een handdoek om op te staan is voor mij echt een no-go.
Ben een keer mij slippers vergeten en toen naar huis gegaan. Voor mij echt ondenkbaar om op blote voeten te lopen
Maar de meesten hebben daar niet zo'n problemen mee zo te zien. Dat maakt het leven wel makkelijker
                                    evajulia123 wijzigde dit bericht op 12-10-2025 23:11

Reden: Plastic tas voor achteraf

Reden: Plastic tas voor achteraf
  0.67% gewijzigd

zondag 12 oktober 2025 om 23:18

EvaJulia123 schreef: ↑12-10-2025 23:10Wat ik altijd meeneem en mis op de lijstjes: een plastic tas voor de handdoek(en), badkleding en slippers achteraf. Ik vind de vloer ook zo vies, dus no way dat dat rechtstreeks in m'n tas gaat...
Maar de meesten hebben daar niet zo'n problemen mee zo te zien. Dat maakt het leven wel makkelijker![]()
Nee hoor, ik vind dat ook. Alleen ik los het anders op: ik vouw mijn badpak in de schone kant van mijn handdoek, dan vouw ik mijn slippers erin en maak ik een bundeltje van de handdoek. Gaat niet in mijn tas maar rechtstreeks in de kofferbak. Want om mezelf gemotiveerd te houden voor het zwemmen, kom ik met de auto en niet op de fiets. Anders zou ik inderdaad een aparte plastic zak meenemen.

zondag 12 oktober 2025 om 23:20

Ja een plastic tas heb ik ook altijd bij me voor m'n zwempak en handdoeken. Mijn slippers droog ik altijd goed af voordat ze in m'n tas gaan of ik neem ze los mee en dump ze in m'n fietstas.EvaJulia123 schreef: ↑12-10-2025 23:10Wat ik altijd meeneem en mis op de lijstjes: een plastic tas voor de handdoek(en), badkleding en slippers achteraf. Ik vind de vloer ook zo vies, dus no way dat dat rechtstreeks in m'n tas gaat...
Maar de meesten hebben daar niet zo'n problemen mee zo te zien. Dat maakt het leven wel makkelijker![]()

maandag 13 oktober 2025 om 22:33

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Al een account? Log dan hier in