Trump en de Nobelprijs

10-10-2025 16:40 44 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit jaar heeft hij het niet gewonnen maar wat denken jullie? Gaat ie hem volgend jaar wel krijgen?

Ik heb echt een bloedhekel aan die man, maar hoe je het ook wendt of keert; hij heeft blijkbaar voor een doorbraak gezorgd in Gaza. Dus Nobelprijs ja of nee?

Verdient Trump de Nobelprijs voor vrede?

Totaal aantal stemmen: 140

Ja (9%)
Nee (91%)
Die doorbraak is super fijn - al ben ik als het om Israel gaat wel erg van het 'eerst zien dan geloven' - en goed gedaan van Trump, maar ik krijg erg de indruk dat hij het vooral deed omdat ie er die nobelprijs mee hoopte te krijgen. Plus wat hij verder allemaal aan nare dingen doet in eigen land, wat bepaald niet vreedzaam is. Dus nee, geen nobelprijs voor Trump wat mij betreft. Niet nu, maar ook niet volgend jaar. Als dan blijkt dat het verdrag tussen Israel en Hamas standhoudt.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Het lijkt me ook helemaal niet gezond voor de beste man. Hij is zonder Nobelprijs al megalomaan genoeg.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
Ik hoop dus ook dat hij hem niet krijgt. Zijn acties op andere onderwerpen zijn nou niet bepaald Nobelprijswaardig. Capitoolbestorming, Groenland willen inlijven, hatespeech etc. Volgens mij kijken ze toch naar het totaalplaatje van hoe iemand is en niet naar 1 los onderwerp dus hij kan het wel schudden denk ik.
Dat het überhaupt een vraag is. Maar goed, dat is mijn bescheiden mening.
Een pluviofiel met hart en ziel.
Tanteslankie20 schreef:
10-10-2025 17:06
+1
Tanteslankie20 schreef:
Ja ho, vergeet je niet dat hij ook tussen Albanië en Azerbaijan vrede heeft gebracht? Dat is nog nooit eerder vertoond!
Hecamel schreef:
10-10-2025 17:21
Ja ho, vergeet je niet dat hij ook tussen Albanië en Azerbaijan vrede heeft gebracht? Dat is nog nooit eerder vertoond!
:rolling:
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Het nobelcomité kijkt standaard naar het geheel van de bijdrage van een kandidaat voor de prijs. En gezien zijn oorlogshitserij op veel andere gebieden zie ik het gewoon niet gebeuren.

Daarbij ben ik ook zeer benieuwd wat hij zelf nu echt bijgedragen heeft. En welk deel door de landen zelf is gedaan, of bijvoorbeeld Egypte als onderhandelingstoneel.
Tanteslankie20 schreef:
Toch heeft iemand vreemd genoeg ja gestemd .
Yildizlar2 schreef:
10-10-2025 17:34
Half Amerika heeft - zelfs 3 keer* - op die kerel gestemd.
Er zullen hier in Europa dus ook wel medestanders te vinden zijn.

Vraag me volgend jaar eens of die kerel een Nobelprijs waard is.
Als hij écht iets zou verwezenlijkt hebben.

*Hij werd 2 keer president. De derde keer was het vrij nipt Biden, maar blijft dat zowat half Amerika al jaren op hem stemt.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
DrMcNinja schreef:
10-10-2025 17:29
Het nobelcomité kijkt standaard naar het geheel van de bijdrage van een kandidaat voor de prijs. En gezien zijn oorlogshitserij op veel andere gebieden zie ik het gewoon niet gebeuren.

