Nieuwe partner over, jou kind

dinsdag 14 oktober 2025 om 02:15

Hallo alle,
Ik heb een zoon van 10, nou krijg ik van mijn partner de nodige uitspraken die ik echt niet vindt kunnen.
Zoals dat ik een dienstmeid ben voor mijn zoon, omdat ik een keer zijn broek in de was doen.
Maar die van mijn partner niet.
Nu is het zo dat mijn partner het niet nodig vindt om al zijn vieze kleding niet zelf in de was te gooien.
Ik vindt hij is volwassen en kan dit zelf !!!
Mijn kind van 10 voed ik op, en doet wel zijn overrige was in de was.
Een enkele keer ligt een vergeten kleding stuk op de badkamer.
Mijn partner vindt het nodig om mij overal op terecht te wijze en lullig opmerkingen te geven.
Vandaar hij voort zelf zijn eigen was in de mand jan doen.
Ik vindt het peuter gedrag van hem nergens op slaan, en reken hem het ook erg aan dat hij zo over mijn zoon praat.
Dit is vaker, dat hij niets goeds kan doen bij hem.
Hij zelf heeft een dochter die al 4 jaar zonder pardon mijn zoon overal van beschuldigt en hij haar geloofd met alles.
Ook al zeg ik er wat van, heb ik het ook nog gedaan
Dat mijn zoon nu echt in de knoop zit, nergens geen zin meer in heeft
En op school slecht gaat.
Zo met zijn doen en laten en die uitspraken.
Zit ik er over in om er me te stoppen.
Met de relatie.
Heb zelf nog een dochter samen, maar hij is alleen thuis als zijn andere dochter komt na 10 dagen mama.
Hun zelf liggen al 5 jaar in vechtscheiding met bedreiging aan mijn adres, of andere achterlijke acties.
Ben er zo klaar mee zo wat.
Wat vinden jullie als zulke dingen worden gezegt over je zoon of dochter door nieuwe partner?
                    Ik heb een zoon van 10, nou krijg ik van mijn partner de nodige uitspraken die ik echt niet vindt kunnen.
Zoals dat ik een dienstmeid ben voor mijn zoon, omdat ik een keer zijn broek in de was doen.
Maar die van mijn partner niet.
Nu is het zo dat mijn partner het niet nodig vindt om al zijn vieze kleding niet zelf in de was te gooien.
Ik vindt hij is volwassen en kan dit zelf !!!
Mijn kind van 10 voed ik op, en doet wel zijn overrige was in de was.
Een enkele keer ligt een vergeten kleding stuk op de badkamer.
Mijn partner vindt het nodig om mij overal op terecht te wijze en lullig opmerkingen te geven.
Vandaar hij voort zelf zijn eigen was in de mand jan doen.
Ik vindt het peuter gedrag van hem nergens op slaan, en reken hem het ook erg aan dat hij zo over mijn zoon praat.
Dit is vaker, dat hij niets goeds kan doen bij hem.
Hij zelf heeft een dochter die al 4 jaar zonder pardon mijn zoon overal van beschuldigt en hij haar geloofd met alles.
Ook al zeg ik er wat van, heb ik het ook nog gedaan
Dat mijn zoon nu echt in de knoop zit, nergens geen zin meer in heeft
En op school slecht gaat.
Zo met zijn doen en laten en die uitspraken.
Zit ik er over in om er me te stoppen.
Met de relatie.
Heb zelf nog een dochter samen, maar hij is alleen thuis als zijn andere dochter komt na 10 dagen mama.
Hun zelf liggen al 5 jaar in vechtscheiding met bedreiging aan mijn adres, of andere achterlijke acties.
Ben er zo klaar mee zo wat.
Wat vinden jullie als zulke dingen worden gezegt over je zoon of dochter door nieuwe partner?

