Idee voor maaltijdsoep
donderdag 23 juli 2009 om 17:12
Heb ook bij de index gekeken, maar niet helemaal gevonden wat ik zoek. Ik wil een stevige maaltijdsoep maken met een italiaans tintje. Dit had ik in gedachten:
- basis soep maken van ui, knoflook, tomaten, oregano en groentebouillon. Geheel laten pruttelen en grof zeven.
- blikje witte bonen in tomatensaus erbij
- stukjes courgette erbij
- klien beetje schelpjes pasta erbij (klein formaat)
en dan:
- blokjes salami worst erin
Garneren met basiicum.
Is dat wat? Nog nooit gemaakt, zou het lekker zijn? Iemand ideeen, tips?
- basis soep maken van ui, knoflook, tomaten, oregano en groentebouillon. Geheel laten pruttelen en grof zeven.
- blikje witte bonen in tomatensaus erbij
- stukjes courgette erbij
- klien beetje schelpjes pasta erbij (klein formaat)
en dan:
- blokjes salami worst erin
Garneren met basiicum.
Is dat wat? Nog nooit gemaakt, zou het lekker zijn? Iemand ideeen, tips?
donderdag 23 juli 2009 om 17:20
Ja, is lekker. Wat ook kan: ui fruiten en dan meteen de blokjes salami en Italiaanse kruiden meebakken. Groentebouillon erbij met soepgroente (in ieder geval prei, wortel, paprika). En dan per persoon 3 eetlepels (volkoren) pasta zoals bijv. macaroni. In totaal moet dat iets van tien minuten koken. Na vijf minuten witte bonen in tomatensaus erbij. Eventueel nog een paar tomaten in stukjes erbij. Geraspte kaas erover, brood erbij. Ik maak het bijna elke week.
donderdag 23 juli 2009 om 17:21
Mmmmm,klinkt erg goed!
Ik heb ook zo mn eigen recept voor maaltijdsoep:
Als basis een tomatensoep (kan zelfgemaakt maar ik ben van de gemakkelijke...dus zakje van Honig)
met daarin:
*blikje mais
*blikje kidneybonen
*prei in reepjes
*kleine broccolli roosjes
*veel versgemalen peper om extra pittig te maken
Soms wissel ik de kidneybonen met witte bonen in tomatensaus,die koken sneller kapot en dan wordt de soep dikker...net waar ik zin aan heb.
Ik heb ook zo mn eigen recept voor maaltijdsoep:
Als basis een tomatensoep (kan zelfgemaakt maar ik ben van de gemakkelijke...dus zakje van Honig)
met daarin:
*blikje mais
*blikje kidneybonen
*prei in reepjes
*kleine broccolli roosjes
*veel versgemalen peper om extra pittig te maken
Soms wissel ik de kidneybonen met witte bonen in tomatensaus,die koken sneller kapot en dan wordt de soep dikker...net waar ik zin aan heb.
donderdag 23 juli 2009 om 19:23
Ingrediënten
* 1 ui
* 1 teen knoflook
* 2 paprika's
* 1 el olie
* 1 el provencaalse kruiden
* 4 dl groentebouillon
* 1 druppel tabasco
* 6 zwarte olijven
* 8 blaadjes basilicum
* 2 el roomkaas (philadelphia paprika)
* 2 el parmezaanse kaas
* 75 gram pasta
* 75 gram chorizo
Bereiden
Ui in stukjes snijden, knoflook in de pers en paprika in stukjes snijden.
Deze ingredienten bakken in 1 el olijfolie, daarna bouillon toevoegen. 15 minuten laten koken totdat de paprika is.
Daarna pureren met staafmixer. Gekookte pasta toevoegen en gebakken chorizo. Garneren met kaas, olijven en basilicum.
Zoiets was het geloof ik.. Ik brouw er altijd ter plekke wat van en varieer een beetje met hoeveelheden die mij zelf lekker lijken.
* 1 ui
* 1 teen knoflook
* 2 paprika's
* 1 el olie
* 1 el provencaalse kruiden
* 4 dl groentebouillon
* 1 druppel tabasco
* 6 zwarte olijven
* 8 blaadjes basilicum
* 2 el roomkaas (philadelphia paprika)
* 2 el parmezaanse kaas
* 75 gram pasta
* 75 gram chorizo
Bereiden
Ui in stukjes snijden, knoflook in de pers en paprika in stukjes snijden.
Deze ingredienten bakken in 1 el olijfolie, daarna bouillon toevoegen. 15 minuten laten koken totdat de paprika is.
Daarna pureren met staafmixer. Gekookte pasta toevoegen en gebakken chorizo. Garneren met kaas, olijven en basilicum.
Zoiets was het geloof ik.. Ik brouw er altijd ter plekke wat van en varieer een beetje met hoeveelheden die mij zelf lekker lijken.
zaterdag 25 juli 2009 om 17:08
quote:mardjen schreef op 23 juli 2009 @ 17:38:
Ik zou kikkererwten doen ipv witte bonen, maar dat is misschien psychisch
Aks ik hem met kikkererwten zou maken, dan zou ik de italiaanse kruiden vervangen met koriander en komijn, krijg je een beetje een 'oosters' soepje.
De soep was trouwens erg lekker geworden, die blijft op het menu!
Ik zou kikkererwten doen ipv witte bonen, maar dat is misschien psychisch
Aks ik hem met kikkererwten zou maken, dan zou ik de italiaanse kruiden vervangen met koriander en komijn, krijg je een beetje een 'oosters' soepje.
De soep was trouwens erg lekker geworden, die blijft op het menu!
zaterdag 4 december 2010 om 21:45
Nou even googlend op Viva kwam ik hier nog wat goede tips erbij tegen. Ik wil morgen deze/een vergelijkbare soep maken met een deel tips van iemand anders.
Eerst bouillon trekken van schenkel, riblap (normaal gebruik ik alleen schenkels), wortel, ui,selderij.
Zodra het vlees gaar is/de bouillon klaar is, vlees eruit en fijn snijden. Ui/wortel/selderij eruit (en weg).
Grove roerbakgroente erin bestaand uit courgette, prei, ui, wortel. Klein blikje witte bonen in tomatensaus, evt. blikje tomatenblokjes en kleine pasta. Ben benieuwd1
Eerst bouillon trekken van schenkel, riblap (normaal gebruik ik alleen schenkels), wortel, ui,selderij.
Zodra het vlees gaar is/de bouillon klaar is, vlees eruit en fijn snijden. Ui/wortel/selderij eruit (en weg).
Grove roerbakgroente erin bestaand uit courgette, prei, ui, wortel. Klein blikje witte bonen in tomatensaus, evt. blikje tomatenblokjes en kleine pasta. Ben benieuwd1