Daarbij ben ik ook zeer benieuwd wat hij zelf nu echt bijgedragen heeft. En welk deel door de landen zelf is gedaan, of bijvoorbeeld Egypte als onderhandelingstoneel.
Het plan is sowieso niet heel veel anders dan wat Biden's team destijds had gemaakt. En de protesten in veel landen zullen ook wel geholpen hebben. Israel heeft andere landen hard nodig voor de inkomsten.
Als Trump de oorlog in Oekraïne oplost mag hij hem wat mij betreft volgend jaar krijgen.
Hecamel schreef:
10-10-2025 17:21
:hihi:
Een pluviofiel met hart en ziel.
Samar schreef:
10-10-2025 18:07
Als Trump de oorlog in Oekraïne oplost mag hij hem wat mij betreft volgend jaar krijgen.
de ene oorlog "oplossen" weegt op tegen alle ellende die hij in eigen land veroorzaakt?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Yildizlar2 schreef:
10-10-2025 17:34
Maar ook zonder achter hem te staan, kun je toch wel verwachten dat hij volgend jaar Wel de prijs wint?
Lila-Linda schreef:
10-10-2025 18:32
Maar ook zonder achter hem te staan, kun je toch wel verwachten dat hij volgend jaar Wel de prijs wint?
maar dat is de vraag niet, de vraag is of hij hem verdient.
rosanna08 schreef:
10-10-2025 18:33
maar dat is de vraag niet, de vraag is of hij hem verdient.
Ah er staan 2 vragen.
Of hij hem krijgt
Of hij hem verdient

Misschien is dat het misverstand?
Of we hebben een fan in ons midden, kan natuurlijk
Lila-Linda schreef:
10-10-2025 18:34
Ah er staan 2 vragen.
Of hij hem krijgt
Of hij hem verdient

ik ga uit van de vraag die bij de poll staat.
rosanna08 schreef:
10-10-2025 18:21
de ene oorlog "oplossen" weegt op tegen alle ellende die hij in eigen land veroorzaakt?
Daar gaat de nobelprijs voor de vrede toch niet over? Dan eerder dat hij het niet krijgt omdat hij bommen op vluchtelingbootjes en op Iran heeft gesmeten. En die handelsoorlog is natuurlijk ook niet bevorderlijk.

Misschien dat hij dan volgend jaar een kans maakt als hij Oekraïne oplost en er vrede in het Midden Oosten is.

Die binnenlandse ellende is toch waar de meerderheid van de Amerikanen al voor de tweede keer op stemnen het zal me totaal niet verbazen als de volgende president Vance zal zijn.
samar wijzigde dit bericht op 10-10-2025 18:43
0.60% gewijzigd
Lila-Linda schreef:
10-10-2025 18:34
Ah er staan 2 vragen.
Of hij hem krijgt
Of hij hem verdient

Ik ben die fan maar begreep het verkeerd. Ik sta totaal niet achter Trump, ik walg van die man. Tegelijkertijd denk ik dat hij de enige is die de vreselijke oorlog in Oekraïne kan stoppen. Doet hij dat, dan mag hij de prijs wat mij betreft volgend jaar krijgen.
Een nobelprijs voor degene die ervoor gezorgd heeft dat heel Europa ineens de portemonnee leegschudt op defensiegebied.... het zou wat zijn.
Lorem Ipsum
Appletje schreef:
10-10-2025 18:04
Het plan is sowieso niet heel veel anders dan wat Biden's team destijds had gemaakt. En de protesten in veel landen zullen ook wel geholpen hebben. Israel heeft andere landen hard nodig voor de inkomsten.
Dit precies. Trump kreeg de bal voor de goal aangespeeld en was al verteld in welke hoek hij moest schieten. Ik ben blij dat hij dat gedaan heeft, maar ik ben van mening dat de druk van andere landen/bevolkingen dit nu mogelijk heeft gemaakt.
turquasi schreef:
10-10-2025 18:46
Een nobelprijs voor degene die ervoor gezorgd heeft dat heel Europa ineens de portemonnee leegschudt op defensiegebied.... het zou wat zijn.

Is ook iets anders vind ik. Trump wil niet steeds de grootbetaler van de NAVO zijn en dat punt van hem vind ik volkomen logisch. En als je de politici moet geloven zijn we dichter dan ooit bij een (grotere) oorlog op Europees grondgebied dus de NAVO is nodig om ons te kunnen verdedigen.
daffy schreef:
10-10-2025 18:48
Dit precies. Trump kreeg de bal voor de goal aangespeeld en was al verteld in welke hoek hij moest schieten. Ik ben blij dat hij dat gedaan heeft, maar ik ben van mening dat de druk van andere landen/bevolkingen dit nu mogelijk heeft gemaakt.
Ook, maar ik denk vooral Trump omdat hij de regering van Israël onder druk kan zetten door geen wapens meer te leveren. Maar dat zal later allemaal nog wel blijken.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven