Hotel tips Gran Canaria / Tenerife

11-10-2025 22:27 7 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben aan het nadenken over de zomervakantie. Ik zit es te kijken naar bijv. Gran Canaria of Tenerife (zuid), beiden nooit geweest. Costa del Sol is ook een optie trouwens.

Volgens mij zitten hier best wat mensen die op een van die eilanden is geweest. Iemand die een goed hotel (minimaal 4*) kan aanbevelen ?
Liefst dat voldoet aan de wensen:
Modern hotel, goede reviews, lekker eten (iig ontbijt), groot zwembadcomplex/meerdere zwembaden, direct aan boulevard met winkeltjes/restaurantjes en strand of echt op korte loopafstand. In levendige en populaire omgeving zodat je makkelijk erop uit kunt voor hapje eten, winkeltjes etc. We zouden dan zeker ook voor paar dagen een auto huren om de omgeving te verkennen trouwens.

Welke regio’s en hotels moet ik op mijn lijstje zetten en es bekijken?
https://www.iberostar.com/eu/hotels/ten ... tlEALw_wcB

Deze is geweldig, met een verrukkelijk ontbijt. Beste dat ik ooit in een hotel gehad heb en ik ben best veel in hotels geweest.
Als je naar Gran Canaria gaat zou ik kijken naar Meloneras daar zitten een paar schitterende hotels ( Lopesan en Riu oa ). Zelf niet in die hotels geweest want ik vind het te prijzig maar staat op mijn " ooit" lijstje. Mooie boulevard ook paar fijne goede restaurants en met de taxi ben je zo voor een paar euro in Maspalomas / Playa d' ingles. Playa d'ingles is heel druk daar wil ik niet zitten. Wij zitten binnenkort in een hotel op de golfbaan daar.
Puerto Rico en Puerto Mogan zijn ook leuk.

Op Tenerife zou ik kijken naar Costa Adeje of Los Christianos en Las Americas overslaan ( zelfde als Playa d' ingles).
Ben-ik-weer schreef:
11-10-2025 22:54
https://www.iberostar.com/eu/hotels/ten ... tlEALw_wcB

Deze is geweldig, met een verrukkelijk ontbijt. Beste dat ik ooit in een hotel gehad heb en ik ben best veel in hotels geweest.
Heeel mooi! Maar 5* zelfs zie ik, dus die is wel errug prijzig zie ik, ruim 2200,- p.p.voor alleen LO in de periode dat wij willen gaan. Dus dat wordt em niet.
Heb geen heel vaststaand budget, maar dit vind ik teveel.
dolfje schreef:
12-10-2025 09:05
Als je naar Gran Canaria gaat zou ik kijken naar Meloneras daar zitten een paar schitterende hotels ( Lopesan en Riu oa ). Zelf niet in die hotels geweest want ik vind het te prijzig maar staat op mijn " ooit" lijstje. Mooie boulevard ook paar fijne goede restaurants en met de taxi ben je zo voor een paar euro in Maspalomas / Playa d' ingles. Playa d'ingles is heel druk daar wil ik niet zitten. Wij zitten binnenkort in een hotel op de golfbaan daar.
Puerto Rico en Puerto Mogan zijn ook leuk.

Op Tenerife zou ik kijken naar Costa Adeje of Los Christianos en Las Americas overslaan ( zelfde als Playa d' ingles).
Ik ga es kijken, in die regio’s, goed te weten welke beter niet.
Lopesan ook gezien en die zijn inderdaad ook heel mooi maar ook in de wat duurdere prijsklasse. Maar wel stuk goedkoper dan Iberostar Selection Anthelia die hierboven genoemd werd.

Heb jij nog andere suggesties waar je zelf bent geweest en waar je tevreden over was ? Een goede 3* hotel kan ook natuurlijk, daar kan ik ook zeker naar kijken.
Voor 3 sterren zou je op Tenerife kunnen kijken naar Parque Santiago, wij zaten in 4 in een appartement ( zeker niet luxe wel fijn verwarmd zwembad) maar geloof dat 3 meer voor kinderen is met dacht ik glijbanen en 5 en 6 nieuwer en luxer maar het is al zo'n 10 jaar geleden dus weet niet hoe het nu is.

Of H10 hotels, die zijn ook goed ( van horen zeggen) net als Iberostar.
Wij gaan nu naar Livvo maar nog nooit geweest.
Wij zitten meestal in een (goedkoop) appartement /bungalow op deze eilanden en niet in hotel all in.
Maar dit hotel ligt in Las Americanas, en dat moest ik overslaan haha. Maar desondanks Parque Santiago toch een aanrader? Goede ligging ?
We hebben geen kinderen meer die mee gaan, dus daar hoeven we niet naar te kijken.

In principe ga ik uit van logies ontbijt, vind het wel leuk om ‘‘s avonds verschillend te kunnen eten.
Mogelijkheid tot kunnen lunchen bij het hotel (dus eigen restaurant erbij) is wel een must, zodat je niet persé met natte badkleding de deur uit moet (want voor lunch omkleden doe ik niet, als ik een zwembad-/stranddag heb gepland).

All inclusive hoeft niet, mag wel maar selecteer ik niet op. Sommige hotels bieden vanaf halfpension aan, ook prima.

H10 ook nog niet onderzocht, ga ik ook doen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven