Albanie als vakantieland
woensdag 8 oktober 2025 om 09:55
Voor zomer 2026 spookt Albanie als bestemming door ons hoofd. Ik hoor echter wisselende verhalen, wie is er al geweest en wat was je ervaring? We zouden willen vliegen erheen, auto huren en als accomodatie iets huren. Kan een huis(je) zijn of hotel mag ook. Vakantie is combinatie van luieren en actief. En dat actief is van iets bekijken tot bv een dag hiken, kajakken etc. Lekker kunnen eten is wel belangrijk, het nachtleven daarentegen niet. Aan de ene kant hoor ik enthousiaste verhalen en zie mooie natuur, maar hoor ook van mensen dat het erg vies kan zijn, slechte wegen en weinig sfeer. Wie heeft hier ervaring mee?
donderdag 9 oktober 2025 om 23:28
Ksamil is heel mooi! En dan zelf de wat rustige strandjes opzoeken. Je kan daar langs de kust rijden en dan zie je echt super mooie baaitjes. Het water is daar zo mooi!
En naast Vlöre heb je Narta Beach en is ook mooi en niet druk.
Bij de wat grotere kuststeden, kan je ook ervoor kiezen om wat verderop te rijden en dan een verscholen baai op te zoeken. Himara heeft ook wat verderop gelegen mooie strandjes.
Wat niet aan de kust ligt maar wel echt een aanrader en super mooi is: Osumi Canyon. Het water was te laag om te raften maar je kon daar wel zonnen en zwemmen in de stroming. Ligt een uur van Berat (deze stad moet je echt naartoe) dus een goede combi als je daar 2 of 3 dagen bent.
vrijdag 10 oktober 2025 om 00:04
Dat overal hetzelfde op de menukaart staat.
Ik heb in griekenland alleen op eilanden gereden (zowel kleine als grote eilanden), dus weet niet of dat hetzelfde is als het vasteland, maar dat vond ik zeker niet vergelijkbaar. Griekenland was echt veeeeeel normaler dan Albanië.
vrijdag 10 oktober 2025 om 13:41
Ik heb er 6 jaar geleden 2 maanden doorgebracht en vond het er geweldig. Er zijn een paar leuke kustplaatsjes met mooie baaitjes. Himare en Vlorë inderdaad (de Narta Lagoon met het st Mary klooster), maar ook de Vjosë-Narta Delta is mooi en Gjipe beach met de canyon erachter waar je mooie wandelingen in kunt maken. Wij hadden wel een 4x4 en hadden dat ook echt nodig om bij de meeste plekken te komen. Dat is een keuze trouwens want in een 2x2 kun je ook prima trips maken en kom je ook bij dezelfde plekken, maar dan op de parkeerplaats van een baaitje en niet in de baai zelf (zoals bijv Gjipe beach).
Mocht je avontuurlijk zijn is het echt de moeite waard om een 4x4 te huren. Wij zijn echt op zulke waanzinnig mooien plekken geweest daar (en ook geslapen).
Ik stuur je ff een pm met de link naar ons blog van toen. Dan kun je zelf zien of je het wat vindt.
Mocht je avontuurlijk zijn is het echt de moeite waard om een 4x4 te huren. Wij zijn echt op zulke waanzinnig mooien plekken geweest daar (en ook geslapen).
Ik stuur je ff een pm met de link naar ons blog van toen. Dan kun je zelf zien of je het wat vindt.
vrijdag 10 oktober 2025 om 14:47
Ah, ik doelde vooral op het snelle rijden en met 4 naast elkaar op 2 baans wegen.Karrota schreef: ↑10-10-2025 00:04Dat overal hetzelfde op de menukaart staat.
Ik heb in griekenland alleen op eilanden gereden (zowel kleine als grote eilanden), dus weet niet of dat hetzelfde is als het vasteland, maar dat vond ik zeker niet vergelijkbaar. Griekenland was echt veeeeeel normaler dan Albanië.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in