dinsdag 14 oktober 2025 om 12:31

dinsdag 14 oktober 2025 om 13:10

Je zou uit elkaar kunnen gaan, maar allicht gaat hij je dan bedreigen en stalken? Doe maar wat jou het beste lijkt voor de kinderen. 
Mocht je uit elkaar gaan, dan is het aan te raden geen nieuwe man meer te nemen, want het lijkt er een beetje op dat je niet zo goed bent in het uitkiezen van een man. Geen man, dat is beter voor jouw kinderen. En kinderen krijgen, zou ik ook niet meer doen, want dan kun je je beter focussen op de kinderen die je nu al hebt. Succes!
                    Mocht je uit elkaar gaan, dan is het aan te raden geen nieuwe man meer te nemen, want het lijkt er een beetje op dat je niet zo goed bent in het uitkiezen van een man. Geen man, dat is beter voor jouw kinderen. En kinderen krijgen, zou ik ook niet meer doen, want dan kun je je beter focussen op de kinderen die je nu al hebt. Succes!

dinsdag 14 oktober 2025 om 13:11

Ook in Brabant is ik vind zonder t lijkt me.MissUnderstood schreef: ↑14-10-2025 12:31Ik denk het wel, ik denk zelfs dat TO Brabants is:
"Vandaar hij voort zelf zijn eigen was in de mand jan doen."
Maar dat terzijde.
TO: is dit serieus? Zo ja: wegwezen.
Dus ik denk ook dat NL niet haar moedertaal is.

dinsdag 14 oktober 2025 om 13:14

On topic, relatie beëindigen inderdaad.
Hij is er zelden en als hij er is heeft hij alleen maar kritiek.
Hij vindt zijn oudste dochter belangrijker dan zijn jongste dochter.
En je ontvangt dreigementen van zijn ex.
Als je de relatie stopt, heb je in ieder geval niks meer met zijn ex te maken.
En je doet jouw zoon een groot plezier.
                    Hij is er zelden en als hij er is heeft hij alleen maar kritiek.
Hij vindt zijn oudste dochter belangrijker dan zijn jongste dochter.
En je ontvangt dreigementen van zijn ex.
Als je de relatie stopt, heb je in ieder geval niks meer met zijn ex te maken.
En je doet jouw zoon een groot plezier.

dinsdag 14 oktober 2025 om 13:26

Die ex zou ik écht buiten beschouwing laten. Daarmee bedoel ik te zeggen dat ik dat zelf nooit zou laten meewegen bij de argumenten om een relatie te beëindigen.
De ex van mijn man heeft onze auto's bekrast, verf tegen ons huis gegooid en een stoeptegel tegen een raam gegooid.
Ze heeft me zelfs een keer achterna gezeten in een supermarkt.
Heel naar, en ze was dan ook nog eens zo'n kale kip waarvan niks te plukken valt. Dus de rekening was hoe dan ook altijd voor ons.
Ben toch blij dat ik nooit ben gezwicht voor haar tereur. En bijna 25 jaar later heeft ze maar mooi het nakijken.
Wat het verhaal van deze TO betreft, lijkt het me géén leuke man. Waarom daarmee verder willen?

dinsdag 14 oktober 2025 om 13:34

Er zijn zoveel Nederlanders die dt-fouten maken, dat is geen onderscheidend kenmerk.
Tweede taalleerders maken zinnen met werkwoorden op de verkeerde plaats, gebruiken de en het verkeerd en weten niet goed wanneer je wel en niet een -e achter een bijvoeglijk naamwoord zet. Dergelijke fouten zie ik hier nergens terug. TO lijkt me duidelijk Nederlands en idd Brabants. En een tikkeltje laaggeletterd.
Dat gezegd hebbende vraag ik me ook af wat je bij deze man te zoeken hebt. Eén incident geeft ook wel een eenzijdig beeld, maar als het je zo hoog zit dat je er een topic over opent dan ben je kennelijk voor de rest ook niet zo erg gelukkig.
Maar wat is er leuk aan hem, of is daar niets meer van over?

dinsdag 14 oktober 2025 om 13:40

Het zijn niet alleen dt fouten:Wombat schreef: ↑14-10-2025 13:34Er zijn zoveel Nederlanders die dt-fouten maken, dat is geen onderscheidend kenmerk.
Tweede taalleerders maken zinnen met werkwoorden op de verkeerde plaats, gebruiken de en het verkeerd en weten niet goed wanneer je wel en niet een -e achter een bijvoeglijk naamwoord zet. Dergelijke fouten zie ik hier nergens terug. TO lijkt me duidelijk Nederlands en idd Brabants. En een tikkeltje laaggeletterd.
omdat ik een keer zijn broek in de was doen
overrige
op de badkamer (Ipv in)

dinsdag 14 oktober 2025 om 13:42

Als de relatie verder goed zou zijn, ben ik het met je eens.Hallodaar schreef: ↑14-10-2025 13:26Die ex zou ik écht buiten beschouwing laten. Daarmee bedoel ik te zeggen dat ik dat zelf nooit zou laten meewegen bij de argumenten om een relatie te beëindigen.
De ex van mijn man heeft onze auto's bekrast, verf tegen ons huis gegooid en een stoeptegel tegen een raam gegooid.
Heel naar, en ze was dan ook nog eens zo'n kale kip waarvan niks te plukken valt. Dus de rekening was hoe dan ook altijd voor ons.
Ben toch blij dat ik nooit ben gezwicht voor haar tereur. En bijna 25 jaar later heeft ze maar mooi het nakijken.
Wat het verhaal van deze TO betreft, lijkt het me géén leuke man. Waarom daarmee verder willen?
Nu zie ik het als bonus dat ze van zijn ex af is bij beëindiging relatie.

dinsdag 14 oktober 2025 om 14:42

Arme zoon, ik heb echt medelijden met hem. Als ik het goed begrijp heeft jouw zoon nu inmiddels mentale problemen/depressieve klachten door deze man. 
Dus ja, onmiddellijk bij deze man weggaan. Je zoon is belangrijker dan een relatie met die malloot.
En dan niet opnieuw gaan samenwonen met een andere man. Jouw zoon heeft een rustige veilige omgeving nodig.
                    Dus ja, onmiddellijk bij deze man weggaan. Je zoon is belangrijker dan een relatie met die malloot.
En dan niet opnieuw gaan samenwonen met een andere man. Jouw zoon heeft een rustige veilige omgeving nodig.

dinsdag 14 oktober 2025 om 14:55

Ja, laaggeletterd dus. Het is geen briljant geschreven tekst.
'Op de badkamer' wordt in zuidelijk Nederland (en zeker in Vlaanderen, maar daar komt deze TO duidelijk niet vandaan) wel gezegd. Een beetje vergelijkbaar met 'op mijn kamer', wat overal wel wordt gezegd.

dinsdag 14 oktober 2025 om 15:07

dinsdag 14 oktober 2025 om 15:09

Nou ja, dat ligt eraan...Hallodaar schreef: ↑14-10-2025 13:26Die ex zou ik écht buiten beschouwing laten. Daarmee bedoel ik te zeggen dat ik dat zelf nooit zou laten meewegen bij de argumenten om een relatie te beëindigen.
Ik zou dat echt niet zien zitten, zo'n terror-ex- dat zou ik echt voor niemand doorstaan hoor.
Als dat met een week niet afgelopen zou zijn dan zou ik tich echt weg zijn, ga dit echt niet doorstaan voor een man.

dinsdag 14 oktober 2025 om 15:22

Ho ho, dat is soms waar, maar zeker geen vaststaand gegeven. Ik weet heel goed de grammaticale regels. Door zo af te geven houd je vooroordelen op onderbuikgevoelens in stand. En en is wel bij stoffelijke bijvoeglijke naamwoorden. Zo boze modus uit.Wombat schreef: ↑14-10-2025 13:34Er zijn zoveel Nederlanders die dt-fouten maken, dat is geen onderscheidend kenmerk.
Dat gezegd hebbende vraag ik me ook af wat je bij deze man te zoeken hebt. Eén incident geeft ook wel een eenzijdig beeld, maar als het je zo hoog zit dat je er een topic over opent dan ben je kennelijk voor de rest ook niet zo erg gelukkig.
Maar wat is er leuk aan hem, of is daar niets meer van over?
                                    Afkoelen heeft gewerkt 

dinsdag 14 oktober 2025 om 15:27

Ze geeft niet af.

dinsdag 14 oktober 2025 om 15:35

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Al een account? Log dan hier in