Mode & Beauty alle pijlers

Welke castor olie voor je huid?

07-10-2025 11:39 16 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Aangezien ik een erg droge huid heb, ben ik op zoek naar een goede olie. Nu lees ik op internet dat castor olie hier heel goed voor is. Iemand hier ervaring mee, en zoja, welke moet ik hebben?
Bij de Tuinen hebben ze verschillende soorten. Die van hun huismerk gebruik ik vnl, maar ik heb ook de olie (ook bij hen te koop) die in een donkere fles zit. Dat schijnt beter te zijn, olie in een donkere fles, maar ik heb al heel goede resultaten met de olie van hun eigen merk, die ook vaak in de aanbieding is.

Castor olie kun je trouwens voor veel dingen gebruiken, artrose enz.. het is echt geweldig spul
Ik heb castor olie van de action en die vind ik niet fijn op mijn huid, te dik, moeilijk smeerbaar en trekt bijna niet in. Ik gebruik nu tijdens het douchen douche olie en na het douchen baby huid olie i.v.m. droge huid. En dan tussendoor nog body butter of iets als het nodig is.
Ik koop castorolie bij Natural Heroes. dat is makkelijk smeerbare variant die bovendien geurloos is. ik combineer dit 50/50 met amandelolie of avocado-olie. Bij de tuinen kun je kleine pipetjes kopen waar je dit in kunt gieten. Heerlijk voor je huid en voor je haren.
Ivm jouw droge huid (heb ik ook) zou ik uitkijken met geparfumeerde oliën of babyolie.

https://www.naturalheroes.nl/
Ik heb jarenlang castorolie gebruikt op m'n gezicht, maar het duurt wel echt heel lang voordat het intrekt hoor. Ik had destijds gewoon castorolie van het kruidvat huismerk, maar dat is er niet meer. (Wel andere merken bij kruidvat).

Van het merk harmonie heb ik het nu in huis, dat is net zo dik en trekt net zo langzaam in. Het is wel echt een heel andere ervaring dan creme, of een lichtere olie.
Castorolie is dikke olie, daarom vinden veel mensen hem minder fijn. Ik vind het echt een wondermiddel.

Goede ervaringen op droge onderarmen en ellebogen. Een keertje dun smeren, dagen geen last. Droge lippen/schrale lipranden: aanstippen met castor en je bent er zo vanaf.

Wat ook werkt is om te smeren onder de douche. Je huid is dan lekker warm en dan smeert het makkelijker. Smeren op de natte huid, nog even warm afspoelen en daarna droogdeppen.

Maar ik zou het niet op mijn gezicht smeren. Daar is het veel te dik en vet voor.

Ik gebruik deze:
https://www.kruidvat.nl/yari-100-pure-c ... 60EALw_wcB
patchouli_ schreef:
07-10-2025 20:02
Castorolie is dikke olie, daarom vinden veel mensen hem minder fijn. Ik vind het echt een wondermiddel.

Goede ervaringen op droge onderarmen en ellebogen. Een keertje dun smeren, dagen geen last. Droge lippen/schrale lipranden: aanstippen met castor en je bent er zo vanaf.

Wat ook werkt is om te smeren onder de douche. Je huid is dan lekker warm en dan smeert het makkelijker. Smeren op de natte huid, nog even warm afspoelen en daarna droogdeppen.

Maar ik zou het niet op mijn gezicht smeren. Daar is het veel te dik en vet voor.

Ik gebruik deze:
https://www.kruidvat.nl/yari-100-pure-c ... 60EALw_wcB
Ik heb het ook vaak zo gebruikt ja onder de douche maar daar werd de vloer zo glad van ondanks het na spoelen met water. Met een doucheolie heb ik dat niet.
https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... 6100003353
Deze vind ik geen aanrader. Te dik, smeert niet uit.
Vanity of vanities; all is vanity
De volgende keer koop ik die in een donkere fles zal idd beter zijn
Nu heb ik die van het eigen merk van H&B en die is lekker vet en trekt niet in precies wat ik wil voor mijn droge huid :)
.
Het werkt ook super om je haar te stylen, klein beetje warm wrijven tussen je handen en in het haar knijpen.
.
ik lees op internet dat de olie in een donkere glazen fles moet zitten en koudgeperst en hexane-vrij moet zijn. Dan kom ik uit op die van H&B "Fushi", iemand ervaring met deze?
Jannie schreef:
08-10-2025 12:02
ik lees op internet dat de olie in een donkere glazen fles moet zitten en koudgeperst en hexane-vrij moet zijn. Dan kom ik uit op die van H&B "Fushi", iemand ervaring met deze?
Ja dit is een heel fijne maar die van het huismerk van Holland&Barrett is ook helemaal prima.
Jannie schreef:
08-10-2025 12:02
Zie mijn post hierboven. Ik vind hem persoonlijk te stroperig en plakkerig, zeker voor op je gezicht overdag. Ik heb het een tijd 's nachts gebruikt. Helpt wel zeker tegen droogheid.
Ik meng 2 delen bodylotion met 1 deel castorolie, en smeer mij na het douchen daarmee in. Dit trekt prima in en laat een zachte, gladde en glanzende huid achter.
Puur gebruik ik het bijna alleen voor de nagelriemen van voeten en handen. Werkt uitstekend. Ik heb momenteel die van Jacob Hooy via de online-drogist.
don't watch the movie, read the book
Pink-Freud schreef:
08-10-2025 14:23
Zie mijn post hierboven. Ik vind hem persoonlijk te stroperig en plakkerig, zeker voor op je gezicht overdag. Ik heb het een tijd 's nachts gebruikt. Helpt wel zeker tegen droogheid.
Ik zou 'm ook niet overdag gebruiken maar s nachts voor het slapen gaan.
Dan zou ik het lekker doen. ;)
25% korting meegenomen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven